Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι: Φώντας Λάδης, συγγραφέας, δημοσιογράφος, Γιώργος Λεοντιάδης, διδάκτωρ Ιστορίας και μέλος του ΓΣ του Συλλόγου «Εμείς που σπουδάσαμε στο Σοσιαλισμό», Κώστας Τριανταφυλλίδης, μουσικός, τραγουδιστής.
Τα κείμενα που περιέχονται σε αυτό το βιβλίο γράφτηκαν σαν απόηχος τριών ταξιδιών του συγγραφέα στη Μόσχα, στο Λένινγκραντ, στο Κίεβο και στο Λβοφ, αλλά και στο Ταλίν της Εσθονίας το 1980, το 1982 και ακόμα μια φορά το 1983, σε μια ολιγοήμερη στάση στη Μόσχα, πηγαίνοντας και γυρίζοντας από τη Νικαράγουα.
Πέρα από τις γενικές διαπιστώσεις που περιέχουν και τις περιγραφές των ανθρώπων και του τοπίου, φυσικού και κοινωνικού, τα άρθρα αυτά προσκομίζουν ορισμένα άγνωστα στοιχεία στον Ελληνα αναγνώστη για σημαντικούς τομείς της κοινωνικής ζωής στη Σοβιετική Ενωση στη δεκαετία του 1980.
Μπορούν άραγε τα κείμενα αυτά, 40 χρόνια από τότε που γράφτηκαν και 30 περίπου χρόνια από τότε που διαλύθηκε η Σοβιετική Ενωση, να ενδιαφέρουν το σημερινό κοινό; Μπορούν να προσφέρουν μια βάση στον αναγνώστη για να συγκρίνει και να αποτιμήσει νηφάλια - και με αυτοκριτική, αν χρειάζεται, διάθεση - τις καταστάσεις και τα γεγονότα που στα κείμενα αυτά περιγράφονται;
Πώς γίνονται αντιληπτές από τον επισκέπτη οι μεγάλες, πρωτόγνωρες κατακτήσεις που η Ρωσική Επανάσταση, ξεκινώντας από το 1917, είχε εγκαθιδρύσει καταμεσής στον 20ό αιώνα; Και μάλιστα, ενώ μια φθίνουσα πορεία, που τότε δεν ήταν απόλυτα ορατή, είχε αρχίσει να διαγράφεται στην αχανή αυτή χώρα.
Σήμερα, που οι νέοι κοινωνικοί αγώνες απαιτούν γνώση, μνήμη και τεκμηριωμένη άποψη για τα γεγονότα, μακάρι το βιβλίο αυτό να ξαναθυμίσει τι ήταν - και τι εξακολουθεί να είναι στο συλλογικό υποσυνείδητο της Ιστορίας - η πρώτη αυτή στον κόσμο σοσιαλιστική κοινωνία.
Θα ακολουθήσει σύντομο καλλιτεχνικό πρόγραμμα με τους Δημήτρη Τριανταφυλλίδη και Κώστα Τριανταφυλλίδη.
Το 1994 κυκλοφορεί ο δίσκος «Ο Μάγος κοιτάζει την πόλη», πρώτο κομμάτι το «Μ' αρέσει να μη λέω πολλά» και έτσι, αναπάντεχα, μια παρέα από την Καλλιθέα ξεκινάει να παίζει τη μουσική της ζωντανά στο κοινό και σύντομα γίνεται γνωστή σε όλη την Ελλάδα. Είναι τα «Υπόγεια Ρεύματα».
30 χρόνια μετά, τα «Υπόγεια Ρεύματα» έχουν μια αδιάκοπη και πλούσια διαδρομή. 11 δίσκοι, δεκάδες συνεργασίες με πολλούς Ελληνες καλλιτέχνες και δημιουργούς στο στούντιο και επί σκηνής, με ξεχωριστή στιγμή στην καρδιά τους τη συνεύρεσή τους με τον Θάνο Μικρούτσικο, και χιλιάδες συναυλίες σε Ελλάδα, Κύπρο και Ευρώπη.
