Απεργία στις 28 Φλεβάρη και συγκέντρωση στις 10.30 π.μ. στο Αγαλμα Βενιζέλου | Συλλαλητήριο την ημέρα της προ ημερησίας συζήτησης στη Βουλή
MotionTeam |
Αυτό αποφασίστηκε στη μεγάλη σύσκεψη σωματείων που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στο αμφιθέατρο του Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή δεκάδων εκπροσώπων σωματείων, των φοιτητών, των αγροτών, των αυτοαπασχολούμενων, των γυναικών, μεταναστών εργατών, ανθρώπων που βιώνουν στο πετσί τους τη βαρβαρότητα του κράτους του κεφαλαίου και κινδυνεύουν να μείνουν άστεγοι.
Εισηγητικά ο Γιάννης Κουρμούλης, μέλος του ΓΣ της ΑΔΕΔΥ, ανέφερε ότι οι μεγάλες διαδηλώσεις που προηγήθηκαν «δεν επέτρεψαν να συγκαλυφθεί το έγκλημα. Εδειξαν τον πραγματικό ένοχο. Κράτησαν αναμμένη τη φλόγα του αγώνα, έγιναν αφορμή για να δυναμώσουν και να γεννηθούν νέα σωματεία.
Γι' αυτό την περασμένη Κυριακή, μετά και το ανατριχιαστικό ηχητικό ντοκουμέντο με τα νέα παιδιά να ουρλιάζουν πως δεν έχουν οξυγόνο, βούλιαξαν όλες οι πόλεις της χώρας. Η συγκλονιστική συμμετοχή του κόσμου αχρήστεψε για ακόμα μια φορά την προσπάθεια της κυβέρνησης για συγκάλυψη. Ξαναέβαλε στο κάδρο τις εγκληματικές ευθύνες της ΕΕ. Είναι η απόδειξη πως είναι λαϊκή απαίτηση να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα αυτό!
Πως πρέπει να μπουν στο "κάδρο" και να πληρώσουν όσοι έβαλαν το χεράκι τους για να φτάσουμε στη δολοφονία 57 ανθρώπων! Ποιοι είναι αυτοί οι ένοχοι;
Η κυβέρνηση της ΝΔ, ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Γιατί προσπάθησαν να κρύψουν, με μπαζώματα και παραποιήσεις, στοιχεία που αφορούν το έγκλημα. Αλλά κυρίως γιατί με τους νόμους περαιτέρω "απελευθέρωσης" των σιδηροδρομικών μεταφορών, με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, διαμόρφωσαν το πεδίο για να γίνει αυτή η τραγωδία.
Η "Hellenic Train", που έκοβε προσωπικό, περιόριζε βάρδιες, έκοβε από την ασφάλεια στα τρένα για να εξασφαλίσει την κερδοφορία της.
Ολοι όσοι κυβέρνησαν μέχρι σήμερα, όλα τα κόμματα που συμφωνούν με τη στρατηγική της ανάπτυξης για την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων, δηλαδή ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Βελόπουλος και λοιποί. Δίπλα σε αυτούς είναι και διάφοροι φορείς, όπως ο ΟΣΕ και η ΡΑΣ. Ολοι μαζί εξασφάλιζαν την υποχρηματοδότηση του σιδηρόδρομου, ιδιαίτερα στα ζητήματα συντήρησης και ασφάλειας.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση, γιατί η δική της στρατηγική, της "απελευθέρωσης" των μεταφορών, ήταν το έδαφος που έχτισαν όλοι οι παραπάνω. Αυτή έδωσε έγκριση στη "Hellenic Train" να κυκλοφορεί το τρένο που έγινε ο τάφος τόσων ανθρώπων, χωρίς σύγχρονη πυρασφάλεια.
Ανέδειξε ότι «παντού κυριαρχεί το δίλημμα "ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας"», αναφερόμενος συγκεκριμένα στην κατάσταση που επικρατεί στους χώρους δουλειάς, στα νοσοκομεία, στην Εκπαίδευση, στις λαϊκές γειτονιές κ.α.
