Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Λ. Αυγενάκης δεν εμφανίστηκε στην πύλη αναχώρησης της πτήσης του προς την Κρήτη, ενώ υπήρξαν τρεις αναγγελίες με το ονοματεπώνυμο του πρώην υπουργού. Οταν έφτασε μπροστά στον εργαζόμενο, στα εισιτήρια, άρχισε να του φωνάζει και κατόπιν του επιτέθηκε χτυπώντας τον. Η αδιανόητη συμπεριφορά του, σύμφωνα με δημοσιεύματα, συνεχίστηκε απειλώντας και τους αστυνομικούς που έφτασαν στο σημείο, με μεταθέσεις...
Παρά τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, αφού το βίντεο δείχνει πεντακάθαρα το χέρι που σήκωσε στον υπάλληλο του αεροδρομίου, ο Λ. Αυγενάκης με ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης όχι μόνο προσπαθεί να κάνει τη «νύχτα μέρα» μιλώντας για λεκτική ένταση, αλλά καταλογίζει και στον εργαζόμενο «αντιεπαγγελματική συμπεριφορά». Καταλήγοντας κάνει λόγο για «εμμονή κάποιων να επιδιώκουν διαρκώς τη δημιουργία εντυπώσεων και σκιών για το πρόσωπό μου». Ο Λ. Αυγενάκης «κατέβασε» τη συγκεκριμένη ανάρτηση και επανήλθε με νέα, όπου συνεχίζει να προκαλεί ρίχνοντας την ευθύνη στον εργαζόμενο και επιδιώκοντας να «πείσει» πως δεν χειροδικεί!
Το ρεσιτάλ υποκρισίας και προκλητικότητας συνεχίστηκε και χτες το πρωί με την παρέμβασή του σε τηλεοπτικούς σταθμούς, όπου ζήτησε «έντιμη και ειλικρινή συγγνώμη» για το «ατυχές περιστατικό», καλώντας άπαντες να «είναι εγκρατείς»...
Στην Επιτροπή Δεοντολογίας του κόμματος, με αίτημα τη διαγραφή του, παρέπεμψε τον Λ. Αυγενάκη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Η ΝΔ ανακοίνωσε τη διαγραφή του, αφού προηγήθηκαν ώρες διαβουλεύσεων και αφού ο Αυγενάκης επιχείρησε να δικαιολογήσει τις αθλιότητές του, επιστρατεύοντας φαιδρά «επιχειρήματα». Σύμφωνα με πηγές της ΝΔ, «μετά την προβλεπόμενη παροχή εξηγήσεων η επιτροπή θα επικυρώσει την ανωτέρω εισήγηση». Πλέον η ΚΟ της ΝΔ αριθμεί 157 βουλευτές.
«Ημουν και παραμένω βουλευτής του νομού Ηρακλείου και θα συνεχίσω να υπηρετώ τους πολίτες της Κρήτης με το ίδιο πάθος», δήλωσε ο Λ. Αυγενάκης, κάνοντας ξεκάθαρο ότι δεν παραδίδει την έδρα του και συμπληρώνοντας πως «ανήκω στη Νέα Δημοκρατία και θα συνεχίσω να στηρίζω με όλες μου τις δυνάμεις την παράταξη και την κυβέρνησή μας».
Οπως ανακοίνωσε χτες ο πρόεδρος της Βουλής Κ. Τασούλας, επέβαλε στον Αυγενάκη την ποινή της μομφής για ανάρμοστη συμπεριφορά και του αποκλεισμού από τις επόμενες συνεδριάσεις του Κοινοβουλίου που προβλέπει ο Κανονισμός.
Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε το εξής σχόλιο για τους τραμπουκισμούς του βουλευτή της ΝΔ, Λ. Αυγενάκη, σε βάρος εργαζόμενου στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας:
«Την ώρα που οι εργαζόμενοι στις αεροπορικές εταιρείες και στην επίγεια εξυπηρέτηση είναι εξαντλημένοι από την εντατικοποίηση, που δουλεύουν υπερωρίες ακόμη και στα ρεπό τους γιατί δεν φτάνει ο μισθός, που αυξάνουν τα εργατικά ατυχήματα, ο πρώην υπουργός και βουλευτής της ΝΔ Λ. Αυγενάκης φτάνει στο σημείο να χειροδικεί σε βάρος εργαζόμενου που, όπως προβλεπόταν από τις διαδικασίες, είχε κλείσει την πύλη επιβίβασης.
