ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 19 Γενάρη 2024
Σελ. /28
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
Δίνετε κυριολεκτικά βορά τους μαθητές στον κάθε επιχειρηματία

Η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα στη Βουλή

Eurokinissi

Με αναφορά στα μαζικότατα συλλαλητήρια της νεολαίας που γίνονταν χτες το μεσημέρι στην Αθήνα και σε όλη τη χώρα ξεκίνησε την ομιλία του, στη Βουλή, για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, Αναλυτικά σημείωσε:

«Αυτήν την ώρα χιλιάδες φοιτητές και μαθητές, σπουδαστές, εκπαιδευτικοί, πανεπιστημιακοί, εργαζόμενοι, γονείς διαδηλώνουν ενάντια στα αντιδραστικά σχέδιά σας για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Η πλειοψηφία του κόσμου της Εκπαίδευσης έχουν ήδη ψηφίσει κατά στο νομοσχέδιό σας, παρά τον βομβαρδισμό ψεμάτων από την κυβερνητική προπαγάνδα που στόχο έχει να πειστεί ο ελληνικός λαός, να πειστούν οι νέοι και οι νέες ότι αυτό το άδικο νομοσχέδιο μπορεί δήθεν να δώσει λύση στα σημερινά αδιέξοδα που εσείς και οι προηγούμενες κυβερνήσεις έχετε δημιουργήσει.

Και ξέρετε γιατί δεν μπορείτε να τους πείσετε; Γιατί βιώνουν ήδη τα προβλήματα.

Οι χιλιάδες φοιτητές δεν ανέχονται να βλέπουν τα πτυχία τους να εξισώνονται με την πανσπερμία των αμφιβόλου αξίας πτυχίων των "super market προσόντων" που θέλετε να φτιάξετε. Και να συμπιέζονται τα δικαιώματα όλων προς τα κάτω, στη ζούγκλα της αγοράς εργασίας που έχετε διαμορφώσει. Και μην προκαλείτε το κοινό αίσθημα λέγοντας ότι έτσι θα αναβαθμιστεί δήθεν το δημόσιο πανεπιστήμιο. Είδαμε και τα δημόσια σχολεία πόσο αναβαθμίστηκαν από την ύπαρξη των ιδιωτικών, είδαμε και τα δημόσια νοσοκομεία πόσο αναβαθμίστηκαν από την ύπαρξη του ιδιωτικού τομέα, είδαμε και την "απελευθέρωση" των σιδηροδρόμων τι τραγικά αποτελέσματα είχε με το έγκλημα των Τεμπών.


Eurokinissi

Οι χιλιάδες μαθητές, που κάθε χρόνο ζουν μέσα στο άγχος μαζί με τις οικογένειές τους φυσικά, και δίνουν πανελλαδικές, δεν ανέχονται να βλέπουν τους κόπους τους να διαγράφονται. Και την ίδια στιγμή, να τους λέτε ότι κάποιος, κάποια επειδή έχει λεφτά θα παίρνει το ίδιο πτυχίο με αυτούς! Και δεν έφτανε αυτό! Αλλά ανοίγετε και τη συζήτηση για το "Εθνικό Απολυτήριο", δηλαδή για να το πούμε απλά, για πανελλαδικού τύπου εξετάσεις από την Α' Λυκείου.

Οι απόφοιτοι των καλλιτεχνικών σπουδών θα έχουν την ίδια τύχη με αυτούς των ΙΕΚ

Στον δρόμο του αγώνα, επίσης, είναι και οι παλιοί σας γνώριμοι. Μήπως η κυβέρνηση "ξέχασε" τις παρατεταμένες και μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις ενάντια στο ΠΔ 85/22, που εξίσωνε τους καλλιτέχνες απόφοιτους τριετών ανώτερων σχολών με τους απόφοιτους Λυκείου; Οχι μόνο δεν τις ξεχάσατε, αλλά αυτήν τη φορά ήρθατε να βάλετε και τη σφραγίδα του νόμου στην κατάφωρη αυτή αδικία σε βάρος των καλλιτεχνών.

