Σελ. /24
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 17 Απρίλη 2025 - αριθ. φύλλου: 14727

ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ «HELLENIC TRAIN»
Απαιτεί κατάργηση του δεύτερου μηχανοδηγού για να μειωθεί το «εργατικό κόστος»!

Με το χάλι του σιδηροδρομικού δικτύου, είναι θέμα χρόνου να συμβούν τα επόμενα «Τέμπη»


ΣΕΛ.  3
ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Κομμένος και ραμμένος στα συμφέροντα των ομίλων, φωτογραφίζει επικίνδυνους σχεδιασμούς

ΚΚΕ: Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί «ασπίδα» στις απαράδεκτες αξιώσεις της Τουρκίας όπως προβάλλεται από την κυβέρνηση


ΣΕΛ.  5

Εισιτήρια - φωτιά για τα κέρδη των εφοπλιστών - Δραστική μείωση τώρα!

Το λιμάνι του Πειραιά επισκέφτηκε χτες ο Δ. Κουτσούμπας και μίλησε με εκπροσώπους από ναυτεργατικά σωματεία και συλλόγους νησιωτών

  • Σχεδόν έναν μισθό κοστίζει για μια οικογένεια το πήγαινε - έλα σε κάποιο νησί. Το κόστος των μετακινήσεων επιβαρύνει το λαϊκό εισόδημα, που στενάζει από την ακρίβεια σε βασικά αγαθά
  • «Δεν είναι μόνο οι διακοπές, μη σου τύχει να αρρωστήσεις και χρειαστεί να μετακινηθείς», καταγγέλλουν οι νησιώτες, που δεν αντέχουν άλλο να πληρώνουν τα πανάκριβα εισιτήρια
  • Παρέμβαση - Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ στην Κομισιόν: Οι πλοιοκτήτες μετακυλούν στους επιβάτες τα κόστη της χρήσης νέου καυσίμου στο πλαίσιο του ευρωενωσιακού κανονισμού «Fit For 55»

Eurokinissi


ΣΕΛ.  6   -   7

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Στον τόπο του εγκλήματος

Ούτε μήνας δεν πέρασε από όταν η κυβέρνηση ανακοίνωνε ότι ξεκινάει τις ...«fast track» παρεμβάσεις για την «αποκατάσταση» του σιδηρόδρομου, και αποδεικνύεται ότι στόχος της είναι να ενισχύσει τις ράγες του κέρδους και της «απελευθέρωσης».

Μόλις προχθές, λοιπόν, η «Hellenic Train», επιστρέφοντας στον τόπο του εγκλήματος, ήρθε να επιβεβαιώσει ότι οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης θα έχουν «οδηγό» ακριβώς την πολιτική που οδήγησε στα Τέμπη: Την πολιτική του «κόστους - οφέλους», της «εξοικονόμησης πόρων» και της μεγιστοποίησης των κερδών.

Τι άλλο είναι το «κόψιμο» του δεύτερου μηχανοδηγού από τον θάλαμο διακυβέρνησης των τρένων, που προωθεί η εταιρεία, με την κυβέρνηση να εξετάζει την ικανοποίηση του αιτήματος;

Σημειωτέον, ο δεύτερος μηχανοδηγός προβλέπεται από τον κανονισμό λειτουργίας του σιδηρόδρομου για λόγους ασφαλείας, σε ένα δίκτυο όπου δεν έχουν εγκατασταθεί και δεν λειτουργούν τα απαραίτητα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, όπως αποδείχθηκε και την τραγική νύχτα του Φλεβάρη του 2023 με τους 57 νεκρούς.

Ο δεύτερος μηχανοδηγός, η παρουσία του οποίου αποτελεί στοιχειώδες μέτρο προστασίας, «κοστίζει» στην εταιρεία, τόσο σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση όσο και στη μισθοδοσία του. Οπότε, με την περικοπή που προωθείται, ουσιαστικά η «Hellenic Train» απαλλάσσεται από «περιττά κόστη» που αποτελούν βαρίδι για την κερδοφορία της.

Μάλιστα, η νέα αυτή εγκληματική πρακτική έρχεται ενώ είναι σε γνώση κυβέρνησης και εταιρείας ότι τα τρένα εξακολουθούν να πηγαίνουν «στα τυφλά», ότι το σύστημα ETCS δεν λειτουργεί, η τηλεδιοίκηση δεν έχει ολοκληρωθεί και οι μονές γραμμές εκτείνονται σε δεκάδες χιλιόμετρα, οι δε μηχανοδηγοί φτάνουν να επικοινωνούν με κινητά τηλέφωνα, γιατί η ασύρματη επικοινωνία έχει σοβαρά προβλήματα.