Η υπεράσπιση των αντεργατικών επιλογών και η περιφρόνηση απέναντι στους εργαζόμενους οδηγούν κάποιους ακόμη και σε τέτοιες άθλιες ενέργειες. Η αθλιότητα, μάλιστα, συνεχίζεται και μετά τη δημοσιοποίηση του γεγονότος, με την προσπάθεια του βουλευτή να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να βγάλει "τρελούς" όσους ήταν μάρτυρες, αλλά και όλους όσοι είδαν το επίμαχο βίντεο.
Αφού ο κ. Αυγενάκης δεν βρίσκει την πύλη εξόδου του αεροδρομίου, ας βρει τουλάχιστον την "πύλη εξόδου" της Βουλής αν έχει στοιχειώδη ευθιξία. Σε διαφορετική περίπτωση να τον διαγράψει το κόμμα του. Αυτονόητα η βουλευτική ασυλία δεν αφορά τις απαράδεκτες ενέργειες του κ. Αυγενάκη και πρέπει αμέσως να αρθεί».
Σύμφωνα με την κυβερνητική προπαγάνδα, στις δυο πόλεις κυκλοφορούν 250 ηλεκτρικά λεωφορεία - 140 στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη - ενώ έπονται κι άλλα, αφού προγραμματισμός τους είναι στην Αθήνα μέχρι το τέλος του 2025 θα κυκλοφορούν συνολικά 900 καινούργια λεωφορεία.
Βέβαια, αυτά ισχύουν μόνο στα χαρτιά, αφού λόγω έλλειψης ολοκληρωμένου σχεδιασμού και υποδομών, από τα 140 της Αθήνας κυκλοφορούν μόλις 40 με 50. Ο ίδιος ο Κυρ. Μητσοτάκης παραδέχτηκε λίγο αργότερα, μιλώντας στον τ/σ «ΣΚΑΪ», ότι τώρα «ολοκληρώνουμε και τις υποδομές φόρτισης και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να μπορούν τα λεωφορεία αυτά, όταν δεν κινούνται, να φορτίζουν πολύ γρήγορα και να ξαναβγαίνουν στους δρόμους».
Ταυτόχρονα, λέξη δεν βρήκε να πει για τα μεγάλα κενά στο προσωπικό και τις ανεπαρκείς υποδομές, μόνο εστίασε στη χρηματοδότηση των λεωφορείων απ' το Ταμείο Ανάκαμψης, παρουσιάζοντάς την ως «μια ακόμα απάντηση των προτεραιοτήτων που δίνει η κυβέρνηση στον τρόπο διαχείρισης πολύ σημαντικών ευρωπαϊκών πόρων». Και πώς αλλιώς εφόσον στο πλαίσιο της περιλάλητης «πράσινης ανάπτυξης» κοράκια του κλάδου βρίσκουν και σε αυτό το πεδίο μπόλικο «ψητό».
Στο ίδιο μοτίβο, για γέλια και για κλάματα ήταν οι διαβεβαιώσεις του ότι σκοπός τους είναι να αυξήσουν τη συχνότητα των δρομολογίων, παραδεχόμενος εμμέσως ότι μετά από πέντε χρόνια διακυβέρνησής του, ο λαός ταλαιπωρείται σε μακρόχρονες αναμονές σε στάσεις και αφετηρίες για το αυτονόητο στις μετακινήσεις του.
Τέλος, οι αναφορές του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρα στα leasing του ΟΑΣΑ στην Αθήνα επιβεβαιώνουν την επιτάχυνση των σχεδιασμών για ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, όπως υπηρετήθηκαν κι από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
Αναφερόμενος αρχικά στην άνοδο της ακροδεξιάς στις τελευταίες ευρωεκλογές, ο Ν. Ανδρουλάκης υποστήριξε ότι η σοσιαλδημοκρατία μπορεί να εξασφαλίσει ταυτόχρονα και την κερδοφορία του κεφαλαίου, και την «κοινωνική συνοχή» και τη «συμπερίληψη».
Τόσο μεγάλη είναι η «διαφοροποίηση» της οικονομικής πολιτικής που προτάσσει το ΠΑΣΟΚ ως εναλλακτική, που ως βασικό πυλώνα έχει την πολυπόθητη για όλα τα αστικά κόμματα σύγκλιση με τους δείκτες της ΕΕ, με τον πρόεδρό του να παραδέχεται ότι «το έργο της σύγκλισης» είναι «αυτό για το οποίο αγωνιούμε όλοι μας».
Ο ίδιος παρουσίασε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ ως καλύτερο διαχειριστή του μνημονίου των μνημονίων, του Ταμείου Ανάκαμψης της ΕΕ. «Για το ΠΑΣΟΚ η σύγκλιση απαιτεί νέο οικονομικό και κοινωνικό συμβόλαιο», είπε, με προτεραιότητα τη «βιώσιμη, σταθερή ανάπτυξη». Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην ανάγκη ενίσχυσης των δημόσιων υποδομών, με επίκεντρο την «πράσινη μετάβαση».
