Για άλλη μία χρονιά, έπειτα από εισήγηση της δημοτικής αρχής Καισαριανής, που στο «τιμόνι» είναι η «Λαϊκή Συσπείρωση», διατηρούνται σταθερά τα τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για το 2025.
Οπως σημειώνεται, ανάμεσα σε άλλα, σε σχετική ανακοίνωση: «Η απόφαση αυτή λαμβάνεται σε αντίξοες οικονομικές συνθήκες, ενώ το σύνολο σχεδόν των δήμων τόσο πανελλαδικά όσο και στο Λεκανοπέδιο αυξάνουν τα δημοτικά τέλη και προχωρούν σε αυξήσεις από 20% έως 60%, εναρμονιζόμενοι πλήρως με την κρατική πολιτική.
Στην απόφαση για τη διαμόρφωση των τελών περιλαμβάνεται επίσης:
Η διατήρηση του οικιακού συντελεστή και της ειδικής μείωσης για τις ευπαθείς ομάδες, που μετά από πολλή προσπάθεια αποφασίστηκε για πρώτη φορά το 2017 στην προηγούμενη θητεία της δημοτικής αρχής.
Η διατήρηση του διπλασιασμού των τελών για τις μεγάλες επιχειρήσεις (όπως super market και τράπεζες), που δημιουργούν και τον μεγαλύτερο όγκο απορριμμάτων και αποφασίστηκε πέρυσι.
Για δεύτερη χρονιά εξαντλούμε όλα τα περιθώρια στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας. Δεν συμβιβαζόμαστε με την ελάχιστη χρηματοδότηση, τη λογική της ανταποδοτικότητας σε όλες τις υπηρεσίες, ενώ τα λαϊκά νοικοκυριά να στενάζουν από τους υπέρογκους λογαριασμούς και τα χρέη. Το τέλος αυτό αφορά το μεγαλύτερο έσοδο των ΟΤΑ στην τοπική φορολογία, ένα ανταποδοτικό τέλος που φορτώνει στα λαϊκά στρώματα την κυρίαρχη πολιτική για την αποκομιδή».
Και καταλήγει, αφού κάνει αναφορά στη διαχρονική προσπάθεια από όλες τις κυβερνήσεις των δημοτικών υπηρεσιών:
«Αναγκαίο και επίκαιρο σήμερα είναι ένας αποκλειστικά δημόσιος φορέας, που να στηρίζεται από τον κρατικό προϋπολογισμό με επιστημονικά κριτήρια και μόνιμο προσωπικό σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Επομένως, είναι μονόδρομος η λαϊκή κινητοποίηση και διεκδίκηση για έναν άλλο σχεδιασμό στη διαχείριση των απορριμμάτων».
Αρκετά προβλήματα σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου, κυρίως με κατολισθήσεις και πλημμύρες, προκάλεσαν στην Κεφαλονιά οι βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν από προχθές το βράδυ και σχεδόν όλη μέρα χθες.
Οπως έγινε γνωστό, κατολισθήσεις σημειώθηκαν στον δρόμο του στενού του Πόρου, με την κατάσταση να είναι πολύ δύσκολη και για το λιμάνι, με κίνδυνο υποχώρησης κιγκλιδωμάτων σε αυτό.
Αναφέρθηκε επίσης ότι έκλεισε ο δρόμος Σκάλας - Πόρου για τα οχήματα, ενώ προβλήματα με πλημμύρες υπογείων αναφέρθηκαν και στην περιοχή της Αγίας Ευφημίας. Να σημειωθεί για την τελευταία ότι πρόκειται για περιοχή που είχε χτυπηθεί ιδιαίτερα πριν περίπου τέσσερα χρόνια, από το πέρασμα του «Ιανού», χωρίς μέχρι και σήμερα να έχουν παρθεί όλα τα αναγκαία, ουσιαστικά μέτρα προστασίας του λαού και της περιουσίας του, με ευθύνη κυβέρνησης, περιφερειακών και τοπικών αρχών.
Πλημμύρες σε αυλές και ένα σπίτι αναφέρθηκαν επίσης στα Μεταξάτα, καθώς και προβλήματα στον δρόμο Πόρου - Τζανάτων από πτώσεις δέντρων, επίσης στα Δρακουλαράτα, ενώ έπεσε ενετικό γεφύρι στην περιοχή Αφράτο, το οποίο συνδέει χωριά.
Πρόκειται συνολικά για μια κατάσταση με την οποία έρχονται αντιμέτωπα τα λαϊκά στρώματα στο νησί όχι για πρώτη φορά, αλλά ανά τακτά χρονικά διαστήματα, λόγω των ελλιπέστατων μέτρων προστασίας τους από τα φυσικά φαινόμενα, με ευθύνη διαχρονικά των κυβερνήσεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ κ.λπ., όπως και των εκπροσώπων τους στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και στους δήμους της Κεφαλονιάς.
Να σημειωθεί τέλος ότι μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές συνεχιζόταν η βροχόπτωση στο νησί, ενώ το πρώτο φως της μέρας αναμένεται να φανερώσει το μέγεθος των ζημιών.
ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΟΠΛΙΑΝΙΩΤΗΣ |
Καταγόταν από τη Μουσθένη Καβάλας και έφυγε από τη ζωή στα 84 χρόνια του, αταλάντευτος στα «πιστεύω» του και με αγώνες μέσα και από το Σωματείο των Οικοδόμων.
ΝΙΚΟΣ ΚΟΣΣΟΡΑΣ |
Στη μνήμη του αγωνιστή ΙΩΑΝΝΗ ΤΣΙΤΜΙΔΕΛΗ (φωτ.) και της συζύγου του ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΤΣΙΤΜΙΔΕΛΗ από την Ανεμώτια Λέσβου, οι κόρες του προσφέρουν 100 ευρώ, έναντι μνημοσύνου, μέσω της ΚΟΒ Κατασκευών Ελληνικού.
***
ΦΩΤΟ
Συμπληρώθηκαν τρία χρόνια από τον θάνατο του αγαπημένου μας πατέρα ΔΗΜΗΤΡΗ (ΤΖΙΜΗ) ΠΕΠΠΑ. Με καταγωγή από αγροτική οικογένεια της Αρκαδίας, οργανώθηκε στο Κόμμα την περίοδο των σπουδών του στην Ιταλία. Υπήρξε για χρόνια μέλος του Κόμματος και μέχρι τέλους πιστός οπαδός του, φανατικός πολέμιος κάθε λογής οπορτουνιστών. Αισιόδοξος - με το χαμόγελο αντιμετώπισε και τις τελευταίες δυσκολίες της υγείας του - με πίστη στη δύναμη της ταξικής πάλης, διεισδυτική κοινωνική ματιά και βαθιά αγάπη για τον απλό λαό. Στη μνήμη του προσφέρουμε στο Κόμμα 120 ευρώ μέσω ΚΟΒ Χολαργού - Παπάγου.
Αλεξάνδρα - Ιάσονας, Νίκος, Ελένη
***
ΦΩΤΟ
Στη μνήμη του αγαπημένου μας ξαδέλφου ΝΙΚΟΥ ΚΟΣΣΟΡΑ, ο οποίος τόσο άδικα χάθηκε στην πυρκαγιά στο Μάτι, προσφέρουμε οικονομική ενίσχυση στο ΚΚΕ το ποσό των 30 ευρώ μέσω της ΚΟΒ Αλίμου.
Γιάννης και Ρίτσα Γεωργοπούλου
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΤΜΙΔΕΛΗΣ |
ΔΗΜΗΤΡΗΣ (ΤΖΙΜΗΣ) ΠΕΠΠΑΣ |
Ενας 59χρονος σκότωσε την γυναίκα του 52 ετών και στη συνέχεια αυτοπυροβολήθηκε, χτες το πρωί στο Σιτοχώρι Σερρών. Σύμφωνα με πληροφορίες, σκότωσε την γυναίκα του (πιθανά τη στραγγάλισε) μέσα στο σπίτι τους και στη συνέχεια έδωσε τέλος στη ζωή του σε μαντρί της περιοχής, αφού πρώτα ενημέρωσε την αστυνομία για το έγκλημά του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ζευγάρι είχε δύο παιδιά, έναν γιο ο οποίος είναι στις φυλακές της Νιγρίτας και μια κόρη που ζει στη Γερμανία.
Συνεχίστηκε χτες η δίκη για τη δολοφονία του Αντώνη Καργιώτη στο λιμάνι του Πειραιά, στις 5 Σεπτεμβρίου 2023, όταν μέλη του πληρώματος του πλοίου «Blue Horizon» της «Attica Group», με προορισμό το Ηράκλειο, έσπρωξαν τον 36χρονο από τον καταπέλτη στη θάλασσα, με αποτέλεσμα να πνιγεί αβοήθητος. Προφυλακιστέοι βρίσκονται ο πλοίαρχος και ο ύπαρχος, ενώ ο υποπλοίαρχος και ο ναύκληρος έχουν αφεθεί ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.
Χτες κατέθεσαν μάρτυρες υπεράσπισης όπως π.χ. ένας συνταξιούχος πλοίαρχος που μεταξύ άλλων δεν δίστασε να δικαιολογήσει την κτηνωδία, λέγοντας στο δικαστήριο πως «μέσα στο λιμάνι και 10 να πέσουν, το μόνο που θα κάνω είναι να βγάλω το βαπόρι με ασφάλεια από το λιμάνι (!) (...) Ανθρωπος στη θάλασσα δεν ενδιαφέρει το πλοίο είναι δουλειά του Λιμενικού»... Μάλιστα αναρωτήθηκε «έπνιξε πολλούς ο ύπαρχος; Οχι, 800 μετέφερε με ασφάλεια...». Αλλος επίσης ανεκδιήγητος πλοίαρχος μεταξύ άλλων ανέφερε ως δικαιολογία ότι «όταν καθυστερήσεις μετά την εντολή απόπλου από το Λιμεναρχείο προκειμένου π.χ. να παραλάβεις επιπλέον επιβάτες, ο πλοίαρχος κινδυνεύει με πρόστιμο 1.000-1.500 ευρώ».