Μέλη από το πλήρωμα του «Blue Horizon» πέταξαν στη θάλασσα 36χρονο και τον άφησαν να πνιγεί! Τεράστιες οι ευθύνες της εταιρείας «Αttica Group», κροκοδείλια δάκρυα από την κυβέρνηση
Αρχικά, το Γραφείο Τύπου του Λιμενικού Σώματος ανέφερε ότι πρόκειται για έναν άνδρα 36 ετών που έπεσε στη θάλασσα στην προσπάθειά του να εισέλθει στο πλοίο, ενώ είχαν λυθεί οι κάβοι. Ωστόσο, σύμφωνα με καταγγελίες που έγιναν και στο πόρταλ «902.gr» από επιβάτες του πλοίου, ο άνδρας έτρεξε να μπει στο πλοίο πριν ο καταπέλτης ανέβει και δύο άνδρες, μέλη του πληρώματος, τον έσπρωξαν, με συνέπεια να πέσει στη θάλασσα, στη δίνη της προπέλας του πλοίου, που τον έσπρωχνε προς τα κάτω, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να επιπλεύσει.
Οι εγκληματικές τους πράξεις έχουν καταγραφεί σε βίντεο επιβατών και άλλων αυτοπτών μαρτύρων, που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο λίγο μετά τη δολοφονία.
Σύμφωνα με το «creta24.gr», ο 36χρονος προερχόταν από πολυμελή οικογένεια και έκανε όποια δουλειά μπορούσε. Το τελευταίο διάστημα εργαζόταν σε οπωροπωλείο. Ζούσε μαζί με ένα από τα αδέρφια του και ο ίδιος ήταν άτομο με ειδικές ανάγκες.
Ακόμα, το «ekriti.gr», που επικαλείται πηγές από το Λιμενικό Σώμα, σημειώνει ότι ο 36χρονος είχε πληρώσει εισιτήριο, το οποίο μάλιστα βρίσκεται στα χέρια των λιμενικών αρχών στο πλαίσιο της προανάκρισης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της νεκροτομής, αιτία θανάτου είναι ο πνιγμός, ενώ εντοπίστηκαν εκδορές και μικροκακώσεις.
Εξοργιστικό είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τις μαρτυρίες, τα μέλη του πληρώματος που έριξαν στη θάλασσα τον 36χρονο, δεν έκαναν την παραμικρή ενέργεια για να τον διασώσουν, αντίθετα το πλοίο αναχώρησε κανονικά, αδιαφορώντας για την τύχη του.
Μάλιστα, από τα μεγάφωνα ανακοινώθηκε ότι υπάρχει «καθυστέρηση από περιστατικό στο λιμάνι που δεν οφείλεται στην εταιρεία». Αγνοήθηκαν, δηλαδή, οι σχετικές αναφορές των επιβατών, σαν να μη συνέβη τίποτα, και έγινε παραπλανητική αναφορά από τα μεγάφωνα του πλοίου. Το πλοίο αναχώρησε κανονικά, προφανώς για να μην υπάρξει καθυστέρηση, αφού για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες «ο χρόνος είναι χρήμα», ενώ επέστρεψε στον Πειραιά μόνο μετά από εισαγγελική εντολή.
Το πλοίο φαίνεται να έχει λύσει τους κάβους χωρίς να σηκώσει τον καταπέλτη, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες του απόπλου, προκειμένου να κερδίσει χρόνο στο δρομολόγιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία, «Attica Group», με καθυστέρηση ωρών εξέδωσε ανακοίνωση για τον θάνατο του 36χρονου, με... 29 λέξεις, χωρίς καμία αναφορά σε ευθύνες, ούτε κάποια απάντηση στα κρίσιμα ερωτήματα. Ενημέρωσε μόνο ότι «συνεργάζεται με κάθε αρμόδια Αρχή για την πλήρη διαλεύκανση του συμβάντος».
Σύμφωνα μάλιστα με καταγγελίες επιβατών που είχαν δει το περιστατικό, στην προσπάθειά τους να διαμαρτυρηθούν όταν το πλοίο είχε πια αποπλεύσει, ο καπετάνιος τους αγνόησε και τους έκλεισε την πόρτα!
