ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 12 Ιούλη 2023
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΖΑΚΥΝΘΟΣ - ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ - ΙΘΑΚΗ
Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες «φωτιά» για τα λαϊκά στρώματα

«Καίνε» οι τιμές των εισιτηρίων τούς κατοίκους και όσους επισκέπτονται τα νησιά

«

Κανονικότητα» είναι οι απλησίαστες τιμές των εισιτηρίων για τα λαϊκά στρώματα αλλά και τους επισκέπτες Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Ιθάκης για άλλο ένα καλοκαίρι, με τους εφοπλιστές να κάνουν ξανά πάρτι κερδών, με τις πλάτες όλων των κυβερνήσεων (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ κ.λπ.) καθώς και των περιφερειακών και τοπικών αρχών.

Οι τιμές τις οποίες έχει διαμορφώσει η πλοιοκτήτρια εταιρεία που εκμεταλλεύεται τις γραμμές («Levante Ferries», γιγαντώθηκε τα τελευταία περίπου δέκα χρόνια, εξαγοράζοντας τις όποιες ανταγωνίστριές της - π.χ. «Kefalonian Lines» - και πλοία - «Κεφαλονιά», «Ionian Star», «Ανδρέας Κάλβος) είναι «φωτιά», για δρομολόγια που το μεγαλύτερο δεν ξεπερνά σε χρονική διάρκεια τις τρεισήμισι ώρες (Πάτρα - Σάμη Κεφαλονιάς).

Μάλιστα, εκμεταλλευόμενη την αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού από την ανάγκη χιλιάδων εργαζομένων και λαϊκών οικογενειών για λίγες ανάσες ξεκούρασης, η εταιρεία - που κατά τ' άλλα διαφημίζεται από τους τοπικούς αιρετούς άρχοντες και τα ΜΜΕ για την «προβολή» που κάνει στα νησιά και τη συμβολή της στην «τουριστική ανάπτυξη» - κόβει ακόμη και τις πενιχρές εκπτώσεις που πραγματοποιούσε για κλείσιμο εισιτηρίων «αλέ ρετούρ» από 1η Ιουνίου έως 15 Σεπτεμβρίου! Την ίδια ώρα χαρατσώνει διαχρονικά τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα των τριών νησιών, για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών σύνδεσής τους με την ηπειρωτική Ελλάδα, αφού βλέπουν τα εισιτήρια να εκτοξεύονται κάθε χρόνο, ιδιαίτερα από την άνοιξη προς το καλοκαίρι.

Εκτός των παραπάνω, άλλωστε, μόνο με τον νόμο 979/59 οι ναυτιλιακές εταιρείες απαλλάσσονται από τον φόρον εισοδήματος και τους αναβαλλόμενους φόρους, την ώρα που τα εργατικά - λαϊκά στρώματα φοροληστεύονται διαχρονικά. Μάλιστα, και στις συγκεκριμένες γραμμές διατηρούν εν πλω πλοία ακόμα και υπερήλικα πλοία (π.χ. «Κεφαλονιά» και «Ανδρέας Κάλβος», με έτη ναυπήγησης 1974 και 1985 αντίστοιχα), με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται για τις θαλάσσιες μεταφορές, εκμεταλλευόμενοι την άρση του καμποτάζ που υλοποιούν μαζί ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ εδώ και πάνω από 10ετία, όπου και τα φέρι μποτ θα αποσύρονταν στα 35 χρόνια.

Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη...

Από την κατάσταση αυτή θίγονται ιδιαίτερα οι «Θιακοί». Για να πάει στο νησί της Ιθάκης (λιμάνι Πισαετού) από την Πάτρα και να επιστρέψει στην πόλη, μια 4μελής οικογένεια με Ι.Χ. χρειάζεται να ξοδέψει κοντά 200 ευρώ (198,20) με παιδιά μεταξύ 5-7 ετών, ενώ αν αυτά είναι μεγαλύτερης ηλικίας το κόστος αγγίζει τα 230 ευρώ (229), καθώς το ατομικό εισιτήριο από την Πάτρα έχει εκτοξευτεί στα 15,40 ευρώ (7,7 ευρώ για παιδιά κάτω των 7) και του αυτοκινήτου αγγίζει τα 53 ευρώ (52,90)!

Για ένα νησί μάλιστα που δεν «διακρίνεται» για τις συγκοινωνίες που διαθέτει, άρα χρειάζεται κάποιος να μετακινηθεί με δικό του μέσο, ακόμα και όσοι ταξιδεύουν με δίκυκλο καλούνται να πληρώσουν 19,80 ευρώ για μία διέλευση, για οχήματα κάτω των 250 κυβικών, και 21,80 ευρώ για περισσότερα κυβικά, στο ίδιο δρομολόγιο (Πάτρα - Πισαετός). Κι αυτό την ώρα που η συγκεκριμένη γραμμή, Πάτρα - Ιθάκη, εκτός της ακρίβειάς της επιδοτείται επιπλέον ως «άγονη» με 7.000 ευρώ για ένα δρομολόγιο ανά ημέρα!