Ηρθατε να παγιώσετε και να επισφραγίσετε μια απαράδεκτη κατάσταση που με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων σέρνεται από το 2003, μετά την κατάργηση των ΤΕΙ, υποβαθμίζοντας και απαξιώνοντας τους καλλιτέχνες και τελικά τον Πολιτισμό αυτού του τόπου.

Είπατε πως το νομοσχέδιο δεν αφορά τις καλλιτεχνικές σχολές. Μα οι καλλιτεχνικές σχολές είναι, επίσης, τρίχρονες και ανώτερες, επομένως οι απόφοιτοί τους δεν μπορεί παρά να έχουν την ίδια τύχη με τους απόφοιτους των ΙΕΚ, που αν και γίνονται ανώτερα απονέμουν απολυτήριο τίτλο αντίστοιχο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 4 του παρόντος νομοσχεδίου. Αν θέλετε να σας πιστέψουμε καταργήστε αυτήν την παράγραφο, καθώς και το ΠΔ 85/22.

Εχουμε ακόμη κάθε λόγο να διατηρούμε μεγάλες επιφυλάξεις για το πότε και για το πώς θα υλοποιηθούν οι εξαγγελίες σας για ίδρυση δημόσιου πανεπιστημίου παραστατικών τεχνών στο νέο τοπίο που επιχειρείτε να διαμορφώσετε για την Ανώτατη Εκπαίδευση, με συνύπαρξη ιδιωτικών και ακόμη βαθύτερα εμπορευματοποιημένων δημόσιων πανεπιστημίων, σε μια αγορά πτυχίων με πάρα πολλές κατηγοριοποιήσεις ανάλογα με την τσέπη του καθενός.

Κλείνετε μάλιστα το μάτι στους σπουδαστές ότι μπορεί έτσι να ανωτατοποιηθούν και οι ιδιωτικές καλλιτεχνικές σχολές, ή κάποιες από αυτές, σε μια προσπάθεια να βρείτε ανάμεσά τους συμμάχους στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Δεν βρήκατε συμμάχους μέχρι σήμερα και ούτε θα βρείτε, πιστεύουμε, παρά την πίεση που τους εξασκείτε.

Εμείς, και από το βήμα της Βουλής, αλλά και έξω από αυτήν, στα συλλαλητήρια των συλλόγων, των σωματείων, των σπουδαστών και φοιτητών, επαναφέρουμε τη διεκδίκηση για:

- Συγκρότηση συστήματος αποκλειστικά δημόσιας, δωρεάν και ενιαίας Πανεπιστημιακής Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης

- Αναγνώριση επαγγελματικών εργασιακών δικαιωμάτων των αποφοίτων τριετών ανώτερων καλλιτεχνικών σχολών, αναγνωρισμένων από το ΥΠΠΟ, ως Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ), όπως ισχύει για τους μουσικούς μέχρι σήμερα

- Κατάργηση κάθε διαχωρισμού σε αποφοίτους πριν ή μετά το 2003

- Θέσπιση διαδικασιών εξομοίωσης των σημερινών και παλιότερων πτυχίων των καλλιτεχνικών σχολών με αυτά των πανεπιστημιακών σχολών με την ευθύνη του υπουργείου Παιδείας και των πανεπιστημίων.

Επιχειρείτε να θεσπίσετε ξανά την τζάμπα εργασία - τρίβουν τα χέρια τους οι μεγαλοεπιχειρηματίες

Στον δρόμο του αγώνα, επίσης, είναι οι μαθητές των ΕΠΑΛ, οι σπουδαστές των ΙΕΚ. Αυτοί βιώνουν, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, την "κοσμογονία" των αλλαγών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, πολλά χρόνια τώρα. Πραγματικά, αν κάποιος θέλει να τοποθετηθεί επί της ουσίας του νομοσχεδίου που φέρνετε, θα κινδύνευε να επαναληφθεί, γιατί κι εσείς, είναι η αλήθεια, "κυνηγάτε την ουρά σας" συνεχώς!

Τα ίδια συνθήματα αναμασάτε: "Σύνδεση με την αγορά εργασίας", "αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης", "να σταματήσει η Επαγγελματική Εκπαίδευση να είναι ο φτωχός συγγενής" κ.τ.λ. Αλήθεια, όμως, θα μας εξηγήσετε, πώς αποτιμάτε την πολιτική που εφαρμόσατε και εφαρμόζετε αυτά τα χρόνια που λέτε ότι αναβαθμίσατε π.χ. τα ΕΠΑΛ;

Αυτά τα χρόνια, που μας λέτε ότι πασχίσατε για την "καλύτερη" σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την "αγορά εργασίας", έχει παραχθεί τεράστια ανεργία, ετεροαπασχόληση, χαμηλοί μισθοί, άγχος γι' αυτά τα παιδιά. Και βέβαια χιλιάδες μαθητές δεν μπορούν ουσιαστικά να σπουδάσουν την ειδικότητα που θέλουν. Κι έρχεστε και συνεχίζετε στο νέο νομοσχέδιο να ξανακλίνετε σε όλες τις πτώσεις τη "σύνδεση με την αγορά", λες και τόσα χρόνια είναι συνδεδεμένη αυτή η αγορά σας με τον πλανήτη Αρη και όχι με αυτή τη ζούγκλα που έχετε μετατρέψει αυτήν την αγορά.

Στο Πρότυπο ΕΠΑΛ Περάματος, όπου κάνατε τη φιέστα παρουσίασης του νομοσχεδίου, γνωρίζετε ότι από την αρχή της χρονιάς έχουν χαθεί πάνω από 2.000 διδακτικές ώρες λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών. Οτι η πλειοψηφία των εργαζομένων είναι συμβασιούχοι - αναπληρωτές, ότι οι μαθητές κάνουν μάθημα από φωτοτυπίες, γιατί δεν έχουν βιβλία!

Στα Πρότυπα ΕΠΑΛ, γνωρίζετε ότι δεν μπορεί κανείς να σπουδάσει και να ακολουθήσει την ειδικότητα που θέλει, αλλά και σε αυτές τις ειδικότητες που θέλουν οι τοπικές επιχειρήσεις, με δυσκολία, πάλι, βρίσκουν να κάνουν πρακτική.

Εκεί όμως που σπάτε κυριολεκτικά το κοντέρ της "ενίσχυσης και της αναβάθμισης" που επικαλείστε, είναι στο άρθρο που επιχειρείτε να θεσπίσετε ξανά την τζάμπα εργασία. Αφού δίνετε κυριολεκτικά βορά τους μαθητές στον κάθε επιχειρηματία, από την Γ' τάξη του ΕΠΑΛ, με τη θεσμοθέτηση πρακτικής για 22 μέρες ακόμα και συνεχόμενες (δηλαδή για τζάμπα εργασία ενός μήνα). Για τέτοια πρόοδο μιλάμε το 2024!

Τρίβουν τα χέρια τους βέβαια οι μεγαλοεπιχειρηματίες, που τους πασάρετε κυριολεκτικά δωρεάν νέους εργάτες, να τους ξεζουμίζουν για κάνα μήνα χωρίς ούτε ένα ευρώ, και μετά να τους πετάνε στα αζήτητα!

Σας ξέρουμε, πάλι θα μας πείτε ότι θα μάθουν κάτι όμως. Σα δε ντρεπόσαστε, λέμε εμείς.

Φυσικά, και για να μην ξεχνιόμαστε, επειδή ορισμένοι εδώ μέσα λένε ότι αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται και ότι η ανήλικη εργασία είναι παρέκκλιση του "ευρωπαϊκού κεκτημένου", σας ενημερώνουμε ότι η ίδια η Ευρωπαϊκή Ενωση στην επίσημη ιστοσελίδα της γράφει καθαρά ότι η εργασία ακόμα και 13χρονων παιδιών επιτρέπεται. Αλλά αυτά τα κάνουν γαργάρα οι διάφοροι γνωστοί ευρωλιγούρηδες.

