ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Νοέμβρη 2023
Σελ. /28
Προκλητικό «ξέπλυμα» στην ΕΕ από το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα αστικά κόμματα

Eurokinissi

Το καλύτερο «πλυντήριο» της ΕΕ αποτέλεσαν το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη συζήτηση της πρότασης του ΚΚΕ για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με το έγκλημα στα Τέμπη.

Πρώτος και καλύτερος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος ...ξεχνώντας όλη την πορεία «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, περιέγραψε αποκλειστικά την «περιπέτεια του μαύρου κουτιού της τηλεδιοίκησης» για να αποφανθεί ότι το «επίδικο» της διερεύνησης πρέπει να είναι η σύμβαση 717, ώστε να αναζητηθούν οι «εγκληματικές ολιγωρίες των υπουργών Σπίρτζη και Καραμανλή» και «όχι μια Εξεταστική Επιτροπή που θα καταλήξει σε ένα φιλολογικό τσάι 25 χρόνια πριν».

Προφανώς γιατί αν αναζητηθεί τι έχει γίνει εδώ και 25 χρόνια, θα μπουν στο «κάδρο» και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, που υλοποίησαν με ευλάβεια τη στρατηγική της ΕΕ και άνοιξαν τον δρόμο για τη συνέχεια, διαχωρίζοντας τις σιδηροδρομικές υποδομές από το σιδηροδρομικό έργο! Με μία από τις πλέον χαρακτηριστικές στιγμές το 2010, όταν με νόμο του ΠΑΣΟΚ, που ήταν ο τελευταίος κρίκος μιας μακράς αλυσίδας αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων, υλοποιήθηκε η ολοκλήρωση του διαχωρισμού ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο διαχωρισμός υποδομής και εκμετάλλευσης.

Προσπερνώντας ότι σε ένα τέτοιο σύστημα σιδηροδρομικών μεταφορών, όπου υπάρχουν πολλές και διαφορετικές εταιρείες που η καθεμία αναζητεί το μεγαλύτερο κέρδος, δεν μπορεί να υπάρχει ασφάλεια, χαρακτήρισε «συνήθεις ιδεοληψίες» τη θέση του ΚΚΕ ότι «ο πραγματικός ένοχος πίσω από το δυστύχημα στα Τέμπη είναι η ίδια η πολιτική της ΕΕ για τους σιδηροδρόμους, η πολιτική της "απελευθέρωσης" των συγκοινωνιών, την οποία όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις την έχουν υλοποιήσει μέχρι κεραίας».

«Δεν φταίει η ΕΕ για το ρουσφέτι του σταθμάρχη», αποφάνθηκε, εμφανίζοντας κι από πάνω την ΕΕ ως υπερασπιστή της ασφάλειας των σιδηροδρόμων. «Χάρη στην ΕΕ έχει υποχρέωση η χώρα μας να υπάρχουν ύψιστοι κανόνες ασφάλειας στα τροχήλατα μέσα», είπε προκλητικά, τη στιγμή που οι ευρωενωσιακές αποφάσεις παραπέμπουν στις ελληνικές καλένδες την εφαρμογή των ηλεκτρονικών συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, επειδή δεν φέρνουν κέρδη στους ιδιώτες. Ακριβώς γι' αυτό, μόνο το 2021 στην ΕΕ καταγράφηκαν 1.389 σημαντικά σιδηροδρομικά «ατυχήματα», με συνολικά 683 νεκρούς και 513 τραυματίες, εκ των οποίων τα 97 αφορούσαν συγκρούσεις τρένων...

Προκειμένου δε να συκοφαντήσει το ΚΚΕ, με ...επιχειρήματα βγαλμένα από την εποχή του αυριανισμού, κάλεσε το Κόμμα να αποσύρει την πρότασή του γιατί «εργαλειοποιείται» από τη ΝΔ. Ανακοίνωσε ότι το ΠΑΣΟΚ θα καταψηφίσει την πρόταση του ΚΚΕ και επέμεινε στην πρόταση του κόμματός του, η οποία αφορά τη σύσταση Προανακριτικής με αποκλειστικό αντικείμενο το πόρισμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για τη σύμβαση 717.

Ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης, απαντώντας στην κριτική του ΠΑΣΟΚ ότι η κυβέρνηση υιοθετεί «αντιευρωπαϊκές» λογικές, τόνισε ότι η ΝΔ δεν συμφωνεί με το σκεπτικό της πρότασης του ΚΚΕ. «Δεν συμφωνούμε με την αιτιολογία, συμφωνούμε με την αιτητική», είπε. Αφησε να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση θα καταψηφίσει την πρόταση του ΠΑΣΟΚ.

Στο «ρουσφέτι του σταθμάρχη» και στην «ελλιπή» σύμβαση 717 στάθηκε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, αλλά και στις προσωπικές ευθύνες υπουργών για το έγκλημα στα Τέμπη, αφήνοντας επιμελώς στο απυρόβλητο τις πολιτικές κατευθύνσεις και επιλογές που οδήγησαν μεθοδικά σε αυτό.

