ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 15 Γενάρη 2002
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Απεργούν και διαδηλώνουν σήμερα

Συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας. Σε αγώνες για να μην περάσει η αξιολόγηση καλεί η ΕΣΑΚ ΔΕΕ

Και πάλι στους δρόμους οι εκπαιδευτικοί (από παλιότερη κινητοποίηση)
Και πάλι στους δρόμους οι εκπαιδευτικοί (από παλιότερη κινητοποίηση)
Στο δρόμο βγαίνουν σήμερα οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενάντια στην προσπάθεια χειραγώγησής τους που επιχειρείται μέσα από το προωθούμενο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση, διοίκηση της εκπαίδευσης και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ενώ ζητούν και την επίλυση προβλημάτων της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού.

Στις 12 το μεσημέρι πραγματοποιείται στο υπουργείο Παιδείας συγκέντρωση διαμαρτυρίας των Διδασκαλικών Συλλόγων και ΕΛΜΕ του Λεκανοπεδίου, ενώ ανάλογες κινητοποιήσεις προγραμματίζονται και σε άλλες πόλεις της χώρας, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας της ΔΟΕ και της 3ωρης στάσης εργασίας της ΟΛΜΕ.

Στη Θεσσαλονίκη το συλλαλητήριο πραγματοποιείται στις 12 το μεσημέρι στο άγαλμα του Βενιζέλου. Ενώ με απόφασή της συμμετέχει και η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων του νομού. Με ανακοίνωσή της δηλώνει ότι συμπαραστέκεται στο δίκαιο αγώνα των εκπαιδευτικών, υπογραμμίζοντας ότι «απαιτούν την κατοχύρωση και διεύρυνση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, καθώς και την ποιοτική αναβάθμισή της» και ξεκαθαρίζοντας πως «ο εκπαιδευτικός μόνο όταν λειτουργεί μέσα σε ένα πλαίσιο εργασιακής δημοκρατίας με μόνιμη σχέση εργασίας και παιδαγωγική αυτονομία, μπορεί να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά μας και μαθητές του και να τα κάνει αυριανούς πολίτες ικανούς να κρίνουν, να αμφισβητούν, αλλά και να διεκδικούν όποτε απαιτείται».

Οι εκπαιδευτικοί διαδηλώνουν την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο το οποίο προωθείται από το υπουργείο Παιδείας αυταρχικά, όπως έχουν καταγγείλει οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, καθώς δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι θέσεις του κλάδου, ενώ μέσα από αυτό προκρίνεται η σύνδεση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη (ακόμη και με τη μονιμότητά τους), ενισχύονται οι μηχανισμοί ελέγχου και επιβολής, μειώνεται η όποια λαϊκή συμμετοχή στην οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας και επιβάλλεται ένας έλεγχος μέσα από ένα πλέγμα απόλυτα ελεγχόμενων από την κυβέρνηση «στελεχών εκπαίδευσης».

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ

Σε αγώνα για να μην περάσει το νομοσχέδιο καλεί τους εκπαιδευτικούς η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, υπογραμμίζοντας τις αρνητικές συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς και την εκπαίδευση γενικότερα. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ σε ανακοίνωσή της σημειώνει ότι «οι πλειοψηφίες των ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ σιωπούν και αποφεύγουν ν' αναδείξουν και να συγκρουστούν με την ουσία της αξιολόγησης». Ειδικότερα σημειώνει ότι «οι παρατάξεις ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, που τάσσονται υπέρ της αξιολόγησης, δεν μπορούν να δώσουν τη μάχη και αντικειμενικά αφοπλίζουν τον κλάδο και καλλιεργούν το έδαφος για να περάσει, να γίνει αποδεκτή στη συνείδηση του κλάδου και της κοινωνίας η αντιδραστική τομή της αξιολόγησης». Σε ό,τι αφορά την παράταξη της ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ σημειώνει χαρακτηριστικά ότι αφού στο ΔΣ της ΟΛΜΕ «τα βρήκε» με τη ΔΑΚΕ και τη ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ για μια εφ' όλης της ύλης εισήγηση που υποβαθμίζει το θέμα της αξιολόγησης, ζητούν όπως και η ΠΑΣΚ διάλογο, με βάση τις θέσεις των συνεδρίων που στήριξαν ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ. Ταυτόχρονα απορρίφθηκε πρόταση της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ για οργάνωση του αγώνα μέσα από ΓΣ, χωρίς το «καπέλο» και τους όρους της εισήγησης, ώστε να μην ψηφιστεί και να μην εφαρμοστεί στην πράξη η αξιολόγηση.