Εξι χρόνια Δημοτικό, τρία χρόνια Γυμνάσιο, τρία χρόνια Λύκειο, δύο χρόνια ΙΕΚ και τελικά... χαρτί Λυκείου!

Οσο για τα ΙΕΚ; Ας δούμε ποια είναι η πορεία ενός νέου από τη στιγμή που ξεκινάει τη φοίτησή του μέσα στις σχολές των δημόσιων ΙΕΚ. Σημειωτέον, ότι μιλάμε για νέους που στην πλειοψηφία τους εργάζονται παράλληλα με τις σπουδές τους και τις περισσότερες φορές σε επαγγέλματα που είναι και άσχετα με την ειδικότητα που σπουδάζουν. Αφού περιμένει, λοιπόν, αυτός ο νέος τα μέσα του Οκτώβρη για να ξεκινήσουν τα μαθήματα, πολλές φορές, οι δύο πρώτοι μήνες στη σχολή είναι με ατελείωτες διδακτικές ώρες που πάνε χαμένες λόγω του μεγάλου ποσοστού αναπληρωτών καθηγητών που τελικά δεν καλύπτουν όλες τις αναγκαίες θέσεις.

Μετά μπαίνει σε εργαστήρια απαρχαιωμένα, που ακόμα και εσείς αναγκαστήκατε να παραδεχθείτε. Στα περισσότερα εργαστήρια τα αναλώσιμα είναι ανύπαρκτα. Οταν ύστερα ολοκληρώσει τα 4 εξάμηνα με όλες τις δυσκολίες, πρέπει να κάνει την πρακτική του άσκηση. Για να κάνει την πρακτική του άσκηση θα χρειαστεί να σταματήσει την εργασία που έκανε αναγκαστικά για να στηρίζει οικονομικά τον εαυτό του και την οικογένειά του. Αφού καταφέρει να βρει επιχείρηση για να κάνει την πρακτική άσκηση, εκεί θα αντιμετωπίσει την πρώτη του σύνδεση με την αγορά εργασίας.

Τι δηλαδή του λένε; Θα κάνεις την πρακτική σου άσκηση είτε αμισθί είτε με 200 - 300 ευρώ τον μήνα ή αν προκύψει μία φορά στο τόσο κάποιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, γιατί, λέει, δεν είσαι κανονικά εργαζόμενος, αλλά εδώ έρχεσαι για να μάθεις. Και πάμε να δούμε τώρα πώς μαθαίνει αυτός ο νέος το αυριανό του επάγγελμα. Μήπως, έστω, υπάρχει κάποια συστηματική εποπτεία από κάποιο υπουργείο, από κάποιο φορέα, ότι η συμμετοχή ενός σπουδαστή μέσα σε έναν χώρο δουλειάς είναι στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Οχι. Μήπως γίνεται έλεγχος αν ο σπουδαστής καθοδηγείται στην εργασία και δεν κλείνει απλά κάποιες "τρύπες" που μπορεί να έχει κάποιος επιχειρηματίας, κάποια επιχείρηση; Οχι. Ελέγχεται από κάποιον φορέα ότι τηρούνται τα προβλεπόμενα για έναν σπουδαστή από την εργοδοσία στο ωράριο, στην ασφάλεια και αλλού; Οχι.

Και αφού καταφέρει ένας σπουδαστής και ολοκληρώσει τα 4 εξάμηνα φοίτησης και την πρακτική του άσκηση, καταφέρνει τελικά να πάρει μία βεβαίωση σπουδών για να πάει με αυτήν στον ΕΟΠΠΕΠ για να επιβεβαιώσει τα προσόντα του, πληρώνοντας φυσικά και τα αντίστοιχα παράβολα. Και τα προσόντα αυτά τελικά είναι ένα απολυτήριο Λυκείου! Εξι χρόνια Δημοτικό, τρία χρόνια Γυμνάσιο, τρία χρόνια Λύκειο, δύο χρόνια ΙΕΚ και τελικά χαρτί Λυκείου!