Τοποθετούμενος πάνω στην πρόταση του ΚΚΕ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, δήλωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα την υπερψηφίσει, παρότι τη χαρακτήρισε «γενική», με «πολύ μεγάλο χρονικό εύρος» και με κίνδυνο «να χαθούμε στον όγκο των εγγράφων». Ακόμα, αφήνοντας βρώμικα υπονοούμενα, δεν παρέλειψε να εκφράσει την «απορία για την προθυμία της ΝΔ να στηρίξει την πρόταση του ΚΚΕ».

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Η πρόταση του ΚΚΕ είναι στην ίδια κατεύθυνση με τη μήνυση των οικογενειών των θυμάτων

«

Η πρόταση του ΚΚΕ εκφράζει την αντικειμενική αναγκαιότητα για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών. Είναι στην ίδια κατεύθυνση με τη μήνυση που έχουν καταθέσει οι οικογένειες θυμάτων, που αναφέρουν ότι θέλουν τη διερεύνηση τουλάχιστον για τα τελευταία 15 χρόνια, αλλά και στην ίδια κατεύθυνση με τα αιτήματα που έθεσαν 2.800.000 άνθρωποι με τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις τους για να καταλογιστούν οι πολιτικές και οι ποινικές ευθύνες».

Αυτό επεσήμανε ο Θανάσης Παφίλης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ. Επιπλέον, απαντώντας στους ισχυρισμούς των αστικών κομμάτων ότι η πρόταση του ΚΚΕ διακατέχεται από «ιδεοληψίες» κατά της ΕΕ και σχολιάζοντας τους ύμνους για την ΕΕ στους οποίους επιδόθηκε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ν. Ανδρουλάκης, επικαλέστηκε επίσημη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όπου καταδεικνύεται περίτρανα η έλλειψη μέτρων ασφάλειας στους σιδηροδρόμους των κρατών - μελών της ΕΕ, όπου στις κεντρικές γραμμές έχει τεθεί σε λειτουργία μόλις το 13% και στο υπόλοιπο δίκτυο δεν λειτουργεί, καθώς το κόστος για τις εταιρείες είναι μεγάλο και με μακροχρόνια απόσβεση.

Σχολιάζοντας τους ισχυρισμούς Ανδρουλάκη ότι η ΕΕ έχει στις προτεραιότητές της την ασφάλεια των μεταφορών, είπε χαρακτηριστικά: «Δεν ντρέπεστε λίγο; Τόση ευρωλιγούρα; Ολα τα κάνει ωραία και καλά η ΕΕ; Και γιατί έχει τέτοια αποτελέσματα η πολιτική της;». Η στάση αυτή του ΠΑΣΟΚ, επεσήμανε ο Θ. Παφίλης, οφείλεται στην προσπάθειά του να κρύψει τις δικές του πολιτικές και ποινικές ευθύνες για την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου, που ξεκίνησε επί των ημερών του, και προσπαθεί να τις περιορίσει στους υπουργούς της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ.

Οσον αφορά την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ο κομμουνιστής βουλευτής υπενθύμισε ότι και αυτή ακολούθησε την ίδια πολιτική, χάρισε πάνω από 670 εκατ. ευρώ χρέη του ΟΣΕ για να ξεπουλήσει το κερδοφόρο κομμάτι του στην ιταλική εταιρεία.

Το ΚΚΕ από το 1997, οπότε και ξεκίνησε η πορεία ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, έλεγε ότι αυτή η πορεία υπονομεύει την ασφάλεια των μεταφορών για επιβάτες και εργαζόμενους, ενώ η συνδικαλιστική παράταξη του ΚΚΕ στις 7/2/2023 προειδοποιούσε ότι υπάρχει κίνδυνος δυστυχήματος εξαιτίας της κατάστασης στην οποία είχε περιέλθει ο σιδηρόδρομος, υπενθύμισε ο Θ. Παφίλης.

Κατήγγειλε ότι στην εφαρμοζόμενη πολιτική κυριαρχεί η λογική του «κόστους - οφέλους», όπου κόστος η ανθρώπινη ζωή και όφελος τα κέρδη των εταιρειών, μια πολιτική που υπηρέτησαν πιστά και υπηρετούν και η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ.

Απαντώντας στις κατηγορίες ότι η πρόταση του ΚΚΕ περιέχει γενικολογίες, υπογράμμισε ότι όχι μόνο δεν ισχύει αυτή η κατηγορία αλλά στην πρόταση αναφέρεται ξεκάθαρα και ρητά πως «επιβάλλεται η διερεύνηση του εγκλήματος με όλους τους τρόπους, ώστε να αποδοθούν πολιτικές και ποινικές ευθύνες».

