ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Γενάρη 2025
Σελ. /24
«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Με οδηγό τις διευρυμένες ανάγκες απέναντι στην εξελισσόμενη επίθεση

Διαδικτυακή εκδήλωση της ΑΣΕ για τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την Εκπαίδευση και την αγωνιστική απάντηση

Τα μέτωπα στα οποία εντείνεται ο αγώνας για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, για ζωή και δουλειά με δικαιώματα, για αυξήσεις στους μισθούς, αναδείχτηκαν στη διαδικτυακή εκδήλωση που οργάνωσε την Κυριακή 19 Γενάρη η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», με μεγάλη πανελλαδική συμμετοχή εκπαιδευτικών.

Η πρωτοβουλία αυτή ήρθε να συμβάλει στη σταθερή ενημέρωση, στον εξοπλισμό, στην καθημερινή συζήτηση και προβληματισμό, απέναντι στην εξαπάτηση που επιχειρείται και μέσα από τις πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες. Οπως τονίστηκε και από αυτό το βήμα, αυτή η προσπάθεια πρώτα και κύρια ξετυλίγεται και πρέπει να δυναμώσει μέσα στα σχολεία, στα σωματεία, αναδεικνύοντας τον υπεύθυνο, δίνοντας ώθηση στον συλλογικό αγώνα, στον οποίο η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» καταθέτει όλες τις δυνάμεις της, για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών, για δουλειά και ζωή με δικαιώματα.

Ο Σπύρος Μαρίνης, πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, καλωσόρισε τους εκατοντάδες συμμετέχοντες από όλη τη χώρα και αναφέρθηκε στις πυκνές και σοβαρές εξελίξεις στον χώρο της Παιδείας και τον αντιδραστικό, αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα τους. Υπογράμμισε την ανάγκη της σταθερής και έγκαιρης ενημέρωσης και ενεργής συμμετοχής των εργαζομένων, την ανάγκη πανελλαδικής καταδίκης της τρομοκρατίας, των εκβιασμών και των πειθαρχικών διώξεων απέναντι σε όποιον σηκώνει κεφάλι. Ανέδειξε παράλληλα πως είναι ώρα ευθύνης για καθεμία από τις δυνάμεις στις Ομοσπονδίες και υπογράμμισε την ανάγκη οι εκπαιδευτικοί να ξεπεράσουν κάθε προσπάθεια υπονόμευσης του αγώνα και των δικαιωμάτων του κλάδου. Οπως τόνισε, βρίσκονται σε ισχύ οι αποφάσεις για απεργία - αποχή από την αξιολόγηση, ο συλλογικός αγώνας για μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, είναι ώρα κλιμάκωσης με προετοιμασία νέας απεργιακής απάντησης σε συνέχεια των μεγάλων απεργιακών κινητοποιήσεων του Οκτώβρη και του Νοέμβρη.

Προς το σχολείο της ταξικής κατηγοριοποίησης

Στο πώς η δημιουργία διαφόρων τύπων σχολείων οδηγεί τελικά στην κατηγοριοποίηση και τα σχολεία πολλών ταχυτήτων αναφέρθηκε στην παρέμβασή του ο Ανδρέας Καργόπουλος, γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ, με αφορμή την προώθηση του δικτύου των 22 Ωνασείων Γυμνασίων και Λυκείων και του Διεθνούς Απολυτηρίου σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Οπως παρέθεσε, η «πολυτυπία» σχολείων μετρά 20 τουλάχιστον χρόνια στη Δευτεροβάθμια και ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε χώρες της Ευρώπης και αυτό που προκύπτει είναι κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των μαθητών, υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου των παιδιών που προέρχονται από την εργατική τάξη, ένταση των ταξικών φραγμών στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Παρουσίασε το παράδειγμα της Γερμανίας με τους τρεις τύπους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της Γαλλίας με τους τρεις τύπους Baccalaureat, της Αγγλίας με τις τεράστιες διαφοροποιήσεις ανάμεσα στα αναλυτικά προγράμματα σχολείων, που εξυπηρετούν τελικά τον απόλυτο διαχωρισμό με βάση την ταξική προέλευση.

Μεταξύ άλλων ανέπτυξε πώς η πολυτυπία και η ταξική διαφοροποίηση σχολείων και αποφοίτων συνδέονται με την αστική στρατηγική για τον εργαζόμενο που ζητούν σήμερα οι επιχειρήσεις και αντέταξε: «Θέλουμε κάθε μαθητής, κάθε μαθήτρια, ό,τι και να θέλει να γίνει, να γνωρίζει τους βασικούς νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας, να μπορεί να αναπτύσσει την προσωπικότητά του, να ξέρει τη θέση του στην κοινωνία. Σε ένα σχολείο καθολικά δημόσιο και δωρεάν κριτήριο το τι θα σπουδάσει κανείς δεν θα είναι η ταξική προέλευση αλλά η κλίση και θέληση για να προσφέρει στην κοινωνία».

Το «αυτόνομο» σχολείο κομμάτι της αστικής στρατηγικής

Το πώς το «αυτόνομο» σχολείο της αγοράς έρχεται να δώσει νέο χτύπημα σε μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα ανέπτυξε ο Νίκος Βουρδουμπάς, υπεύθυνος Τύπου και δημοσίων σχέσεων της ΔΟΕ. Οπως ανέφερε, η κυβέρνηση έρχεται να υλοποιήσει πιο συγκεκριμένα πλευρές ενός θεσμικού πλαισίου που χτίστηκε από τις προηγούμενες.

Αναφέρθηκε στην τεράστια επικοινωνιακή προσπάθεια της κυβέρνησης από την αρχή της χρονιάς να εμφανίσει ότι τα σχολεία ξεκινούν και λειτουργούν κανονικά, την ίδια στιγμή που η εκπαιδευτική κοινότητα αναμετρούταν με τις κυνικές προσπάθειες κατάργησης τμημάτων για εξοικονόμηση δαπανών, που και σήμερα τα σχολεία μετρούν μεγάλα κενά, που έχει γίνει «σφαγή» στην Παράλληλη Στήριξη, που ειδικότητες δεν διδάσκονται, που έχουμε σχολεία με κομμένο τηλέφωνο και διευθυντές να ανταλλάσσουν μεταξύ τους προϊόντα για να καλύψουν ανάγκες. Η οικονομική ασφυξία των σχολείων, όπως σημείωσε, δεν είναι αστοχία, αλλά σαφής πολιτική επιλογή και αποτελεί μέσο που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και το αυτόνομο ανοιχτό σχολείο, ενώ περιγράφεται η σχολική μονάδα σαν αυτόνομη επιχειρηματική, με απόσυρση του κράτους από την ευθύνη να χρηματοδοτεί. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι προβλέψεις για τον ρόλο των διευθυντών, που ανοίγουν δρόμο για κατάργηση της συλλογικής λειτουργίας.

Αγώνας ενάντια στην οικονομική εξαθλίωση

Από την κλιμάκωση της επίθεσης απέναντι σε δικαιώματα και κατακτήσεις, σε κάθε πτυχή της ζωής, δεν εξαιρείται ούτε η εκπαίδευση, ούτε οι εργαζόμενοι σε αυτή, όπως αναδείχτηκε από την παρέμβαση του Δημήτρη Ακτύπη, οργανωτικού γραμματέα της ΟΛΜΕ. Συνοπτικά, παρουσιάστηκε μία αποτίμηση των απωλειών που μετρούν οι εκπαιδευτικοί τα προηγούμενα χρόνια, μέσα από πάγωμα μισθών, περικοπές και καταργήσεις επιδομάτων, μείωση υπερωριών, κατάργηση δώρων, αλλεπάλληλες περικοπές, νέους φόρους και εισφορές, από την κατάργηση των ΣΣΕ και τον καθορισμό του βασικού μισθού από την κυβέρνηση. Οπως ανέδειξε, η ασφυκτική κατάσταση επηρεάζει την καθημερινότητα, την επιβίωση, την ίδια την παραμονή στο επάγγελμα, με αύξηση των παραιτήσεων, με αιτήσεις δημοσίων υπαλλήλων στα υπηρεσιακά συμβούλια να κάνουν και δεύτερη δουλειά. Αποδομώντας τα επιχειρήματα που επιστρατεύονται από τους κυβερνώντες προκειμένου να μην ικανοποιηθούν τα οικονομικά αιτήματα των εργαζομένων, τόνισε την ανάγκη να δυναμώσει η πάλη, να πολλαπλασιαστούν τα σωματεία που ενεργά, δυναμικά, με συμμετοχή και μαχητικότητα παλεύουν.

Οχημα επιβολής της αντιλαϊκής πολιτικής οι διώξεις

H απάντηση του κλάδου απέναντι στις άδικες διώξεις και τις αντιδραστικές αλλαγές που έρχονται στα πειθαρχικά, ήταν το θέμα της εισήγησης του Αχιλλέα Ζορμπά, οργανωτικού γραμματέα της ΔΟΕ, που ανέδειξε πως ο αυταρχισμός, οι διώξεις, τα πειθαρχικά αποτελούν το όχημα στην επιβολή της αντιλαϊκής πολιτικής και στον χώρο της Παιδείας, του «αυτόνομου» κατηγοριοποιημένου σχολείου. Σε αυτό το πλαίσιο ενέταξε και τις αλλαγές στα πειθαρχικά, σημειώνοντας πως «σε έναν κόσμο που φλέγεται, που η αντίθεση ανάμεσα στις σύγχρονες ανάγκες και το κέρδος των λίγων μεγαλώνει, δεν θέλουν εκπαιδευτικούς που να παλεύουν», ανέφερε μεταξύ άλλων παραθέτοντας παραδείγματα διώξεων που το αποδεικνύουν: Με τη στοχοποίηση της εκπαιδευτικού για μία δημιουργία που φιλοτέχνησε μαζί με τους μαθητές για την Παλαιστίνη, με παραπομπές για υλοποίηση συλλογικών αγωνιστικών αποφάσεων, για εκδήλωση που είχε ομιλήτρια την κόρη του Τσε Γκεβάρα, για την αντίθεση στις εξετάσεις της Pisa, για την ανάδειξη και διεκδίκηση καλύτερων συνθηκών λειτουργίας των σχολείων. Δίνουμε τη μάχη συλλογικά συντεταγμένα, έχουμε ισχυρά ερείσματα ότι θα είναι νικηφόρα, τόνισε ανάμεσα σε άλλα.

Αντιμέτωποι με νέα επίθεση οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί

Στους δρόμους που ανοίγονται με την είσοδο μονοπωλιακών ομίλων στην ιδιωτική εκπαίδευση, μία παράλληλη εξέλιξη που εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής για την Εκπαίδευση, αναφέρθηκε ο Μανώλης Σαβοριανάκης, μέλος του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ. Σημείωσε πως η εξαγορά ιδιωτικών σχολείων από funds εξελίσσεται διεθνώς και στοχευμένα, με τέσσερις τέτοιες περιπτώσεις να καταγράφονται σήμερα στη χώρα μας, ενώ αναμένονται και άλλες αντίστοιχες κινήσεις. Συνέδεσε τις αρνητικές εξελίξεις στις εργασιακές σχέσεις στα ιδιωτικά σχολεία με την απελευθέρωση των απολύσεων, με δημιουργία κλίματος για την προσέλκυση τέτοιων επενδύσεων που με τη σειρά τους προδιαγράφουν νέα επιδείνωση και αποσύνδεση που πλαισίου εργασίας στα ιδιωτικά σχολεία από εκείνο στα δημόσια σε ό,τι αφορά το ωράριο, τις αμοιβές, τις άδειες.


Να ανακληθεί άμεσα κάθε διαδικασία πειθαρχικών διώξεων από τη ΔΔΕ

Να ανακληθεί άμεσα κάθε διαδικασία πειθαρχικών διώξεων από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, απαίτησαν εκπαιδευτικοί με μαζική κινητοποίηση που πραγματοποίησαν χθες το μεσημέρι στα γραφεία της Διεύθυνσης, στο πλαίσιο στάσης εργασίας που προκήρυξαν οι ΕΛΜΕ.

Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ καταγγέλλουν τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης για την έναρξη διαδικασίας πειθαρχικών διώξεων, για την απεργία - αποχή που είναι σε ισχύ. Στο πλαίσιο αυτό, περίπου 10 νεοδιόριστοι και μόνιμοι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν χθες να παραλάβουν «εμπιστευτικό έγγραφο που τους αφορά».

Οπως αναφέρουν οι ΕΛΜΕ, «με τη στάση της αυτή η ΔΔΕ, ακολουθώντας τον δρόμο του υπουργείου, θέτει σε αμφισβήτηση το δικαίωμα στην απεργία. Επέλεξε να είναι το μακρύ χέρι της κυβέρνησης, η οποία σε ρόλο δικαστή αποφασίζει ποιες απεργίες είναι παράνομες, χωρίς καν να εκδικαστούν, περνάει από ΕΔΕ ολόκληρους συλλόγους διδασκόντων επειδή αναδεικνύουν τα σοβαρότατα προβλήματα στα σχολεία, φτάνει στο σημείο να στέλνει στα δικαστήρια ακόμα και την 24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία της ΔΟΕ στις 23 Οκτώβρη».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