ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 23 Αυγούστου 2024
Σελ. /20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ο λαός να διεκδικήσει οδικό δίκτυο ασφαλές, σύγχρονο, χωρίς διόδια και παραχωρήσεις σε ιδιώτες

Ανακοίνωση με αφορμή τον άδικο χαμό των τριών νέων εργαζομένων στον ΒΟΑΚ

Κάλεσμα στους εργαζόμενους, στη νεολαία, στον λαό της Κρήτης να συσπειρωθούν στα σωματεία τους και στους υπόλοιπους μαζικούς φορείς και να διεκδικήσουν να γίνουν μια σειρά από έργα που είναι κρίσιμα στην καθημερινότητα του λαού αλλά δεν είναι στις ιεραρχήσεις της Περιφέρειας, του κεντρικού κράτους και της ΕΕ, ως έργα μη επιλέξιμα επειδή δεν παράγουν κέρδος, απευθύνει η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ με αφορμή το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα στα Χανιά, με τον άδικο χαμό τριών νέων εργαζομένων και τον βαρύτατο τραυματισμό μιας τέταρτης νέας εργαζόμενης, στον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και στο υπόλοιπο άθλιο οδικό δίκτυο.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία, από 1 Γενάρη του 2000 έως 31 Δεκέμβρη του 2023 πάνω από 1.830 άτομα έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Κρήτης, από τους οποίους οι 453 στον ΒΟΑΚ, ενώ φέτος έχουν φτάσει ήδη τους 39.

«Η ευθύνη βαραίνει σχεδόν αποκλειστικά την κυβέρνηση της ΝΔ, τις προηγούμενες κυβερνήσεις, την Περιφέρεια Κρήτης και τους δήμους του νησιού, οι οποίοι το μόνο που κάνουν είναι να κουνούν το δάχτυλο στον λαό για την "ατομική ευθύνη" ή να μιλούν για περισσότερα κατασταλτικά μέτρα, με στόχο να αποκρύψουν την κύρια ευθύνη που τους βαραίνει, τη μη εξασφάλιση για τον λαό του αγαθού των γρήγορων ασφαλών φτηνών κατά βάση μαζικών μεταφορών και των αντίστοιχων υποδομών», τονίζει η ΕΠ Κρήτης και προσθέτει ότι «πολύ περισσότερο βαραίνουν οι ευθύνες τους στο συγκεκριμένο τραγικό συμβάν, αφού πρόκειται για ένα ακόμα εργατικό δυστύχημα καθώς οι άτυχοι νέοι εργαζόμενοι επέστρεφαν από την εργασία τους σε κέντρο διασκέδασης».

Σημειώνει ακόμα τα εξής: «Η καταγγελία του Σωματείου Εργαζομένων στον Επισιτισμό νομού Χανίων φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη ουσιαστικών μέτρων προστασίας των εργαζομένων, υγείας και ασφάλειας στην εργασία, εργασιακών δικαιωμάτων μέσω ΣΣΕ με ανθρώπινα ωράρια και αξιοπρεπείς αποδοχές, τα οποία όμως έρχονται σε σύγκρουση με τα αυξανόμενα υπερκέρδη των επιχειρηματικών ομίλων του τουρισμού και επισιτισμού.

Αυτό δυστυχώς είναι το περίφημο "θαύμα" του τουρισμού, το οποίο οι κυβερνήσεις, οι δήμοι και η Περιφέρεια υπηρετούν με το αντεργατικό - αντιλαϊκό νομοθετικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει, όπως η πρόσφατη εγκύκλιος για την καθιέρωση εξαήμερης δουλειάς και της 13ωρης ημερήσιας εργασίας και εξασφαλίζουν πλήρη ασυδοσία και αύξηση της εκμετάλλευσης, ασυλία στον έλεγχο και παχυλές επιδοτήσεις και άλλες αδειοδοτήσεις στο μεγάλο κεφάλαιο για να κερδοφορεί πάνω στις πλάτες και ακόμη και τις ζωές των εργαζομένων.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση της ΝΔ με τη χείρα βοηθείας της "συμπολιτευόμενης αντιπολίτευσης" (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Βελόπουλος), ενώ δίνει δισ. ευρώ σε πολεμικούς εξοπλισμούς για λογαριασμό του ΝΑΤΟ, εξασφαλίζει κερδοφορία 700 εκατ. ευρώ στους ενεργειακούς ομίλους και 1 δισ. ευρώ στις τράπεζες, από την άλλη για λόγους "δημοσιονομικής σταθερότητας" δεν διαθέτει ούτε ευρώ για την ασφάλεια του λαού είτε αφορά την οδική ασφάλεια είτε συνολικά την πολιτική προστασία, όπως ζήσαμε με τα πρόσφατα τραγικά παραδείγματα των πυρκαγιών στην Αττική και εδώ στην Κρήτη».

