ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 7 Μάρτη 2023
Σελ. /32
ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Θλίψη και οργή για τους δεκάδες αδικοχαμένους

Προφυλακιστέος ο σταθμάρχης Λάρισας, σε αργία ο προϊστάμενος επόπτης

Τα βαγόνια απομακρύνονται από τον τόπο της τραγωδίας

Eurokinissi

Τα βαγόνια απομακρύνονται από τον τόπο της τραγωδίας
Με την απότιση φόρου τιμής στα θύματα από τα σωστικά συνεργεία, ολοκληρώθηκαν την Κυριακή οι έρευνες στον τόπο της τραγωδίας. Η τελευταία πράξη του δράματος για τις δεκάδες οικογένειες που έχασαν τους δικούς τους, γράφεται με σπαρακτικό τρόπο στις κηδείες ανά την Ελλάδα, ενώ πιο τραγικά είναι τα πράγματα εκεί που πολλοί γονείς δεν μπορούν καν να δουν για τελευταία φορά τα παιδιά τους.

Μία φοιτήτρια που ταξίδευε με τη μοιραία αμαξοστοιχία παραμένει αταυτοποίητη, γιατί ακόμα δεν έχουν βρεθεί ίχνη της, όπως και η σορός ενός ακόμα άνδρα. Μια βδομάδα μετά το τραγικό συμβάν, ακόμα δεν υπάρχει σαφής εικόνα από την ιδιωτική εταιρεία για τον συνολικό αριθμό των επιβατών!

Σε απλές κλίνες πέντε νοσοκομείων σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη νοσηλεύονται οι τελευταίοι 20 τραυματίες από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ 7 - ηλικίας 21 με 27 ετών - παραμένουν σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Χτες αποσωληνώθηκε μία κοπέλα στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας, ωστόσο παραμένουν σε πολύ σοβαρή κατάσταση 2 από τους 7.

Πρόκειται για τον 20χρονο φοιτητή, μοναδικό επιζώντα από το πρώτο βαγόνι, ο οποίος βρέθηκε να έχει εκτιναχθεί έξω από το τρένο και χωρίς τις αισθήσεις του, και έχει υποβληθεί σε δύο χειρουργικές επεμβάσεις, με την κατάστασή του να παραμένει κρίσιμη, καθώς και μία κοπέλα που νοσηλεύεται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και φέρει εγκαύματα.

Συνολικά, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., έχουν επισήμως ταυτοποιηθεί 55 θύματα, για τα οποία έχουν ενημερωθεί οι οικογένειες και έχουν παραδοθεί οι σοροί (51 σοροί) ή έχει δρομολογηθεί η παραλαβή τους από τις οικογένειές τους (4 σοροί).

Προφυλάκιση και αργία

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος, που όπως όλα δείχνουν με ευθύνη της κυβέρνησης εστιάζουν στο «ανθρώπινο λάθος», επιχειρώντας να «βγάλουν λάδι» την εγκληματική πολιτική της ιδιωτικοποίησης, του ξεχαρβαλώματος των σιδηροδρόμων και της λειτουργίας τους για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.

Την Κυριακή, με ομόφωνη απόφαση ανακρίτριας και εισαγγελέα, και μετά από απολογία επτά και πλέον ωρών, κρίθηκε προφυλακιστέος ο σταθμάρχης Β. Σ. για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη. Ο 59χρονος κατηγορείται για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε θάνατος πολλών ατόμων, καθώς και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή και της πρόκλησης σωματικών βλαβών από αμέλεια και κατά συρροή.

Σε χτεσινή του ανακοίνωση, ο δικηγόρος του σταθμάρχη, Αριστοτέλης Χαραλαμπάκης, σημειώνει πως «είναι προφανές ότι η δική του ευθύνη, στο μέτρο που υπάρχει, καλύπτει ένα μικρό μόνο μέρος του όλου φάσματος εγκληματικών ελλείψεων, λαθών και παραλείψεων που συνδέονται με το τραγικό αυτό δυστύχημα».

Πλην της προφυλάκισης, την Κυριακή με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τέθηκαν σε αργία ο σταθμάρχης Λάρισας Β. Σ. και ο επιθεωρητής Λάρισας Δ. Ν., μέχρι τη διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του σταθμάρχη για υπηρεσία στον σταθμό της πόλης, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου.

