ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 11 Απρίλη 2023
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΟΝ ΕΥΟΣΜΟ
Αγωνιστική «υποδοχή» από γονείς και μαθητές

Αγωνιστική «υποδοχή» στον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη, που χτες βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη, επιφύλαξαν γονείς και μαθητές από το Ειδικό Σχολείο του Κορδελιού, το 24ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου και το 19ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου. Στην πλατεία Ευόσμου τον περίμεναν με τα πανό τους και απαίτησαν λύση στα οξυμένα προβλήματα σχολικής στέγης.

Η δημοτική αρχή σχεδιάζει τη μετεγκατάσταση του Ειδικού Σχολείου Κορδελιού, που λειτουργεί σε ακατάλληλο κτίριο, στις εγκαταστάσεις του 19ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου και τη μεταφορά των μαθητών του 19ου στο 24ο Δημοτικό Σχολείο, που εδώ και 15 χρόνια στεγάζεται «προσωρινά» μέσα στις εγκαταστάσεις του Δημοτικού Αθλητικού Κέντρου όπου με γυψοσανίδες δημιουργήθηκαν υποτυπώδεις αίθουσες διδασκαλίας.

Στα προβλήματα και τις διεκδικήσεις του λαού της Δυτικής Θεσσαλονίκης ο πρωθυπουργός απάντησε τάζοντας δήθεν λύσεις στα προβλήματα, μέσα από το παραπέρα βάθεμα της πολιτικής που τα γεννά, την πολιτική της εμπορευματοποίησης.

Ενώ παράλληλα έταξε καλύτερες απολαβές, καλύτερους μισθούς, εφόσον επανεκλεγεί πρωθυπουργός.

Στο πλαίσιο της παρουσίας του στη Θεσσαλονίκη και της γνωστής κάλπικης αντιπαράθεσης με τον ΣΥΡΙΖΑ, επανέλαβε τα περί μη ιδιωτικοποίησης του νερού και επιστροφής των περιουσιακών στοιχείων της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ από το υπερταμείο στο Ελληνικό Δημόσιο.

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του Μετρό, επιμήκυνε το χρονοδιάγραμμα μεταφέροντάς το στους πρώτους μήνες του 2024 και υποσχέθηκε επέκτασή του στα δυτικά, όπως και επέκταση του Προαστιακού προς τη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου.

Κατά τα άλλα επανέλαβε την εξαγγελία για την ανέγερση νέου Ογκολογικού Νοσοκομείου στο πρώην στρατόπεδο «Καρατάσιου», την κατασκευή σχολικών μονάδων μέσω ΣΔΙΤ και την οικιστική «αξιοποίηση» του στρατοπέδου «Ζιάκα».

Το πρωί επισκέφθηκε το Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), για το οποίο είπε ότι «αξιολογείται συχνά ως το καλύτερο ερευνητικό κέντρο της χώρας» και το μοντέλο λειτουργίας του θεωρείται πετυχημένο.

Αναδείχθηκε για άλλη μια φορά το ποιος και ποια συμφέροντα καθορίζουν το πεδίο και τον προσανατολισμό της επιστημονικής έρευνας. Σύμφωνα με στοιχεία, το ΕΚΕΤΑ αντλεί μόλις το 10% των πόρων του από κρατική χρηματοδότηση, ενώ το 77% προέρχεται από ερευνητικά προγράμματα και το 13% από διμερή συμβόλαια με τη βιομηχανία.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
«Συνονθύλευμα» αντιλαϊκών ρυθμίσεων

Νομοσχέδιο - συνονθύλευμα ρυθμίσεων, αρμοδιότητας διαφόρων υπουργείων, είναι αυτό που αφορά τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που θα συζητηθεί σήμερα στην Ολομέλεια και είναι το τελευταίο πριν από το κλείσιμο της Βουλής.

Στο νομοσχέδιο, που βέβαια φέρει μια σειρά από κυβερνητικές τροπολογίες, υπάρχουν ρυθμίσεις για την ενίσχυση της εισπραξιμότητας από τους δήμους σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων, για τη διευκόλυνση της έγκρισης των αντιλαϊκών προϋπολογισμών των διαφόρων ιδρυμάτων των δήμων και των κοινωφελών επιχειρήσεων που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την έκφραση της διαφορετικής γνώμης.

