ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 3 Γενάρη 2025
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ
Μόνιμη απειλή για τον λαό η πολιτική τού «πάμε και όπου βγει»

Πληθαίνουν τα περιστατικά και οι καταγγελίες που προειδοποιούν για σοβαρό ατύχημα

Το τρένο που έβγαζε καπνούς στο Μοσχάτο
Το τρένο που έβγαζε καπνούς στο Μοσχάτο
Για άλλη μια φορά, η επικίνδυνη πολιτική του «πάμε και όπου βγει» που επικρατεί στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), της υποσυντήρησης, υποχρηματοδότησης και του πεπαλαιωμένου τροχαίου υλικού, είναι εδώ, θέτοντας σοβαρά ζητήματα για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών. Σε διάστημα τριών ημερών σημειώθηκαν δύο περιστατικά στον Ηλεκτρικό της Αθήνας - Πειραιά (ΗΣΑΠ - γραμμή 1 του Μετρό) που χάρη στην ετοιμότητα των εργαζομένων αποφεύχθηκαν τα χειρότερα.

Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα πρόσφατα περιστατικά την χρονιά που έφυγε, με ράγες με χόρτα να παίρνουν φωτιά στο Μαρούσι, λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να φλέγονται, να μην πιάνουν τα φρένα τους ή να κινούνται με πόρτες που δεν κλείνουν.

Ακόμα και στο πολυαναμενόμενο Μετρό της Θεσσαλονίκης, στο πιο νέο και σύγχρονο μέσο σταθερής τροχιάς στη χώρα, που άνοιξε βιαστικά για να γίνει η σχετική κυβερνητική φιέστα, τα προβλήματα είναι σχεδόν καθημερινά. Και αυτό γιατί δεν έγιναν όλες οι απαιτούμενες δοκιμές ασφαλείας πριν αρχίσει τη λειτουργία του. Είναι χαρακτηριστικές οι εικόνες στις 14/12, όπου οι επιβάτες εγκαταλείπουν τον ακινητοποιημένο συρμό μέσα στη σήραγγα με ό,τι κινδύνους αυτό σημαίνει ή αυτές στις 22/12 με τις εξωτερικές πόρτες στον σταθμό «Αγία Σοφία» που δεν έκλειναν.

Ολα αυτά δείχνουν ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για τα «νέα Τέμπη» (η μετωπική σύγκρουση των τρένων με τους 57 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες) και ουσιαστικά από τύχη και χάρη στην εγρήγορση των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν έχουμε θρηνήσει νέα θύματα.

Τα δύο τελευταία περιστατικά στον ΗΣΑΠ

Στις 30/12 λίγο μετά τις 3 μ.μ. κάτω από τρένο στη γραμμή 1 του Μετρό, στον σταθμό του Μοσχάτου με κατεύθυνση προς Πειραιά βγήκαν καπνοί που αποδίδονται σε προβλήματα στο σύστημα πέδησης. Ο μηχανοδηγός αποβίβασε άμεσα τους επιβάτες, έτρεξε να ελέγξει τι συμβαίνει και είδε φλόγες κάτω από το τρένο. Αμεσα προέβη σε κατάσβεση και μετά από εντολές μετέφερε το άδειο τρένο σε ειδικό χώρο στο Φάληρο για να συνεχιστεί η κυκλοφορία.

Το πρωί της Τετάρτης 1 Γενάρη, άνοιξαν δίχως χειρισμό όλες οι πόρτες στη μια πλευρά σε συρμό που κινούνταν μεταξύ των σταθμών Ανω Πατησίων και Περισσού. Ευτυχώς και λόγω της ημέρας και της ώρας (6.25 το πρωί) στον συρμό ήταν λιγοστός κόσμος. Αν, για παράδειγμα, αυτό συνέβαινε σε ώρα αιχμής με τιγκαρισμένα βαγόνια θα μπορούσε να έχει σημειωθεί άλλη μια τραγωδία, που στην πραγματικότητα θα ήταν άλλο ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα.

Σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ, το προσωπικό ενήργησε άμεσα, όταν αντιλήφθηκε το πρόβλημα, προλαβαίνοντας τα χειρότερα και στα δύο συμβάντα.

Σε ανακοίνωσή του, το Σωματείο επισημαίνει επίσης ότι τα σοβαρά περιστατικά διαδέχονται το ένα το άλλο και καλεί τη διοίκηση της εταιρείας και την πολιτική ηγεσία, «να βρουν λύση στα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε με το απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό, την έλλειψη προσωπικού και ανταλλακτικών, γιατί προηγείται η ασφάλεια».

«Οι εργαζόμενοι, με αυτοθυσία προσπαθούν καθημερινά να παρέχουν ασφαλή συγκοινωνία παρά τα τεράστια προβλήματα υποστελέχωσης σε όλες τις ειδικότητες λειτουργίας και συντήρησης, τη λειψή διαθεσιμότητα συρμών και τις εγκαταστάσεις που χρήζουν άμεσης ανακαίνισης, καταλήγει η ανακοίνωση του Σωματείου.

