Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ είχε κάνει Ερώτηση στη Βουλή για τα οξυμένα προβλήματα και την υποστελέχωση του Οίκου Ναύτου, προβλήματα τα οποία παραμένουν και αυξάνονται, καθώς όχι μόνο δεν έχει προσληφθεί κανένας γιατρός, ούτε προσωπικό στις διοικητικές υπηρεσίες, αλλά λόγω συνταξιοδότησης υπάρχουν επιπλέον κενά, τα οποία δεν αναπληρώθηκαν. Ακόμη ιατροί κάνουν παράλληλα εφημερίες σε νοσοκομεία όπως το «Αττικόν», καλύπτοντας επιτακτικές ανάγκες.
Το κλιμάκιο του ΚΚΕ αναφέρθηκε στην ανάγκη να δημιουργηθούν πρωτοβάθμιες υπηρεσίες παντού, που να καλύπτουν τις ανάγκες των ναυτεργατών και των εργαζομένων συνολικά, να αξιοποιηθεί η περιουσία που έχει προέλθει από τον ιδρώτα των ναυτεργατών για να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες, όπως στη Χίο που δεν υπάρχει αντίστοιχη υπηρεσία. Τονίστηκε πως στόχος όλων των κυβερνήσεων είναι η παράδοση της Υγείας στο κεφάλαιο, για να ενισχυθούν οι έμποροι Υγείας και Φαρμάκου, γενικότερα οι μεγάλοι όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην ιδιωτική Υγεία. Αυτό φανερώνει και ο κρατικός προϋπολογισμός που όλοι μαζί συμφωνούν, απαξιώνοντας τελείως την Πρωτοβάθμια Υγεία. Το ίδιο έγινε άλλωστε και με την ιδιωτικοποίηση της Ενέργειας, την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του νερού που το ΚΚΕ καταψήφισε και μέσα στη Βουλή, την ιδιωτικοποίηση των τρένων που είδαμε από πρώτο χέρι τις συνέπειες με το τραγικό έγκλημα στα Τέμπη.
Οι υποψήφιοι βουλευτές δήλωσαν ότι το ΚΚΕ δεν πρόκειται να βάλει επίλογο, όπως επιδιώκουν όλα τα υπόλοιπα αστικά κόμματα. Οπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, «τα εκατομμύρια κόσμου που κατέβηκαν στο δρόμο, κόσμος που απέργησε, το λιμάνι που νέκρωσε για άλλη μια φορά, είναι το πιο ελπιδοφόρο μήνυμα και θα επιδιώξουμε να το κάνουμε πράξη και στις εκλογές να συνεχιστεί. Δεν θα μπούμε στη λογική της εκτόνωσης και να δούμε ποιος φταίει λιγότερο και ποιος περισσότερο, φταίνε όλοι, γιατί όλοι βάζουν το κέρδος πάνω από τις ανθρώπινες ζωές. Βλέπουμε καθημερινά πόσα Τέμπη υπάρχουν, ήδη χτες αποκαλύφθηκαν οι κακοτεχνίες με τα νερά στο Μετρό του Πειραιά, τα θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα στο λιμάνι, πρέπει αυτή η πολιτική, που κοστολογεί τις ζωές των ανθρώπων, να τιμωρηθεί και στις εκλογές με ισχυροποίηση του ΚΚΕ».
Τονίστηκε η ανάγκη ο κάθε εργαζόμενος να μην αναζητά ελπίδες στο μικρότερο κακό, αλλά μέσα από την καθημερινή του πάλη να διεκδικεί το μεγαλύτερο καλό και πως αυτό θα αποτελέσει υποδομή για την αυριανή γενιά. Αλλωστε, και οι ίδιοι οι υπάλληλοι του Οίκου Ναύτου επιβεβαίωναν πως τα τελευταία 10 χρόνια, έχοντας ζήσει όλα τα μείγματα κυβερνήσεων, η κατάσταση ολοένα και χειροτερεύει. Πως οι ίδιοι με την προσωπική τους αυταπάρνηση πολλές φορές βάζουν πλάτη για να λειτουργήσει ο οργανισμός.
Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται πως μόνο ο λαός σώζει τον λαό, κόντρα σε κυβερνήσεις, ομίλους και κράτος, ενώ αναδείχθηκε και η πείρα από την πανδημία, όπου η αυταπάρνηση των ίδιων των γιατρών είχε απέναντί της το σύνολο της πολιτικής που ακολούθησαν όλες οι έως τώρα κυβερνήσεις.
Χαρακτηριστική απόδειξη πως μπροστά στα κέρδη η ζωή των ασφαλισμένων έρχεται τελευταία, είναι αυτό που κατήγγειλαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, πως αυτήν τη στιγμή δεν λειτουργούν τα αντιδραστήρια για την εξέταση βασικών δεικτών, που αφορούν τον καρκίνο του προστάτη.
