ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 7 Μάρτη 2024
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Η εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωσης» είναι εδώ και οδηγεί σε νέες τραγωδίες

Αμαξοστοιχία στην Αθήνα πέρασε με «κόκκινο» και παραλίγο να οδηγηθεί σε σύγκρουση με άλλο τρένο

Στιγμιότυπο από την πρόσφατη απεργία

Eurokinissi

Στιγμιότυπο από την πρόσφατη απεργία
Τους κινδύνους για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων από την κατάσταση του σιδηρόδρομου, που έναν χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη παραμένουν, αναδεικνύει νέο συμβάν, με παραβίαση ερυθρού σηματοδότη από αμαξοστοιχία της «Hellenic Train» στις 23 Δεκέμβρη 2023, στην Αθήνα.

Το συμβάν έγινε γνωστό από σχετικό δημοσίευμα στα «Νέα», και μετά την έκταση που πήρε το γεγονός τοποθετήθηκε χτες τόσο ο ΟΣΕ όσο και ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, αφού, όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ, «στο παρά ένα» «αποφεύχθηκε σύγκρουση τρένων».

Συγκεκριμένα, φαίνεται πως αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο - Πειραιάς πέρασε φωτόσημο με «κόκκινο», και τελικά ακινητοποιήθηκε μετά από επικοινωνία του σταθμάρχη του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αθηνών και του μηχανοδηγού. Αν δεν είχε σταματήσει θα συγκρουόταν με την αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα.

Ο ΟΣΕ, συνεχίζει το δημοσίευμα, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του συμβάντος, το οποίο και δήλωσε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), ενώ από την πλευρά της «Hellenic Train» επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών.

Ακόμα αναφέρει ότι η ΡΑΣ σε σχετικό έγγραφό της, στις 14 Φλεβάρη 2024, προς την «Hellenic Train» και τον ΟΣΕ επισημαίνει ότι η παραβίαση «συνιστά πρόδρομο παράγοντα ατυχήματος» και ότι «μέχρι τώρα δεν μας έχετε γνωστοποιήσει τη σχετική έκθεση/πόρισμα εσωτερικής διερεύνησης του ανωτέρω συμβάντος». Στη συνέχεια ζητά από ΟΣΕ και «Hellenic Train» «την επίσπευση της διαδικασίας εσωτερικής διερεύνησης του εν λόγω συμβάντος και την άμεση αποστολή της έκθεσης - πορίσματος» και επιπλέον ζητά από τη «Hellenic Train» να αποστείλει «άμεσα το δελτίο έλξης και το φύλλο πορείας του εν λόγω δρομολογίου».

Τόσο το ίδιο το συμβάν, όσο και η διαχείρισή του από τις αρμόδιες κρατικές αρχές, τον εμπορευματοποιημένο ΟΣΕ και την εταιρεία «Hellenic Train», φέρνουν ξανά στην επιφάνεια τις επιπτώσεις από το «κομμάτιασμα» του σιδηρόδρομου που αποτελεί «μοχλό» για την ένταση της επιχειρηματικής δράσης και τη λειτουργία του με τη λογική κόστους - οφέλους.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, είχαν γίνει γνωστοί οι διάλογοι των σταθμαρχών με τους μηχανοδηγούς, δίνοντάς τους την εντολή «να περνούν με ερυθρό φωτόσημο», δηλαδή με «κόκκινο», αφού μόνο έτσι θα μπορούσαν να κινηθούν τα τρένα στις απαρχαιωμένες υποδομές.

Αλλωστε, ακόμα και σήμερα δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS, δηλαδή το σύστημα που θα φρέναρε την αμαξοστοιχία αυτόματα, ακόμα κι αν ένα «ανθρώπινο λάθος» οδηγούσε σε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. Επιβεβαιώνεται δηλαδή ότι οι κίνδυνοι παραμονεύουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο και απειλούν ανθρώπινες ζωές, πάντα στο φόντο της πολιτικής «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρομικού έργου, που βασικό στόχο έχει τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, σε βάρος των εργαζομένων και του λαού.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
«Φοβόμαστε "εναέρια Τέμπη"»

Υποστελέχωση και απαξίωση αυξάνουν την πιθανότητα αεροπορικού δυστυχήματος είπαν οι εργαζόμενοι στον Γ. Πρωτούλη που τους επισκέφτηκε στην έδρα της Υπηρεσίας

Tην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), στο Ελληνικό, επισκέφτηκε χτες ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αττικής και περιφερειακός σύμβουλος.

Από την περιοδεία και τη συζήτηση με τους εργαζόμενους αναδείχθηκε η πολύ επικίνδυνη κατάσταση που διαμορφώνεται στην εναέρια κυκλοφορία λόγω της υποστελέχωσης και απαξίωσης της ΥΠΑ. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι όλοι οι εργαζόμενοι, από διάφορες θέσεις, επεσήμαναν επιτακτικά αυτό το φλέγον ζήτημα, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα μια σειρά πλευρές.

Ιδιαίτερη είναι η ανησυχία μπροστά στο καλοκαίρι, που ο ημερήσιος αριθμός πτήσεων οι οποίες θα χρειάζονται διαχείριση θα φτάσει τις 4.500. Η ΥΠΑ καλείται να διαχειριστεί αυτό το εναέριο «κομφούζιο» με μεγάλες ελλείψεις στο προσωπικό. Οπως σημειώνουν οι εργαζόμενοι, ενώ πριν 20 χρόνια και με λιγότερες πτήσεις η βάρδια στο Κέντρο Διαχείρισης ήταν 40 άτομα, τώρα είναι μόλις 22.

Με κομμένη την ανάσα από τα 16ωρα δουλειάς και τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό...

Εργαζόμενη σε αυτόν τον τομέα, αποτυπώνοντας τη μεγάλη εντατικοποίηση, που αυξάνει κατά κόρον και την πιθανότητα ενός δυστυχήματος, τόνισε ότι στο τέλος κάθε βάρδιας «λέμε: Τη βγάλαμε και σήμερα». Αλλος εργαζόμενος είπε ότι «η δουλειά μας σημαίνει αγκαλιά με τον εισαγγελέα». Χρόνο με τον χρόνο μάλιστα η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη, αφού συνταξιοδοτείται προσωπικό το οποίο δεν αναπληρώνεται.

Λόγος έγινε και για τα ωράρια και την κόπωση, που «απογειώνεται» σε εξουθένωση τους καλοκαιρινούς μήνες. Ειδικά στα περιφερειακά αεροδρόμια οι βάρδιες φτάνουν τις 16 έως και 18 ώρες τη μέρα, ενώ υπάρχουν εργαζόμενοι που δουλεύουν έως και 40 μέρες χωρίς ούτε ένα ρεπό.

Σε αυτήν την κατάσταση έρχεται να προστεθεί - έχοντας, φυσικά, κομβικό ρόλο - ο απαρχαιωμένος εξοπλισμός. Για παράδειγμα, τα ραντάρ, όπως και άλλα συστήματα, έχουν συμπληρώσει ήδη μια 35ετία. Ακόμα και η επικοινωνία με τους πιλότους πολλές φορές γίνεται με δυσκολία, με τη φράση «say it again» («πες το ξανά») να επαναλαμβάνεται συνεχώς.

Ολα τα παραπάνω ενισχύουν, και όχι άδικα, τον φόβο πολλών εργαζομένων για «εναέρια Τέμπη» και τη γνωστή επακολουθία του «αποδιοπομπαίου τράγου» και του «ανθρώπινου λάθους».

Ο Γ. Πρωτούλης χαρακτήρισε απαράδεκτο το γεγονός απαξίωσης και υποστελέχωσης της ΥΠΑ, που αφορά έναν τόσο νευραλγικό τομέα, με ιδιαίτερα ζητήματα ασφάλειας. «Πρόκειται για μια επικίνδυνη κατάσταση, που πλέον έχει συσσωρευτεί από την πολιτική που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις», συμπλήρωσε. Τόνισε πως αντί για πανηγύρια για τα «ρεκόρ αφίξεων» κάθε χρόνο και την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων στις αερομεταφορές, η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις προσωπικού, σε αναβάθμιση και ανανέωση του τεχνολογικού εξοπλισμού της Υπηρεσίας. «Είναι ζητήματα που το ΚΚΕ έχει αναδείξει πολλές φορές, και θα συνεχίσει να το κάνει με όλους τους τρόπους» πρόσθεσε. Πλάι σε όλα αυτά, στηλίτευσε την ποινικοποίηση των αγώνων μέσω της απόφασης που έβγαλε παράνομη την απεργία των εργαζομένων στις σχετικές Υπηρεσίες στις 28 Φλεβάρη.

