Στην ιστοσελίδα του «902.gr» αναρτήθηκε ήδη από τις 2/11 οδοιπορικό της αποστολής με αναλυτικό κείμενο και πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, φωτογραφίες και βίντεο (αναζητήστε σύνδεσμο με τίτλο: «ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ "ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ" ΚΑΙ ΤΟΥ 902.GR ΣΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΟΥ ΑΝΤΕΝ - Η φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ στην "Πύλη των Δακρύων" για τα συμφέροντα του κεφαλαίου»).
Σήμερα, ως δεύτερο σκέλος αυτής της δουλειάς, δημοσιεύουμε στον «Ριζοσπάστη» επιπλέον στοιχεία και αποκαλυπτικό διαβαθμισμένο έγγραφο του ελληνικού υπουργείου Αμυνας, το οποίο επιβεβαιώνει όσα από την πρώτη στιγμή κατήγγειλε το ΚΚΕ για τη φύση της επιχείρησης: Οτι παιδιά του ελληνικού λαού στέλνονται σε εμπόλεμη ζώνη, με κινδύνους για την ίδια τους τη ζωή, στον βωμό κλιμακούμενων ανταγωνισμών της ΕΕ με άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα στη ζώνη του Ινδο-Ειρηνικού για τις ζώνες επιρροής και τους διαύλους, με τον ελληνικό λαό να πληρώνει τεράστιο κόστος για τα κέρδη των εφοπλιστών και των ομίλων της διαμετακόμισης.
Επιπρόσθετα, έχοντας τη συναίνεση των άλλων αστικών κομμάτων και μορφωμάτων, που κάνουν αυτά τα θέματα «γαργάρα» ή γκρινιάζουν περί «ανταλλαγμάτων», και την ώρα που επιχειρεί να επιβάλει «σιωπητήριο» στους στρατευμένους όταν ζητάνε να μη συμμετέχει η χώρα μας στο ιμπεριαλιστικό σφαγείο, η κυβέρνηση έστειλε διαδοχικά τρία πλοία του Στόλου, τις φρεγάτες «Υδρα», «Ψαρά» και τώρα «Σπέτσαι», να περιπολούν στον Κόλπο του Αντεν, βάζοντας τα πληρώματα να εμπλέκονται με πυρά εναντίον UAV, πυραύλων ή ό,τι άλλο εξαπολύουν οι Χούθι κατά εμπορικών πλοίων «δυτικών» συμφερόντων.
Συνολικά, ΕΕ και κυβέρνηση, για τα κέρδη του κεφαλαίου, κρατούν αυτή την περίοδο στην περιοχή δυο φρεγάτες (από Ελλάδα και Γαλλία), ένα αντιτορπιλικό από Ιταλία και ένα αεροσκάφος υποστήριξης από Γερμανία, με περίπου 800 στελέχη εκεί, συν περίπου 115 στο Στρατηγείο της Λάρισας. Από την αρχή της επιχείρησης και με αντικείμενα της αποστολής τους τη «συνοδεία εμπορικών πλοίων στην περιοχή της επιχείρησης» ή την «προστασία των εμπορικών πλοίων από επιθέσεις», υπολογίζεται ότι τα πλοία της «ASPIDES» έχουν καταστρέψει μέχρι στιγμής 17 μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV), 3 μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας (USV), ενώ έχουν αναχαιτίσει τουλάχιστον 4 κατευθυνόμενα βλήματα.
