Avaton |
Πλάι λοιπόν, στα παλιά δώρα που κατά καιρούς με τις εξαγγελίες στη ΔΕΘ προσέφερε ο πρωθυπουργός (βλέπε ανεργία, φθίνουσα πορεία της παραγωγικής βάσης του νομού, βασικές υποδομές που εξαγγέλλονται από το 1996 και δεν υλοποιούνται), τώρα έρχεται να αναγγείλει και άλλα στο πλαίσιο του «μητροπολιτικού» ρόλου που έχει αναλάβει η πόλη, η πρωτεύουσα των Βαλκανίων, στον καταμερισμό των δεσμεύσεών της στα ευρωατλαντικά αφεντικά. Δώρα που βαθαίνουν την υποτέλεια και διώχνουν μακριά κάθε δυνατότητα και ελπίδα για παραγωγική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.
Σήμερα το πρωί, λοιπόν, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα καταπλεύσει γαλλικό πολεμικό πλοίο, το οποίο μεταφέρει οχήματα και προσωπικό που στη συνέχεια θα προωθηθούν οδικώς προς την ΠΓΔΜ. Επόμενο αναμένεται να αφιχθεί πλοίο της αγγλικής δύναμης. Συνολικά, τις επόμενες μέρες από το λιμάνι και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα διέλθουν περίπου 1.000 από τους 1.900 Αγγλους που συμμετέχουν στη νέα επέμβαση του ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια, 530 Γάλλοι, 500 Γερμανοί και 900 Τσέχοι, Ούγγροι, Ιταλοί, Ολλανδοί, Νορβηγοί, Ισπανοί και Τούρκοι.
Avaton |
Την ίδια ώρα, οι υπηρεσίες σε Κιλκίς, Πέλλα, Φλώρινα ετοιμάζονται να υποδεχτούν τους χιλιάδες των προσφύγων που θα προκύψουν από τη συμμετοχή της χώρας μας στο νέο κύκλο του βρώμικου πολέμου στα Βαλκάνια.
Επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά πως η Θεσσαλονίκη, με το «μητροπολιτικό» ρόλο που της έχει αναθέσει η κυβέρνηση ,στο πλαίσιο των εντολών του ΝΑΤΟ, μετατρέπεται σε στρατιωτικοποιημένη περιοχή, πύλη εισόδου των ιμπεριαλιστών και των στρατευμάτων τους προς τη βαλκανική ενδοχώρα. Και το λιμάνι, το αεροδρόμιο, ο σιδηρόδρομος και οι άλλες υποδομές της έχουν παραδοθεί πλήρως στις ΝΑΤΟικές ορδές του θανάτου που περνοδιαβαίνουν ανεξέλεγκτα και δρουν ως επικυρίαρχοι. Είναι χαρακτηριστικό πως υπεύθυνος για τις μετακινήσεις των ΝΑΤΟικών δυνάμεων που διέρχονται έως και σήμερα μέσω της Θεσσαλονίκης για Κόσσοβο, είναι Αμερικανός αξιωματικός που βρίσκεται στο Κόσσοβο.
Ούτε καν το Γ` Σώμα Στρατού (έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη), που είχε αναλάβει την ευθύνη της «φιλοξενίας» των πολυεθνικών «Ράμπο», φαίνεται πως έχει κάποια αρμοδιότητα, πέρα από αυτή του ρόλου της ορντινάντσας. `Η τουλάχιστον δεν ανακοινώνεται να έχει καμία αρμοδιότητα.
Associated Press |
Και από αυτό το γεγονός γίνεται πλέον κατανοητό πως ο πόλεμος στην περιοχή θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια ακόμα. Και η Ελλάδα θα συμμετέχει ουσιαστικά, με την αποστολή εκστρατευτικών σωμάτων εκτός συνόρων.
Μια τέτοια προοπτική μόνο τρόμο μπορεί να φέρνει στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας. Περισσότεροι από 200.000 πολυεθνικοί «Ράμπο» και 50.000 οχήματα και βαρέα όπλα πέρασαν από τη Θεσσαλονίκη, μέσα στα τρία τελευταία χρόνια, για την επιχείρηση στο Κόσσοβο.
Και η διέλευση συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Χωρίς κανέναν έλεγχο των φορτίων της «KFOR», που μεταφέρονται τράνζιτ οδικώς και σιδηροδρομικώς.
Ακόμη και μετά την αποκάλυψη των τεράστιων κινδύνων που εγκυμονεί η διέλευση οχημάτων και άλλων πολεμικών υλικών, μολυσμένων με εξασθενημένο ουράνιο, οι έλεγχοι παραμένουν υποτυπώδεις.