Ο κόσμος της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης, που ζει από πρώτο χέρι τα αδιέξοδα είναι απέναντι στο νομοσχέδιό σας

Εδώ ήμασταν, κύριοι της κυβέρνησης, και πριν 4 χρόνια και σας τα λέγαμε και τότε. Τα προβλήματα παραμένουν. Ηρθε εδώ και σας τα είπε και η εκλεγμένη πρόεδρος των Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ, στην Επιτροπή.

Στην ειδικότητα των μηχανοτρονικών υπάρχουν ΙΕΚ που δεν έχουν καν εργαστήρια, σε άλλα υπάρχουν οχήματα που είναι της δεκαετίας του '70. Ρετρό κατάσταση. Σε άλλα ΙΕΚ, στην ειδικότητα των μαγείρων, οι σπουδαστές φέρνουν το κρέας από το σπίτι. Ενώ υπάρχει και ΙΕΚ που επί δύο χρόνια τα σπασμένα τζάμια καλύπτονται από κόλλες Α4. Αν είναι δυνατόν δηλαδή!

Και δεν τα λένε αυτά μόνο οι σπουδαστές. Η Ενωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών αναρωτιέται χαρακτηριστικά: "Σε τι βελτιώθηκε η Επαγγελματική Εκπαίδευση και η αρχική Κατάρτιση, μετά την τελευταία νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας; Εχουμε τα ίδια αναλυτικά προγράμματα εδώ και 15 χρόνια, έχουμε τα βιβλία των ΤΕΕ (εποχής του μακαρίτη του Αρσένη δηλαδή) και εργαστηριακό εξοπλισμό δεκαετιών".

Με απλά λόγια: Ο κόσμος της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης, που ζει από πρώτο χέρι τα αδιέξοδα και τα προβλήματα, είναι απέναντι στο νομοσχέδιό σας. Αλλα πράγματα ζητάει. Αλλα πράγματα έχει ανάγκη. Και ο μοναδικός σας σύμμαχος, όπως πάντα, είναι το μεγάλο κεφάλαιο και οι Ενώσεις του. Συγχαρητήρια σας έδωσε και ο ΣΕΒ. Τι πιο συνηθισμένο;

Αυτοί ζητάνε συνεχώς νέες αλλαγές για να συνδεθεί η Εκπαίδευση με τα δικά τους συμφέροντα, με τα άπληστα κέρδη τους. Κι επειδή η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση είναι πιο κοντά στην εργασιακή διαδικασία, γίνονται πιο γρήγορα και πιο ορατά τα αδιέξοδά σας.

Ολα αυτά τα προβλήματα είναι ακριβώς αποτέλεσμα της σύνδεσης με την αγορά εργασίας, με απλά λόγια της σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τα συμφέροντα των λίγων καπιταλιστών. Και ακριβώς στο έδαφος αυτής της οικονομίας, αυτής της πολιτικής, δεν μπορείτε και δεν θέλετε να τα επιλύσετε.

Ας μιλήσουμε με αριθμούς: Το 2020, σας λέγαμε ότι με βάση έρευνα του 2018, η ανεργία των αποφοίτων των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ ήταν 36,9%. Τώρα, με βάση έρευνα του ΟΟΣΑ, αποτυπώνεται ότι ένας στους τρεις απόφοιτους Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τρία χρόνια μετά την αποφοίτησή του, βρίσκεται χωρίς εργασία!

Αυτά είναι τα αποτελέσματα της δικής σας πολιτικής. Κάνετε και κάνατε ύμνους στις δεξιότητες για να μπουν ακόμα περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μπήκανε και με συμφωνία όλων των κομμάτων βεβαίως. Και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ.