«Οι εκπαιδευτικοί είναι ανάγκη συσπειρωμένοι στο μέτωπο των ταξικών δυνάμεων, το ΠΑΜΕ, μαζί με τους μαθητές, τους γονείς και όλο το λαό, παραμερίζοντας τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, να συνεχίσουμε τον αγώνα μας για ένα Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις, διεκδικώντας την Παιδεία που έχει ανάγκη ο λαός και ο τόπος μας», καταλήγει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, καλώντας τους εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν τον αγώνα, παίρνοντας την υπόθεση στα χέρια τους, με Επιτροπές Αγώνα, αποφάσεις ΓΣ και ΔΣ, ώστε να μην επιτρέψουν να υλοποιηθεί η αξιολόγηση.

Προς ένα αυταρχικότερο έλεγχο της εκπαίδευσης

Ξεκίνησε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του τριπλού νομοσχεδίου για την αξιολόγηση

Η πολιτική ουσία των κυβερνητικών επιλογών που κάθε άλλο παρά αναζητούν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που αντιστοιχεί στις ανάγκες των εργαζομένων υπαγορεύει το περίφημο νομοσχέδιο, για την αξιολόγηση του οποίου η συζήτηση ξεκίνησε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής, επισήμανε ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης. Υπέρ του νομοθετήματος τάχτηκαν μόνο οι κυβερνητικοί βουλευτές.

«Κανείς δεν αρνείται ότι πρέπει να ελέγχεται το έργο που παράγεται στα πλαίσια αυτού του συστήματος» επισήμανε στην παρέμβασή του ο βουλευτής του ΚΚΕ, σημειώνοντας ότι παράλληλα ένα τέτοιο σύστημα πρέπει «να διαμορφώνεται με βάση τις ανάγκες μιας κοινωνίας εργαζομένων». Ενώ, αντίθετα, στο νομοσχέδιο «απλώς περιορίζεται σε μια σειρά άγονων θεωρητικών περιγραφών». Επίσης, παρατήρησε «τόσο η δομή των οργάνων που διεκπεραιώνουν τις διαδικασίες αξιολόγησης και επιμόρφωσης εξαρτώνται άμεσα από τον υπουργό», με αποτέλεσμα «ο υπουργός, η κυβέρνηση και οι πολιτικές που ασκεί θα δρουν έξω από το πλαίσιο του σύνθετου εκπαιδευτικού μας συστήματος» και «δε θα επηρεάζονται από τα εκπαιδευτικά όργανα που θεσμοθετούνται». Σημείωσε μάλιστα ότι «παρεμβαίνουν αυταρχικά στη λειτουργία αυτών των οργάνων», ενώ «δεν ενσωματώνουν στοιχεία κοινωνικού ελέγχου».

Ιδιαίτερα για την αξιολόγηση ο Γιώργος Χουρμουζιάδης μίλησε για «έλλειψη ενός ορισμού στην εισηγητική έκθεση» που αρκείται σε «διακηρυκτικές διατυπώσεις» τονίζοντας πως «η αξιολόγηση θα εκφυλιστεί σε μια διοικητική πράξη αυταρχικού ελέγχου» ενώ θα «πρέπει να θεμελιώνονται συγκεκριμένες αξίες», σημειώνοντας την ανάγκη για νέα φιλολαϊκό, δημιουργικό σύστημα μια και μόνο τότε «η αξιολόγηση μπορεί να αποκτήσει προοπτική» και «σχέση με τις βιοτικές ανάγκες του λαού μας». Παράλληλα, αναφέρθηκε στην πρόταση του ΚΚΕ για «εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση», λέγοντας ότι είναι «λανθασμένη θεωρητικά και πρακτικά η διάκριση ανάμεσα στο εκπαιδευτικό έργο και τον εκπαιδευτικό», αναρωτώμενος «πώς κρίνεται και ελέγχεται ως χωριστή οντότητα το εκπαιδευτικό έργο και ως χωριστή οντότητα ο εκπαιδευτικός;». Αναφερόμενος στην επιμόρφωση σημείωσε ότι «το νομοσχέδιο γενικολογεί», ενώ σχολιάζοντας τη θέσπιση οργανισμού ιδιωτικού δίκαιου που θα αναλάβει την επιμόρφωση μίλησε για «εισβολή των ιδιωτικών συμφερόντων στην εκπαίδευση», ενώ σημείωσε ότι διατηρούνται οι «ανισότητες ανάμεσα στο δάσκαλο του χωριού και σε εκείνον της πόλης».