Σε ανακοίνωσή της, για το τελευταίο περιστατικό η ιδιωτική εταιρεία ΣΤΑΣΥ ΑΕ αναφέρει ότι «σημειώθηκε στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών. Ο συρμός εκκενώθηκε στον σταθμό του Περισσού, αποσύρθηκε από την κυκλοφορία και οδηγήθηκε στην επισκευαστική βάση, όπου και αναζητείται το αίτιο που προκάλεσε τη δυσλειτουργία των θυρών. Σε εξέλιξη είναι εξονυχιστικός έλεγχος από το τεχνικό προσωπικό της ΣTAΣΥ. Ο συγκεκριμένος συρμός έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα ανακαίνισης 14 συρμών της γραμμής 1, που υλοποιείται αυτήν την περίοδο».

«Να παρθούν μέτρα»

Η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» (ΔΑΣ) ΣΤΑΣΥ, σε ανακοίνωσή της, για το περιστατικό 30 Δεκέμβρη υπογράμμιζε ότι «έρχεται να επιβεβαιώσει για μια ακόμα φορά την άθλια και επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες».

Σημείωνε χαρακτηριστικά: «Παρά τις φιέστες της κυβέρνησης για εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών, οι αιτίες που μπορούν να δημιουργήσουν νέα "Τέμπη" είναι δυστυχώς ακόμα εδώ».

Σε αναφορά στο περιστατικό της 30/12/24 επεσήμαινε: «Για μια ακόμα φορά η αυταπάρνηση και η άμεση αντίδραση του οδηγού, του σταθμάρχη και των εργαζομένων στο Κέντρο Ελέγχου αποσόβησε τα χειρότερα. Για μια ακόμα φορά, αποδεικνύεται ότι αυτό που κυριαρχεί στη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών είναι το "πάμε κι όπου βγει". Υποχρηματοδότηση και ελλείψεις ανταλλακτικών, υποστελέχωση, απαρχαιωμένος στόλος που σε πολλές περιπτώσεις έχει ξεπεράσει προ πολλού τα όρια χρήσης και ζωής του, εργολάβοι να αλωνίζουν σε κρίσιμους τομείς λειτουργίας και συντήρησης στη ΣΤΑΣΥ και συγκοινωνία που συνθλίβεται στο απάνθρωπο και επικίνδυνο κριτήριο του κόστους. Ολα αυτά αποτελούν πτυχές της εμπορευματοποίησης των αστικών συγκοινωνιών που αποτελεί και την αιτία που δεν έχουν τελειωμό τα επικίνδυνα περιστατικά για τη ζωή επιβατών και εργαζομένων στην αστική συγκοινωνία».

Και κατέληγε: «ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από κυβέρνηση και διοίκηση της ΣΤΑΣΥ:

Πάρτε μέτρα προστασίας της ζωής επιβατών και εργαζόμενων στην αστική συγκοινωνία.

Εδώ και τώρα εκσυγχρονισμός και ανανέωση του στόλου. Προσλήψεις όλου του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού σε όλες τις ειδικότητες. Εξω από την αστική συγκοινωνία όλα τα επιχειρηματικά συμφέροντα. Χρηματοδότηση για συντήρηση, επισκευή και αντικατάσταση όπου επιβάλλεται όλων των υποδομών.

Δικαιολογίες πια δεν υπάρχουν για την κυβέρνηση, από τη στιγμή που ξοδεύει πακτωλό δισεκατομμυρίων ευρώ για ΝΑΤΟικούς εξοπλισμούς και στρατιωτικές αποστολές, επιδοτεί με εκατομμύρια κρατικού χρήματος ιδιώτες επιχειρηματίες των μεταφορών, ενώ για την ασφάλεια των συγκοινωνιών δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα όπως ισχυρίζεται. Το παραμύθι δεν έχει πια δράκο!

Οι δυνατότητες της εποχής μας, στην αυγή του 2025, επιτρέπουν πλέον στον εργαζόμενο λαό που από τον ιδρώτα του και το υστέρημά του πληρώνει το 95% των φόρων να μετακινείται με σύγχρονες, ασφαλείς, τακτικές και φτηνές αστικές συγκοινωνίες, ενώ για τους εργαζόμενους σ' αυτές να εξασφαλιστούν όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας της υγείας, της ασφάλειας και της προστασίας της ζωής τους.

Για τέτοιες συγκοινωνίες θα δώσουμε όλες τις δυνάμεις μας, ως παράταξη, για μια ακόμη χρονιά, μπαίνοντας μπροστά στον αγώνα, για τη συγκοινωνία που έχουν ανάγκη εργαζόμενοι και επιβάτες το 2025».

Σε νέα ανακοίνωσή της για το περιστατικό της 1/1/25, η ΔΑΣ σημειώνει επίσης: «Οπως "έκλεισε" το 2024, έτσι ακριβώς ξεκίνησε και το 2025 για τις αστικές συγκοινωνίες» και καταλήγει απαιτώντας «μέτρα για ασφαλή, τακτική, σύγχρονη αστική συγκοινωνία μακριά από τις ράγες των κερδών!».

  • Για το τελευταίο περιστατικό ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αριστείδης Κορέας έδωσε εντολή για τη διενέργεια έρευνας. Η εντολή του εισαγγελέα είναι να διενεργηθεί προκαταρκτική εξέταση, προκειμένου να διαπιστωθεί η βασιμότητα της καταγγελίας και να εντοπιστεί αν υπήρξε κίνδυνος για όσους επέβαιναν στον συρμό. Η έρευνα θα εστιάσει στο αν τελέστηκε το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