Τέλος, οι βουλευτές συνομίλησαν και με σπουδαστές που κάνουν τη μαθητεία τους, μεταφέροντάς τους την πάγια θέση του Κόμματος, να μην υπάρχει απλήρωτη πρακτική και μαθητεία. Κάλεσαν τους νέους να μη χαρίσουν την ψήφο τους στην αποχή, όπως αυτή καλλιεργείται τώρα από το σύστημα, φέρνοντας το παράδειγμα της Γαλλίας και της κυβέρνησης Μακρόν, η οποία παρότι έχει εκλεγεί με 43% αποχή, τίποτα δεν την εμπόδισε από το να περάσει και μάλιστα με διαδικασίες fast track τον νέο αντιασφαλιστικό νόμο, ενάντια στον οποίο δίνει ηρωική μάχη ο γαλλικός λαός μέσα από τα συνδικάτα.
Κάλεσαν τους εργαζόμενους, το ιατρικό προσωπικό, τους ασφαλισμένους και τον κόσμο που βρισκόταν εκεί, να στείλουν ηχηρό μήνυμα αντεπίθεσης στηρίζοντας το ΚΚΕ και στις κάλπες, αλλά και στους αγώνες για μια κοινωνία που ο στόχος θα είναι η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι τα κέρδη.
Επίσης, συγκέντρωση στην πλατεία Παντοκράτορος της Ανω Πόλης της Πάτρας θα πραγματοποιήσει την Πέμπτη 30 Μάρτη στις 7 μ.μ. η ΤΕ Αχαΐας του ΚΚΕ. Θα μιλήσει ο Νίκος Καραθανασόπουλος, μέλος της ΚΕ και βουλευτής Αχαΐας του Κόμματος.
Οσον αφορά τα νησιά μας, η επικοινωνία μας με την ηπειρωτική Ελλάδα γίνεται κατά κύριο λόγο μέσω θαλάσσης. Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, λοιπόν, που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των λαϊκών αναγκών, έχουν σωρεία προβλημάτων που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια και τη ζωή του λαού μας.
Αναφέρουμε μερικά από αυτά που αντιμετωπίζουν επιβάτες και ναυτεργάτες στα πλοία που εξυπηρετούν τα δρομολόγια Πόρος - Κυλλήνη, Σάμη - Πάτρα και Σάμη - Αστακό, δρομολόγια όπου εργάζονται πολλοί ναυτεργάτες και καθημερινά επιβιβάζονται ή αποβιβάζονται χιλιάδες επιβατών και οχημάτων.
Με την άρση του καμποτάζ, που ήταν εντολή της ΕΕ, καταργήθηκε το όριο ηλικίας των πλοίων, με αποτέλεσμα να ταξιδεύουν πλοία που πλησιάζουν τα 50 έτη, πλοία που κάποτε είχαν χαρακτηριστεί ολική καταστροφή, πλοία στα οποία έχουν γίνει εκτεταμένες μετασκευές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των επιβαινόντων.
Τα δρομολόγια καθορίζονται με βάση όχι τις ανάγκες των νησιωτών, αλλά την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, κατά τη χειμερινή περίοδο, την ολοκληρωτική διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης με το λιμάνι της Πάτρας. Γι' αυτό φρόντισαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις με το νομοθετικό τους έργο, αφού εξασφάλισαν για τους εφοπλιστές το δικαίωμα να μην αντικαθιστούν το πλοίο που με αφορμή την ετήσια επιθεώρηση σταματάει τα δρομολόγια, κι ας είναι επιδοτούμενη η γραμμή, βάζοντας στις εφοπλιστικές τσέπες χιλιάδες ευρώ καθημερινά από τη φορολογία του ελληνικού λαού.
Τα δρομολόγια στη γραμμή Πόρος - Κυλλήνη ξεκινούν στις 5 το πρωί και σταματούν στις 11 το βράδυ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια πλοίου και επιβαινόντων, από την κόπωση των ναυτεργατών.
Τα ναυτεργατικά σωματεία επανειλημμένα έχουν αναδείξει τις συνθήκες εργασίας, με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, την εφαρμογή του ν. 4150/2013 και των υπουργικών αποφάσεων στα επιβατηγά πλοία, που προκαλούν εντατικοποίηση της δουλειάς, με αποτέλεσμα τις επαγγελματικές ασθένειες, τα ατυχήματα, αλλά και διαρκή κίνδυνο στην ασφάλεια της ζωής σε ναυτεργάτες, επιβάτες.
Είναι λοιπόν σε γνώση όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων και των αρμόδιων υπουργείων, για τις συνθήκες και τους κινδύνους που εγκυμονούν στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Χαρακτηριστικές ήταν οι περιπτώσεις των πλοίων «Express Samina», «Euroferry Olympic», «Norman Atlantic», αλλά και παλαιότερα, στην ακτοπλοϊκή γραμμή Κυλλήνης - Ζακύνθου, του «Ζάκυνθος», με τραγικό απολογισμό σε νεκρούς και αγνοούμενους.
Στον χώρο της ναυτιλίας, διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις συγκαλύπτουν τα εφοπλιστικά εγκλήματα με το γνωστό τρίπτυχο «ο θεός, ο καιρός, ο κακός ο ναυτικός».
Γι' αυτό λοιπόν σήμερα ο λαός των νησιών μας έχει συμφέρον να παλέψει να υλοποιηθεί η πρόταση του ΚΚΕ:
Είναι στο χέρι μας, με ισχυρό ΚΚΕ, να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών.