Οι εμπειρογνώμονες ταυτοποιούν την εμπορική αμαξοστοιχία, δεν πιστοποιούν όμως τη γνησιότητα του υλικού
Eurokinissi |
Ο δικηγόρος Β. Καπερνάρος, που εκπροσωπεί την εταιρεία «Ιnterstat Security», η οποία έχει την επίβλεψη του δικτύου, εμφάνισε τα βίντεο αυτά ως απόδειξη ότι η εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με την επιβατική στα Τέμπη δεν είχε κάποιο παράνομο φορτίο.
Οι δικαστικοί πραγματογνώμονες, Δρ. Απόστολος Βασιλάκος και Σταύρος Μπατζόπουλος, προχώρησαν στην ταυτοποίηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας με το τρένο που απεικονίζεται στα βίντεο, αλλά δεν πιστοποιούν τη γνησιότητα του βιντεοληπτικού υλικού.
Από την ανάλυσή τους προκύπτει ότι στο βιντεοληπτικό υλικό «εμφανίζεται η διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που συμμετείχε στο δυστύχημα της 28-2-2023, στο σύνολο της σύνθεσής της και κατά το χρόνο διέλευσής της, έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών».
Σε κάθε περίπτωση, οι δύο διορισμένοι πραγματογνώμονες δεν τοποθετούνται - δεν τους ζητήθηκε να το κάνουν - ούτε προφανώς για τα αίτια της σύγκρουσης δύο τρένων που κινούνταν στις ίδιες ράγες - του κέρδους - ούτε για την έκρηξη που ακολούθησε και η οποία επίσης είναι δεδομένο ότι σκότωσε στη συνέχεια ανθρώπους.
Να σημειωθεί πως πριν από λίγες μέρες, ο υπαρχηγός ε.α. του Πυροσβεστικού Σώματος και Δικαστικός Πραγματογνώμονας Πρωτοδικείων Αθηνών και Πειραιώς, Ανδριανός Γκουρμπάτσης, είχε δηλώσει ότι σε βάρος των δύο εμπειρογνωμόνων «συντρέχει κώλυμα έλλειψης αμεροληψίας τους καθώς: έχουν ήδη γνωμοδοτήσει για την ίδια υπόθεση και έχουν λόγο να υποστηρίξουν υπέρ γνησιότητας των βίντεο» και επειδή «έχει υποβληθεί σε βάρος τους ήδη μήνυση από συγγενείς θυμάτων».
Τώρα, τα εν λόγω βίντεο θα εξεταστούν από τα εγκληματολογικά εργαστήρια της Αστυνομίας προκειμένου να διαπιστωθεί η γνησιότητά τους.
Τέλος, συνολικά 15 δικηγόροι οικογενειών θυμάτων του εγκλήματος των Τεμπών κατήγγειλαν την προσπάθεια του Ειδικού Εφέτη Ανακριτή να κλείσει ο φάκελος της ανάκρισης χωρίς να υπάρχουν σημαντικά στοιχεία, όπως οι συνθήκες που προκλήθηκαν η έκρηξη και η φωτιά και η αναβάθμιση κατηγοριών για στελέχη της «Hellenic Train» και του τότε γενικού γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών.
Να σημειωθεί ότι μέσα στη βδομάδα δημοσιοποιήθηκε η πρώτη απόφαση δίκης για την υπόθεση του εγκλήματος των Τεμπών. Στο σκεπτικό της απόφασης επισημαίνεται η ανυπαρξία οποιουδήποτε συστήματος ασφαλείας που θα μπορούσε να αποτρέψει το όποιο ανθρώπινο λάθος.
INTIME NEWS |
Την ανησυχία μεγαλώνει το πολεοδομικό χάος στη «ναυαρχίδα του Τουρισμού» Σαντορίνη, με τα πολυτελή καταλύματα που κρέμονται στην Καλντέρα ή την Οία.
Πάνω από 17.500 σεισμούς έχει ανιχνεύσει το Εργαστήριο Σεισμολογίας του ΕΚΠΑ από την έναρξη της σεισμικής δραστηριότητας στη ζώνη μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού από τις 26/1 έως και τις 12/2. Σύμφωνα με τα στοιχεία, κατά τις 13/2 καταγράφηκαν πάνω από 100 σεισμοί, εκ των οποίων 2 με μεγέθη M>4.0.
Στην ανακοίνωσή της, η επιτροπή αναφέρει επίσης ότι «η κατανομή των επικέντρων περιορίζεται κυρίως σε μια περιοχή μήκους 10-12 km νοτιοδυτικά της Ανύδρου, όπου έχουν εντοπιστεί και οι ισχυρότεροι σεισμοί».
Παρατηρώντας τις αυξομειώσεις στις δονήσεις, στο μέγεθος και στη συχνότητα, μέλη της επιστημονικής κοινότητας σημειώνουν το ενδεχόμενο να ενεργοποιηθεί το ρήγμα της Ανύδρου που έχει ένα δυναμικό περίπου 6 Ρίχτερ. Εκτιμούν επίσης ότι όσο αυτό δεν συμβαίνει, μπορεί η λεγόμενη σμηνοσειρά σεισμών να διατηρηθεί για μήνες.
Πολλοί εργαζόμενοι στη Σαντορίνη, στην Αμοργό και στην Ανάφη (κηρύχτηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης), οι οποίοι έχασαν το μεροκάματο, βρίσκονται αντιμέτωποι με την ανεπαρκή σε τέτοιες περιπτώσεις «αποζημίωση ειδικού σκοπού». Δηλαδή, εφόσον οι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα θέσουν τις συμβάσεις όσων είχαν προσληφθεί μέχρι και τις 31/1/2025 σε αναστολή για την περίοδο 1/2 έως 3/3, οι εργαζόμενοι αυτοί θα πάρουν αποζημίωση ύψους 534 ευρώ, που αντιστοιχεί σε 30 μέρες.
