Παρουσιάστηκε τη Δευτέρα το απόγευμα στο βιβλιοπωλείο της «Σύγχρονης Εποχής» η «Αποδελτίωση ΙΙ»
Το «παρών» έδωσε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας. Παραβρέθηκαν ακόμα ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ, καθώς και τα μέλη της ΚΕ Χρήστος Κατσώτης, βουλευτής και εκ νέου υποψήφιος με το Κόμμα στον Νότιο Τομέα, Δημήτρης Ξεκαλάκης, διευθυντής της «Σύγχρονης Εποχής», και ο Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ και υποψήφιος με το ΚΚΕ στην Α' Πειραιά. Παρευρέθηκαν, επίσης, μεταξύ άλλων οι Μάγδα Φύσσα, Γιώργος Νταλάρας, Τάνια Τσανακλίδου, Θέμης Καραμουρατίδης, Βασίλης Σαλέας, Δημήτρης Αλεξανδρής, Αννα Κουτσαφτίκη, Αγγελος Παπαδημητρίου, Ηρώ Μουκίου, Nικολέτα Βλαβιανού, Ελένη Καρακάση, Αγγελος Μπούρας, Στέλιος Γούτης, Ελένη Ροδά, Δημήτρης Μαύρος, Γιάννης Βαρδής, Κατερίνα Μαντέλη, Δημήτρης Κανέλος, Κώστας Ζήσης.
«Για εμάς οι "Αποδελτιώσεις" έχουν μια ιδιαίτερη σημασία, γιατί στις σελίδες τους φιλοξενούνται και κείμενα που γράφτηκαν για την εφημερίδα μας», σημείωσε παίρνοντας τον λόγο ο Κύριλλος Παπασταύρου, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και διευθυντής του «Ριζοσπάστη». Αναφερόμενος στο έργο της Σ. Διγενή ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η Σεμίνα επιχειρεί και καταφέρνει να ζωγραφίζει δημοσιογραφικές προσωπογραφίες, να ανασυνθέτει πρόσωπα που έχουν αφήσει το στίγμα τους στην καλλιτεχνική, πολιτική, κοινωνική ζωή της χώρας, αλλά και όχι μόνο.
Το έργο της έχει στίγμα. Δεν αιωρείται αφηρημένο στον αέρα. Δεν είναι ανέφελος σχολιασμός. Εχει στόχο. Δεν περιορίζεται ούτε στη γνωριμία με τα πρόσωπα και το έργο τους. Επεκτείνεται. Τελικά το τι λέει, τι απαντά ο καθένας δεν καθορίζεται μόνο από τον ίδιο αλλά και από το ποιος και πώς ρωτά. Οι "ήρωές" της κινούνται ως λαϊκοί ήρωες που συνδέουν την τύχη τους με την τύχη του λαού, με τα φλέγοντα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα που βιώνουμε. Η αφήγηση αποκτά διδακτικό χαρακτήρα. Δεν αναμασά στοιχεία της επικαιρότητας. Η επικαιρότητα σχολιάζεται με κριτική ματιά, με τον νου στο δίκιο των από κάτω, των εκμεταλλευόμενων, των αδικημένων της σημερινής καπιταλιστικής κοινωνίας».
Πρόσθεσε,ότι οι «Αποδελτιώσεις» θα είναι χρήσιμες και για τις επόμενες γενιές, καθώς θα μπορούν να αποκτήσουν οι αναγνώστες για τα συγκεκριμένα πρόσωπα όχι μια εγκυκλοπαιδική πληροφορία «αλλά ένα άγγιγμα ψυχής, μια κατάθεση για το τι σημαίνει σημαντικό και τι μέσα σε μια πράξη σημαίνει σημαίνον».
Ο ηθοποιός Αλκης Παναγιωτίδης διάβασε αποσπάσματα από το κείμενο «Ο Παύλος Σιδηρόπουλος και το ξενοδοχείον "Η καλή καρδιά"», ενώ ο ηθοποιός και υποψήφιος με το ΚΚΕ στην Α' Αθήνας Θέμης Πάνου διάβασε αποσπάσματα από το κείμενο «Ειρήνη Παπά: Η γυναίκα - Οδυσσέας έπιασε λιμάνι».