Καταλήγοντας τόνισε πως το ΚΚΕ, παρότι δεν έχει αυταπάτες για τα αποτελέσματα των Εξεταστικών Επιτροπών, θα κάνει τα πάντα ώστε να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα από κανέναν, γιατί είναι πιστό στη θέληση εκατομμυρίων ανθρώπων για απόδοση ευθυνών.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ
Διαχρονικές οι ευθύνες των κυβερνήσεων για την «απελευθέρωση» των μεταφορών

«Οι κομμουνιστές από την πρώτη στιγμή πρωτοστάτησαν στις κινητοποιήσεις και τις δύο απεργίες όταν η ΓΣΕΕ, η πλειοψηφία της οποίας ανήκει σε ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, έβαζε εμπόδια ή σφύριζε αδιάφορα, κι ενώ το σύνθημα "ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, το έγκλημα αυτό έχει ιστορία" αντηχούσε από τα 2,5 εκατομμύρια ανθρώπων σε όλη τη χώρα», επισήμανε ο Χρήστος Κατσώτης, βουλευτής του ΚΚΕ, στην τοποθέτησή του.

Ο Χρ. Κατσώτης σημείωσε ότι «το περιεχόμενο της πρότασης του ΚΚΕ αναδεικνύει τον εχθρικό ρόλο της ΕΕ, που υπηρετεί τις επιδιώξεις των πολυεθνικών και τσακίζει, μαζί με τις αστικές κυβερνήσεις, τις ζωές των λαών σε όλους τους τομείς, όπως εργασιακά, ασφαλιστικά, φορολογία, Υγεία, Πρόνοια, Παιδεία, φορολογία, Ενέργεια, μεταφορές, περιβάλλον. Αυτή η ΕΕ δεν μπορεί ποτέ να γίνει καλύτερη, αντίθετα θα γίνεται όλο και χειρότερη».

«Η περιβόητη απελευθέρωση της αγοράς με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, η εμπορευματοποίηση των συγκοινωνιών, ο τεμαχισμός του ΟΣΕ και η ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων κομματιών του, οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και σε μέτρα ασφάλειας και υποδομές του κρατικού ΟΣΕ, είναι οι αιτίες. Ολα αυτά ενίσχυσαν τον στόχο των επιχειρηματικών ομίλων για αύξηση των κερδών τους και σε βάρος της ασφάλειας των μεταφορών. Οδήγησε στη μείωση των εργαζομένων, από 2.098 οι οργανικές θέσεις σήμερα, να είναι 700 περίπου, με αποτέλεσμα την εντατικοποίηση, τη λειψή συντήρηση του δικτύου, τη λειψή φύλαξη των ανισόπεδων διαβάσεων κ.ά.».

Ο Χρ. Κατσώτης κατήγγειλε ότι τα αστικά κόμματα που κυβέρνησαν έχουν κοινή στρατηγική αυτή την πολιτική «απελευθέρωσης» των μεταφορών για τη δημιουργία νέων πεδίων κερδοφορίας για τα λιμνάζοντα κέρδη των ομίλων. Αυτά τα κόμματα είναι συνένοχα σε αυτή την πολιτική, καθώς επέβαλαν τον τεμαχισμό του ΟΣΕ, την παράδοση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον κρατικό ιταλικό σιδηρόδρομο, που λειτούργησε χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές, κατέβαλαν 3,5 δισ. ευρώ για τη σύνδεση των λιμανιών της Β. Ελλάδας με Βουλγαρία και Ρουμανία, αλλά δεν έβρισκαν 50 εκατομμύρια για την προληπτική συντήρηση του δικτύου του ΟΣΕ.

Σημείωσε πως «το ΠΑΣΟΚ το 2009 προχώρησε στον τεμαχισμό του ΟΣΕ, η ΝΔ το 2013 θέσπισε το πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης και ο ΣΥΡΙΖΑ το 2018 έδωσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον ιταλικό σιδηρόδρομο, με προίκα 50 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και βαφτίζοντας άγονη γραμμή το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Το 2019 προχώρησε σε 120 απολύσεις στον ΟΣΕ και άφησε μέχρι σήμερα 1.400 κενές θέσεις εργασίας. Τα μέτρα ασφάλειας, παρότι ήταν αγορασμένα από το 2004, δεν λειτούργησαν ποτέ, και τον 21ο όλα γίνονταν ακόμα χειροκίνητα, ενώ αντίθετα πολύ γρήγορα προχώρησαν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί. Τα μέτρα ασφαλείας, οι επιχειρηματικό όμιλοι τα λαμβάνουν μέχρι το σημείο που το κόστος πρόληψης είναι μικρότερο του κόστους του ατυχήματος».

Καταλήγοντας ο Χρ. Κατσώτης τόνισε: «Το ΚΚΕ, απευθυνόμενο στις εργατικές - λαϊκές οικογένειες, επισημαίνει πως όσες κυβερνήσεις κι αν αλλάξουν, όσοι μηχανοδηγοί κι αν αλλάξουν, το τρένο της αστικής διακυβέρνησης θα κινείται στις ματωμένες ράγες που καθορίζουν η άρχουσα τάξη και η ΕΕ. Το ΚΚΕ θα συνεχίσει για να αποκαλυφθούν οι ευθύνες και να πάρει ο λαός την ασφάλεια των μεταφορών στα χέρια του».

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