ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 3 Γενάρη 2025
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΑΤΤΙΚΗΣ
Ερώτηση για το έργο της επέκτασης του λιμένα Πειραιά για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας

Το θέμα του έργου της επέκτασης του λιμένα Πειραιά για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας φέρνει στην ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής η «Λαϊκή Συσπείρωση» Αττικής.

Στο κείμενο, που υπογράφει ο περιφερειακός σύμβουλος Στέλιος Μπενετάτος, αναφέρονται τα εξής:

«Επανερχόμαστε στο έργο της επέκτασης του λιμένα Πειραιά για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, για το οποίο έχουμε θέσει τον προβληματισμό μας τόσο για την αναγκαιότητά του, με την οποία διαφωνούμε κάθετα, όσο και για τα παρακάτω ερωτήματα.

Στη συζήτηση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) τον Μάη του 2020, η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά έθεσε επιπλέον όρους, τις λεγόμενες "κόκκινες γραμμές", που περιλήφθηκαν στην τελική απόφαση. Ο 8ος κατά σειρά όρος είναι: "Να δημιουργηθεί μόνιμο δίκτυο σταθμών παρακολούθησης της ρύπανσης, που θα καλύπτει με τακτικές μετρήσεις την ατμοσφαιρική ρύπανση, την ηχορύπανση, τη φωτορύπανση και τον έλεγχο των θαλάσσιων νερών και να συσταθεί μόνιμο παρατηρητήριο περιβαλλοντικής παρακολούθησης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των μετρήσεων, το οποίο θα στεγαστεί στο κτίριο των Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιά και Νήσων στον Αγιο Διονύσιο".

Από τον Δεκέμβρη 2020 ως τον Φλεβάρη 2022, έχουν ποντιστεί 18 τσιμεντένια κυψελωτά κιβώτια (caissons). Από φωτογραφικό και βιντεοσκοπημένο υλικό που συγκέντρωσε το Παρατηρητήριο Πειραϊκής φαίνονται σοβαρές φθορές στα υποθαλάσσια τμήματά τους. Οι φθορές αφορούν σε αποφλοιώσεις και αποκολλήσεις στα μπετά καθώς και διάβρωση οπλισμού. Το θέμα της κατασκευής προβλητών κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά και τους σοβαρούς κινδύνους που προκύπτουν έφεραν στο Ευρωκοινοβούλιο με αναφορές τους το "Παρατηρητήριο Πειραϊκής" και η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ τον Νοέμβρη 2024.

Ρωτάμε, λοιπόν, ποιος οργανισμός αποφασίζει και εγγυάται για:

- Τη στατική επάρκεια των caissons

- Τη μη περαιτέρω διάβρωση του οπλισμού και την προστασία επομένως των caissons από θλίψη

- Εφελκυσμό λόγω των κυματικών διαταραχών

Επιπλέον, ποιος οργανισμός ελέγχει την ποιότητα των κατασκευών; (στη ΜΠΕ, η COSCO ισχυριζόταν για την υψηλή ποιότητα των υλικών που δεν επιτρέπουν τη διείσδυση υγρασίας).

Με δεδομένο ότι το πρώτο τουλάχιστον caisson που ποντίστηκε, έσπασε και τόνοι υλικών διοχετεύτηκαν στη θάλασσα, δίπλα στο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή, τι ενέργειες έχουν γίνει και τι μέτρα έχουν παρθεί σύμφωνα με την με αριθμό 84/2020 απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου και συγκεκριμένα την παράγραφο iii) Πρόσθετοι όροι:

- Να ακολουθείται καθημερινό πρόγραμμα παρακολούθησης της συγκέντρωσης των ρύπων στην ατμόσφαιρα, του ακουστικού περιβάλλοντος και της ποιότητας των υδάτων του λιμένα, σε επιλεγμένα αντιπροσωπευτικά σημεία του (κεντρικός λιμένας, ΣΕΜΠΟ, κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη), τα αποτελέσματα των οποίων να παρουσιάζονται με απευθείας σύνδεση, σε φιλικό στο χρήστη διαμορφωμένο ιστότοπο.

- Ο φορέας λειτουργίας του λιμένα να παρέχει διαρκή και συστηματική ενημέρωση στους χρήστες αλλά και κατάρτιση στους εργαζομένους, σχετικά με βέλτιστες ακολουθούμενες πρακτικές για την ελαχιστοποίηση των προκαλούμενων οχλήσεων στο περιβάλλον αλλά και στους περίοικους ειδικότερα».

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Η πυρκαγιά στο ξενοδοχείο στην Καλαμπάκα ανέδειξε τις τραγικές ελλείψεις στην Πυροσβεστική

«Αν δεν επιστρατεύονταν κάποια καλαθοφόρα οχήματα ιδιωτών ηλεκτρολόγων που τυχαία βρέθηκαν κοντά στον τόπο της πυρκαγιάς, ήταν πολύ πιθανό ο απεγκλωβισμός των ατόμων του φλεγόμενου ξενοδοχείου να ήταν ανέφικτος, με αποτέλεσμα να θρηνούσαμε και άλλα θύματα», επισημαίνει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Θεσσαλίας σε ανακοίνωσή της για το πρόσφατο τραγικό περιστατικό με τη φωτιά σε ξενοδοχείο στην Καλαμπάκα.

Αυτή η πυρκαγιά, «που κόστισε μια ανθρώπινη ζωή και έβαλε σε κίνδυνο πολλές ακόμα, ανέδειξε άλλη μια πτυχή της εγκληματικής πολιτικής κόστους - οφέλους», καθώς είναι πολύχρονη η έλλειψη κλιμακοφόρου οχήματος από την Πυροσβεστική Υπηρεσία των Τρικάλων, «κάτι που είχε καταγγείλει επανειλημμένα το ΚΚΕ, μετά από επισκέψεις στις εγκαταστάσεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Τρικάλων και Καλαμπάκας αντιπροσωπείας στελεχών του, με τη συμμετοχή και του επικεφαλής της "Λαϊκής Συσπείρωσης" Θεσσαλίας, Τάσου Τσιαπλέ».

Γι' αυτό, «χωρίς καμιά χρονοτριβή η κυβέρνηση να προχωρήσει στην αγορά καινούργιου κλιμακοφόρου οχήματος για την Πυροσβεστική Υπηρεσία Τρικάλων, στην κάλυψη όλων των κενών σε μόνιμο προσωπικό, οχήματα και μέσα στους Πυροσβεστικούς Σταθμούς και Κλιμάκια της Θεσσαλίας».

ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΖΑΝΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Αποχαιρετά με θλίψη τον σύντροφο Κώστα Πολυχρονίδη

Η Τομεακή Επιτροπή Κοζάνης του ΚΚΕ αποχαιρετά με θλίψη τον σύντροφο Κώστα Πολυχρονίδη, που «έφυγε» από τη ζωή τη Δευτέρα 30 Δεκέμβρη, πλήρης ημερών, σημειώνοντας: «Ο σύντροφος Κώστας υπήρξε μέλος του Κόμματος μέχρι την τελευταία μέρα της ζωής του. Σε όλη του τη ζωή έδωσε σκληρές μάχες μέσα από τις γραμμές του Κόμματος, αλλά και ως μαχητής του ΔΣΕ, ενώ υπήρξε και πολιτικός πρόσφυγας στην Τασκένδη. Ταυτόχρονα εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στις συντρόφισσες Μάγδα Πολυχρονίδου και Μαρίνα Λαμπάκη, για την απώλεια του πατέρα και παππού αντίστοιχα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