Για «συντήρηση και υπερσυγκέντρωση εξουσιών στα χέρια του υπουργού Παιδείας» έκανε λόγο στην παρέμβασή του, εκπροσωπώντας τη ΝΔ, ο βουλευτής της Γιώργος Καλός σημειώνοντας ότι πρόκειται για «ένα δαιδαλώδες, πρόχειρο και ολότελα αντιφατικό σχέδιο κομματικής άλωσης της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης». Τέλος, για νομοσχέδιο μακριά από τις ανάγκες της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου έκανε λόγο ο εισηγητής του ΣΥΝ Φώτης Κουβέλης. To βράδυ αναμενόταν να πάρει το λόγο ο υπουργός Παιδείας Πέτρος Ευθυμίου.

30ό ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΙΕΛΕ
Δεύτερη έδρα στην ΑΣΚ

Ολοκληρώθηκε την Κυριακή το 30ό Συνέδριο της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), το οποίο πραγματοποιήθηκε σε μία περίοδο που ο κλάδος βρίσκεται στο προσκήνιο με αφορμή την τροπολογία για τον περιορισμό των απολύσεων στα ιδιωτικά σχολεία.

Οι εργασίες του συνεδρίου ολοκληρώθηκαν την Κυριακή με την ανάδειξη του νέου ΔΣ της Ομοσπονδίας. Ψήφισαν 165 σύνεδροι (από 145 στο προηγούμενο συνέδριο) και έλαβαν: «Ενότητα» (στηρίζεται από ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ) 101 ψήφους και 7 έδρες (είχαν 88 ψήφους και 7 έδρες), ΔΑΚΕ 23 ψήφους και 1 έδρα (είχε 22 και 2 έδρες), Αγωνιστική Συνδικαλιστική Κίνηση 23 ψήφους και 2 έδρες (είχε 14 ψήφους και 1 έδρα) και Αριστερές Κινήσεις Εκπαιδευτικών 18 ψήφους και 1 έδρα (είχε 18 ψήφους και 1 έδρα).

Οι αντιπρόσωποι της ΑΣΚ, ο χρόνος των οποίων ήταν περιορισμένος με ευθύνη της πλειοψηφίας, κατά τη διάρκεια των τοποθετήσεων για την κριτική πεπραγμένων και τη χάραξη προγράμματος δράσης, σημείωσαν την ανάγκη ο κλάδος να αγωνιστεί μαζί με το υπόλοιπο συνδικαλιστικό κίνημα για γενικότερα ζητήματα που απασχολούν τους εργαζόμενους και να μην περιορίζεται σε κλαδικά αιτήματα.

Κατά την πρώτη μέρα του συνεδρίου, απηύθυναν χαιρετισμό εκπρόσωποι κομμάτων και του υπουργείου Παιδείας. Στο χαιρετισμό που απηύθυνε η επικεφαλής του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, Ε. Μηλιαρονικολάκη, ανέπτυξε τη θέση του ΚΚΕ για πλήρη κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης κάθε μορφής, σημειώνοντας ότι το Κόμμα αγωνίζεται για την καθιέρωση ενός ενιαίου, κοινού για όλους τους μαθητές, δωδεκάχρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου, στο οποίο έχουν θέση όλοι οι εκπαιδευτικοί: Δημόσιοι, ιδιωτικοί και αδιόριστοι. «Γιατί σε ένα σχολείο, που βάζει σαν στόχο του να μορφώσει όλα, ανεξαίρετα, τα παιδιά του, χωρίς ανάγκη φροντιστηρίων, σε ένα σχολείο που επιδιώκει όχι απλά να εκπαιδεύσει, αλλά να διαπλάσει ανθρώπινη προσωπικότητα με χαρακτήρα και κριτήρια για τη ζωή, σε ένα σχολείο ολοκληρωμένης παιδαγωγικής εργασίας, που αναλαμβάνει να οργανώσει όχι μόνο τη γνώση, αλλά και την κοινωνική ζωή των μαθητών, κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Συνεχίζοντας τόνισε ότι «ακριβώς εξαιτίας αυτής του της τοποθέτησης το ΚΚΕ είναι ο πιο συνεπής υπερασπιστής των δικαιωμάτων και του ιδιωτικού εκπαιδευτικού. Γιατί όλη αυτή η αλαζονεία των μεγαλοφροντιστηριούχων και των μεγαλοσχολαρχών πηγάζει από τη στήριξη που τους παρέχει απλόχερα η πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ. Η πολιτική που διατάζει τη σταδιακή εξάλειψη των διαφορών δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Οχι με την έννοια του ελέγχου και του περιορισμού της εργοδοτικής ασυδοσίας και πρακτικής, αλλά με αυτήν της μεταφοράς της, αυτούσιας, ως επιτυχημένου προτύπου για το κράτος-εργοδότη, και στο δημόσιο σχολείο. Με την έννοια της λειτουργίας και του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος με τα επιχειρηματικά κριτήρια αποδοτικότητας, βιωσιμότητας και "ποιότητας"».

ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Νέες καταγγελίες για αυθαιρεσίες σχολαρχών

Με νέες καταγγελίες, που αναδεικνύουν για μια ακόμα φορά την κατάσταση στα ιδιωτικά σχολεία, απάντησε χτες η ΟΙΕΛΕ στις απειλές σχολαρχών για κλείσιμο των σχολείων τους, αν ψηφιστεί η τροπολογία που βάζει όριο στις απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Στο μεταξύ, το περασμένο Σάββατο, η γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων εξουσιοδότησε το ΔΣ του Συνδέσμου να αποφασίσει για κινητοποιήσεις.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου από τους εκπροσώπους της ΟΙΕΛΕ στην πληρωμένη καταχώριση του Κολεγίου Αθηνών, που στρέφεται ενάντια στην τροπολογία, με πρόσχημα τη διατήρηση του επιπέδου του, την «ελευθερία του σχολείου να αξιολογεί τους δασκάλους του και να συνεργάζεται με τους καλύτερους», τον «εκσυγχρονισμό», την «αξιοκρατία» κλπ. Οπως ανακοίνωσαν χτες οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ, διερευνούν ακόμα και το ενδεχόμενο να στραφούν νομικά ενάντια στην καταχώριση.

Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ για μια ακόμα φορά απαρίθμησαν κρούσματα παρατυπιών και παρανομιών από την πλευρά των ιδιοκτητών, που φτάνουν μέχρι την τοποθέτηση μικροφώνου και κάμερας στις σχολικές αίθουσες, εκπαιδευτικούς που εργάζονται χωρίς διοριστήρια και σχολεία που δεν κολλάνε ένσημα, ακόμα και απαγόρευση σε εκπαιδευτικούς να έχουν καρέκλα στην έδρα «για να βρίσκονται πιο κοντά στους μαθητές τους».

Ιδιαίτερη ωστόσο βαρύτητα, ενόψει και της προώθησης του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση, είχαν οι καταγγελίες του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Κολεγίου Αθηνών, ο οποίος από το 1993 έχει συμφωνήσει με τη διοίκηση του Κολεγίου να εφαρμόζεται αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Το αποτέλεσμα, όπως είπαν χαρακτηριστικά οι εκπρόσωποι του Συλλόγου, ήταν «η συμφωνία αυτή να αξιοποιηθεί μόνο για να απολυθούν οι αξιολογούμενοι». Ετσι, απολύθηκε εκπαιδευτικός γιατί θεωρήθηκε ότι ο λόγος που αρθρώνει δεν είναι συμβατός με τη διοίκηση, άλλος εκπαιδευτικός απολύθηκε γιατί ήταν πολύ νεαρός για να ασχοληθεί με το συνδικαλισμό, ενώ, σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, δεν τους γνωστοποιήθηκε η αξιολογική έκθεση. Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, την τελευταία πενταετία απολύθηκαν 25 εκπαιδευτικοί από το Κολέγιο Αθηνών.

ΣΤΙΣ 11.30 ΤΟ ΠΡΩΙ
Προσυγκέντρωση στην Κλαυθμώνος

Διδασκαλικοί σύλλογοι, ΕΛΜΕ και Επιτροπές Αγώνα πραγματοποιούν προσυγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 11.30 π.μ. και πορεία στο υπουργείο Παιδείας όπου πραγματοποιείται η συγκέντρωση που διοργανώνουν σήμερα ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Υπόθεση όλων ο αγώνας για μια άλλη Παιδεία

Το ΠΑΜΕ χαιρετίζει τον αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στο νομοσχέδιο χειραγώγησής τους

Κάλεσμα σε όλους τους εργαζόμενους, στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στον αγώνα των εκπαιδευτικών και μαζί να συγκροτήσουν Μέτωπο Παιδείας ενάντια στους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς του κεφαλαίου, της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, απευθύνει το ΠΑΜΕ με αφορμή τη σημερινή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών.

«Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που αντανακλά και υπηρετεί τις αντιδραστικές, αντιλαϊκές κοινωνικοοικονομικές αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία, με αρνητικότατες συνέπειες τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές και γενικά για τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία», σημειώνει σε ανακοίνωση η Γραμματεία του ΠΑΜΕ.

«Οι ταξικές συνδικαλιστικές δυνάμεις, υπογραμμίζει το ΠΑΜΕ, πρωτοστατούν σ' αυτόν τον αγώνα και έμπρακτα τον στηρίζουν για να μετουσιωθεί σε απαρχή ανατροπής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής για μια άλλη πολιτική, για ένα άλλο Σχολείο, το Σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών που θα υπηρετεί την εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