Κάλεσμα αγώνα και συμπόρευσης μπροστά στο Συνέδριο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας
Αναλυτικά σημειώνει:
«Οι εκλογές αντιπροσώπων στην 93η εκλογική Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ είναι οι κρισιμότερες των τελευταίων ετών. Η συμμετοχή και η επιλογή μας είναι καθοριστική. Το αποτέλεσμα σε κάθε Σωματείο, ο συσχετισμός που θα καταγραφεί στη Γενική Συνέλευση, στο νέο ΔΣ της ΔΟΕ αλλά και το πολιτικό μήνυμα που θα στείλουν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί με την ψήφο τους, θα επιδράσουν αποφασιστικά στις εξελίξεις.
Στην 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ, το 2022, το ψηφοδέλτιο της "Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών" ήταν δεύτερη δύναμη με 3 ψήφους διαφορά από τη ΔΑΚΕ ("Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών" 106, ΔΑΚΕ 109). Τώρα είναι η ώρα να γίνει το μεγάλο βήμα. Εφτασε η ώρα της ανατροπής. Με τους εκπαιδευτικούς και τους αγώνες μας στο προσκήνιο και την "Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών" πρώτη δύναμη!
Ολοι εμείς, οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που:
- Δίνουμε τον καθημερινό αγώνα για τη μόρφωση των μαθητών μας!
- Κρατήσαμε τα σχολεία όρθια στην πανδημία και συνεχίζουμε να τα κρατάμε καθημερινά, παρά τις αντιξοότητες και την ανύπαρκτη κρατική στήριξη!
- Αγωνιζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν σχολείου για όλα τα παιδιά, των μορφωτικών δικαιωμάτων και του παιδαγωγικού μας ρόλου!
- Βάζουμε καθημερινά εμπόδια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στη μετατροπή τους σε επιχειρήσεις που θα αναζητούν χορηγούς και θα έχουν διευθυντές manager, που θα κοιτάζουν τους μαθητές και τους γονείς στην τσέπη.
- Βρεθήκαμε στις μαζικές Γενικές Συνελεύσεις, στη μάχη κατά της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης, ιδιαίτερα με την ιστορική Ολομέλεια Προέδρων την 1η του Απρίλη, στις μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις με σύνθημα "`Η οι ζωές μας ή τα κέρδη τους" στις 28 του Φλεβάρη αλλά και στις 17 του Απρίλη, ξεπερνώντας τις πλειοψηφίες σε ΑΔΕΔΥ και ΔΟΕ.
- Βρεθήκαμε μαζί στις αγωνιστικές πρωτοβουλίες για την εξίσωση του ωραρίου των νηπιαγωγών, για τα δικαιώματα των αναπληρωτών, για την ασφάλεια και υγιεινή στα σχολεία, για αυξήσεις σε μισθούς, επιστροφή Δώρων και υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, ενάντια στο χτύπημα του απεργιακού μας δικαιώματος.
Ηρθε η ώρα να βγούμε στο προσκήνιο, να γίνουμε πρωταγωνιστές!
Μαζί αγωνιζόμαστε, μαζί μπορούμε να νικήσουμε.
Ψήφος στην "Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών" και ανατροπή στη ΔΟΕ σημαίνει:
Ψήφος στην ΑΣΕ για να φτιάξουμε τη ΔΟΕ που έχουμε ανάγκη.
Με τη συμμετοχή μας στις Γενικές Συνελεύσεις και στις εκλογές με την ψήφο στην "Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών" παίρνουμε θέση για όλη μας τη ζωή.
Η ΔΑΚΕ είναι δεσμευμένη στην κυβερνητική πολιτική, παρά τις κατά καιρούς διαφοροποιήσεις σε επίπεδο διακηρύξεων. Αν είναι ξανά στο τιμόνι της ΔΟΕ θα αξιοποιηθεί από την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ ως στήριξη της πολιτικής τους. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά στελέχη της συγκροτούν τον μηχανισμό της διοίκησης που υλοποιεί την αντιεκπαιδευτική πολιτική μέχρι και το επίπεδο της σχολικής μονάδας.
Η ΔΗΣΥ ταυτίστηκε στο 100% με τη ΔΑΚΕ και τις κρίσιμες φορές πάντα επέλεξε να αντιπολιτευτεί τον ίδιο τον κλάδο και τις αγωνιστικές του αποφάσεις και όχι τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Σε πολλές περιπτώσεις οι θέσεις της ήταν προπομπός αντιεκπαιδευτικών αλλαγών, π.χ. αξιολόγηση, πολλαπλό βιβλίο.