Η παραλαβή καθηκόντων έγινε το Σάββατο στο λιμάνι του Τζιμπουτί επί του ιταλικού αντιτορπιλικού «ANDREA DORIA», με τον Πιτυκάκη να μιλά για στοίχιση χωρών, στην περιοχή, με «ταυτόσημες αντιλήψεις», «για την επιβολή του Διεθνούς Δικαίου», το οποίο βέβαια γίνεται λάστιχο για να υπηρετήσουν ιμπεριαλιστικά σχέδια. Σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε ο Γρυπάρης, που πήρε αμέσως μετά τον λόγο στην τελετή παράδοσης - παραλαβής, τόνισε ότι ο ρόλος των ευρωενωσιακών ναυτικών σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον έγινε πιο σύνθετος κι απαιτητικός τα τελευταία χρόνια, υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι ειδικά στην Ερυθρά η κατάσταση που αντιμετωπίζουν είναι η πιο κρίσιμη για την παγκόσμια ναυτιλία από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ανεβαίνοντας κατόπιν στο βήμα ο υπουργός Αμυνας Ν. Δένδιας χαρακτήρισε το Τζιμπουτί «εταίρο - κλειδί για την ΕΕ σε αυτό το σημείο του κόσμου», ευχαριστώντας την κυβέρνηση της χώρας για «την παροχή διοικητικής μέριμνας στην επιχείρηση», η οποία όπως τόνισε είναι «η μεγαλύτερης κλίμακας επιχείρηση που έχει πραγματοποιήσει ποτέ η ΕΕ». Λίγο αργότερα, απευθυνόμενος στο πλήρωμα της «ΣΠΕΤΣΑΙ» που ναυλοχούσε το Σάββατο στο λιμάνι του Τζιμπουτί, εστίασε στον «ρόλο που θέλει να παίξει η Πατρίδα μας. Τον ρόλο που θέλει να παίξει στη διασφάλιση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και στη διασφάλιση της τήρησης των αρχών του Διεθνούς Δικαίου και ιδίως του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας», έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι «βρίσκεστε σε μια περιοχή κινδύνου», όπως τους είπε.
Οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν αποτυπώνονται και στο προαναφερόμενο έγγραφο του ελληνικού ΥΠΕΘΑ, χαρακτηρισμένο ως «εμπιστευτικό», όπου μετά και τις αναφορές των κυβερνητών για τα επεισόδια, καταγράφονται αναλυτικά οι περιπτώσεις εμπλοκής των φρεγατών που ήταν προηγουμένως στην περιοχή, «ΥΔΡΑ» και «ΨΑΡΑ».
Γράφει π.χ. για την «ΥΔΡΑ» ότι στις 25/4, τις πρώτες πρωινές ώρες, αχάραγα, χρειάστηκε να εκτελέσει 10 βολές με το πυροβόλο της κατά UAV που είχε φτάσει μόλις στα 4,8 ν.μ. από το πλοίο. Η, δε, «ΨΑΡΑ» αργά το βράδυ της 6/7 έβαλε κατά UAV των Χούθι που είχε φτάσει ακόμα πιο κοντά στο πλοίο, μόλις στα 3,5 ν.μ., ενώ επιχειρούσε στον Κόλπο του Αντεν. Λίγη ώρα αργότερα, πρώτες ώρες της 7/6, ενεπλάκη με το πυροβόλο της, ενεργώντας 6 βολές, και κατά δεύτερου UAV, που και αυτό έφτασε κοντά στο πλοίο, στα 4 ν.μ. Αποστάσεις που σε συνδυασμό και με την ταχύτητα των «εισερχόμενων», δείχνουν πόσο κοντά στον κίνδυνο επιχειρούν τα πληρώματά μας.
Ταυτόχρονα αδιαμφισβήτητη είναι και η κόπωσή τους. Ενδεικτικά, ενώ στην αρχή της επιχείρησης, στο αρχηγείο στη Λάρισα έλεγαν ότι τα πληρώματα των ελληνικών φρεγατών μεσοσταθμικά θα περνάνε 5 ή και 6 μέρες εν πλω και 3 εν όρμω, πλέον και σύμφωνα με όσα καταμαρτυρούν ανώτατες πηγές από το ΓΕΝ, το διάστημα ανάπτυξης έχει διπλασιαστεί σε 12 μέρες στη θάλασσα (σε περιοχή όπου εν ενεργεία εμπειρότατοι αξιωματικοί του ΠΝ μιλούν για δύσκολες θάλασσες, με εποχιακούς μουσώνες κ.λπ.) και μόνο 3 ή 4 εν όρμω, όπου την όποια ξεκούραση προσπαθούν να την βρουν σε τμήμα του λιμένα του Τζιμπουτί (κυριολεκτικά τριτοκοσμικός, σκασμένα τσιμέντα, σκουριασμένα σίδερα, σωροί από μπάζα, μπαλώματα στη διαβρωμένη προβλήτα με έξτρα μπετόν ριγμένο χύμα δίχως καλουπώματα, δυσοσμία, προϊόντα σε αποσύνθεση κ.λπ.), που η κυβέρνηση της χώρας παραχώρησε στις ξένες δυνάμεις για τις ανάγκες τους, μαζί με τμήμα του αεροδρομίου της πόλης. Κατά καιρούς πιάνουν και το λιμάνι του Salalah στα ανατολικά, στο Ομάν.Αλλά και εκεί ακόμα φωλιάζουν κίνδυνοι. Π.χ. προ της μετάβασης στη χώρα, και καθώς, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ, η ελονοσία ενδημεί - με συνεχιζόμενη μετάδοση - στην υποσαχάρια Αφρική, από το υπουργείο Αμυνας υπήρξε οδηγία για λήψη χλωροκίνης προληπτικά κατά της μαλάριας, όπως και για λήψη ατομικών μέσων προστασίας για τα κουνούπια. Εγινε επίσης συζήτηση με γιατρό για έξαρση της ηπατίτιδας Α και της ιλαράς στην περιοχή, με συστάσεις για την αποφυγή κατανάλωσης τροφής, νερού κ.ά.
Για πόσο ακόμα θα διατρέχουν όλους αυτούς τους κινδύνους; Διαβάζουμε παρακάτω στο διαβαθμισμένο έγγραφο:
«Στην ΕΕ (EEAS, EUMS, EUMC - σ.σ. όργανα κι επιτροπάτα της ευρωένωσης) υφίστανται διεργασίες για τη διερεύνηση του μέλλοντος των επιχειρήσεων της ΕΕ στον ΒΔ Ινδικό Ωκεανό, και στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η πιθανότητα συγχώνευσης των επιχειρήσεων ATALANTA και ASPIDES».
Η «EUNAV FOR ATALANTA», επιχείρηση της ΕΕ από το 2008, επιτηρεί με πολεμικά πλοία τις ακτές της Σομαλίας και το Κέρας της Αφρικής. Παλιότερα στέλναμε φρεγάτα και εκεί. Π.χ. ο Γρυπάρης κρίθηκε κατάλληλος για τη διοίκηση της «ASPIDES» στη Λάρισα γιατί παλαιότερα ήταν στη Σομαλία ως κυβερνήτης του «ΥΔΡΑ» στο πλαίσιο της «ATALANTA», οπότε ξέρει την περιοχή.Σύμφωνα με το διαβαθμισμένο έγγραφο, αποφάσεις για το θέμα θα παρθούν το β' εξάμηνο του 2025, οπότε αναμένεται «να συγχρονιστεί η Ενδιάμεση Στρατηγική Αξιολόγηση της ATΑLANTA με τη Στρατηγική Αναθεώρηση της ASPIDES». Θυμίζουμε, η «περιοχή επιχειρήσεων» της «ASPIDES» περιλαμβάνει επισήμως την Ερυθρά Θάλασσα, τον Κόλπο του Αντεν, την Αραβική Θάλασσα, τη Θάλασσα του Ομάν, τον Περσικό Κόλπο και τον ΒΔ Ινδικό Ωκεανό. Αν προστεθεί και η ζώνη της «ATALANTA», οι ευρωενωσιακοί θα απλώνουν πολεμικά τους πλοία και αεροσκάφη επιτήρησης σχεδόν σε ολόκληρη την ακτογραμμή της Ανατολικής Αφρικής.
Σε τι πλαίσιο; «Αποτιμάται», διαβάζουμε παρακάτω, «ότι η επιχείρηση EURONAVFOR ASPIDES αποτελεί κύριο στοιχείο και μέσο της ευρωπαϊκής παρουσίας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, στην οποία δραστηριοποιούνται δρώντες σε παγκόσμιο επίπεδο, η οποία θα μονοπωλήσει την απαίτηση παρουσίας ναυτικών δυνάμεων στο προσεχές διάστημα», τουλάχιστον «μέχρι να ολοκληρωθεί η αποσόβηση της απειλής των Χούθι στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα»
Η «απειλή» των οποίων βέβαια μόνο ως πρόσχημα μπορεί να θεωρηθεί για την πολεμική προπαρασκευή των ευρωενωσιακών. Δεν είναι τυχαίο ότι στο ίδιο έγγραφο καταγράφεται η «πρόταση» των Γάλλων, στην εξέλιξη της επιχείρησης όχι απλά να αναλάβουν την εν πλω διοίκηση μόλις ολοκληρωθεί η θητεία Πιτυκάκη στην εν λόγω θέση, αλλά και να διαθέσουν τις εγκαταστάσεις τους στο Αμπου Ντάμπι για να εγκατασταθεί εκεί ο εν πλω διοικητής και το επιτελείο του.
