ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Μάρτη 2024
Σελ. /28
ΜΑΡΙΑ ΚΟΜΝΗΝΑΚΑ
Μνημείο συγκάλυψης το πόρισμα - ντροπή της ΝΔ

INTIME NEWS

Μνημείο συγκάλυψης χαρακτήρισε την εξόφθαλμη απέλπιδα προσπάθεια της κυβερνητικής πλειοψηφίας, μέσα από το πόρισμα - ντροπή που ψήφισε προκειμένου «να μπαζωθεί η αλήθεια» για το έγκλημα στα Τέμπη, η βουλευτής του ΚΚΕ και μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής, Μαρία Κομνηνάκα, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, ξεκαθάρισε όμως ότι η προσπάθεια θα πέσει στο κενό.

Η βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι είναι έκθετα επίσης τα κόμματα εκείνα που δεν είδαν στα πορίσματα πολιτικές και ποινικές ευθύνες των δικών τους κυβερνητικών θητειών, ενώ επί δεκαετίες ο λαός παίζει κορόνα - γράμματα το κεφάλι του στον σιδηρόδρομο. Ειδικά το ΠΑΣΟΚ δεν έχανε ευκαιρία να απαξιώνει την Επιτροπή, όταν υπηρέτησε κι αυτό τις ίδιες πολιτικές, ειδικά από το 2009 και μετά, με τη διάσπαση, υποβάθμιση και υποστελέχωση του σιδηρόδρομου και στη συνέχεια με την ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων τμημάτων. Οπως τόνισε η Μ. Κομνηνάκα, αυτές οι πολιτικές ευθύνες γέννησαν τις ποινικές, υπονόμευσαν την ασφάλεια και οδήγησαν στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα.

Αναδείχθηκε ακόμα ότι κανένα σύστημα ασφαλείας δεν ήταν σε λειτουργία, καθώς οι 4 συμβάσεις που «έτρεχαν» από το 2007 δεν φρόντισε καμία κυβέρνηση να ολοκληρωθούν. Ειδικά η ύπαρξη συστημάτων αυτόματης πέδησης και τηλεδιοίκησης θα είχε εμποδίσει το δυστύχημα, όπως είπαν όλες οι επιτροπές εμπειρογνωμόνων, παρά την επανειλημμένη προσπάθεια της πλειοψηφίας να μη φανεί αυτό.

Αναφέρθηκε επίσης στην εγκληματική μη συντήρηση δικτύου και υποδομών λόγω της υποχρηματοδότησης, στη μείωση προσωπικού και την ελλιπή εκπαίδευση και εντατικοποίηση που, μαζί με την απουσία τεχνολογικών μέσων, δημιούργησαν ένα εκρηκτικό μείγμα που οδήγησε στο έγκλημα. Για το οποίο μάλιστα στο πρόσφατο παρελθόν προειδοποιούσαν μικρότερης έκτασης ατυχήματα, αλλά και το δυστύχημα στο Αδενδρο, για το οποίο τότε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επικαλέστηκε το ανθρώπινο λάθος.

Στην Εξεταστική φάνηκε επίσης ο παντελώς ανεπαρκής ρόλος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για την πιστοποίηση της ασφάλειας των συγκοινωνιών. Από την κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα επιμελώς αποσιωπάται ότι αναδείχθηκαν οι αντιλαϊκές προτεραιότητες της ΕΕ για αύξηση της χωρητικότητας και της ταχύτητας στα τρένα, σε βάρος της ασφάλειας, καθώς και το γεγονός ότι οι προϋποθέσεις ασφαλείας αφορούν μόνο το διασυνδεδεμένο δίκτυο.

Ομολογία ενοχής η μη κλήτευση μαρτύρων

Η Μ. Κομνηνάκα τόνισε ότι η Εξεταστική ήταν αποκαλυπτική ακόμα και για όσα δεν της επιτράπηκε να διερευνήσει, καθώς αποτελεί τη μεγαλύτερη ομολογία ενοχής το γεγονός ότι εξαιτίας του εσπευσμένου κλεισίματος των εργασιών από την πλειοψηφία, δεν εξετάστηκαν μάρτυρες σχετικά με την έκρηξη και την πυρκαγιά μετά τη σύγκρουση, αλλά και για την απαράδεκτα βιαστική αλλοίωση του χώρου, η οποία συνιστά έγκλημα από μόνη της. Κατήγγειλε ακόμα ότι δεν απαντήθηκε το αίτημα του ΚΚΕ για συνέχιση της Εξεταστικής.

Αναδείχθηκε σαφώς ότι την ευθύνη για τα τεράστια κενά σε προσωπικό και τις ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας τη φέρουν το αστικό κράτος, οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, που προώθησαν την πολιτική της ΕΕ για πλήρη «απελευθέρωση», που υλοποίησαν τον τεμαχισμό του ΟΣΕ, την αποψίλωση του προσωπικού, και που προώθησαν την ιδιωτικοποίηση την ώρα που η πραγματική ασφάλεια θεωρείται μη επιλέξιμο κόστος.

Κλείνοντας η Μ. Κομνηνάκα ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ δεν θα αφήσει να παραγραφεί η ευθύνη στη συνείδηση του λαού και ότι θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι του ώστε να μη μείνουν ατιμώρητοι οι ένοχοι, να μην υπάρξουν νέα Τέμπη και να καταδικαστεί ο πραγματικός ένοχος, τα κέρδη του κεφαλαίου, που στηρίζουν το κράτος, η κυβέρνηση και η ΕΕ, θυσιάζοντας τις ζωές του λαού.

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Το ΚΚΕ θα συνεχίσει να αναδεικνύει τις αιτίες και τους υπεύθυνους

Την προσπάθεια συγκάλυψης των αιτιών και ευθυνών από την κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και από τα κόμματα ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και Νέα Αριστερά, κατήγγειλε στην ομιλία του σχετικά με το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής για τα Τέμπη ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος.

Κατήγγειλε την κυβερνητική πλειοψηφία, που πόνταρε εξαρχής στο ανθρώπινο λάθος, με ένα προεδρείο στην Εξεταστική Επιτροπή το οποίο υποδαύλιζε την ένταση αλλά και επιλεκτικά αξιοποιούσε τους μάρτυρες για να συγκαλύψει τις εγκληματικές ευθύνες, όπως έγινε με τις Επιτροπές Εμπειρογνωμόνων, που κάλεσε μόνο τη μία από τις τρεις που υπήρχαν, αφήνοντας απέξω εκείνες του δικαστηρίου και των οικογενειών των θυμάτων.

Σημείωσε ότι εξαιτίας της άρον - άρον ολοκλήρωσης των εργασιών, η Επιτροπή δεν εξέτασε τα θέματα της έκρηξης και του μπαζώματος του χώρου του δυστυχήματος. Παρ' όλα αυτά, συνέχισε, από τις εργασίες αναδείχθηκαν σοβαρά στοιχεία και φωτίστηκαν αιτίες και υπεύθυνοι για μια σειρά σοβαρά προβλήματα που υπήρχαν στον σιδηρόδρομο, όπως η μη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας, το αποδεκατισμένο προσωπικό και η εντατικοποίηση της δουλειάς, η με σοβαρές εκπτώσεις εκπαίδευση του προσωπικού και οι ανύπαρκτοι έλεγχοι στις μεταφορές των εμπορικών αμαξοστοιχιών.

Κατήγγειλε ακόμα ως αιτία τη διάσπαση του ενιαίου ΟΣΕ σε ανταγωνιστικές εταιρείες, που δεν συμπλήρωναν η μία την άλλη, κατάσταση που επιδεινώθηκε με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της ΕΕ για «απελευθέρωση» της αγοράς σιδηροδρόμων με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας και της ταχύτητας των τρένων, για να μειωθεί το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και να διασφαλιστεί τελικά η καπιταλιστική κερδοφορία.

Ο Ν. Καραθανασόπουλος επεσήμανε ακόμα ότι χάρη στην Εξεταστική Επιτροπή το ΚΚΕ κατέληξε πως υπάρχουν και ποινικές ευθύνες για δύο κακουργήματα, για παράβαση καθήκοντος και συγκάλυψη του χώρου, ενώ ευθύνες έχουν και όλοι οι υπουργοί Μεταφορών της τελευταίας 15ετίας.