Από την πλευρά του ο επιθεωρητής του ΟΣΕ επικαλέστηκε το φύλλο παρουσιών, σύμφωνα με το οποίο στη νυχτερινή βάρδια θα έπρεπε να εργάζονται τρεις σταθμάρχες: Ο ένας που η βάρδιά του τελείωνε στις 11 μ.μ. και άλλοι δύο από 10 μ.μ. μέχρι 7 π.μ. Αλλά σημείωσε ότι ο πιο έμπειρος εκ των δύο δεν παρουσιάστηκε στην υπηρεσία του, με αποτέλεσμα ο 59χρονος να μείνει μόνος του.


Τα απανωτά ατυχήματα χτυπούσαν «καμπάνα» κινδύνου

Οι προειδοποιήσεις των εργαζομένων δεν εισακούστηκαν, επειδή η ασφάλεια αντιμετωπίζεται σαν κόστος

Από τον εκτροχιασμό το 2017 στο Αδενδρο της Θεσσαλονίκης

MotionTeam

Από τον εκτροχιασμό το 2017 στο Αδενδρο της Θεσσαλονίκης
Τα απανωτά ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο προειδοποιούσαν για το κακό που ερχόταν. Είναι αποκαλυπτικό ότι από το 2010 έως το 2018, την περίοδο δηλαδή που κορυφώνεται η στρατηγική της «απελευθέρωσης» στον σιδηρόδρομο, 197 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 97 τραυματίστηκαν σοβαρά, σε διαφόρων ειδών και αιτίας ατυχήματα.

Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι η Ρυθμιστική Αρχή αποτιμά σε 12,5 εκατ. το «κόστος» των θανάτων από σιδηροδρομικά ατυχήματα μόνο το 2019!

Μετά το 2010 που επιταχύνθηκε το ξεχαρβάλωμα του ΟΣΕ, απαξιώθηκαν τα συστήματα ασφαλείας και ελαχιστοποιήθηκε το προσωπικό: Από 2.150 που έπρεπε να είναι το ελάχιστο όριο, έφτασε σήμερα στο επικίνδυνο σημείο των 850. Απ' αυτούς, ένας ανεπαρκέστατος αριθμός εργάζεται στη συντήρηση του δικτύου, με πολλές ελλείψεις σε ανταλλακτικά και υλικά, με απάνθρωπα ωράρια, ατέλειωτες ώρες.

Από τους 300 που ήταν παλιότερα, σήμερα έχουν απομείνει μόλις 30 στη συντήρηση της σηματοδότησης, σ' ένα δίκτυο μήκους χιλιάδων χιλιομέτρων! Πάνω σ' αυτό το έδαφος, τα σιδηροδρομικά ατυχήματα γίνονται όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια. Ορισμένα από τα πιο σοβαρά της τελευταίας επταετίας απαριθμούνται πιο κάτω.