Η ίδια η Σεμίνα Διγενή, μιλώντας για τα κείμενα της «Αποδελτίωσης», τόνισε ότι «ήθελα να κρατήσω τον παλμό και την ανάσα μιας εποχής μέσα από τους ανθρώπους της», ενώ αναφερόμενη στην έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης σημείωσε ότι συνειδητοποίησε πως πρέπει να βιαστεί να κάνει όσο περισσότερες συνεντεύξεις μπορεί και να σώσει όσες έχει κάνει, γιατί σε λίγο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να υποκαταστήσει το επάγγελμα του δημοσιογράφου. «Δεν τη φοβόμαστε την τεχνητή νοημοσύνη, είμαστε υπέρ της εξέλιξης», αλλά «αυτό που μας μένει είναι να μη χάσουμε την επικοινωνία. Εγώ πρέπει ν' αναλάβω αυτό που θέλω και μ' αρέσει να κάνω πολύ: Να μιλάω με ανθρώπους, να παίρνω συνεντεύξεις, γιατί κι αν ακόμα μάθει ο υπολογιστής πώς να κάνει μια συνέντευξη π.χ. με τον Δ. Κουτσούμπα, δεν θα μπορέσει να του βγάλει ούτε συγκίνηση ούτε να του βγάλει είδηση και δεν θα βγάλει και το χιούμορ του. Εκεί είμαστε πιο δυνατοί εμείς οι άνθρωποι». Επίσης, διάβασε αποσπάσματα από το κεφάλαιο «Ολες οι μάνες στο πρόσωπό της», για μια γυναίκα που θαυμάζει, την Μάγδα Φύσσα, η οποία έδωσε το «παρών» στην εκδήλωση, αλλά και ένα μικρό απόσπασμά της από τη συνέντευξη που είχε πάρει από τον Γιώργο Νταλάρα, ο οποίος επίσης παραβρέθηκε στην εκδήλωση.
Στην εκδήλωση πήρε τον λόγο και ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος σημείωσε ότι «η Σεμίνα πάντα είναι έκπληξη. Πάντα περιμένω κάθε Σαββατοκύριακο στον "Ριζοσπάστη" για να διαβάσω τα κείμενά της και φυσικά τώρα, ξεφυλλίζοντας πάλι το βιβλίο και την πρώτη "Αποδελτίωση" και τη δεύτερη, παρότι τα 'χω διαβάσει, κάποια στον "Ριζοσπάστη" κάποια αλλού, πάντα βρίσκω καινούρια πράγματα μέσα που δεν τα 'χα προσέξει. Ετσι είναι η Σεμίνα, γεμάτη εκπλήξεις, με συναίσθημα, με αντικειμενικότητα βέβαια, λέει τα πράγματα με το όνομά τους, δεν κρύβεται...».
Ενώ αναφέρθηκε και στην υποψηφιότητα της Σ. Διγενή στον Νότιο Τομέα, καλώντας όλους να στηρίξουν το ΚΚΕ στις ερχόμενες βουλευτικές εκλογές, τονίζοντας ότι «αν και οι δρόμοι του αγώνα είναι το κύριο γιατί εκεί πιέζεις, εκεί διεκδικείς, εκεί διαμορφώνεις χαρακτήρα και ως άνθρωπος, εκεί διαπαιδαγωγείσαι, ζυμώνεσαι με τον απλό κόσμο κι εκεί συγκρούεσαι, ακούς απόψεις, βελτιώνεσαι ο ίδιος, βελτιώνεις και τους γύρω σου», ωστόσο σημαντικό πεδίο δράσης είναι και η Βουλή και ο δήμος και η Περιφέρεια και η Ευρωβουλή καθώς «όλα είναι μετερίζια, όλα είναι στοιχεία αυτού του αγώνα που δίνουμε».
Ο Πέτρος Ζουμπουλάκης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη, με υποτροφία του ΙΚΥ σε όλα τα χρόνια σπουδών. Αποφοίτησε με πολλές διακρίσεις. Μετά την αποφοίτησή του από το εργαστήρι ζωγραφικής σπούδασε σκηνογραφία, διακόσμηση και διαφήμιση στο Φροντιστήριο της ΑΣΚΤ κοντά στον Βασίλη Βασιλειάδη, με διακρίσεις επίσης, ενώ μελέτησε και τη Βυζαντινή και Λαϊκή Τέχνη στην Ελλάδα.
Διοργάνωσε πάνω από 60 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα ενώ έλαβε μέρος σε πολλές σημαντικές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εκπροσώπησε την Ελλάδα στις σημαντικότερες διεθνείς Βiennale και Foires.
Παράλληλα με τη ζωγραφική εργάστηκε για το θέατρο και τον κινηματογράφο φιλοτεχνώντας σκηνικά και κοστούμια. Συνεργάστηκε με κρατικά θέατρα και ελεύθερους θιάσους. Δίδαξε καλλιτεχνικά μαθήματα στα ΤΕΙ Αθήνας, Σχολή Διακοσμητών ΑΤΟ-Δοξιάδη, Σκηνογραφία στις Σχολές Βακαλό κ.ά.
Εργα του βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη και σε άλλες ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές και μουσεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό, στις συλλογές των υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού, στα Μουσεία Πιερίδη και Βορρέ, στις συλλογές των Τραπεζών Εθνικής, Alpha Bank, Εμπορικής, Αγροτικής, Ιονικής, Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, καθώς επίσης σε πινακοθήκες πολλών δήμων της χώρας και στην Πινακοθήκη της Βουλής.