Χωρίς ντροπή ήταν οι πρώτες δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο οποίος μιλώντας σε πρωινή εκπομπή του «Open» επιχείρησε να «ξεπλύνει» τους θύτες του εγκλήματος στο λιμάνι του Πειραιά. «Εγώ θεωρώ πως σήμερα υπάρχουν αυτοί που θρηνούν τον αδικοχαμένο και υπάρχουν και αυτοί που θρηνούν για αυτούς που πήγαν να κάνουν τη δουλειά τους, να φέρουν πίσω έναν μισθό, ένα μεροκάματο και σήμερα βρίσκονται κατηγορούμενοι για δολοφονία», είπε.
Τα κροκοδείλια δάκρυα συνέχισε ο πρωθυπουργός. Ενα 12ωρο σχεδόν μετά το έγκλημα, σε ανάρτησή του στο διαδίκτυο δήλωνε «αποτροπιασμό και φρίκη», χωρίς να αναφέρει τίποτα για την ακτοπλοϊκή εταιρεία και τις ευθύνες της, ενώ μπροστά στη λαϊκή απαίτηση να διερευνηθούν σε βάθος το έγκλημα και όλες οι συνθήκες που το προκάλεσαν, προσπάθησε να εφησυχάσει ότι «όλα αυτά θα γίνουν».
Εδωσε πάντως την κατεύθυνση των ερευνών λέγοντας ότι πρόκειται για «έναν συνδυασμό από ανευθυνότητα και κυνισμό, περιφρόνηση και αδιαφορία. Που τελικά γίνεται βία». Κάνοντας ξανά σημαία την περιλάλητη ατομική ευθύνη, κάλεσε σε «συλλογικό αναστοχασμό», όπου «η πολιτεία θα κάνει το καθήκον της, αλλά και καθένας ας υπηρετήσει υπεύθυνα τον ρόλο που του αναλογεί».
Στην Εισαγγελία Πειραιά, με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από κοινού και για παράβαση σχετικών άρθρων του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, οδηγήθηκαν χτες 4 μέλη του πληρώματος του πλοίου «Blue Horizon». Πρόκειται για τον καπετάνιο, τον ύπαρχο, τον λοστρόμο και αξιωματικό καταστρώματος. Ο λοστρόμος και ο ύπαρχος φέρεται να «έσπρωξαν τον 36χρονο στον θάνατο».
Σε βάρος του μέλους του πληρώματος που έσπρωξε τον 36χρονο, ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία που τελέστηκε με ενδεχόμενο δόλο. Σε βάρος των δύο άλλων μελών του πληρώματος ασκήθηκε ποινική δίωξη για συνέργεια στην ανθρωποκτονία, που τελέστηκε με ενδεχόμενο δόλο, ενώ ο καπετάνιος του πλοίου κατηγορείται για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες.
Αφού ασκήθηκαν ποινικές διώξεις, τα μέλη του πληρώματος οδηγήθηκαν στον ανακριτή και πήραν προθεσμία για να απολογηθούν. Παράλληλα, δόθηκε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής έρευνας για τυχόν ευθύνες από την πλευρά της λιμενικής αρχής. Τέλος, σημαντικός αριθμός επιβατών ζήτησαν να καταθέσουν, ενώ κάποιοι εκτός από την πολύτιμη μαρτυρία τους, παρέδωσαν και βιντεοληπτικό υλικό.
Η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Πανελλήνια Ενωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», σε ανακοίνωσή τους καταδικάζουν το αποτρόπαιο έγκλημα και αναφέρουν:
«Τεράστιες είναι οι ευθύνες της εφοπλιστικής εταιρείας, του υπουργείου Ναυτιλίας και των υπηρεσιών του, όπως και ορισμένων μελών του πληρώματος, που συμμετείχαν στο απάνθρωπο περιστατικό.
Το σύνολο των εφοπλιστικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και το υπουργείο Ναυτιλίας γνωρίζουν ότι ακόμα και το ΠΔ 177/2000, που καθορίζει τη φόρτωση του πλοίου, δεν εφαρμόζεται στην πράξη.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 22 με τίτλο "Καταπέλτες", στην παραγ. 11 καθορίζει ότι: "Η ασφάλιση του καταπέλτη και της θύρας ασφαλείας πρέπει να γίνεται πριν τον απόπλου του πλοίου με ευθύνη του πλοιάρχου", κανονισμός που δεν εφαρμόζεται από καμία εφοπλιστική εταιρεία.