Από την «Υπόγεια» οικογένεια πέρασαν 14 μουσικοί, δίνοντας ο καθένας το δικό του στίγμα, που αποτυπώθηκε στην ιστορία και την εξέλιξη του συγκροτήματος. Από το 2015 λειτουργούν ως τρίο (Γρηγόρης Κλιούμης, Τάσος Πέππας και Νίκος Γιουσέφ), υλοποιώντας έναν από τους κλασικότερους και πιο ισχυρούς σχηματισμούς ροκ μπάντας (μπάσο - κιθάρα - τύμπανα).
Προπώληση στο more.com.
@pskafidas.com" target="_blank">class="imageCopyright">@pskafidas.com |
Τις μέρες των γιορτών το πρόγραμμα παρουσιάζεται ως εξής: Σάββατο 21/12, 15.00. Κυριακή 22/12, 11.30 & 15.00. Πέμπτη 26/12, 11.30 & 15.00. Παρασκευή 27/12, 15.00. Σάββατο 28/12, 15.00. Κυριακή 29/12, 15.00. Σάββατο 4/1, 15.00. Κυριακή 5/1, 11.30 και 15.00. Και Δευτέρα 6/1, 15.00.
Πρόκειται για μια συναρπαστική περιπέτεια με πειρατές, πλοία, χάρτες, μυστικά, ανταρσίες, συμπλοκές και πολλές ανατροπές, που πολύ συχνά χαρακτηρίζεται - και δικαίως - ιστορία ενηλικίωσης, με άφθονες και πολυεπίπεδες ερμηνευτικές προεκτάσεις. Κεντρικός ήρωας ο νεαρός Τζιμ, ο οποίος ανακαλύπτει τυχαία έναν χάρτη που δείχνει τον δρόμο για τον μεγάλο θησαυρό του θρυλικού πειρατή Κάπτεν Φλιντ, σε ένα μακρινό νησί.
Κεντρικό σημείο της παράστασης είναι η μουσική του Κορνήλιου Σελαμσή, βασισμένη σε ναυτικούς σκοπούς και πειρατικά τραγούδια του 17ου και του 18ου αιώνα, σε νέες ενορχηστρώσεις και επεξεργασία. Οι ηθοποιοί ερμηνεύουν τη μουσική και τα τραγούδια (σε στίχους Θωμά Μοσχόπουλου), παίζοντας κιθάρα, μπάντζο, κλαρινέτο, σαξόφωνο, κοντραμπάσο, κρουστά, βιολί, ακορντεόν και πιάνο.
Παίζουν: Αντώνης Αντωνιάδης, Στέλιος Θεοδώρου, Θεοφάνης Κοσμάς, Γιάννης Λατουσάκης, Δημήτρης Μήτρου, Μαρί Σουζάν Μουζέλα, Χρήστος Παπαδόπουλος, Τάσος Ροδοβίτης, Γιάννης Σαμψαλάκης, Γιώργος Φασουλάς.
Προπώληση στο more.com.
STUDIO 112 |
Η «Λίγεια» του Εντγκαρ Αλαν Πόε δημοσιεύεται στο περιοδικό «The American Museum» το 1838. Το αφήγημα ήταν από τα αγαπημένα του συγγραφέα: «Το πιο ευγενές είδος διηγημάτων είναι εκείνο που ενεργοποιεί στον υπέρτατο βαθμό τη φαντασία. Γι' αυτόν και μόνο τον λόγο, μπορούμε να θεωρήσουμε τη Λίγεια ως την καλύτερη ιστορία μου».
Η Δανάη Κατσαμένη αποφασίζει, με την ξεχωριστή της καλλιτεχνική οπτική, να αναμετρηθεί με ένα από τα πιο αινιγματικά αλλά και προσωπικά διηγήματα του Πόε.
H Αφροδίτη Βραχοπούλου και ο Αλέξανδρος Τσίτσος, δύο έμπειροι ηθοποιοί κι ανήσυχοι καλλιτέχνες, ενσαρκώνουν τον Εντγκαρ και την Λίγεια. Στη φαρέτρα τους ποιητικά κι αφαιρετικά μέσα, έντονη σωματικότητα και κίνηση που συνυπάρχουν κι αντιμάχονται με το μουσικό τοπίο της παράστασης.