«Το 2025 ξεκίνησε με 59 ανοιχτές συγκρούσεις σε όλο τον κόσμο», πρόσθεσε, αναφερόμενος στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους που μαίνονται, με εμπλοκή και της Ελλάδας, για να τονίσει συμπερασματικά:
«Η ανάπτυξή τους μια προϋπόθεση έχει: Τον ιδρώτα μας, το αίμα μας, την εκμετάλλευσή μας για να μεγαλώνουν τα κέρδη μιας χούφτας παράσιτων».
Και δείχνοντας τον δρόμο που πρέπει να επιλέξουν οι εργαζόμενοι, ο λαός συνολικά, είπε: «Η πραγματικότητα φωνάζει: Για να κερδίσουν οι εργαζόμενοι πρέπει να χάσει το κεφάλαιο.
(...) Το σύνθημα "Δώστε λεφτά για μισθούς, Υγεία, Παιδεία - Εξω η Ελλάδα απ' του πολέμου τα σφαγεία!" συμπυκνώνει τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων, κόντρα στην κερδοφορία των λίγων».
Σημείωσε ακόμα ότι για όλα όσα βιώνει ο λαός μας «ευθύνη έχουν πρώτον, η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ. Δεύτερον, όλα τα κόμματα που στηρίζουν τη στρατηγική της ΕΕ, όπως το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ, παλιός και νέος, ο Βελόπουλος και οι λοιποί. Τρίτον, οι κολαούζοι τους στο εργατικό κίνημα. Ολοι μαζί έχουν βάλει το χέρι τους στη "διευθέτηση" του εργάσιμου χρόνου, στη διάλυση των ΣΣΕ, στη μείωση των μισθών.
Γι' αυτό και πρέπει να δώσουμε τη μάχη για αλλαγή συσχετισμών μέσα στα σωματεία, στις Ομοσπονδίες, στα Εργατικά Κέντρα».
Και, με αφορμή τα δύο μεγάλα συνέδρια που επίκεινται, σε Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και ΕΔΟΘ (ΑΔΕΔΥ), τόνισε την αναγκαιότητα να εκφραστεί το «Φτάνει πια», απέναντι και σε αυτούς που θέλουν το εργατικό κίνημα να κοιμάται, να είναι σε αδράνεια, ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ και τους παρατρεχάμενούς τους. Αυτούς που καλλιεργούν αυταπάτες, με το να προβάλλουν την αντίληψη ότι το αστικό κράτος μπορεί τάχα να ασκήσει και φιλεργατική πολιτική, κρύβοντας ότι η ανάπτυξη την οποία στηρίζει είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη.
«Γι' αυτό σας καλούμε να αλλάξουμε σελίδα, παλεύοντας για την αποφασιστική αλλαγή των συσχετισμών υπέρ των αγωνιστικών δυνάμεων, ώστε να γίνουν το ΕΚΘ και η ΕΔΟΘ όπλο στα χέρια των εργαζομένων».
Κλείνοντας, έδωσε το στίγμα για το επόμενο διάστημα: «Μας θέλανε σιωπηλούς, υψώσαμε φωνή, νίκησε ο αγώνας και όχι η σιωπή.
Αυτό έγινε και γίνεται για τα Τέμπη. Αυτό πρέπει και θα γίνει παντού, σε όλους τους κλάδους, τους χώρους δουλειάς, τις γειτονιές, τις σχολές.
Εχουμε τη δύναμη! Θα τα καταφέρουμε».
Πλούσια πείρα μεταφέρθηκε μέσα από τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων των σωματείων.
Ο Στέλιος Νικητόπουλος, δημοσιογράφος και εργασιακός εκπρόσωπος στην ΕΡΤ3, αναφέρθηκε στη δύναμη που πήραν οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ από τη μεγάλη κινητοποίηση των σωματείων και φορέων στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, που όπως είπε έστειλε το μήνυμα ότι «η ΕΡΤ είναι του λαού και όχι του Μαξίμου» (βλ. και σελ. 8).