Ειδικότερα, το ζήτημα της σχεδόν ανύπαρκτης οδικής ασφάλειας και των άθλιων υποδομών της Κρήτης, το οποίο χρόνια βρίσκεται στο προσκήνιο, «αποδεικνύει ότι δεν μπορεί να εξασφαλιστεί ασφάλεια για τον λαό, όταν κριτήριο της δημιουργίας των αντίστοιχων υποδομών είναι η παραγωγή κέρδους για το μεγάλο κεφάλαιο και η εξυπηρέτηση των μετακινήσεων που το παράγουν. Γι' αυτό και το σχέδιο κατασκευής του νέου ΒΟΑΚ - αν και όποτε ολοκληρωθεί - είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα και τις επιδιώξεις των ομίλων στις μεταφορές, στην Ενέργεια, στον τουρισμό, στις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, στις ανάγκες των μεγάλων κατασκευαστριών εταιρειών. Στις ανάγκες της ανάπτυξης της δικής τους κερδοφορίας με τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή του κρητικού λαού. Ενα έργο που θα πληρωθεί διπλά και τρίδιπλα από τον λαό της Κρήτης για να θησαυρίζουν οι λίγοι πολυεθνικοί όμιλοι και που η χρήση του θα είναι ακριβή για τον λαό με τα διαφόρων μορφών διόδια», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζει η Επιτροπή Περιοχής, «δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ανάπτυξης και βελτίωσης για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, επαρχιακό και αστικό, στο οποίο χάνονται οι περισσότερες ανθρώπινες ζωές, πόσο μάλλον για τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς που λείπουν, όπως μέσα σταθερής τροχιάς και πολύ περισσότερο η εξασφάλιση δημόσιων φτηνών ή δωρεάν μαζικών μεταφορών για να μειωθεί η χρήση των ΙΧ αυτοκινήτων. Από παντού αναδεικνύεται ότι κυρίαρχο δίλημμα είναι: Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας. Τα επόμενα χρόνια η κατάσταση στην Κρήτη, σύμφωνα με τις προβλέψεις, αν επαληθευτούν, για την τουριστική κίνηση και ό,τι αυτή συμπαρασύρει, θα είναι απελπιστικά δύσκολη ιδιαίτερα στον τομέα της μετακίνησης».

Καταλήγοντας καλεί τον λαό να διεκδικήσει:

Αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού δικτύου και κατασκευή νέου σύμφωνα με τις υπάρχουσες και μελλοντικές ανάγκες. Αμεσα μέτρα για την οδική ασφάλεια στα πιο επικίνδυνα σημεία του ΒΟΑΚ και του υπόλοιπου οδικού δικτύου. ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο ως τη Σητεία, σύγχρονο, ασφαλή, χωρίς πρόσθετη φορολογία, διόδια και παραχωρήσεις σε ιδιώτες, που να εντάσσεται σε έναν συνολικό ολοκληρωμένο - όχι αποσπασματικό - σχεδιασμό, έξω από τη λογική κόστους - οφέλους, για ένα ασφαλές, ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη. Σχεδιασμό και ανάπτυξη των δημόσιων μεταφορών σε όλα τα χωριά και τις πόλεις της Κρήτης. Την αξιοποίηση, εκσυγχρονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς (συμπεριλαμβανομένων και των μέσων σταθερής τροχιάς), που θα λύσουν πολλά θέματα εύκολης, ασφαλούς, γρήγορης και φθηνής μετακίνησης εργαζομένων και τουριστών. Υποχρέωση των επιχειρηματικών ομίλων στον επισιτισμό, στα ξενοδοχεία, στον τουρισμό και σε άλλους κλάδους για την υποχρεωτική μαζική μεταφορά των εργαζομένων από και προς την εργασία τους.


Καμιά ανοχή στην εγκληματική πολιτική!

Κριτήριο της αποτελεσματικότητας του κυβερνητικού έργου είναι η αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, η ικανοποίηση των στόχων της «πράσινης μετάβασης» και της δημοσιονομικής προσαρμογής.

Το φετινό καλοκαίρι πλησιάζει στο τέλος του και ο λαός μας μετρά και πάλι τις πληγές του «τσουρουφλισμένος» από την αντιλαϊκή εγκληματική πολιτική. Με αυτήν την έννοια αποτελεί πρόκληση ο πρωθυπουργός να μιλά για «πρόοδο» στην αντιπυρική προστασία στη σύσκεψη που οργάνωσε στα καμένα της ΒΑ Αττικής. Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη. Εκατοντάδες χιλιάδες καμένα στρέμματα δάσους, εκατοντάδες σπίτια κατεστραμμένα, δύο άνθρωποι νεκροί είναι τα τραγικά αποτελέσματα της επιλεκτικής ανικανότητας του κράτους να πάρει ουσιαστικά μέτρα προστασίας της ζωής του λαού και του φυσικού πλούτου της χώρας. Οσο για το σχέδιο της επόμενης μέρας, μόνο ευκαιρία για μπίζνες πάνω στα καμένα μπορεί να χαρακτηριστεί.

