Συζητείται στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Την αντίθεση του ΚΚΕ στο νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού για την «αναδιοργάνωση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλ. Σούτσου και του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης» εξέφρασε ο Γιάννης Δελής, βουλευτής του Κόμματος, στη δεύτερη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής.
Το νομοσχέδιο - τόνισε - προωθεί και εμβαθύνει την επιχειρηματική δραστηριότητα στον χώρο του Πολιτισμού, όπως στα μουσεία, στην Εθνική Πινακοθήκη, στον Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Στην ίδια κατεύθυνση, εξήγησε, κινούνται και οι ρυθμίσεις των πνευματικών δικαιωμάτων, που υπονομεύονται παραπέρα, όπως και το πρόγραμμα στήριξης των οπτικοακουστικών μέσων. Επίσης, οι διατάξεις που προβλέπονται για τη Σχολή Μαρμαροτεχνίας της Τήνου δεν συνιστούν αναβάθμιση της σχολής, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, καθώς παραμένει σε επίπεδο ΙΕΚ και δεν είναι ενταγμένη στο σύστημα εκπαίδευσης, αλλά εντάσσεται ως Διεύθυνση στο υπουργείο Πολιτισμού.
Τέλος, ο Γ. Δελής ανέδειξε ότι οι ρυθμίσεις που εισάγονται για τα μουσεία υπηρετούν ξεκάθαρα όρους ανταποδοτικούς και επιχειρηματικές στοχεύσεις, προκειμένου να εξασφαλίζουν τη λειτουργία τους κατά παράβαση της κοινωνικής αποστολής που έχουν η Τέχνη και ο Πολιτισμός. Με βάση το νομοσχέδιο, τα μουσεία καλούνται να ρίξουν το κύριο βάρος της λειτουργίας τους στην επιχειρηματική και εμπορική δραστηριότητα, στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής εμπορευματοποίησης του Πολιτισμού.
Το «Κονκλάβιο» απέσπασε τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Βρετανικής Ταινίας, Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου και Καλύτερου Μοντάζ, ενώ το «The Brutalist» τα βραβεία Σκηνοθεσίας, Α' Ανδρικού Ρόλου για τον Adrien Brody, Καλύτερης Φωτογραφίας και Πρωτότυπης Μουσικής.
Αν και η ταινία «Emilia Perez» σε 11 κατηγορίες απέσπασε μόνο τα βραβεία Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και Β' Γυναικείου Ρόλου για την Zoe Saldana, ενώ η ταινία «Anora» απέσπασε τα βραβεία Καλύτερου Κάστινγκ και Α' Γυναικείου Ρόλου για την Mikey Madison.
Επίσης, το «A Real Pain» του Τζέσι Αϊζενμπεργκ κέρδισε τα βραβεία Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου και Β' Ανδρικού Ρόλου για τον Kieran Culkin και το «Dune: Part Two» τα βραβεία Ηχου και Καλύτερων Ειδικών Οπτικών Εφέ. Το Βραβείο Ντοκιμαντέρ δόθηκε στην ταινία «Super/Man: The Christopher Reeve Story».
Μαζί τους επί σκηνής και στα κείμενα ο Οδυσσέας Ιωάννου θα αφηγηθεί κομμάτια από προσωπικές και συλλογικές ιστορίες, που συνθέτουν την ακριβή κληρονομιά του ελληνικού τραγουδιού.
Την παράσταση της Παρασκευής παρακολούθησε και ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος συνεχάρη θερμά τους συντελεστές. Παρευρέθηκαν ακόμα ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ, ο Θοδωρής Κωτσαντής, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, και η Σεμίνα Διγενή, βουλευτής του Κόμματος.
...Κι αν ξυπνούσαμε ένα πρωί και αντιμετωπίζαμε τον κίνδυνο να σβηστούν από όλες τις πλατφόρμες τα ελληνικά τραγούδια... αν ένας ιός τα εξαφάνιζε ακόμα κι όταν πηγαίναμε να βάλουμε ένα cd για να ακούσουμε... ποια τραγούδια θα σώναμε με νέες ηχογραφήσεις, με όποιον τρόπο μπορούμε; Κάπως έτσι είναι στημένη η παράσταση, που φέρνει ξανά μαζί στη σκηνή τον Νταλάρα με τον Παπακωνσταντίνου, να μας θυμίζουν τόσο δικά τους όσο και άλλα αγαπημένα τραγούδια από αυτό το πλήθος της τεράστιας διαδρομής τους.
Οι παραστάσεις συνεχίζονται μέχρι τις 21 Μάρτη.
Τα ντοκιμαντέρ που συμμετέχουν στο διευρυμένο τμήμα Πλατφόρμα+ θα προβληθούν στην ψηφιακή πλατφόρμα του Φεστιβάλ και θα είναι διαθέσιμα από τις 7 έως τις 21 Μάρτη, προκειμένου να έχουν μεγαλύτερο εύρος προβολής στο κοινό.
Παράλληλα, με αφορμή την πρόσφατη ανακάλυψη του ντοκιμαντέρ «Καστοριά» (1969) του Τάκη Κανελλόπουλου, θα πραγματοποιηθεί το αφιέρωμα με τίτλο «Γεωγραφία του βλέμματος: Η εκτός σχεδίου Ελλάδα (1950 - 2000)», το οποίο περιλαμβάνει 19 ταινίες τεκμηρίωσης που συνθέτουν ένα πολυεπίπεδο και διαφωτιστικό πορτρέτο της κοινωνικής, πολιτικής και πολιτισμικής ζωής της χώρας στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα. Το σπουδαίο αυτό ντοκουμέντο θα προβληθεί στην 27η διοργάνωση μαζί με τα ντοκιμαντέρ «Θάσος» και «Μακεδονικός Γάμος» του Τάκη Κανελλόπουλου, τα οποία από κοινού συνιστούν μια άτυπη «Μακεδονική τριλογία» ντοκιμαντέρ του σκηνοθέτη.
Το 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, επίσης, τιμά τους ντοκιμαντερίστες Νικολά Φιλιμπέρ (με τον Χρυσό Αλέξανδρο) και Λόρεν Γκρίνφιλντ, οι οποίοι θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσουν ένα μεγάλο αφιέρωμα από τις ταινίες τους στο κοινό. Στο πλαίσιο του μεγάλου αφιερώματος του Φεστιβάλ θα προβληθούν ταινίες που διερευνούν τις διαφορετικές πτυχές της Τεχνητής Νοημοσύνης. Στο ίδιο ζήτημα θα είναι αφιερωμένη και η εικαστική εγκατάσταση του Φεστιβάλ με το έργο LAUREN: Anyone Home της Lauren Lee McCarthy που θα παρουσιαστεί στο MOMus - Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, όπως και οι εκδόσεις του Φεστιβάλ.
Τα πόστερ του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης υπογράφει ο ζωγράφος Δημήτρης Αναστασίου.
Περισσότερες πληροφορίες για το Φεστιβάλ θα δημοσιεύσουμε τις επόμενες μέρες μόλις ολοκληρωθεί και το διεθνές πρόγραμμα.
Η μοναδική Μαρία Φαραντούρη και ο σπουδαίος βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος, υπό τη διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη, ερμήνευσαν έργα του μεγάλου μας συνθέτη.
Στη συναυλία έδωσε το «παρών» και ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας. Ακόμα, ο Θοδωρής Χιώνης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
Η συναυλία άνοιξε με αποσπάσματα από το εμβληματικό «Κάντο Χενεράλ » του Πάμπλο Νερούδα, στην αυθεντική του ενορχήστρωση, για δεκαπενταμελές μουσικό σύνολο και δύο χορωδίες, που καθήλωσε το κοινό. Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας ακούστηκαν τραγούδια του συνθέτη από γνωστούς και αγαπημένους κύκλους, σε ενορχήστρωση του πιανίστα Αχιλλέα Γουάστωρ.
Η κινηματογραφική ομάδα της Ενωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης (ΕΝΙΘ) προβάλλει την αντιπολεμική ταινία «Οταν πετούν οι γερανοί» σήμερα, Τρίτη, στις 7.30 μ.μ., στο Artbox Fargani (πρώην κινηματοθέατρο «Φαργκάνη»). Η προβολή της ταινίας εντάσσεται στο πλαίσιο της προσπάθειας οι λαοί να γιγαντώσουν τη φωνή αντίστασης στα πολεμοχαρή σχέδια των ιμπεριαλιστών και ταυτόχρονα την αλληλεγγύη.