Στάθηκε στον κυβερνητικό έλεγχο της ενημέρωσης, στην έκπτωση της ποιότητας και στην αντιγραφή κακών πρακτικών ιδιωτικών καναλιών, όπως επίσης στη μετατροπή της ΕΡΤ3, αργά αλλά σταθερά, σε «ΕΡΤ News Θεσσαλονίκης». Ανέδειξε ότι οι εργαζόμενοι αντιδρούν στα μονομελή συνεργεία, στην κυριαρχία της εργολαβίας, στα «μπλοκάκια», στην επισφάλεια που επιφυλάσσει στους νέους εργαζόμενους, στην υποβάθμιση της ΕΡΤ3.
Ο Γιώργος Γοβέδενος, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων στην Εγνατία Οδό, αναφέρθηκε στις επιπτώσεις που φέρνει η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτη, στην τεράστια αύξηση στο κόστος μετακίνησης ανά χιλιόμετρο, στην κατάργηση των απαλλαγών που υπάρχουν σήμερα για τις τοπικές μετακινήσεις, στην κατάργηση της απαλλαγής των ανέργων, αλλά και στα έξτρα δωράκια δεκάδων εκατ. ευρώ στον ιδιώτη που θα εκμεταλλεύεται την Εγνατία Οδό.
Στάθηκε ιδιαίτερα στη ΣΣΕ που έχουν υπογράψει από τον περασμένο Μάρτη και δεν εφαρμόζεται, αλλά και στις κινητοποιήσεις που προγραμματίζουν στις 19 Φλεβάρη, με στάση εργασίας και παράσταση διαμαρτυρίας, ενάντια στην αυθαιρεσία της διοίκησης.
Ο Γιάννης Αναστασίου, σιδηροδρομικός, αναφέρθηκε στον λόγο που ο σιδηρόδρομος είναι σε αυτήν την κατάσταση: «Ακριβώς επειδή όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά ακολουθούν την πολιτική της ΕΕ, η οποία βάζει το κέρδος μπροστά και όχι τις ανάγκες του λαού. Εμείς μαζί με τον λαό, ενωμένοι, θα συνεχίσουμε να παλεύουμε καθημερινά. Θα είμαστε στην απεργιακή κινητοποίηση στις 28/2, όχι για να κάνουμε μνημόσυνο αλλά για να αγωνιστούμε, να παλέψουμε για τις ανάγκες μας και για να μη συγκαλυφθεί αυτό το έγκλημα».
Ο Πανταλέων Κλακαλάς από το Σωματείο της «e-food» μίλησε για τον αγώνα που δίνουν οι διανομείς αυτήν την περίοδο, ενάντια στην προσπάθεια της εργοδοσίας να τους αλλάξει μονομερώς το πρόγραμμα και να διευρύνει τις ζώνες εργασίας σε τεράστιες αποστάσεις, προσπάθεια που - όπως είπε - φαίνεται να αναχαιτίζεται. Επίσης για την πρόθεση να γενικευτεί η είσοδος εργολάβων στον χώρο της διανομής, όπου απασχολούνται πολλοί μετανάστες, που καθημερινά βιώνουν τις απειλές και τους εκβιασμούς των εργολάβων.
Ο Γιώργος Ριμπάς από το νεοσύστατο Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στις συνθήκες μέσα στις οποίες δημιουργήθηκε το Σωματείο, και σε πολύ λίγο χρόνο μετράει εκατοντάδες μέλη. Ανέδειξε τον πρώτο και βασικότερο στόχο, την υπογραφή ΣΣΕ, και τόνισε ότι θέλουν και παλεύουν για ένα σωματείο που παράλληλα με το διεκδικητικό περιεχόμενο θα αναπτύσσει και πρωτοβουλίες για την ολόπλευρη στήριξη των αναγκών των εργαζομένων. Ενα σωματείο ζωντανό, αποκούμπι για όλους τους εργαζόμενους στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Και «θα συνεχίσουμε να δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις μέχρι να εξασφαλίσουμε ότι και το Μετρό και γενικότερα οι μεταφορές θα είναι ποιοτικές, ασφαλείς, φτηνές για όλο τον λαό».
Ο Χρήστος Αγγελίδης από την Ομοσπονδία Εργαζομένων ΕΚΑΒ στάθηκε στη χρόνια υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση, που έχει ως αποτέλεσμα να μένουν ακάλυπτες, χωρίς πληρώματα, ολόκληρες περιοχές στην ηπειρωτική χώρα και ιδιαίτερα τα νησιά. Επίσης στην υποστελέχωση των ΤΟΜΥ, που έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται διαρκώς το πήγαινε - έλα μεταξύ των δευτεροβάθμιων υγειονομικών σχηματισμών, όπως είναι τα νοσοκομεία. Τέλος, αναφέρθηκε στη γιγάντωση του ιδιωτικού τομέα της Υγείας, με χρηματοδότηση από τα χρήματα του ελληνικού λαού, και ξεκαθάρισε ότι οι εργαζόμενοι στον χώρο θα συνεχίσουν να παλεύουν μαζί με τα σωματεία για την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος Υγείας και την κάλυψη όλων των αναγκών.
Η Σοφία Θεοδωρίδου, απολυμένη μωρομάνα από εργολαβική εταιρεία του ομίλου ΟΤΕ, μία από τις δύο νοσηλεύτριες στο ιατρείο των εγκαταστάσεων της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, τόνισε ότι στο επίκεντρο της συζήτησης έρχεται με κάθε αφορμή, όπως και με τη δική της απόλυση, το σύνθημα «τα κέρδη τους ή οι ζωές μας». Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη εργαζόμενη απολύθηκε με πρόσχημα τη μείωση του κόστους, στην πραγματικότητα όμως η απόλυσή της είναι και παράνομη και εκδικητική, λόγω της συνδικαλιστικής της δράσης. Αναφέρθηκε στις δράσεις που οργανώθηκαν από το ΣΕΤΗΠ και στην αλληλεγγύη των εργαζομένων του ΟΤΕ, συνολικά του κλάδου των τηλεπικοινωνιών, αλλά και από άλλους κλάδους.
Αναφέρθηκε στις εργασιακές συνθήκες γαλέρας στα τηλεφωνικά κέντρα, με εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων, και στην ανάγκη λειτουργίας των ιατρείων για την υποστήριξη των εργαζομένων, ως αποκούμπι στο καθημερινό στρες, στα προβλήματα υγείας που δεν αντιμετωπίζονται έγκαιρα, καθώς ο μισθός δεν φτάνει.
Ο Γιώργος Χριστοδούλου, Γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, στάθηκε στην επίθεση της εργοδοσίας που κλιμακώθηκε με την απόλυση του ίδιου, του προέδρου και του αντιπροέδρου του Σωματείου τους, με στόχο τη διάλυσή του. Η «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης», ιδιώτης εργολάβος, έχει αναλάβει και εκτελεί αστικό μεταφορικό έργο σε 41 γραμμές, με χρηματοδότηση από το Δημόσιο. Η εργοδοσία ενοχλήθηκε και θέλησε να διαλύσει το Σωματείο όταν άρχισαν να αναδεικνύουν ζητήματα ασφάλειας εξαιτίας της υποσυντήρησης «στα λεωφορεία που εμείς οδηγούμε και με τα οποία εσείς κυκλοφορείτε», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ζητήματα άλλωστε που επιβεβαιώθηκαν με τα 5 οχήματα που πήραν φωτιά σε διάστημα ενός έτους. «Προσπαθούν με απειλές και εκβιασμούς να αναγκάσουν συναδέλφους να διαγραφούν. Δεν θα τους περάσει, θα τον νικήσουμε τον φόβο όλοι μαζί», είπε.
Ο Μοχάμεντ Νταγιέπ, μετανάστης, διανομέας στη «Wolt», μίλησε για τον αγώνα για μέτρα υγείας και ασφάλειας, ενώ αναφέρθηκε και στην αλληλεγγύη των εργαζομένων. Είπε ότι τα σωματεία στάθηκαν δίπλα στους διανομείς στον αγώνα που έδωσαν και ανάγκασαν την εργοδοσία να τους ακούσει, ότι πλέον με τη δημιουργία του σωματείου τους «κανένας συνάδελφος δεν νιώθει μόνος. Ειδικά οι μετανάστες εργαζόμενοι, που φύγαμε από τις χώρες μας, έχουμε τους συναδέλφους μας δίπλα μας να μας προστατεύουν σε κάθε επίθεση που δεχόμαστε», είπε. Και τόνισε πως «οι διανομείς έχουμε μετρήσει νεκρούς στην άσφαλτο επειδή οι εταιρείες και το κράτος βλέπουν τη ζωή και την υγεία μας σαν εμπόρευμα και κόστος. Γι' αυτό χάθηκαν 57 άνθρωποι στα Τέμπη, γι' αυτό μετράμε κάθε τρεις μέρες και έναν νεκρό εργάτη. Και γι' αυτό ο αγώνας μας πρέπει να είναι ενιαίος με τα υπόλοιπα σωματεία».
Ο Κώστας Χασόπουλος, γγ του Σωματείου Εργαζομένων «Μασούτη», ανέδειξε την κοινή πρακτική της εργοδοσίας απέναντι στη δημιουργία σωματείων, με απολύσεις, απειλές, τρομοκρατία, τονίζοντας ότι «φοβάται την οργανωμένη δράση». Αναφέρθηκε στη μαζικοποίηση του Σωματείου, που μετρά λίγους μήνες ζωής και αποδεικνύει ότι οι εργαζόμενοι το αγκάλιασαν, το νιώθουν στήριγμά τους. Αλλά και στις πρώτες νίκες που είχαν, με την ανάκληση της απόλυσης συναδέλφισσάς τους και την απόσυρση μονομερών βλαπτικών αλλαγών σε συμβάσεις, που επιχείρησε η εργοδοσία.
Ο Βασίλης Βασιλειάδης από τον Σύλλογο Φοιτητών Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ τόνισε ότι οι φοιτητές «νιώθουμε ασφυξία από την πολιτική κυβέρνησης και ΕΕ, που φέρνει τα νέα Τέμπη στο άμεσο μέλλον. Παίρνουμε οξυγόνο και δύναμη από τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις για να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα των Τεμπών, από τη συμπόρευση με τα εργατικά σωματεία. Και συνεχίζουμε με νέες δυναμικές κινητοποιήσεις, στις 7 Φλεβάρη και στην απεργία στις 28 Φλεβάρη».
Μίλησαν επίσης ο Λάμπρος Σακατετσάνος από τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και η Μαρία Τσιάνου από την Α' ΕΛΜΕ Πέλλας, οι οποίοι ανέδειξαν την ολομέτωπη επίθεση που εξελίσσεται με τις πειθαρχικές διώξεις σε βάρος των εκπαιδευτικών, τις «αξιολογήσεις» εκπαιδευτικών και σχολείων, την κατηγοριοποίηση των σχολείων και τη δημιουργία των «Ωνάσειων», την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση, αλλά και την απάντηση που δίνουν οι εκπαιδευτικοί με την κλιμάκωση του αγώνα τους.
Ακόμα, πήραν τον λόγο ο Αγγελος Γεράκης, πρόεδρος του Σωματείου Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, ο οποίος αναφέρθηκε στην προετοιμασία της συμμετοχής των εργαζομένων στη 48ωρη κλαδική απεργία στις 12 και 13 Φλεβάρη αλλά και στην πανελλαδική στις 28 Φλεβάρη, η Σοφία Θωμαΐδου από το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών Μακεδονίας, ο Αριστείδης Διαμαντίδης από το ΣΕΤΕΠΕ, η Μαρία Ζώη από το Σωματείο της «Pfizer» κ.ά.
Τέλος, στη σύσκεψη διαβάστηκε συλλυπητήριο μήνυμα για την απώλεια του Κώστα Αρτεμίου, ηγέτη και ιδρυτή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Εμφιαλωμένα Ποτά.
Συγκλονιστική ήταν η στιγμή που στο βήμα της σύσκεψης ανέβηκε ο Γιώργος Τσακλίδης, συγγενής θύματος των Τεμπών, με τους εκατοντάδες που συμμετείχαν να τον χειροκροτούν όρθιοι.
«Χαιρετίζω αυτήν τη συγκέντρωση, που είναι συγκέντρωση ελπίδας για τον κόσμο που αγωνίζεται για την αξιοπρέπεια και την ποιότητα ζωής, για τη βελτίωση των συνθηκών στους χώρους εργασίας, στα μέσα μεταφοράς. Η ελπίδα βρίσκεται στους συλλόγους, τους αγωνιστικούς συλλόγους, στα ταξικά σωματεία και στους φορείς. Εκεί είναι η δύναμη, εκεί μπορούμε να αντισταθούμε και να παλέψουμε», είπε.
Αναφέρθηκε στη δικαστική απόφαση που εκδόθηκε και καταλογίζει ποσά σε κάποιους που έχασαν άνθρωπό τους στον τρένο, τονίζοντας: «Είναι μια πρώτη αρχή, έχουμε πολύ δρόμο ακόμη. Ομως εκεί, ας το προσέξουμε, αναφέρεται ρητά πως το μεγάλο πρόβλημα ήταν ότι δεν υπήρχε σηματοδότηση, δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, και ότι το σφάλμα του σταθμάρχη κατέστη μοιραίο διότι δεν υπήρχαν όλα τα άλλα μέτρα για να συγκρατήσουν αυτό που έγινε.
(...) Είναι επίσης μια πρώτη ρωγμή και από τη δικαστική πλευρά στο αφήγημα ότι για όλα φταίει το σφάλμα του κατώτερου προσωπικού στις συγκοινωνίες, του σταθμάρχη ή ενδεχομένως του μηχανοδηγού. Θυμόσαστε αυτό το αφήγημα, με βάση την απόφαση που πήρε η κυβερνητική πλειοψηφία στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής. Αυτό συμβαίνει παντού, στους χώρους εργασίας, συμβαίνει στα νοσοκομεία, σε όλα τα μέσα μεταφοράς.
Εσείς εδώ είσαστε η ελπίδα. Τα ταξικά αγωνιστικά σωματεία».
Λίγο νωρίτερα, πριν ξεκινήσουν οι τοποθετήσεις των εκπροσώπων των σωματείων, διαβάστηκε ένα κάλεσμα δύο μελών (Ε. Β. και Γ. Τ.) του Συλλόγου Συγγενών των θυμάτων στα Τέμπη, για συμμετοχή στην απεργία στις 28/2 και στο απεργιακό συλλαλητήριο.
«Μαζί με τα σωματεία και τους συλλόγους εργαζομένων, τους φοιτητές, τους μαθητές και τον λαό της πόλης μας, να ενώσουμε τη φωνή μας και να απαιτήσουμε: Καμία συγκάλυψη, να τιμωρηθούν όλοι οι υπεύθυνοι, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται, να καταδικαστεί η πολιτική που βάζει τα κέρδη πάνω από τις ζωές μας, και μαζί μ' αυτή και όλοι όσοι την υπηρετούν - η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ και όλοι οι προηγούμενοι που κυβέρνησαν, η ΕΕ και τα κόμματα που τη στηρίζουν και την υπερασπίζονται.
Για να ξημερώσει η μέρα που κανένα παιδί δεν θα ξαναπεί "δεν έχω οξυγόνο", που ο σιδηρόδρομος και οι υποδομές θα πάψουν να είναι νέα εγκλήματα σε αναμονή, που η ασφάλεια όλων μας δεν θα μπαίνει στο ζύγι κόστους - οφέλους».