Η κυβέρνηση επιχαίρει και για την πορεία του τουρισμού, παρά το γεγονός ότι μία στις δύο οικογένειες στην Ελλάδα δεν μπόρεσε να κάνει και φέτος λίγες μέρες διακοπές λόγω της εκτίναξης του κόστους μετακίνησης και διαβίωσης, ενώ οι χιλιάδες εργαζόμενοι του κλάδου δουλεύουν μέχρι τελικής πτώσεως για μισθούς πείνας.

«Πρόοδο» διακρίνει η κυβέρνηση και στην πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού, παρά το γεγονός ότι η φοροληστεία του λαού εκτινάχθηκε στα 37,5 δισ. ευρώ το πρώτο 7μηνο του 2024, άνοδος γύρω στα 4 δισ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι, ενώ την ίδια στιγμή πετσόκοψε 500 εκατ. ευρώ από κρίσιμες κοινωνικές δαπάνες στην Υγεία, στην Πρόνοια, στην Παιδεία, στην Πολιτική Προστασία.

Μεγάλο «παράσημο» δίνει η κυβέρνηση στον εαυτό της για την προσπάθεια που κάνει στο μέτωπο της ακρίβειας. Τι κι αν το κόστος της Ενέργειας αυξάνεται μήνα με τον μήνα, τι και αν οι τιμές στα τρόφιμα και σε άλλα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης είναι καρφωμένες σε δυσθεώρητα ύψη, τι κι αν η αγοραστική δυνατότητα των εργαζομένων και των συνταξιούχων μειώθηκε και φέτος με βάση τα στοιχεία του ΟΟΣΑ λόγω των καθηλωμένων μισθών και συντάξεων...

Ο κατάλογος της αντιλαϊκής επίθεσης είναι ατελείωτος, με την τραγική κατάσταση που βρίσκεται το δημόσιο σύστημα Υγείας, με τους χιλιάδες πλειστηριασμούς, με το κλείσιμο της ΛΑΡΚΟ και τους εργαζόμενους στον δρόμο, με την ένταση του αυταρχισμού και της καταστολής από την κυβέρνηση, με την επικίνδυνη εμπλοκή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους, και τόσα άλλα.

Οσο για την αλαζονεία της κυβέρνησης, αυτή πηγάζει από την προώθηση της αντιλαϊκής στρατηγικής για λογαριασμό των επιχειρηματικών ομίλων, την υλοποίηση των αντιλαϊκών κατευθύνσεων της ΕΕ. Κριτήριο της αποτελεσματικότητας του κυβερνητικού έργου είναι η αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, η ικανοποίηση των στόχων της «πράσινης μετάβασης» και της δημοσιονομικής προσαρμογής. Είναι η βαθύτερη εμπλοκή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ και η στήριξη της γενοκτονίας του λαού της Παλαιστίνης από το κράτος - δολοφόνο Ισραήλ για να υπηρετηθούν οι στόχοι της αστικής τάξης της χώρας στην ευρύτερη περιοχή. Με αφετηρία αυτές τις «κατακτήσεις» ο πρωθυπουργός προετοιμάζεται και ενόψει ΔΕΘ να επιταχύνει τις αντιλαϊκές μεταρρυθμίσεις για λογαριασμό του κεφαλαίου με ένα νέο μπαράζ αντιλαϊκών μέτρων.

Σε αυτήν την πορεία η ΝΔ έχει ισχυρούς συμμάχους τη συναίνεση των ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ στην πολιτική των πρωτογενών πλεονασμάτων, της δημοσιονομικής σταθερότητας και της στήριξης της καπιταλιστικής κερδοφορίας γι' αυτό και με τη βολική κριτική τους πετάνε την μπάλα στην εξέδρα. Αυτή η συναίνεση δίνει τη δυνατότητα στην κυβέρνηση και την εργοδοσία να επιτίθενται στον λαό. Αυτός είναι ο πραγματικός βόθρος ενός σάπιου συστήματος που ζέχνει και που δεν μπορεί να αλλάξει, μόνο να ανατραπεί. Οι φιλότιμες προσπάθειες που κάνουν ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ να εγκλωβίσουν τη λαϊκή δυσαρέσκεια προβάλλοντας τους νέους «σωτήρες» που θα υπηρετήσουν την ίδια αντιλαϊκή πολιτική με τη ΝΔ θα πέσουν στο κενό.

Ο λαός μας έχει συγκεντρώσει μεγάλη πείρα τα τελευταία χρόνια, πείρα που επιβάλλει να μη δείξει καμιά ανοχή στην εγκληματική πολιτική. Το αντίθετο, να πάρει τη θέση του στον δρόμο της σύγκρουσης με την πολιτική του κεφαλαίου και το κράτος του, με την ΕΕ και τα κόμματά της. Να συμπορευτεί με το ΚΚΕ και τις δυνάμεις του στο εργατικό - λαϊκό κίνημα, για την ισχυροποίηση των αγώνων που έχουν στο επίκεντρο τις σύγχρονες ανάγκες του λαού.

(Το άρθρο αναδημοσιεύεται από το dnews.gr)


Νίκος ΜΑΥΡΟΚΕΦΑΛΟΣ
Μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, υπεύθυνος του Τμήματος για την Εργατική και Συνδικαλιστική Δουλειά



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