Για δείτε, τι λένε τώρα οι έρευνες:

Οι απόφοιτοι της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης δεν μπορούν να επωφεληθούν από τις τεχνολογικές αλλαγές. Μέσα σε πέντε έως εφτά χρόνια από την είσοδό τους στο εργατικό δυναμικό, δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε τεχνολογικές αλλαγές, λέει η Παγκόσμια Τράπεζα.

Θα σας το πούμε απλά και καθαρά: Η επιμονή στις δεξιότητες, χωρίς ανάλογη προετοιμασία για ένα ευρύτερο μορφωτικό υπόβαθρο, είναι απλά κάποιες ασπιρίνες σε έναν πολύ βαριά άρρωστο. Είναι ομολογία αποτυχίας ενός συστήματος που βλέπει τους νέους και τις νέες σαν εμπορεύματα που πρέπει ελεγχόμενα να απαξιώνονται, να γίνονται πιο φθηνά, για να μπορούν να αυγατίζουν τα κέρδη των λίγων.

Σύγχρονος μεσαίωνας είναι αυτό που θέλετε να φέρετε

Κατά τ' άλλα, στο νομοσχέδιο βαφτίζετε campus τη συγχώνευση των Εργαστηριακών Κέντρων με ΕΠΑΛ και ΙΕΚ. Αν δεν είναι κακόγουστο αστείο, αποτελεί σινιάλο για παραπέρα περικοπές, όπως άλλωστε επιβεβαιώνει η τοποθέτηση μάνατζερ, που προφανώς θα σκέφτεται με όρους κόστους - οφέλους και όχι βέβαια με όρους ικανοποίησης μορφωτικών και εκπαιδευτικών αναγκών.

Μάλιστα, είναι φανερό ότι στις προθέσεις σας είναι να συγχωνευτούν ΕΠΑΛ. Δεν μας έφτανε η σημερινή κατάσταση με τους τεράστιους συλλόγους διδασκόντων, τώρα ακόμα πιο απρόσωπα οι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, μόνιμοι - συμβασιούχοι, σε κάθε ΕΠΑΛ θα επιχειρούν στο μεγαθήριο μαγαζί - σχολείο.

Σας το λέμε ευθέως: Σύγχρονος μεσαίωνας είναι αυτό που θέλετε να φέρετε. Και απέναντι σε αυτό που επιδιώκετε, το ΚΚΕ δίνει τη μοναδική, πιστεύουμε, σύγχρονη απάντηση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολλών.

Σας καταθέτουμε την πρόταση που ήδη η ΚΝΕ διακινεί στους σπουδαστές και έχει τίτλο "Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Τι έχουμε ανάγκη σήμερα". Σε αυτή, φυσικά, δεν θα βρείτε πουθενά τα ραβασάκια του ΣΕΒ και τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης που τρέχετε να υλοποιήσετε εσείς και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Γιατί, στον 21ο αιώνα που ζούμε, λογικό και αναγκαίο είναι:

- Να υπάρχουν σύγχρονες και ξεχωριστές κτιριακές δομές για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

- Να μη συστεγάζονται, όπως σήμερα, σε μια σειρά ετοιμόρροπων σχολείων.

- Να υπάρχουν καθηγητές και όλο το απαραίτητο διοικητικό προσωπικό.

- Να υπάρχουν εργαστήρια με σύγχρονο εξοπλισμό, αντίστοιχο με αυτό που συναντά κανείς στους χώρους δουλειάς και να μην είναι τα "μουσεία" που είναι σήμερα.

- Η πρακτική να πληρώνεται κανονικά με πλήρη ένσημα και Ασφάλιση.

- Η απόκτηση του πτυχίου να εξασφαλίζει το δικαίωμα στο επάγγελμα.

- Να υπάρχουν ακόμα και εστίες στις μεγάλες πόλεις όπου συγκεντρώνεται μεγάλος πληθυσμός σπουδαστών από την επαρχία.

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα "φυσιολογικά" πράγματα και αιτήματα, που ο παράλογος αυτός κόσμος αρνείται να πραγματοποιήσει, καθώς τα θεωρεί "κόστος" ή "περιττά έξοδα".