Σημειωτέον, από τη βάση τους εκεί, οι Γάλλοι ηγούνται ήδη άλλης πολυεθνικής επιχείρησης, της «EMASOH / Agenor», στα Στενά του Ορμούζ, με αντικείμενο «την ασφαλή και ελεύθερη διέλευση των εμπορικών πλοίων στον Περσικό Κόλπο, στα Στενά του Ορμούζ και στον Κόλπο του Ομάν», επιχείρηση που ξεκίνησε το 2020, στα νότια του Ιράν και πολύ πριν «ανακαλύψουν» τους Χούθι.
Σε αυτό το φόντο, άλλωστε, το 2021 η κυβέρνηση έστειλε τη φρεγάτα «ΥΔΡΑ» στο Αμπου Ντάμπι, όπου και εκτέλεσε συνεκπαιδεύσεις με πλοία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και των ΗΠΑ, ενώ συμμετείχε - για πρώτη φορά - σε ρόλο υποστήριξης («associated support») στην πολυεθνική αποστολή.
Γιατί παιδιά του λαού στέλνονται σε όλο το τόξο από το Τζιμπουτί και τη Σομαλία μέχρι το Ομάν και τα ΗΑΕ, χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από την πατρίδα; Διαβάζουμε:
«Η στήριξη της ελληνικής παρουσίας έχει πολλαπλά αντισταθμιστικά οφέλη, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε διεθνές επίπεδο (βλ. σχέσεις Ελλάδος - Ινδίας, υπό πρίσμα παρουσίας στην περιοχή). Δυναμικά υφίσταται ένα πλήθος επιλογών, τις οποίες δύναται να εκμεταλλευτεί η χώρα μας σε πολιτικό επίπεδο, λόγος για τον οποίο απαιτείται η ανάλογη στήριξη των ημέτερων συμμετεχουσών δυνάμεων (κόστος κυρίως)».
Κόστος που θα κληθεί να πληρώσει ποιος άλλος; Ο ελληνικός λαός. Κόστος δυσβάσταχτο, εφόσον ακόμα και με τις πιο συντηρητικές εκτιμήσεις η τρίμηνη ανάπτυξη μιας ελληνικής φρεγάτας στην περιοχή φτάνει ή και υπερβαίνει σε κόστος τα 3 εκατ. ευρώ, ενώ άλλοι παράγοντες έχουν μιλήσει ακόμα και για 500.000 ευρώ τη μέρα.
Πακτωλός χρημάτων σε κάθε περίπτωση, για να φυλάνε τα καράβια των εφοπλιστών, όπως φάνηκε και από το πρόσφατο περιστατικό με τη φρεγάτα «Ψαρά» να παρέχει συνοδεία και κάλυψη στο χτυπημένο δεξαμενόπλοιο «SOUNION». Οπως επίσης για να διασφαλίσουν την κίνηση στους εμπορευματικούς τους λιμένες. Ο ίδιος ο υπουργός Αμυνας Ν. Δένδιας, μιλώντας πριν μερικές μέρες στον Ροταριανό Ομιλο Αθηνών, έλεγε ότι «η αχρήστευση των λιμανιών μας ως κόμβων λοτζίστικς είναι πολύ μεγάλη ζημιά», προφανώς για τους εγχώριους ομίλους της διαμετακόμισης, ενώ δίνοντας και την πραγματική βάση πολυδιαφημισμένων και πανάκριβων εξοπλισμών έλεγε π.χ. για τις φρεγάτες «Belhara» ότι «χρειαζόμαστε πλοία που να μπορούν να υπηρετήσουν αυτήν τη σκοπιμότητα», του ελέγχου κρίσιμων για την ντόπια αστική τάξη διαύλων διαμετακόμισης.
Για τα συμφέροντα των εφοπλιστών και των ομίλων της διαμετακόμισης στέλνονται εκεί τα πληρώματά μας, σε μια ζώνη όπου όλα τα ιμπεριαλιστικά κέντρα (ΗΠΑ, Γαλλία, Κίνα, Ρωσία, Ινδία κ.ά.) απλώνουν πολεμικά τους μέσα πάνω και στους ανταγωνιστικούς διαύλους του κινεζικού «Δρόμου του μεταξιού» και του ευρωατλαντικού IMEC (σύνδεσης Ινδίας - ΕΕ), με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται από τη σώρευση τόσων πάνοπλων δυνάμεων σε μια περιοχή και με τους ανταγωνισμούς του κεφαλαίου να λυσσομανάνε.
Διόλου τυχαία το Τζιμπουτί είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που φιλοξενεί ταυτόχρονα στρατιωτικές βάσεις των ΗΠΑ (το Camp Lemonnier από το 2002 με πάνω από 4.000 στρατιώτες όπως υπολογίζεται) και της Κίνας (άνοιξε το 2017 με 1.500 στρατιώτες, ενώ λέγεται ότι έχει δυνατότητες να φτάσει μέχρι και τους 10.000).