Επίσης, κατά την εξέλιξη του γεγονότος, όπως καταγράφεται σε βιντεοληπτικό υλικό, αποδεικνύεται η έλλειψη της παρουσίας λιμενικής αρχής και η μη παρέμβασή της, ως όφειλε με βάση την υπουργική απόφαση 2415.1/51133/2021, που καθορίζει την ευθύνη των λιμενικών αρχών.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 14 αναφέρει: "Η λήψη των ενδεικνυόμενων μέτρων κατά τους κατάπλους και απόπλους των επιβατηγών πλοίων, επιβατηγών οχηματαγωγών, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή και ασφαλής διακίνηση των επιβατών και οχημάτων στους χερσαίους χώρους λιμένα και η επιβίβαση/αποβίβαση από τα πλοία".
Αποτελεί μελανό σημείο στον κλάδο των ναυτεργατών η απάνθρωπη συμπεριφορά των μελών του πληρώματος, που οδήγησε στον θάνατο του 36χρονου επιβάτη.
Οι ναυτεργάτες έχουν δώσει σκληρούς αγώνες για την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».
Στο μεταξύ, μαζική διαμαρτυρία έγινε χθες το απόγευμα και στον Αγιο Νικόλαο, στον τόπο καταγωγής του αδικοχαμένου 36χρονου, όπου οι επαγγελματίες έκλεισαν συμβολικά και τα καταστήματα. Παραβρέθηκε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Φιλιππάκης, υποψήφιος δήμαρχος με τη Λαϊκή Συσπείρωση.
Διαμαρτυρία έγινε και στο λιμάνι του Πειραιά. Παρευρέθηκαν ο Πέτρος Μαρκομιχάλης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Πειραιά με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», και ο Βασίλης Πύρρος, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και Γραμματέας της ΤΟ Πειραιά. Επίσης, αντιπροσωπείες από τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ». Παράλληλα αναρτήθηκαν στο λιμάνι πανό της ΚΝΕ.
Σε ανακοίνωσή του για το έγκλημα στο λιμάνι του Πειραιά το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:
«Οι απίστευτες εικόνες της δολοφονίας του 36χρονου στον καταπέλτη του "Blue Horizon" σοκάρουν και "σφίγγουν το στομάχι" σε όποιον θέλει να λέγεται άνθρωπος.
Η απαξίωση της ανθρώπινης ζωής, που βιώνουμε σχεδόν καθημερινά σε μια κοινωνία όπου βασιλεύουν οι σάπιες αξίες του ατομισμού και του κέρδους, οδηγεί σε τέτοια επίπεδα αποκτήνωσης, ώστε να πετάει κάποιος έναν άνθρωπο στη θάλασσα και - ενώ τον βλέπει να πνίγεται μέσα στα απόνερα - να δίνει εντολή να ξεκινήσει κανονικά το πλοίο, προφανώς για να μην υπάρξει καθυστέρηση, αφού για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες "ο χρόνος είναι χρήμα".
Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και όλες οι αρμόδιες αρχές οφείλουν να δώσουν απαντήσεις: Τηρήθηκαν από την εταιρεία το πρωτόκολλο και τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας κατά τον απόπλου του πλοίου; Υπήρχε παρουσία του Λιμενικού; Πώς είναι δυνατόν το πλοίο να αποπλέει και να ταξιδεύει ανενόχλητο για ώρα πριν δοθεί εντολή να επιστρέψει;
Είναι χαρακτηριστικό πως το τι πραγματικά έγινε αποκαλύφθηκε από τους ίδιους τους επιβάτες του πλοίου, ενώ η αρχική ενημέρωση του Λιμενικού έριχνε επί της ουσίας την ευθύνη στο θύμα.
Πέρα από τις δεδομένες ευθύνες μελών του πληρώματος που πρέπει να αποδοθούν, το ΚΚΕ απαιτεί να διερευνηθεί σε βάθος το έγκλημα και όλες οι συνθήκες που το προκάλεσαν, ενώ εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένεια του 36χρονου βιοπαλαιστή από την Κρήτη που έχασε άδικα τη ζωή του».