Το ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ έχει σοβαρές ευθύνες. Ταυτίστηκε με τη ΔΑΚΕ και τη ΔΗΣΥ στα πιο σοβαρά ζητήματα, αφού η ηγεσία του συμφωνεί με τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις, όπως η "αξιολόγηση", διαφωνώντας στον τρόπο που γίνεται και όχι στην ουσία της, ως εργαλείο δηλαδή εμπορευματοποίησης του σχολείου και ενίσχυσης των ταξικών φραγμών. Ταυτόχρονα, καλλιέργησε τον φόβο και την απογοήτευση απέναντι στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, υπονομεύοντας τους αγώνες και καλλιεργώντας αυταπάτες για κυβερνητικές εναλλαγές που αποδείχτηκαν παγίδα για τους εργαζόμενους.
Οι δυνάμεις των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ χαρακτηρίστηκαν από τις μεγάλες αντιφάσεις της αδιέξοδης πολιτικής τους. Από τη μια να στηρίζουν τους αγώνες και την ίδια στιγμή να εκδηλώνουν την έλλειψη εμπιστοσύνης στους/στις συναδέλφους/ισσες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η κριτική στους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ ότι η πρόταση για Γενικές Συνελεύσεις τον Απρίλη ήταν υπονομευτική της κλιμάκωσης του αγώνα ενάντια στην "αξιολόγηση". Αν είχε επικρατήσει αυτή η λογική δεν θα είχαν γίνει οι μαζικότερες Γενικές Συνελεύσεις των τελευταίων 18 ετών. Αυτή η αντίληψη έχει ως συνέπεια τη διγλωσσία στα σωματεία αλλά και σε κρίσιμες στιγμές (π.χ. τον Οκτώβρη του 2021 για εσωτερική - εξωτερική "αξιολόγηση"), η οποία διανθίζεται και με μια άνευ όρων αντι-ΠΑΜΕ ρητορική. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής που επικεντρώνεται στην κυβερνητική εναλλαγή, ρίχνοντας νερό στον μύλο των αυταπατών, κάτι που κόστισε ακριβά στους εργαζόμενους τα προηγούμενα χρόνια.
Η "Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών", σε ΔΟΕ και Συλλόγους, στάθηκε μαχητικά και με συνέπεια σε κάθε ζήτημα, υπηρετώντας ενιαία τον αγωνιστικό προσανατολισμό και τη διεκδίκηση. Αναλάβαμε την ευθύνη στο προεδρείο της ΔΟΕ. Στηρίξαμε κάθε προσπάθεια να βγουν οι εργαζόμενοι στο προσκήνιο. Καταθέσαμε συγκεκριμένες θέσεις για όλα τα ζητήματα, όπως με τις επεξεργασίες για τα δικαιώματα των αναπληρωτών, την πρότασή μας για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, τη συμβολή μας στις θεματικές εκδηλώσεις της ΔΟΕ, όπως για το θέμα των κτιριακών υποδομών. Επιλέξαμε με σοβαρότητα, με τεκμηριωμένες θέσεις, χωρίς λασπολογία και μικροπαραταξιακές σκοπιμότητες, να συμβάλουμε στη ζωή και τη δράση της ΔΟΕ, να αντιπαρατεθούμε με τις θέσεις των άλλων δυνάμεων και πάντα με στόχο το καλό του κλάδου και των μαθητών μας. Με θέσεις και διεκδικήσεις που προτάσσουν τις ανάγκες των πολλών απέναντι στα κέρδη των λίγων. Ο κλάδος είχε νίκες όταν υιοθέτησε το πλαίσιο και την κατεύθυνση πάλης που πρότεινε η "Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών". Τα σωματεία όπου η "Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών" είναι πρώτη δύναμη βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του αγώνα, είναι ζωντανά και μαχητικά δίπλα στους εκπαιδευτικούς και αναπτύσσουν πολύπλευρη αγωνιστική δράση για όλα τα ζητήματα.
Προχωράμε μαζί! Ηρθε η ώρα της ανατροπής!
Στις εκλογές αντιπροσώπων στην 93η ΓΣ της ΔΟΕ!
Πρώτη δύναμη η "Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών"».