Στα όσα γίνονται αυτές τις μέρες στις Κυκλάδες, προστίθενται οι αποκαλύψεις του «Ριζοσπάστη» και του «902.gr» για τις τεράστιες ελλείψεις σε τομείς ζωτικής σημασίας για τον λαό (Υγεία, Πολιτική Προστασία, Πρόνοια κ.λπ.). Αλλά και για τη διαχρονική υποβάθμιση, από όλες τις κυβερνήσεις, της επιστημονικής έρευνας, ειδικά σε μια πρώτης γραμμής περιοχή σε ηφαιστειακή και σεισμική δραστηριότητα, που οφείλει να παρακολουθείται σε μόνιμη βάση, όλο τον χρόνο.
Εμβληματικό παράδειγμα είναι το ωκεανογραφικό σκάφος «Αιγαίο» του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), που αυτές τις μέρες είναι σε αποστολή στην περιοχή.
Πρόκειται για γερασμένο πλοίο, 40 ετών (!), με ελλιπή συντήρηση και πολλά προβλήματα, που διατηρείται παρά τις εκκλήσεις επιστημόνων και ναυτεργατικών σωματείων για την επισφάλεια που έχει. Επίσης, επισημάνσεις ερευνητών καταγράφουν ότι λόγω των ελλείψεων και των περιορισμένων μέσων, αυτήν τη στιγμή, σε μια τόσο σεισμογόνο χώρα, με ενεργά ηφαίστεια, έχει χαρτογραφηθεί μόλις το 30% του βυθού του Αιγαίου.
Σε μία ακόμα επικοινωνιακή προσπάθεια να μετριάσει τον καθημερινό Γολγοθά που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι και όσοι χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο πρωθυπουργός επισκέφτηκε την Παρασκευή το αμαξοστάσιο των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ) στον Αγιο Ιωάννη Ρέντη.
Εκεί ο Κυρ. Μητσοτάκης μαζί με τον υπουργό Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρα εμφανίστηκαν ως υποστηρικτές των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που όμως ενισχύεται η παραπέρα εμπορευματοποίησή τους. Υποσχέθηκαν μάλιστα 900 νέα λεωφορεία μέσα στο 2025, μεταξύ αυτών και 100 ηλεκτρικά midi των 9 μέτρων, και νέους συρμούς στο Μετρό, την ώρα που δεν περνάει βδομάδα χωρίς φωτιά ή πρόβλημα σε κάποιον συρμό της σταθερής τροχιάς
Σε σχόλιό του για την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει: «Προτείνουμε στον κ. Μητσοτάκη να σταματήσει τις στημένες φιέστες στα αμαξοστάσια και να επισκεφτεί καμιά στάση λεωφορείου, Μετρό ή Τραμ σε ώρα αιχμής. Εκεί θα διαπιστώσει την άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τους χρόνους αναμονής, το στοίβαγμα και την ταλαιπωρία των επιβατών, και τις επικίνδυνες συνθήκες για επιβάτες και εργαζόμενους, που καμία σχέση δεν έχουν με τη "μαγική εικόνα" βελτίωσης την οποία παρουσιάζει».
Σε λίμνες μετατράπηκαν πολλές περιοχές στο νησί |
Από καθαρή τύχη δεν υπήρξαν τραυματισμοί ή άλλα σοβαρότερα προβλήματα, αφού έγιναν κατολισθήσεις σε αρκετά σημεία του οδικού δικτύου, ενώ ακόμα και αυτοκίνητα παρασύρθηκαν από τα ορμητικά νερά.
Μεγάλες ζημιές σημειώθηκαν και στα Περατάτα. Μέρος του χωριού μετατράπηκε σε απέραντη λίμνη, με χωράφια και αυλές να σκεπάζονται κάτω από το νερό, με κατοίκους να δίνουν τη μάχη να περισώσουν ό,τι μπορούν και άλλους να εγκαταλείπουν τα σπίτια τους.
Ο δρόμος Πόρος - Σκάλα καλύφθηκε από τόνους λάσπης, κατολισθήσεις φαίνεται να έχουν σημειωθεί και σε άλλα σημεία, σταματώντας την κυκλοφορία, ενώ συνολικά παρασύρθηκαν αυτοκίνητα και κολόνες της ΔΕΗ.
Σύμφωνα με μαρτυρίες, αυτοκίνητο παρασύρθηκε ενώ κινούνταν προς Αγία Ειρήνη, στον δρόμο που συνδέει την περιοχή με το Αργοστόλι, με τους επιβάτες να προλαβαίνουν ευτυχώς να απομακρυνθούν την τελευταία στιγμή.
Θυμίζουμε ότι η Κεφαλονιά είχε βρεθεί στο έλεος του «Ιανού» τέσσερα χρόνια πριν, χωρίς μέχρι και σήμερα να έχουν ληφθεί ουσιαστικά μέτρα αντιπλημμυρικής θωράκισης, με ευθύνη των κυβερνήσεων, των περιφερειακών και των τοπικών αρχών.
Πληγείσες περιοχές επισκέφτηκε την Παρασκευή κλιμάκιο της Τομεακής Επιτροπής Κεφαλονιάς - Ιθάκης του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Γραμματέα της, Διονύση Αλιβιζάτο, απαιτώντας έστω και την ύστατη ώρα να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας του λαού από τα φαινόμενα που συνεχίζονταν.