Κατήγγειλε ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά που προσπαθούν να ξεπλύνουν τις δικές τους ευθύνες, αλλά και τις ευθύνες της ΕΕ, όπου κυκλοφορούν τρένα χωρίς να πληρούν τις προδιαγραφές ούτε για την πυρασφάλεια. Κατήγγειλε τα κόμματα αυτά που κάνουν ότι δεν βλέπουν στοιχεία που εμπεριέχονται στην έκθεση Γεραπετρίτη για μη λειτουργικό σύστημα ασφάλειας από το 2018, για ανταγωνισμούς μεταξύ εργολάβων και εταιρειών, για τη μετατροπή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε προνομιακό πεδίο ώστε να ασκούν δικαιοδοσία ευρωπαϊκοί μηχανισμοί που σχετίζονταν με προμήθειες, κ.λπ.

Συμπλήρωσε ότι επιχειρούν να ξεπλύνουν τις ευθύνες των κυβερνήσεών τους, των υπουργών Ρέππα, Χρυσοχοΐδη κ.ά., και παρότι επί των ημερών τους η σύμβαση 717 είχε αντιφατικά στοιχεία και ήταν προβληματική, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με υπουργό τον Σπίρτζη επιχείρησε να την υλοποιήσει.

Κατήγγειλε ακόμα την υποκρισία και τα κροκοδείλια δάκρυα όλων των κομμάτων που τώρα μιλάνε για ευθύνες υπουργών, αλλά όλοι μαζί καταψήφισαν την πρόταση του ΚΚΕ για κατάργηση του άρθρου 86 περί ευθύνης υπουργών στη διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος.

Καταλήγοντας τόνισε πως το ΚΚΕ θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να φωτιστούν οι πραγματικές αιτίες, να τιμωρηθούν οι ένοχοι, να μην υπάρξουν άλλα Τέμπη, και πως καταλύτης ώστε να μην έχουν αποτέλεσμα οι προσπάθειες συγκάλυψης θα είναι ο λαϊκός παράγοντας, όπως φάνηκε και στις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις που έγιναν στις 28 Φλεβάρη, στη συμπλήρωση ενός χρόνου από το τραγικό δυστύχημα.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΕΤΑΞΑΣ
Προσπαθούν να εξωραΐσουν την πολιτική της ΕΕ

Η πρόταση του ΚΚΕ για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για το έγκλημα στα Τέμπη προκάλεσε τουλάχιστον αμηχανία στα κόμματα που κυβέρνησαν όλα τα προηγούμενα χρόνια και, μαζί με τη ΝΔ, έχουν κάθε λόγο να κρύψουν τις ευθύνες τους. ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ τούς βολεύει το πόρισμα της ΝΔ που δεν διαπιστώνει πολιτικές ευθύνες για το πολύνεκρο δυστύχημα, επισήμανε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο βουλευτής του ΚΚΕ Βασίλης Μεταξάς.

Κατήγγειλε ότι τα ίδια κόμματα προσπαθούν να εξωραΐσουν την πολιτική της ΕΕ, που με τις απανωτές οδηγίες της προώθησε την «απελευθέρωση» της αγοράς των σιδηροδρόμων, τη στρατηγική κόστους - οφέλους και, μέσω των λόμπι και της Κομισιόν, λειτουργούσε ως ντίλερ συγκεκριμένων εταιρειών.

Ο Β. Μεταξάς σημείωσε ότι μόνο το 2023 στην ΕΕ έγιναν 1.339 ατυχήματα με 680 νεκρούς, ενώ 97 από τα ατυχήματα αφορούσαν μετωπικές συγκρούσεις τρένων, λόγω της έλλειψης μέτρων ασφάλειας, τα οποία κοστίζουν. Αλλωστε, και την Εισαγγελία της ΕΕ, πρόσθεσε, την ενδιαφέρει η οικονομική ζημιά από τη σύμβαση 717 και όχι οι τραγικές συνέπειες στην ασφάλεια των επιβατών.

Ο κομμουνιστής βουλευτής κατήγγειλε ακόμα το μένος που εξέφρασαν το ΠΑΣΟΚ και η «Νέα Αριστερά» εναντίον του ΚΚΕ, συκοφαντώντας το ότι παίζει το παιχνίδι της ΝΔ, όταν η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής, την οποία ψήφισε το ΚΚΕ, θα οδηγούσε, εξαιτίας της αυξημένης πλειοψηφίας που απαιτείται από τη Βουλή, σε μη συζήτηση του θέματος, ενώ αναρωτήθηκε εάν το ίδιο πιστεύουν και για τους συγγενείς των θυμάτων που επίσης ζήτησαν την εξέταση όλων των εμπλεκόμενων στην υπόθεση τα τελευταία 15 χρόνια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