Το κείμενο του διηγήματος «Λίγεια» παρουσιάζεται στο κοινό, στην πρώτη του μετάφραση, σε μια όχι μόνο αφηγηματική παράσταση, αλλά και με στοιχεία διάδρασης και ποιητικού ρεαλισμού.
Προπώληση εισιτηρίων more.com.
Dimitris Sakalakis |
Στις 25 Δεκεμβρίου - μέρα έναρξης της δωρεάν εβδομάδας - θα κάνουν πρεμιέρα στην GNO TV τέσσερις πολυαναμενόμενες παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, συμπληρώνοντας το πλούσιο περιεχόμενό της.
Η «Τραβιάτα» του Τζουζέπε Βέρντι, η οποία βιντεοσκοπήθηκε τον Ιούλη του 2024 στο Ηρώδειο, φέρνει στις οθόνες μας τη σούπερ σταρ της όπερας Ναντίν Σιέρα στον ρόλο της Βιολέτα Βαλερί, τον περιζήτητο τενόρο Φρέντι Ντε Τομάζο, τον διεθνή Ελληνα βαρύτονο Δημήτρη Πλατανιά και μια πλειάδα Ελλήνων πρωταγωνιστών, την Ορχήστρα, τη Χορωδία και το Μπαλέτο της ΕΛΣ, σε σκηνοθεσία - χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου και μουσική διεύθυνση Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι.
Η «Στρέλλα» της Εναλλακτικής Σκηνής, η όπερα δωματίου του Μιχάλη Παρασκάκη, βασισμένη στην ομώνυμη ταινία του Πάνου Χ. Κούτρα, σε λιμπρέτο Αλεξάνδρας Κ., μουσική διεύθυνση Κωνσταντίνου Τερζάκη και σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή.
Η σύγχρονη όπερα δωματίου «Κασσάνδρα» του Πάβλο Ορτίς, σε κείμενο του Σέρχιο Μπλάνκο.
Η παράσταση του Μπαλέτου της ΕΛΣ «Point of No Return» φέρνει στις οθόνες μας ένα σύγχρονο χορευτικό έργο με κινησιολογικά στοιχεία βαθιά ριζωμένα στην παράδοση του κλασικού χορού. Στον τόνο της μουσικής του Γιώργου Κουμεντάκη και μέσα από τη χορογραφία του Γιάννη Μανταφούνη, οι χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ επικεντρώνουν την ερμηνεία τους στη διαφάνεια και στην αυθεντικότητα της κίνησης μέσα από το πρίσμα του κλασικού βηματολογίου.
Παράλληλα, συνεχίζουν να προβάλλονται οι ακόλουθες παραστάσεις: «Αντρέι: Ρέκβιεμ σε οκτώ σκηνές» της Δήμητρας Τρυπάνη, «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» - όπερα του Σοστακόβιτς σε μουσική διεύθυνση Φαμπρίτσιο Βεντούρα και σκηνοθεσία Φανί Αρντάν, «Φάλσταφ» - όπερα του Βέρντι, σε μουσική διεύθυνση Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι και σκηνοθεσία Στήβεν Λάνγκριτζ, «Η Κάλλας στο Ηρώδειο» - ρεσιτάλ σε μουσική διεύθυνση Φιλίπ Ογκέν με σολίστ τις Αννα Πιρότσι, Κάθριν Φόστερ, Βασιλική Καραγιάννη, Νίνα Κουφοχρήστου, «Les Nuits d' ete» - Μπαλέτο ΕΛΣ, «Μαρία Κάλλας: το ρεπερτόριο που ποτέ δεν ακούσαμε» σε επιμέλεια Αρη Χριστοφέλλη.
Σήμερα Τρίτη, στις 8 μ.μ., η Τομεακή Οργάνωση Καλλιτεχνών Αττικής του ΚΚΕ πραγματοποιεί μουσικό αφιέρωμα στο λαϊκό τραγούδι στις πόλεις την περίοδο της Κατοχής, με τίτλο «Απ' την οδό του Σέκερη με πάνε στο Χαϊδάρι», στον κινηματογράφο Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21).