Επίσης, με το άρθρο 11, στην πραγματικότητα καθιερώνονται ως κανονικότητα οι διάφορες συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων που θεσπίστηκαν λόγω των έκτακτων συνθηκών της Covid, με τηλεδιάσκεψη ή μεικτά, με γνωστές αρνητικές συνέπειες για τις διά ζώσης συνεδριάσεις! Επιπλέον, προβληματισμό προκαλεί και η ρύθμιση για την εισαγωγή των κεκλεισμένων των θυρών συνεδριάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων, για πρώτη φορά με τη σύμφωνη γνώμη των 3/5, δηλαδή, για άλλη μια φορά με αυτήν τη λογική των πλειοψηφιών.

Οπως επισήμανε στη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Μαρία Κομνηνάκα (το ΚΚΕ καταψήφισε επί της αρχής το νομοσχέδιο), «εμείς έχουμε ένα ερώτημα. Τι αλήθεια έχει να κρύψει ένα Δημοτικό Συμβούλιο από τον λαό της περιοχής, ώστε να χρειάζονται αυτού του είδους κεκλεισμένων των θυρών συνεδριάσεις; Για ποιον, τελικά, παίρνει αποφάσεις το Δημοτικό Συμβούλιο;».

Με άλλη ρύθμιση προβλέπεται η συνέχεια των Δημοτικών Κοινοτήτων, που συμπεριλαμβάνονται στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, ανεξαρτήτως των πληθυσμιακών μεταβολών, με το επιχείρημα της δημοτικής αποκέντρωσης και της διοικητικής συνέχειας. Επίσης, η ρύθμιση για την εκλογή προέδρου και Συμβουλίου Κοινότητας σε συμμόρφωση με την πρόσφατη απόφαση 6383/26-01-2023 της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, στην πραγματικότητα επαναφέρει σε ισχύ τις ρυθμίσεις που προβλέπουν την εκλογή του προέδρου της Δημοτικής Κοινότητας άνω των 300 κατοίκων από το σύνολο των μελών του Συμβουλίου, μεταξύ των δύο πρώτων συμβούλων, των δύο πρώτων κατά σειρά εκλογής συνδυασμών.

Με το άρθρο 18, μειώνονται από 300 σε 200 οι κάτοικοι για την εκλογή σε Κοινότητα μόνο Προέδρου. Στις Κοινότητες από 200 μέχρι 2.000 προβλέπεται να απαιτείται η εκλογή τριμελούς συμβουλίου. Μάλιστα, το άρθρο αυτό, αν δεν καταργήσει ή δεν μειώσει, τουλάχιστον, την υποχρεωτική συμπερίληψη για να είναι έγκυρος ένας συνδυασμός, στην πραγματικότητα δημιουργεί ακόμη ένα εμπόδιο για τη συγκρότηση των συνδυασμών.

«Κάνετε μία τρύπα στο νερό. Δηλαδή, μειώσατε υποτίθεται τα ποσοστά που χρειάζονται για πλήρη ψηφοδέλτια στους συνδυασμούς από το 80 στο 60 και, τελικά, αυξήσατε τον αριθμό των Κοινοτήτων που θα χρειάζεται να συγκροτήσουν τριμελές συμβούλιο. Θα μπορούσατε να έχετε σε αυτό το άρθρο μια παράγραφο που κατ' αναλογία να μειώνει ακόμα περισσότερο την υποχρεωτικότητα», τόνισε η Μ. Κομνηνάκα.

Και πρόσθεσε: «Με όλο αυτό το θεσμικό πλαίσιο που σταδιακά δημιουργήθηκε γύρω από τη λειτουργία των θεσμών της Τοπικής Διοίκησης και με μια σειρά μεταρρυθμίσεων, που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις, τόσο η Νέα Δημοκρατία, όσο και, προηγουμένως, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ ουσιαστικά επιχειρείτε να γίνει πιο ενεργός ο ρόλος τους στην εξειδίκευση της αντιλαϊκής πολιτικής.