Επιπλέον, μίλησε για τη στήριξη των βιομηχάνων, ειδικά στις επιχειρήσεις εξαγωγικού προσανατολισμού, με επιταχυνόμενες αποσβέσεις επενδύσεων που έχουν σχέση με την έρευνα και την τεχνολογία, γενναία επιχειρηματικά κίνητρα σε συστάδες επιχειρήσεων και χορήγηση ισχυρών οικονομικών κινήτρων για μετεγκατάσταση μεταποιητικών επιχειρήσεων σε σύγχρονα βιομηχανικά - τεχνολογικά - βιοτεχνικά - αγροτικά πάρκα. Ακόμα, τόνισε την «ανάγκη για χρηματοδότηση υποδομών που σχετίζονται με τον Τουρισμό».
Στο μεταξύ εξακολουθεί να μεγαλώνει η λίστα των υποψηφίων στις εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ για την ανάδειξη νέου προέδρου, καθώς χθες ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του ο δημοσιογράφος Γιάννης Κανελλάκης.
Σε ανακοίνωσή του για την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:
«Η σημερινή (σ.σ. χτεσινή) επίσκεψη του κυρίου Μητσοτάκη και των αρμόδιων υπουργών στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ είχε χαρακτηριστικά φιέστας και μόνο, αφού δεν βρήκαν μια κουβέντα να πουν για τις συνθήκες που βιώνουν όχι μόνο οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες, αλλά συνολικά όσοι μετακινούνται καθημερινά με αυτές στο Λεκανοπέδιο της Αττικής. Δεν είπαν κουβέντα για τον χρόνο αναμονής στις στάσεις που συνεχώς αυξάνεται, για τους εκατοντάδες οδηγούς που χρειάζεται να προσληφθούν, για τις ανύπαρκτες ή τριτοκοσμικές υποδομές αναμονής για τους οδηγούς, για τα λεωφορεία ή τους συρμούς του ΗΣΑΠ που εκτελούν δρομολόγια χωρίς κλιματισμό, με στόλο που μετράει εκατομμύρια χιλιόμετρα, για τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που κάθε τόσο αρπάζει και από ένα φωτιά.
Οσο για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα που στήθηκαν για τα απαραίτητα τηλεοπτικά πλάνα, ακόμα δεν υπάρχει καν σχέδιο σε ποιο αμαξοστάσιο θα κατανεμηθούν και σε ποιες γραμμές θα εκτελούν έργο. Λόγω έλλειψης αυτού του σχεδίου και των απαραίτητων υποδομών, αντί για 140 ηλεκτρικά λεωφορεία, σε καθημερινή βάση κινούνται περίπου 40 με 50. Βέβαια το σχέδιο για την πληρωμή τους, με τα κονδύλια εκείνα που χρηματοδοτούν τη λεγόμενη "πράσινη ανάπτυξη", το υλοποιούν στο ακέραιο.
Το σίγουρο είναι ότι η επίσκεψη του πρωθυπουργού σηματοδοτεί την επιτάχυνση του σχεδιασμού της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, που και οι προηγούμενες κυβερνήσεις υλοποίησαν. Απέναντί τους βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και συνολικά ο λαός της Αττικής, που χρειάζεται να διεκδικήσουν σύγχρονες, φτηνές και ασφαλείς συγκοινωνίες, μακριά από τις "ράγες" του κέρδους».
Με ένα χιουμοριστικό βίντεο σχολίασε το ΠΑΜΕ την άθλια συμπεριφορά του Λ. Αυγενάκη. Με στιγμιότυπα από την «κατσάδα» που είχε δεχτεί ο ίδιος όταν ήταν υφυπουργός Αθλητισμού από τον μεγαλοπαράγοντα του ΠΑΟΚ Ι. Σαββίδη και είχε βάλει την «ουρά στα σκέλια», σε αντίθεση με την επίθεσή του στον εργαζόμενο, σχολιάζει: «Σούζα στα αφεντικά - Σφαλιάρες και 6ημερο για τους εργάτες».
«Την απαράδεκτη και χυδαία συμπεριφορά του βουλευτή» καταδικάζει και το Εργατικό Κέντρο Αθήνας, καθώς «δεν φτάνει που οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν καθημερινά παραβιάσεις των εργασιακών τους δικαιωμάτων, έρχονται αντιμέτωποι και με τραμπούκικες συμπεριφορές».