Το λιμάνι και ο σιδηρόδρομος έχουν μετατραπεί σε ξέφραγο αμπέλι για τους ΝΑΤΟικούς και σε απροσπέλαστη περιοχή για τους μη έχοντες εργασία πολίτες. Φορτία ακόμη και χωρίς ένδειξη ή συνοδευτικά έγγραφα περνούν με άνωθεν εντολές.
Μια τέτοια περίπτωση κατήγγειλαν εργαζόμενοι, οι οποίοι μάλιστα απειλήθηκαν με απόλυση. Το περιστατικό συνέβη στις 28 Ιούλη, στο λιμάνι της πόλης. Την ώρα που βαγόνια του ΟΣΕ φορτώνονταν με υλικό της «KFOR», διαπιστώθηκε πως ένα φορτίο δεν είχε τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα. Αντίθετα, εξωτερικά είχε ένδειξη φορτίου επουσιώδους αντικειμένου. Οταν οι εργαζόμενοι άνοιξαν το φορτίο διαπίστωσαν πως το «επουσιώδες αντικείμενο» ήταν όπλα και σφαίρες. Αμέσως ζήτησαν να κρατηθεί το φορτίο. Ομως σε απάντηση έλαβαν απειλές. Οι προϊστάμενοί τους, ξεκαθάρισαν πως το υπουργείο Αμυνας απαιτεί να προωθηθεί το φορτίο. Αν δεν το κάνουν κινδυνεύουν να σταλούν σε «παρατεταμένες διακοπές».
Αραγε ποιοι να ήταν οι παραλήπτες του φορτίου;
Μετά και τα παραπάνω περιστατικά, αλλά και ενόψει της σχεδιαζόμενης νέας εμπλοκής του ΟΣΕ στην επιχείρηση μεταφοράς των στρατιωτών και του πολεμικού υλικού του ΝΑΤΟ προς την ΠΓΔΜ, αύριο Δευτέρα θα συνεδριάσει η Διοίκηση του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βόρειας Ελλάδας, προκειμένου να καθορίσει τις μορφές αντίδρασης των εργαζομένων. Να θυμίσουμε ότι παλιότερα εργαζόμενοι του ΟΣΕ μαζί με φιλειρηνικούς πολίτες της Θεσσαλονίκης είχαν μπλοκάρει τη μεταφορά τρένου με μαζική κινητοποίηση έξω από το λιμάνι.
Αν και στο εσωτερικό, οι έλεγχοι - όσοι γίνονται - διενεργούνται για τα μάτια του κόσμου, περιμετρικά, στις πύλες του λιμανιού, η φύλαξη έχει ενισχυθεί και οι έλεγχοι έχουν εντατικοποιηθεί. Ιδιαίτερα τώρα που και άλλες χιλιάδες στρατιωτών αναμένεται να εκστρατεύσουν στα Βαλκάνια μέσω της Θεσσαλονίκης.
Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν πως για τις επόμενες μέρες ετοιμάζεται ενίσχυση των δυνάμεων του Λιμενικού με τη μεταφορά προσωπικού από άλλες περιοχές της χώρας. Πάντως ο υπολιμενάρχης του Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης δεν επιβεβαιώνει την πληροφορία. Ενώ μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής δήλωνε πως δεν υπάρχει και τέτοιος λόγος, αφού «οι δυνάμεις του ΝΑΤΟ δε θα διέλθουν από το λιμάνι».
Τρίτη 28 Αυγούστου και ώρα 7.30 μμ στην πλατεία Κάνιγγος
Με τη συγκέντρωση - πικετοφορία που διοργανώνουν την Τρίτη 28 Αυγούστου και ώρα 7.30 μ.μ. στην πλατεία Κάνιγγος, η Παναθηναϊκή Επιτροπή για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη (ΠΕΔΥΕ), η Νεανική Δράση για την Ειρήνη και η Αντιπολεμική Κίνηση Αθήνας, το αντιιμπεριαλιστικό κίνημα της πατρίδας μας θα δώσει τη δική του δυναμική απάντηση και θα εκφράσει την πλήρη αντίθεσή του στα νέα σχέδια του ΝΑΤΟ για τα Βαλκάνια και παράλληλα θα καταδικάσει τη στάση της ελληνικςή κυβέρνησης.
Ηδη για τη συγκεκριμένη κινητοποίηση πολύ μαζικοί φορείς και συνδικάτα εργαζομένων με ανακοινώσεις τους παροτρύνουν τα μέλη τους να πάρουν μαζικά μέρος. Εξάλλου η Ελληνική Επιτροπή για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη (ΕΕΔΥΕ) καλεί τις Επιτροπές Ειρήνης, τη νεολαία, τους μαζικούς και κοινωνικούς φορείς να συμμετέχουν στη συγκέντρωση, διαδηλώνοντας και εκφράζοντας την αντίθεσή τους ώστε: