Αποκαλυπτικά έγγραφα του «Ριζοσπάστη» επιβεβαιώνουν ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί βασικό μέσο μεταφοράς στρατιωτικού υλικού για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ και μάλιστα εν κρυπτώ! Μεγαλώνουν τα ερωτήματα και για τη νύχτα της σύγκρουσης στα Τέμπη
Η μετατροπή της χώρας σε ένα τεράστιο πολεμικό ορμητήριο των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ έχει κυριολεκτικά κατακλύσει τον σιδηρόδρομο με φορτία θανάτου, τα οποία - όπως αποκαλύπτει σήμερα ο «Ριζοσπάστης» - προκαλούν τεράστιους κινδύνους όχι μόνο στο σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και σε κατοικημένες περιοχές από τις οποίες διέρχονται!
Ο «Ριζοσπάστης» φέρνει στη δημοσιότητα υλικό που αποκαλύπτει ότι στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν δοθεί (και συνεχίζουν να δίνονται) άδειες για πολλαπλές αποστολές στρατιωτικού υλικού του αμερικανικού στρατού.
Μόνο το διάστημα Νοέμβρης 2022 - Απρίλης 2023 καταγράφονται τουλάχιστον 19 άδειες για μεταφορές στρατιωτικού υλικού, που χαρακτηρίζονται «Εξαιρετικές Στρατιωτικές Μεταφορές». Δηλαδή μεταφορές με υπερβάσεις του «περιτυπώματος φόρτωσης» (είναι οι μέγιστες διαστάσεις του φορτίου που επιτρέπεται να μεταφέρει ένας συρμός), καθώς οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων υπερβαίνουν τις τυπικές διαστάσεις των βαγονιών που τα μεταφέρουν.
Τα νέα αυτά στοιχεία, σε συνδυασμό με ήδη γνωστές πληροφορίες, συμπληρώνουν ένα εξαιρετικά επικίνδυνο «παζλ», όπου τρένα με πολεμικό υλικό διατρέχουν ασταμάτητα το σιδηροδρομικό δίκτυο, με ελάχιστες πληροφορίες να γίνονται γνωστές. Οχι μόνο για το περιεχόμενό τους αλλά και για τα ίδια τα δρομολόγια, που μπορεί να είναι άγνωστα ακόμα και για τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου.
Εκτροχιασμένο τρένο με άρματα μάχης και κοντέινερ με άγνωστο περιεχόμενο, του αμερικανικού στρατού, στην Αλεξανδρούπολη |
Θυμίζουμε ότι στη Θεσσαλία λειτουργούν ΝΑΤΟικές βάσεις (Λάρισα) και ότι οι αρωματικοί υδρογονάνθρακες, όπως το ξιλόλιο που εικάζεται ότι είχε φορτωθεί στην αμαξοστοιχία, χρησιμοποιούνται για τον εμπλουτισμό καυσίμων για πολεμικά αεροσκάφη.
Με βάση αυτά τα στοιχεία, το ΚΚΕ έχει ζητήσει απαντήσεις για την παρουσία τριών ανώτατων στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας το πρωί της επόμενης μέρας στον χώρο του εγκλήματος, αλλά και για τη συμμετοχή του υποδιοικητή της 1ης Στρατιάς και του αρχηγού της Πολεμικής Αεροπορίας στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας...
Ενα συγκλονιστικό ντοκουμέντο, που για πρώτη φορά βλέπει το φως της δημοσιότητας, είναι η απομαγνητοφωνημένη συνομιλία ανάμεσα σε δύο σταθμάρχες του ΟΣΕ που συζητάνε για το έγκλημα στα Τέμπη. Με αφορμή αυτό, οι δύο εργαζόμενοι αναφέρονται μεταξύ άλλων στο πλήθος αμαξοστοιχιών που είναι φορτωμένες με ΝΑΤΟικό πολεμικό υλικό, για το οποίο δεν υπάρχει καμία ενημέρωση.
Αμερικανοί στρατιώτες εφοδιάζουν με καύσιμα όχημα στην Αλεξανδρούπολη |
Ο διάλογος έχει ως εξής:
«- Λέω τον (...) θα γίνουν τελικά τα ΝΑΤΟικά; Λέει δεν ξέρω, γιατί κλωτσάνε και οι μηχανοδηγοί, ενώ εγώ θέλει να φύγω τώρα έναν μήνα. Και αυτοί έχουν δίκιο, αλλά και εγώ να ξέρω τι πρέπει να ετοιμάσω να πάρω. Για έναν μήνα, δεν είναι για μια μέρα - δυο.
- Κοίταξε τώρα, τα ΝΑΤΟικά δεν σταματάνε.
- Δεν ξέρω, αλλά δεν έχουμε χαρτί. Ούτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξέρει (...) Θα γίνουν τελικά; Πότε πρέπει να πάω; Δεν έχω εγώ χαρτί να μου λέει στις 5 πρέπει να είσαι εκεί, στις 6, στις 3.
- Βρε, εδώ έβγαλαν ανακοίνωση, από σήμερα θα κυκλοφορούσαν κάτι καινούργια δρομολόγια επάνω στο Ορμένιο και στην Ξάνθη (...) και ούτε μας ήρθε εμάς χαρτί. Το είχα διαβάσει στο ίντερνετ.
- Και εγώ το διάβασα.
- Και χαρτί δεν είχε έρθει σε εμάς, [θα] τρελαθούμε;».
Τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή του ο «Ριζοσπάστης» προέρχονται από την ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ του Τμήματος Εμπορευματικών Μεταφορών της «Hellenic Train» και του Τμήματος Κανόνων Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Συστημάτων του ΟΣΕ.
Πρόκειται για δεκάδες άδειες μεταφοράς στρατιωτικού υλικού με «πλήρη αμαξοστοιχία, αποτελούμενη μέχρι 30 βαγόνια». Τις μεταφορές αυτές πραγματοποίησε η «Hellenic Train» σε συνεργασία με άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες του εξωτερικού για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού.Μία από αυτές (26/4/2023) αφορά «πολλαπλές στρατιωτικές μεταφορές» για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού, με παραλήπτη τον ιταλικό στρατό και προορισμό τη Ρουμανία.
Οι μεταφορές που αναφέρονται στα συγκεκριμένα έγγραφα αφορούν δρομολόγια από την Αλεξανδρούπολη προς την Πολωνία και τη Ρουμανία, ενώ 4 άδειες είναι για δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Πολωνία. Τουλάχιστον 13 άδειες για πολλαπλές αποστολές εκδόθηκαν μέσα στον Νοέμβρη του 2022.
Στα έγγραφα αναφέρονται αναλυτικά οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων του αμερικανικού στρατού που μεταφέρονται.
Οι συρμοί των ΑμερικανοΝΑΤΟικών διέρχονται από κατοικημένες περιοχές, εκθέτοντας σε κίνδυνο χιλιάδες ζωές. Ειδικά στην Αλεξανδρούπολη, η διέλευση γίνεται μέσα από τον αστικό ιστό. Είναι επίσης γνωστό ότι δεν μεταφέρουν μόνο οχήματα, αλλά και διάφορα άλλα κοντέινερ, των οποίων το περιεχόμενο είναι παντελώς άγνωστο.
Χαρακτηριστική ήταν η κατάθεση, στην Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών, του εκπροσώπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμων και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, Ι. Ντίτσα, ο οποίος παραδέχτηκε ότι τα φορτία στα τρένα έρχονται σφραγισμένα και ο έλεγχος γίνεται μόνο στα χαρτιά που τα συνοδεύουν.
Επίσης, ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το διάστημα 2010 - 2015, Α. Ζηλιασκόπουλος, παραδέχτηκε ότι ακόμα και τα φορτία που δεν έρχονται από το εξωτερικό, αλλά διακινούνται εντός Ελλάδας, παραλαμβάνονται σφραγισμένα, ζυγίζονται και ο έλεγχος γίνεται μόνο δειγματοληπτικά, αν υπάρχει ένδειξη «ότι μας κλέβουν στα κιλά», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Το ξέσπασμα του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ουκρανία και η εμπλοκή της Ελλάδας αύξησαν θεαματικά τις αποστολές στρατιωτικού υλικού από την Αλεξανδρούπολη. Σύμφωνα με τις λιμενικές αρχές, από την έναρξη του πολέμου έως το καλοκαίρι του 2023 περίπου το 60% των αμερικανικών στρατιωτικών δυνάμεων που εισήλθαν ή έφυγαν από την Ευρώπη πέρασαν από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.1
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, από το 2020 έως το 2024 μόνο από την Αλεξανδρούπολη οι ΗΠΑ έχουν μεταφέρει με 28 πλοία 199 ελικόπτερα, 2.374 στελέχη και 14.926 «κομμάτια» - οχήματα, όπλα και πυρομαχικά.
Μεταξύ 2019 και 2021, 117.000 τόνοι αμερικανικού στρατιωτικού εξοπλισμού πέρασαν από το λιμάνι, σύμφωνα με τους «New York Times». Το διάστημα Ιούλης 2020 - Δεκέμβρης 2022 αναχώρησαν από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης 54 σιδηροδρομικές αποστολές με προορισμό τα Βαλκάνια και τη Βαλτική.
Τουλάχιστον ένα από τα τρένα που μετέφεραν τα «κομμάτια» της πολεμικής μηχανής των ΗΠΑ έχει εκτροχιαστεί στην Αλεξανδρούπολη, στις 2/12/2022, προκαλώντας τεράστια ανησυχία στους κατοίκους, που βλέπουν εδώ και χρόνια να μετακινείται διαρκώς πολεμικό υλικό, ενώ κανένας δεν είναι ενήμερος για το περιεχόμενο των κλειστών κοντέινερ που διασχίζουν τον αστικό ιστό.
Μάλιστα, πηγές έχουν επισημάνει στον «Ριζοσπάστη» ότι λόγω του βάρους τους οι εκτροχιασμοί των συρμών αυτών αποτελούν συχνό φαινόμενο.
Τι σχέση έχει η παρουσία τους με το στρατιωτικό υλικό που ξεφορτώνεται στην Αλεξανδρούπολη και προωθείται σιδηροδρομικώς προς τον Βορρά; Μεταφέρονται τέτοια επικίνδυνα υλικά για λογαριασμό των ΑμερικανοΝΑΤΟικών;
Μεταφορές πυρομαχικών γίνονται διαρκώς μέσα από πόλεις και χωριά, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας και ασφάλειας, κυριολεκτικά πίσω από την πλάτη του λαού, όπως φαίνεται και από τις πιο πρόσφατες περιπτώσεις σε Τύρναβο, Λαύριο και Πειραιά, με φορτηγά φορτωμένα με τόνους πυρομαχικών και ΤΝΤ για την Ουκρανία και σφαίρες για το Ισραήλ.
Αξίζει επίσης να υπενθυμίσουμε την περίπτωση του ουκρανικού αεροσκάφους «Antonov», που συνετρίβη το 2022 στο Παγγαίο. Το αεροπλάνο μετέφερε 11,5 τόνους πυρομαχικών από τη Σερβία και στο σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει ανέφερε ότι είναι κενό φορτίου, πρακτική που παραπέμπει σε παράνομη διακίνηση χημικών και επικίνδυνων όπλων.
Υπάρχει και η εξής πολύ σοβαρή πλευρά: Η ίδια η κυβέρνηση ομολογεί ότι ο σιδηρόδρομος ούτε σύγχρονος είναι, ούτε ασφαλής, με τον πρωθυπουργό να δεσμεύεται μάλιστα προσωπικά ότι θα τον καταστήσει τέτοιο το ...2027. Αφού όμως ισχύει αυτό, πως επιτρέπει να κυκλοφορούν στο ανασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο τρένα φορτωμένα με επικίνδυνο στρατιωτικό υλικό, κάνοντας ακόμα πιο πιθανό να υπάρξει μια μεγάλη καταστροφή;
Κάτω απ' αυτό το πρίσμα, γίνεται ακόμα πιο επιτακτική ανάγκη να δώσει η κυβέρνηση απαντήσεις και σε ό,τι αφορά το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που προκάλεσε την έκρηξη στα Τέμπη. Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα και έχουν τεθεί από το ΚΚΕ:
Παραπομπές:
2. https://www.dvidshub.net/news/445098/alexandroupoli-port-continues-growth-us-and-nato-presence
Από τις 24 Μαρτίου η νέα «πολυεθνική» αεροπορική άσκηση με τη συμμετοχή αποστολών από τις ΗΠΑ, το Ισραήλ, την Ινδία και άλλες χώρες
Eurokinissi |
Η ευρύτερη περιοχή μετατρέπεται για ακόμη μία φορά σε ορμητήριο ΝΑΤΟικών κ.ά. δολοφονικών οργανισμών και μηχανισμών, με ό,τι κινδύνους δημιουργεί αυτό για τον λαό της Ελλάδας συνολικότερα, στο πλαίσιο του συνεχώς εντεινόμενου ανταγωνισμού για την πρωτοκαθεδρία στο ιμπεριαλιστικό σύστημα ανάμεσα σε ΗΠΑ - Κίνα, που τροφοδοτούν τους πολέμους και τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις από την Ουκρανία έως τη Μ. Ανατολή με το μακέλεμα του Παλαιστινιακού λαού από το κράτος - δολοφόνο του Ισραήλ, τις τραγικές εξελίξεις σε βάρος του λαού της Συρίας κ.ά.
Για ακόμη μία φορά, άλλωστε, μετά και τη ΝΑΤΟική άσκηση «Ramstein Flag 2024» που πραγματοποιήθηκε για σχεδόν ένα 10ήμερο το φθινόπωρο (ολοκληρώθηκε 11 Οκτωβρίου), στην ίδια μονάδα, με τη συμμετοχή μονάδων των Πολεμικών Αεροποριών 12 χωρών, αλλά και Δυνάμεων του Στρατού Ξηράς, του Πολεμικού Ναυτικού και της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου, που «συνέδραμαν» στη «δημιουργία πολύπλοκων και ρεαλιστικών σεναρίων», σύμφωνα και με το ΓΕΑ, στην περιοχή θα βρεθεί ξανά προσωπικό και πολεμικά αεροπλάνα από 11 χώρες και συγκεκριμένα από: ΗΠΑ, Ισραήλ, Γαλλία, Ινδία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ισπανία, Ιταλία, Κατάρ, Πολωνία, Σλοβενία και Μαυροβούνιο. Επιπλέον, Αυστρία και Κύπρος θα συμμετάσχουν με προσωπικό υποστήριξης, ενώ Σλοβακία και Μπαχρέιν θα στείλουν ομάδες παρατηρητών.
Σύμφωνα, επιπλέον με το ΓΕΑ, στην άσκηση θα συμμετέχουν αεροπλάνα F-16, KC-46, KC-135, F/A-18 Hornet, G-550, Tornado, F-15, B-412, PC-9, αλλά και τα ρωσικής κατασκευής SU-30, που είναι ενταγμένα στην Πολεμική Αεροπορία της Ινδίας, με την οποία «αναβαθμίζονται» συνεχώς οι στρατιωτικές σχέσεις στο πλαίσιο της προώθησης των σχεδιασμών για την προώθηση του εμπορικού δρόμου IMEC, ανταγωνιστικού στον κινέζικο «δρόμο του μεταξιού».
Η άσκηση θα εξελιχθεί σε τρεις φάσεις, όπου η πρώτη θα αφορά την προετοιμασία (24 - 30 Μαρτίου), η δεύτερη την εκτέλεση (31 Μαρτίου - 11 Απριλίου) και η τρίτη την αναδίπλωση (11 - 13 Απριλίου).
Οπως δημοσιεύει το ΓΕΑ, μέσα από την άσκηση θα εξελιχθούν: «Επιθετικές Επιχειρήσεις εναντίον Αεροπορικής Ισχύος - Offensive Counter Air Operations (OCA). Αμυντικές Επιχειρήσεις εναντίον Αεροπορικής Ισχύος - Defensive Counter Air Operations (DCA). Στρατηγικές Αεροπορικές Επιχειρήσεις - Strategic Air Operations. Επιχειρήσεις Αεροπορικών Δυνάμεων επ' ωφελεία Χερσαίων και Θαλάσσιων Επιχειρήσεων - Air Power Contribution to Counter-Land Operations (APCLO) and Air Power Contribution to Maritime Operations (APCMO). Αποστολές Αναγνώρισης - Reconnaissance Missions (RECCE). Αποστολές Ερευνας και Διάσωσης Μάχης - Combat Search And Rescue (CSAR). Αποστολές εναντίον Χρονικά Ευαίσθητων Στόχων - Time Sensitive Targets (TST). Αποστολές Προστασίας Υψηλής Αξίας Ιπτάμενων Μέσων - High Value Airborne Asset (HVAA)».
Θα εκτελεστεί επίσης «ένας σημαντικός αριθμός αποστολών με τη χρήση των Τακτικών Εξομοιωτών αεροσκαφών F-16 της Μοίρας Επιχειρησιακής Συνθετικής Εκπαίδευσης (ΜΕΣΕ) του ΚΕΑΤ, επεκτείνοντας την άσκηση και στον ψηφιακό κόσμο», ενώ προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της άσκησης την όλη επίβλεψη των αποστολών θα έχει το Σχολείο Οπλων Τακτικής του Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ).
Η σημασία, τέλος, που δίνεται στον «Ηνίοχο» και στα εξεταζόμενα σενάρια φαίνεται και από τη συμμετοχή δυνάμεων του Στρατού Ξηράς και του Πολεμικού Ναυτικού, που όπως υπογραμμίζεται θα συνδράμουν καθοριστικά στη δημιουργία πολύπλοκων και ρεαλιστικών σεναρίων σε όλο το εύρος της χώρας. Στην άσκηση συμμετέχουν δυνάμεις του Στρατού Ξηράς και του Πολεμικού Ναυτικού, οι οποίες συνδράμουν καθοριστικά στη δημιουργία πολύπλοκων και ρεαλιστικών σεναρίων σε όλο το εύρος του ελλαδικού χώρου.
Την ίδια ώρα, συνεχείς είναι οι κινήσεις αμερικανοΝΑΤΟικών πλοίων από και προς τη ΝΑΤΟική βάση της Σούδας στα Χανιά, αυξάνοντας τους κινδύνους για τον ελληνικό λαό. Συγκεκριμένα, πριν δυο μέρες, τη Δευτέρα 10 Μαρτίου κατέπλευσε το πλοίο διοίκησης και ελέγχου κατηγορίας «Blue Ridge USS MOUNT WHITNEY LCC 20» στο λιμάνι της Σούδας. Το «Mount Whitney» σύμφωνα με πληροφορίες συμμετέχει σε επιχειρήσεις στην περιοχή επιχειρήσεων του 6ου Στόλου των ΗΠΑ.