Η μακάβρια λίστα
  • Στις 9 Ιούλη 2015 δύο βαγόνια εμπορικής αμαξοστοιχίας εκτροχιάστηκαν μέσα στο τούνελ των Τεμπών, χωρίς ευτυχώς τραυματισμούς.
  • Στις 16 Μάη 2016 δύο εργαζόμενοι έχασαν τη ζωή τους και δύο ακόμη τραυματίστηκαν, έπειτα από σύγκρουση δύο βαγονιών του ΟΣΕ στις Σέρρες κατά τη διάρκεια τεχνικών εργασιών, όταν ένα μηχάνημα συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών συγκρούστηκε με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ.
  • Εναν χρόνο μετά, τον Μάη του 2017, τρεις νεκροί και 10 τραυματίες, από τους οποίους οι 3 σοβαρά, ήταν ο απολογισμός δυστυχήματος, όταν εκτροχιάστηκε αμαξοστοιχία στο Αδενδρο στη Θεσσαλονίκη. Το πολύνεκρο δυστύχημα και οι συνθήκες στις οποίες έγινε, θεωρείται «προάγγελος» αυτού των Τεμπών. Και τότε υπήρξαν υποσχέσεις ότι το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο και πως θα αλλάξουν όλα, μέχρι τα φώτα να σβήσουν...
  • Στις 3 Αυγούστου 2018 μικρή επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Λιανοκλάδι - Στυλίδα εκτροχιάστηκε στον σταθμό της Λαμίας και έπεσε σε μικρή αποθήκη κοντά στον σταθμό, όπου ευτυχώς εκείνη την ώρα δεν υπήρχε κανείς.
  • Στις 16 Νοέμβρη 2018 εκτροχιάστηκε αμαξοστοιχία που εκτελούσε δρομολόγιο από Λιανοκλάδι προς Αθήνα χωρίς θύματα, ενώ προκλήθηκαν υλικές ζημιές.
  • Την 1η Απρίλη του 2019 στους Αγίους Αναργύρους πριν τον Σταθμό των Αγίων Θεοδώρων, τρεις επιβάτες τραυματίστηκαν από απότομη ακινητοποίηση του συρμού.
  • Στις 20 Αυγούστου 2020 στον Προαστιακό στο Ξυλόκαστρο έγινε εκτροχιασμός χωρίς τραυματισμούς.
  • Στις 15 Φλεβάρη 2021 στις Αφίδνες δέντρο έπεσε σε διερχόμενο συρμό του Προαστιακού χωρίς επιβάτες.
  • Στις 8 Δεκεμβρίου 2021 στου Ρέντη σημειώνεται εκτροχιασμός συρμού.
  • Στις 24 Γενάρη 2022, εν μέσω χιονιά, η αμαξοστοιχία που ξεκίνησε από την Αθήνα το μεσημέρι με προορισμό το Λιανοκλάδι και τη Θεσσαλονίκη «κόλλησε» στο ύψος της Λιβαδειάς από πρόβλημα στη μάσκα της. Μεταξύ του μεγάλου όγκου χιονιού φαίνεται ότι υπήρχαν κι άλλα αντικείμενα, όπως δέντρα και πέτρες, που προκάλεσαν ζημιά στην αμαξοστοιχία, όπως και σε μέρος του δικτύου, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί. Δεύτερο τρένο χτύπησε με το πρώτο και υπήρξαν τραυματίες, ενώ έπεσε η οροφή βαγονιού.
  • Την 1η Αυγούστου 2022 η αμαξοστοιχία 1521 έφυγε από το Λιανοκλάδι το πρωί για την Αθήνα, με 200 επιβάτες. Μισή ώρα μετά την αναχώρησή της, στον παλιό σταθμό του Ελευθεροχωρίου συγκρούστηκε με αγελάδα και ακινητοποιήθηκε. Στο σημείο έφτασαν τεχνικοί του ΟΣΕ και μετά από έλεγχο το τρένο συνέχισε το ταξίδι του. Ομως, δεκαπέντε λεπτά αργότερα, λίγο πριν μπει στον σταθμό της Τιθορέας, έφυγε από τα κλειδιά και εκτροχιάστηκε.
  • Στις 10 Οκτωβρίου 2022 εμπορική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Τιθορέα - Λιανοκλάδι εκτροχιάστηκε λίγο πριν τις 11 π.μ., για άγνωστους λόγους, την ώρα που έφτανε στον σταθμό Λιανοκλαδίου.
  • Στις 21 Οκτωβρίου 2022 σημειώθηκε εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας στον σταθμό της Τιθορέας της αμαξοστοιχίας 882, χωρίς ευτυχώς σοβαρούς τραυματισμούς.

Οι μπάρες είναι σηκωμένες, αλλά ο κόσμος περιμένει γιατί ...ξέρει ότι θα περάσει τρένο
Οι μπάρες είναι σηκωμένες, αλλά ο κόσμος περιμένει γιατί ...ξέρει ότι θα περάσει τρένο
Χαρακτηριστικό, τέλος, είναι το παράδειγμα που είδε το φως της δημοσιότητας με τις μπάρες σε διάβαση στο Αμύνταιο Φλώρινας. Εκεί οι μπάρες σηκώνονται όταν το τρένο περνάει (!) θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή όσων δεν το ξέρουν, που μπορεί να είναι ένας ανυποψίαστος κάτοικος άλλης περιοχής, πεζός ή εποχούμενος. Παρότι το πρόβλημα έχει επισημανθεί από τους κατοίκους, συνεχίζει να υφίσταται. Οπως συμβαίνει και σε άλλες περιοχές.


ΚΚΕ - ΚΝΕ
Πανεξόρμηση και γιγαντοπανό στα πανεπιστήμια

Πλατιά πανεξόρμηση πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι το ΚΚΕ και η ΚΝΕ σε όλα τα πανεπιστήμια της Αθήνας, με τον «Ριζοσπάστη» και την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος. Οι Κομματικές και ΚΝίτικες Οργανώσεις καλούν στις Γενικές Συνελεύσεις που πραγματοποιούν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι, αλλά και στο αυριανό συλλαλητήριο, στις 12 μ. στα Προπύλαια (βλέπε σελ. 10). Επίσης οι Οργανώσεις της ΚΝΕ σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις άπλωσαν γιγαντοπανό στις σχολές. Στη Θεσσαλονίκη απευθύνουν κάλεσμα στα αυριανά συλλαλητήρια στις 12 μ. και στις 7 μ.μ. στο Αγαλμα Βενιζέλου.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