Το κλιμάκιο του ΚΚΕ κάλεσε τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν στο μεγάλο συλλαλητήριο της ΚΟ Αττικής τη Δευτέρα 11 Μάρτη στο Σύνταγμα, ενάντια στην εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο, η οποία γίνεται ακόμα πιο άμεση με την αποστολή της φρεγάτας «Υδρα» στην Ερυθρά Θάλασσα και την ανάληψη της διοίκησης της επιχείρησης «Ασπίδες». Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον που έδειξαν οι εργαζόμενοι και γι' αυτό το ζήτημα, έχοντας - και λόγω του τομέα δουλειάς τους - μια περισσότερη τριβή. Ενδεικτικά ήταν τα λόγια εργαζόμενης: «Εμείς όταν βομβαρδίστηκε η Συρία είδαμε πρώτοι τα μαχητικά να κατευθύνονται προς τα εκεί. Και ξέραμε ότι σε μια ώρα θα πεθάνουν χιλιάδες λαού...».

ΤΟΜΕΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΗΣ ΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Προίκα στους ιδιώτες ο νέος στόλος των ηλεκτρικών λεωφορείων

Στην Αττική βρίσκονται πλέον τα πρώτα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία της «Yutong Bus», που θα συμπεριληφθούν στο συγκοινωνιακό έργο της πρωτεύουσας. Από την άλλη, δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη η εγκατάσταση εξοπλισμού και αγωγών φόρτισης στα 4 αμαξοστάσια της ΟΣΥ όπως προβλέπεται. Στον σχετικό διαγωνισμό εξάλλου έχει μπει «στοπ» από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Σχολιάζοντας την κουβέντα που επανέρχεται για το αν τα παραπάνω είναι αρκετά, για το αν θα δώσουν ανάσα πνοής σε εργαζομένους και επιβατικό κοινό, στο τεράστιο πρόβλημα των συγκοινωνιών η ΤΟ Μεταφορών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ αναφέρει:

«Το σύνολο των λεωφορείων που θα αποκτηθεί είναι σταγόνα στον ωκεανό στον στόλο που απαιτείται. Είναι ελάχιστα λεωφορεία μπροστά στον όγκο του συγκοινωνιακού έργου που χρειάζεται καθημερινά το Λεκανοπέδιο της Αττικής. Τα συγκεκριμένα πρώτα 140 οχήματα που αφορούν την Αττική πρόκειται να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία που κόπηκαν στο τέλος του 2023 και αυτά που θα αποσυρθούν τον Αύγουστο του 2024.

Η ουσία των εξελίξεων είναι ότι η ανανέωση του στόλου σχετίζεται με τον σχεδιασμό ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών που προωθεί η κυβέρνηση, αλλά και τα παιχνίδια με την "πράσινη ανάπτυξη".

Ο νέος στόλος θα αποτελέσει προίκα στους ιδιώτες που θα τους δοθεί η εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου. Οι ίδιοι οι νόμοι τόσο της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) είναι νόμοι που ακολουθούν κατά γράμμα τους κανονισμούς και τις Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Είναι νόμοι που έχουν στρώσει το έδαφος να είναι εφικτό να παραχωρηθεί ο στόλος ή κομμάτι του, σε αυτούς που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο, ακόμα και αν αυτοί είναι ιδιώτες και μονοπωλιακοί όμιλοι.

Τώρα είναι η φάση που χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας των εργαζομένων και του επιβατικού κοινού για σύγχρονη, ασφαλή, συχνή, φθηνή συγκοινωνία».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