Η χώρα φιλοξενεί επίσης τη μοναδική στρατιωτική εγκατάσταση της Ιαπωνίας εκτός των συνόρων της, τη γαλλική υπερπόντια ναυτική βάση «Heron» (μία από τις μεγαλύτερες βάσεις των Γάλλων, υπολογίζεται ότι στεγάζονται εκεί 2.900 στελέχη τους, οι 1.500 στρατιώτες, ενώ φιλοξενούνται επίσης γερμανικά και ισπανικά ένοπλα αποσπάσματα), την ιταλική στρατιωτική βάση «Amedeo Guillet» (με 300 στελέχη), χώρια τα πλοία της «ASPIDES» συν όποια άλλα ελλιμενίζονται εκεί για υποστήριξη, π.χ. τα πολεμικά της υπό αμερικανική ηγεσία επιχείρησης «Prosperity Guardian». Επίσης βάση έχει εκφράσει «ενδιαφέρον» να στήσει στο Τζιμπουτί και η Σαουδική Αραβία.
Παράλληλα, στο αεροδρόμιο όπου προσγειωθήκαμε (Djibouti - Ambouli International Airport, διττής χρήσης, πολιτικής και στρατιωτικής, στα 6 χλμ. από το κέντρο της πρωτεύουσας), έχουν παραχωρηθεί τμήματα να «αξιοποιούνται» σε σταθερή βάση από ΗΠΑ, Γαλλία, Ιταλία και Ιαπωνία, ενώ ακριβώς επειδή το Ambouli δεν τους φτάνει για τις κινήσεις τους, Γάλλοι και Αμερικανοί εκμεταλλεύονται κι άλλο αεροδρόμιο, 6 μίλια ΝΔ της πρωτεύουσας, προς το εσωτερικό της χώρας, το Chabelley Airfield. Οι Αμερικανοί επιχειρούν από εκεί UAV τους, τύπου Predator και Reaper.
Επιπρόσθετα, την ώρα παραλαβής καθηκόντων από τον Πιτυκάκη, στον τριτοκοσμικό λιμένα εκτός από τρία πολεμικά της ΕΕ (το «ΣΠΕΤΣΑΙ», το ιταλικό αντιτορπιλικό «ANDREA DORIA» και η γαλλική φρεγάτα «PROVENCE») ναυλοχούσε και πολεμικό πλοίο από τη Νότια Κορέα. Η δε προβλήτα ήταν γεμάτη γκράφιτι με σχέδια και ονόματα άλλων πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων που είχαν σταθμεύσει προηγούμενα εκεί, από ΗΠΑ, Κίνα, Γαλλία, Ιράν, Ιταλία, Ολλανδία, Ισπανία, Γερμανία, Νότια Κορέα κι άλλες χώρες, σε μια ...εικαστική αποτύπωση της αντιπαράθεσης δυνάμεων στην περιοχή. Ανάμεσα στα γκράφιτι, κι ένα αφιερωμένο στο γιγαντιαίο πλοίο υποστήριξης του US Navy, «Hershel "Woody" Williams», το οποίο, θυμίζουμε, στηρίζει τις Ενοπλες Δυνάμεις των Αμερικανών που επιχειρούν στην περιοχή και έχει τη βάση του στη Σούδα, σε άλλη μια υπόμνηση της αξίας της Κρήτης για τους πολεμικούς σχεδιασμούς των Αμερικανών.
Ολα τα παραπάνω, κι ακόμα περισσότερα βέβαια, κάνουν επιτακτική την ανάγκη ο λαός μας να συγκρουστεί ακόμα πιο μαζικά και αποφασιστικά με αυτή τη στρατηγική, απαιτώντας εδώ και τώρα: Καμία εμπλοκή στον πόλεμο, να κλείσουν όλες οι ξένες βάσεις, να γυρίσουν όλοι οι Ελληνες στρατιωτικοί από τις ευρωΝΑΤΟικές αποστολές και επιχειρήσεις. Να ακουστεί δυνατά η φωνή του, ότι δεν έχει τίποτα να χωρίσει με τους άλλους λαούς, και ότι είναι αγεφύρωτο το χάος που χωρίζει τις ανάγκες του από τα σχέδια και την πολιτική της αστικής τάξης σε πόλεμο ή «ειρήνη».