Αντί δηλαδή η εταιρεία και η κυβέρνηση να προσλάβουν επιπλέον προσωπικό και να κάνουν καλύτερη εκπαίδευση, αντί να στελεχώσουν όλες τις θέσεις και να βελτιώσουν τις υποδομές, κάνουν το ακριβώς αντίθετο: Αυξάνουν την εντατικοποίηση σε τρένα και σταθμαρχεία, μειώνουν το αναγκαίο προσωπικό, σε καίριες μάλιστα θέσεις, και φορτώνουν περισσότερα βάρη σε όσους εργαζόμενους απομένουν στις θέσεις τους.

Τελικά, τα όποια «μέτρα» προωθούνται ενισχύουν ακόμα περισσότερο τους παράγοντες ανασφάλειας για προσωπικό και επιβάτες. Αυτό είναι το «τίμημα» για τη θωράκιση της κερδοφορίας της «Hellenic Train», που βλέπει να απειλείται μετά τα Τέμπη.

Πρόκειται για εξέλιξη που δίνει «στο πιάτο» την επόμενη φάση της υλοποίησης της στρατηγικής της ΕΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, την οποία υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις, οδηγώντας τελικά στα Τέμπη. Η ίδια η κυβέρνηση έλεγε άλλωστε ότι στόχος των παρεμβάσεών της είναι η εξασφάλιση, μέσω νέας εταιρείας, της «ευέλικτης και αποδοτικής διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής», αξιοποιώντας γι' αυτόν τον σκοπό και το πόρισμα της διορισμένης από την ίδια επιτροπής διερεύνησης της σύγκρουσης των Τεμπών.

Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι κάθε μεταρρύθμιση σ' αυτό το ναρκοθετημένο πλαίσιο, της «απελευθέρωσης» και της ενίσχυσης της επιχειρηματικής λειτουργίας, γίνεται με κριτήριο το μέγιστο κέρδος, σε βάρος της ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών.

Οσο συνεχίζεται η εγκληματική αυτή πολιτική τόσο οι επιβάτες και οι σιδηροδρομικοί θα είναι εκτεθειμένοι σε κάθε λογής κινδύνους, δεν θα αξιοποιούνται τα σύγχρονα μέσα που υπάρχουν για να αποτρέπουν από μικρά ατυχήματα μέχρι τραγωδίες.

Απάντηση μπορεί να δώσει μόνο η αμφισβήτηση και σύγκρουση με αυτόν τον ματωμένο δρόμο. Η πάλη για φτηνό, σύγχρονο και ασφαλή σιδηρόδρομο, που θα βάζει στο στόχαστρο τις ράγες του κέρδους, για να ξεμπερδεύει ο λαός με τους επιχειρηματικούς ομίλους και το κράτος τους, όλους όσοι μετατρέπουν μια βασική ανάγκη σε πεδίο για μπίζνες, με τραγικά αποτελέσματα.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΥΦΕΣΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ
Πανελλαδικό Διήμερο Αντιιμπεριαλιστικής Δράσης στις 17 - 18 Μάη

Την Κυριακή 18/5 η Μαραθώνια Πορεία Ειρήνης, με εκκίνηση από τον Τύμβο του Μαραθώνα | Να εκφραστεί ακόμα πιο δυνατά η αντίθεση του λαού στην πολεμική οικονομία και εμπλοκή


ΣΕΛ.  4

Μην χάσετε αύριο τον «Ριζοσπάστη»!

Λόγω της αργίας του Πάσχα, ο «Ριζοσπάστης του Σαββατοκύριακου» θα κυκλοφορήσει αύριο Παρασκευή. Μην τον χάσετε!



ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ
Σε ρυθμούς Πρωτομαγιάς τα συνδικάτα

ΣΕΛ.  11
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Χέρι - χέρι η πολεμική προετοιμασία με την αναβάθμιση των κατασταλτικών μηχανισμών

Ερώτηση - παρέμβαση στην Κομισιόν από την Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ


ΣΕΛ.  4
ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΕ
Στο στόχαστρο 15 τρισ. ευρώ αποταμιεύσεων και ασφαλιστικών εισφορών

ΣΕΛ.  12   -   13
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ - ΠΟΛΥΜΥΛΟΣ
Τραγικές ελλείψεις μέτρων σήμανσης και ασφάλειας πίσω από το προδιαγεγραμμένο δυστύχημα

Ανακοίνωση της ΕΠ Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ


ΣΕΛ.  21

Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