Ισχυροποιήθηκε η σύνδεση των οργάνων της Τοπικής Διοίκησης με επιχειρηματικούς ομίλους, τέθηκαν σε προτεραιότητα οι επιλογές επιχειρηματικών ομίλων για τη δημοτική και δημόσια γη, για τις χρήσεις της, για το περιβάλλον, για τον τομέα των μεταφορών και το μεταφορικό έργο, για την Ενέργεια με την πολιτική της "απελευθέρωσης", όπως, για παράδειγμα, με τις ΑΠΕ, για τη διαχείριση υγρών και στερεών αποβλήτων, των διαφόρων υδάτινων πόρων στον άξονα, στην πραγματικότητα, των επιχειρηματικών συμφερόντων, αλλά και γύρω από την αγροτική παραγωγή, τον τουρισμό κ.λπ. Αυτές οι επιλογές των επιχειρηματικών ομίλων τέθηκαν σε προτεραιότητα και διατρέχουν, αν θέλετε, πολλές από τις αποφάσεις των οργάνων της Τοπικής Διοίκησης.

Αντίθετα, λαϊκά προβλήματα και ανάγκες που έρχονται και επανέρχονται συχνά, δυστυχώς, με τραγικό τρόπο στην επικαιρότητα, όπως είναι τα επαναλαμβανόμενα πλημμυρικά φαινόμενα, οι μεγάλες και τραγικές ελλείψεις στην πυροπροστασία που επαναλαμβάνονται ως δράμα κάθε καλοκαίρι, οι πληγές των σεισμών που, παρ' όλα αυτά, παραμένει ανέλεγκτο το 80% των δημόσιων κτιρίων, των σχολείων, των νοσοκομείων κ.λπ., όπως βέβαια και η αποκατάσταση των όποιων ζημιών από αυτούς προχωράει με ρυθμούς χελώνας».

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη - Ζελένσκι

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Ουκρανό ομόλογό του Β. Ζελένσκι είχε χθες ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, στο φόντο και των πρόσφατων νέων δεσμεύσεων της κυβέρνησης για συνέχιση της στήριξης του Κιέβου στον πόλεμο με τη Ρωσία, υλοποιώντας κατά γράμμα τον αμερικανοΝΑΤΟικό σχεδιασμό.

Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με το Μαξίμου ο πρωθυπουργός «επανέλαβε τη σταθερή θέση της Ελλάδας για στήριξη της Ουκρανίας» και «υπογράμμισε ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να στέκεται στο πλευρό της Ουκρανίας για όσο χρειαστεί, επισημαίνοντας ότι από την αρχή της ρωσικής εισβολής προσέφερε ανθρωπιστική και αμυντική στήριξη, ενώ έχει εφαρμόσει και εφαρμόζει το ευρωπαϊκό πλαίσιο κυρώσεων έναντι της Ρωσίας».

Θυμίζουμε ότι την Πέμπτη βρέθηκε στην Αθήνα ο Ουκρανός υπουργός Αμυνας Ολ. Ρέζνικοφ για επαφές με τον Ελληνα ομόλογό του, έχοντας ψηλά στην ατζέντα το αίτημα παραχώρησης ρωσικών οπλικών συστημάτων, αλλά και ελληνικών «Leopard».

Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν στη συνάντηση της Πέμπτης, η ελληνική πλευρά έχει στείλει ήδη στο Κίεβο 3.870 τόνους στρατιωτικού εξοπλισμού, πυραύλους και εκτοξευτές «Stinger», ρουκέτες, πυρομαχικά πυροβολικού, φυσίγγια και οχήματα μάχης BMP.

Είναι επίσης «έτοιμα για μεταφορά» άλλη μια παρτίδα BMP-1, ρουκέτες HE 73 χιλιοστών, πυρομαχικά πυροβολικού και φυσίγγια. Εξάλλου η ελληνική κυβέρνηση «υποστηρίζει» την Αποστολή Στρατιωτικής Βοήθειας της ΕΕ (EUMAM) στην Ουκρανία, ειδικότερα συμμετέχει «ενεργά» - όπως τονίζουν στο ΓΕΕΘΑ - στην εκπαίδευση των ουκρανικών στρατευμάτων, παρέχοντας έμπειρους στρατιωτικούς εκπαιδευτές σε διάφορους τομείς, όπως οι Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων, τα άρματα μάχης «Leopard» κ.λπ.