Το κόστος των εισιτηρίων δεν αλλάζει ούτε αν κάποιος αναχωρήσει από την Κυλλήνη για την Ιθάκη, αυξάνονται ωστόσο τα έξοδά του σε καύσιμα ή χερσαία εισιτήρια ΚΤΕΛ (εκτός διοδίων κ.λπ.).

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι την ίδια ώρα οι εφοπλιστές αφήνουν χωρίς άμεση σύνδεση το νησί με την Πάτρα από το Νοέμβριο και για τους περισσότερους μήνες της χειμερινής περιόδου, επικαλούμενοι μειωμένη κίνηση και λιγότερα κέρδη έναντι των εξόδων τους...

Από κοντά η Κεφαλονιά

Το «παράδειγμα» της Ιθάκης ακολουθεί κατά πόδας η Κεφαλονιά. Το δρομολόγιο Πάτρα - Σάμη - Πάτρα, επίσης για τετραμελή οικογένεια με παιδιά μεταξύ 5 και 7 ετών, αγγίζει τα 200 ευρώ (198,2), ενώ με τέσσερις ενήλικες εκτοξεύεται στα 230 (229)! Για μια οικογένεια ενηλίκων με αυτοκίνητο, το δρομολόγιο από Κυλλήνη προς Πόρο με επιστροφή κοστίζει επίσης κοντά 200 ευρώ (198), «πέφτοντας» στα 174 ευρώ αν τα παιδιά είναι 5-7 ετών.

Μάλιστα, και ο λαός της Κεφαλονιάς πλήττεται άμεσα από τις χειμερινές περικοπές δρομολογίων της εταιρείας, ιδιαίτερα αυτών από και προς τη Σάμη, που αποτελεί ένα από τα κυριότερα λιμάνια, λόγω της μεγάλης έκτασης του νησιού και των χιλιομετρικών αποστάσεων. Η δυσκολία είναι ακόμα μεγαλύτερη για τους κατοίκους της Παλικής, που βρίσκονται πιο απομονωμένοι τον χειμώνα, καλούμενοι να καλύψουν μεγαλύτερες αποστάσεις προς τον Πόρο.

Στο τουριστικό «θαύμα» της Ζακύνθου

Οσο για τη Ζάκυνθο του τουριστικού «θαύματος», το ταξίδι από και προς το λιμάνι της Κυλλήνης για μια τετραμελή οικογένεια ενηλίκων με Ι.Χ. κοστίζει 176,80 ευρώ, μειώνεται δε στα 154,80 ευρώ αν τα παιδιά είναι 5-7 ετών.

Αυτό διότι μόνο τα εισιτήρια ενός ενήλικα, πήγαινε - έλα από και προς το νησί, φτάνουν τα 25 ευρώ (12,5) ενώ πριν λίγα μόλις χρόνια ήταν αρκετά πιο κάτω. Επιπρόσθετα, και ο λαός της Ζακύνθου πλήττεται τον χειμώνα από τη μείωση των δρομολογίων.

Στις πλάτες εργαζομένων και νησιωτών

Με δυο λόγια, για να μετακινηθεί ένας εργαζόμενος από και προς τα νησιά χρειάζεται μέχρι και το 1/3 ή 1/4 ενός μισθού του. Αυτά για όσους θέλουν να κάνουν λίγες μέρες διακοπές, χωρίς να υπολογίζονται επιπλέον έξοδα για διαμονή, καύσιμα κ.ά.

Φυσικά, η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλύτερη σε ό,τι αφορά τα πληρώματα στα πλοία, με τα ατελείωτα δρομολόγια και τις ώρες εν πλω, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, αλλά και τις «οικειοθελείς» αποχωρήσεις τους χειμερινούς, με το «τυράκι» της επαναπρόσληψης από την άνοιξη και μετά, προκειμένου οι εφοπλιστές να εξασφαλίζουν μεγαλύτερα κέρδη. Ιδιαίτερα το καλοκαίρι, το πλήρωμα του πλοίου που εκτελεί το δρομολόγιο Πόρος - Κυλλήνη - Πόρος ξεκινά δουλειά ουσιαστικά από τις 4.30 π.μ. (για να φύγει το δρομολόγιο των 5 μ.μ.) και σταματά να εργάζεται σχεδόν στις 12 τα μεσάνυχτα, αφού εκτελέσει το δρομολόγιο Κυλλήνη - Πόρος των 9.30 μ.μ.!

Και όλα αυτά σε νησιά που στερούνται βασικές υποδομές, ακόμα και Υγείας, με τον πληθυσμό έτσι να υποχρεώνεται να καταφεύγει αρκετά συχνά στα αστικά κέντρα (Πάτρα και Αθήνα κατά κύριο λόγο), μεγαλώνοντας την ταλαιπωρία αλλά και τα έξοδά του, που με αυτά «χτίζονται» πάνω στις πλάτες του και τα εφοπλιστικά «θαύματα».

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
Οι εφοπλιστές αποφασίζουν αν θα κάνουν... πακέτα προσφορών

Κουμάντο κάνουν οι εφοπλιστές στις ακτοπλοϊκές γραμμές και αυτοί καθορίζουν τις τιμές των εισιτηρίων, και η κυβέρνηση, η κάθε αστική κυβέρνηση, είναι για να τους εξυπηρετεί.

Αυτό ακριβώς επιβεβαιώθηκε και στην περιβόητη συνάντηση που είχε χτες κυβερνητικό κλιμάκιο με τους ακτοπλόους εφοπλιστές για τις πανάκριβες τιμές των εισιτηρίων. Τα περί κυβερνητικής «παρέμβασης» ήταν μόνο για τα πρωτοσέλιδα και γρήγορα πήγαν περίπατο, μαζί και οι κυβερνητικοί λεονταρισμοί, αφού, όπως έγινε γνωστό, οι εφοπλιστές θα αποφασίσουν και θα ενημερώσουν τις επόμενες μέρες αν θα γίνει και τι θα γίνει με τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας Ακης Σκέρτσος και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρος Πασχάλης.

Πληροφορίες αναφέρουν πως οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων εφοπλιστών ξέκοψαν ότι δεν υπάρχει θέμα για μειώσεις σε όλα τα εισιτήρια των πλοίων. Δήλωσαν ότι κάποιες προσφορές μπορούν να γίνουν σε ορισμένα δρομολόγια. Αναφέρθηκε ότι θα εξετάσουν κάποια πακέτα εκπτώσεων προς συγκεκριμένες ομάδες επιβατών και συγκεκριμένα δρομολόγια υψηλής ζήτησης, δηλαδή ούτε καν συζητούν καθολικές μειώσεις...

Αλλωστε, από το πρωί της Τρίτης ο υπουργός Οικονομικών φρόντισε να χαμηλώσει τον πήχη για τη συνάντηση κυβέρνησης - ακτοοπλόων εφοπλιστών. «Θα προσεγγίσουμε το θέμα τεκμηριωμένα και όχι με λαϊκίστικες αντιλήψεις», δήλωσε ο Κωστής Χατζηδάκης στο ραδιόφωνο του «ΣΚΑΪ», παραπέμποντας στον... ανταγωνισμό και τους «ελέγχους στην αισχροκέρδεια» και πρόσθεσε ότι «προφανώς δεν γίνεται να κάνουμε μια κρατική ακτοπλοϊκή εταιρεία».

Βέβαια, δεν φαίνεται να έχουν ενοχληθεί στην κυβέρνηση επειδή το κράτος (δηλαδή ο λαός με τους φόρους) μοιράζει εκατομμύρια ευρώ στους εφοπλιστές κάθε χρόνο ακόμα και για τα δρομολόγια των Κυκλάδων που έχουν χαρακτηριστεί «άγονη γραμμή»!

Τα στοιχεία δείχνουν ότι από 75 με 80 εκατ. ευρώ που παρέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ τις επιδοτήσεις το 2015, τις εκτίναξε στα 90 και 100 εκατ. ευρώ. Ακολούθησε η κυβέρνηση της ΝΔ και τα εκτόξευσε στα 130 και πλέον στα 138 εκατ. ευρώ τον χρόνο!

Συσκέψεις Οργανώσεων του ΚΚΕ

Σήμερα Τετάρτη:

-- Στις 8 μ.μ. η ΚΟ Γαλατσίου στην πλατεία Ελευθερίας (Παπαφλέσσα & Πανδώρας 32). Θα μιλήσει ο Νίκος Ρεμπάπης, μέλος της ΚΕ.

-- Στις 8 μ.μ. στο Ναύπλιο («Sequoia Seaside»). Θα μιλήσει ο Ναπολέων Μπουρδάκος, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Αργολίδας.

-- Στις 8 μ.μ. η Τομεακή Οργάνωση Ανατολικής Θεσσαλονίκης στα γραφεία του ΚΚΕ στην Περαία. Θα μιλήσει ο Γιώργος Σοφιανός, μέλος του Τομεακού Γραφείου Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Αύριο Πέμπτη:

-- Στις 7 μ.μ. η ΤΟ Δικαιοσύνης Αττικής στο cafe - βιβλιοπωλείο «Σύγχρονη Εποχή» (Μαυροκορδάτου 3). Θα μιλήσει ο Ανέστης Προυσανίδης, Γραμματέας της ΤΟ Δικαιοσύνης.

-- Στις 7.30 μ.μ. η ΚΟ Ιδιωτικής Εκπαίδευσης Αττικής στο μεζεδοπωλείο «Γράδο» (Πανδοσιάς 15 Λαμπρινή). Θα μιλήσει η Αιμιλία Τρουλλινού, μέλος του Τομεακού Γραφείου Εκπαιδευτικών.

-- Στις 8 μ.μ. η ΚΟ Εκπαιδευτικών Μεσογείων - Λαυρεωτικής στο cafe «Calma Coast» (Κεστέκογλου 9-11). Θα μιλήσει η Βαγγελιώ Πλατανιά, μέλος της ΚΕΟΕ και του Γραφείου Περιοχής Αττικής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