Το ΚΚΕ δεν βλέπει τα παιδιά των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ ως αναλώσιμους ούτε ως πελάτες

Τα ίδια τα αδιέξοδα, τα οποία εσείς δημιουργείτε και τα ζουν όμως οι πολλοί, υπάρχουν όλες οι δυνατότητες πιστεύουμε να αντιμετωπιστούν. Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις οι νέοι και οι νέες να μαθαίνουν και να εξασκούν το επάγγελμα που θέλουν να ακολουθήσουν, με βάση τις εξελίξεις της επιστήμης, της τεχνολογίας.

- Να γνωρίσουν τη θεωρία και τις αρχές λειτουργίας των τεχνολογικών εφαρμογών στην ειδικότητα που σπουδάζουν, με ενιαίο και αναβαθμισμένο περιεχόμενο.

- Να μαθαίνουν για το σύνολο της τεχνολογίας, των εξελίξεων, ολοκληρωμένα το επάγγελμά τους και όχι μόνο ό,τι χρειάζεται κάθε είδους επιχείρηση για να τους εκμεταλλεύεται.

- Σε έναν τύπο επαγγελματικής σχολής ανά ειδικότητα που θα ακολουθεί την ενιαία - ολόπλευρη 12χρονη μόρφωση όλων των νέων και όχι με σχολές πολλών διαφορετικών ταχυτήτων.

- Με εξασφαλισμένη εργασία μετά το τέλος των σπουδών με πτυχίο που να συνδέεται αποκλειστικά με αυτήν.

- Το πτυχίο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση πρέπει να είναι η κατάληξη σπουδών που θα είναι αναβαθμισμένες και γι' αυτό θα αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Χωρίς εμπόδια, πιστοποιήσεις και άλλα επιπλέον φίλτρα.

- Ταυτόχρονα, είναι αναγκαιότητα η παρακολούθηση των νέων εξελίξεων σε κάθε αντικείμενο ή της επιμόρφωσης.

Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνεται με οργανωμένο τρόπο σε δημόσιες δομές και δωρεάν. Με απλά λόγια. Το ΚΚΕ δεν βλέπει τα παιδιά των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ ως αναλώσιμους ούτε ως πελάτες, απλώς. Με τα χέρια, τις γνώσεις, το μυαλό και την ψυχή τους είμαστε. Γιατί αυτοί μπορούν να γίνουν οι δημιουργοί μιας νέας ζωής και με τους αγώνες τους μπορούν σήμερα να ανοίξουν τον δρόμο γι' αυτήν. Για μια κοινωνία που δεν ψάχνεις για δουλειά, επειδή ακριβώς πρέπει να είναι εξασφαλισμένη η εργασία σου. Και το πτυχίο σου δεν είναι απλά μια βεβαίωση προσόντος αλλά θα αποτελεί κατοχύρωση του δικαιώματος στη δουλειά. Για μια κοινωνία που οι ανάγκες των νέων δεν θα στριμώχνονται για να κερδίζουν οι λίγοι, αλλά θα βρίσκονται στο επίκεντρο του κεντρικού επιστημονικού σχεδιασμού του κράτους για να ικανοποιούνται.

Οσο και να ντύνετε τη γερασμένη πολιτική σας με σύγχρονες φιοριτούρες, ο κόσμος το 'χει τούμπανο ότι είστε ενάντια, απέναντι στους νέους και στις νέες. Και θα σας το αποδείξουν μια χαρά με τους ίδιους τους αγώνες τους, με τις διεκδικήσεις τους. Μάλιστα, το παρόν νομοσχέδιο αποτελεί μια επιπλέον απόδειξη ότι η κυβέρνηση της ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης ούτε είναι ούτε φυσικά μπορεί να εμφανίζεται ότι είναι υπερασπιστής των δικαιωμάτων του λαού και της νεολαίας». Στο τέλος της ομιλίας του ο Δ. Κουτσούμπας αναφέρθηκε στο θέμα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών (βλ. σελ. 7).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