Περαιτέρω, παράγοντες με γνώση του τι συζητήθηκε πίσω από κλειστές πόρτες τονίζουν πως οι Ουκρανοί «ό,τι είναι ρωσικό το ζητάνε», άρα τα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης BMP-1, τους S-300, τα αντιαεροπορικά συστήματα TORM-1 και Osa-AK/AKM. Ζητάνε επίσης το τσεχοσλοβακικής κατασκευής σύστημα πολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων RM-70, «έναν από τους σημαντικότερους πολλαπλασιαστές ισχύος» για το ελληνικό πυροβολικό, όπως τονίζεται από το ίδιο το ΓΕΣ. Θυμίζουμε ότι το προηγούμενο διάστημα δόθηκαν στην κυβέρνηση της Ουκρανίας τουλάχιστον 2.100 ρουκέτες από το εν λόγω σύστημα, αδειάζοντας τις αποθήκες ακόμα και στα νησιά του Βόρειου Αιγαίου, σύμφωνα με στοιχεία που αποκάλυψε το ΚΚΕ.

Επίσης, κυβερνητικές πηγές επιβεβαιώνουν ότι έχουν μπει σε «συζήτηση» με τους Ουκρανούς και Αμερικανούς και για τα «Leopard 1Α5». Στο ελληνικό οπλοστάσιο υπολογίζεται ότι υπάρχουν 501 τέτοιες μονάδες σε υπηρεσία και ήδη σειρά δημοσιευμάτων στον γερμανικό Τύπο έχουν φτιάξει κλίμα, προβάλλοντας την ικανότητα της ελληνικής πλευράς να καλύψει τα κενά στη διάταξη των ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Κατά τα φαινόμενα η κυβέρνηση παραπέμπει για ικανοποίηση αυτών των αιτημάτων μετεκλογικά, άρα είναι άλλο ένα πεδίο όπου η «σταθερότητα» των κυβερνήσεών τους συνεπάγεται αστάθεια και ανασφάλεια για τον λαό.

ΤΜΗΜΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Στόχος να αποστειρώσουν τα συμβούλια από εργατικές - λαϊκές διεκδικήσεις

Σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Τοπικής Διοίκησης της ΚΕ του ΚΚΕ για τον τρόπο συνεδρίασης των Δημοτικών Συμβουλίων επισημαίνει:

«Στο άρθρο 11 του Σχεδίου Νόμου του υπουργείου Εσωτερικών δίνεται η δυνατότητα μία φορά τον μήνα τα Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια να συνεδριάζουν με τηλεδιάσκεψη ή με μεικτό τρόπο (διά ζώσης και τηλεδιάσκεψη), χωρίς μάλιστα να συντρέχει και να αναφέρεται κάποιος ιδιαίτερος λόγος.

Επιπλέον, διατηρείται η δυνατότητα με απόφαση των 3/5 του Δημοτικού Συμβουλίου, της πλειοψηφίας δηλαδή που δίνει στη δημοτική αρχή ο νέος καλπονοθευτικός νόμος, να γίνονται οι συνεδριάσεις ακόμη και "κεκλεισμένων των θυρών".

Ποια η σκοπιμότητα αυτών των διατάξεων, εάν όχι ο φόβος για τη λαϊκή ενημέρωση και παρέμβαση;

Το ΚΚΕ είναι αντίθετο με τις υπό ψήφιση διατάξεις. Θα τις καταψηφίσει. Στόχο έχουν να αποστειρώσουν ακόμα περισσότερο τα Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια από τις εργατικές - λαϊκές διεκδικήσεις.

Είναι συνέχεια προηγούμενων διατάξεων, όπως αυτή που ψήφισε το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση, με την οποία έμπαιναν εμπόδια στις δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης να θέτουν ζητήματα εκτός ημερήσιας διάταξης.

Απαιτούμε οι συνεδριάσεις Δημοτικών και Περιφερειακών Συμβουλίων να γίνονται διά ζώσης σε κατάλληλους χώρους και σε ώρες που να επιτρέπουν την ενημέρωση και συμμετοχή του λαού, την παρέμβαση σωματείων, φορέων και συλλόγων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