ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 17 Γενάρη 2002
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Σήμερα συνεχίζεται η συζήτηση του νομοσχεδίου

Συνεδριάζει σήμερα το ΔΣ της ΔΟΕ για τη διαμόρφωση απεργιακής πρότασης στις γενικές συνελεύσεις

Στιγμιότυπο από την τελευταία διαδήλωση των εκπαιδευτικών στην Αθήνα
Στιγμιότυπο από την τελευταία διαδήλωση των εκπαιδευτικών στην Αθήνα
Σήμερα αναμένεται να συνεχιστεί στη Βουλή η συζήτηση του τριπλού νομοσχεδίου για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, τη διοίκηση της εκπαίδευσης και την επιμόρφωση, στον απόηχο της προχτεσινής κινητοποίησης των εκπαιδευτικών. Στο μεταξύ, σήμερα το μεσημέρι αναμένεται να συνεχιστεί η συνεδρίαση του ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας για τη διαμόρφωση εισήγησης προς τις γενικές συνελεύσεις, οι οποίες θα γίνουν στους διδασκαλικούς συλλόγους μέχρι τις 25 Γενάρη, ενώ ολομέλεια προέδρων έχει προγραμματιστεί για τις 26 Γενάρη.

Η συνεδρίαση του ΔΣ της ΔΟΕ ξεκίνησε χτες το πρωί με τις παρατάξεις να έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους. Ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ πρότεινε ο αγώνας των εκπαιδευτικών να συνεχιστεί με κλιμάκωση και προοπτική και σε συντονισμό με τους υπόλοιπους εργαζόμενους. Συγκεκριμένα πρότεινε μία 24ωρη απεργία στις 31 Γενάρη, 48ωρη απεργία στις 13 και 14 Γενάρη με συλλαλητήρια την πρώτη μέρα και γενικές συνελεύσεις των συλλόγων τη δεύτερη και ολομέλεια προέδρων στις 16 Γενάρη. Το διεκδικητικό πλαίσιο που προτείνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ περιλαμβάνει: Κατάργηση του νόμου και ακύρωση στην πράξη της αξιολόγησης, διορισμό 10.000 εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από την επετηρίδα, κανένα τμήμα με περισσότερα από 20 παιδιά, ουσιαστικές αυξήσεις των αποδοχών κατά 37% και ενσωμάτωση στο βασικό μισθό - όχι στην επιδοματική πολιτική, δικαίωμα υπογραφής Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές όλο το χρόνο, αύξηση 15% του ΓΚΠ για την Παιδεία, κατάργηση των νόμων 2525 και 2640, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, καμιά συμμετοχή της ΓΣΕΕ, της ΑΔΕΔΥ και του συνδικαλιστικού κινήματος σε κοινωνικό διάλογο, κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα δημόσιο καθολικό υποχρεωτικό για όλους με πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, δημόσιο δωρεάν σύστημα υγείας με πλήρη χρηματοδότηση από το Γενικό Κρατικό Προϋπολογισμό, πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια χωρίς όριο ηλικίας, συντάξιμες αποδοχές στο 80% του τελευταίου μισθού και να μειωθεί μέχρι την πλήρη κατάργηση η εισφορά των εργαζομένων.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ πρότεινε, επίσης, την κήρυξη από το ΔΣ της ΔΟΕ 24ωρης απεργίας στις 24 Γενάρη, με μοναδικό αίτημα την κατάργηση του νόμου για την αξιολόγηση και την ακύρωσή του στην πράξη, πρόταση η οποία απορρίφθηκε από την πλειοψηφία.

Υπενθυμίζεται ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει προτείνει στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ μία 24ωρη απεργία μέσα στο τρίτο δεκαήμερο του Γενάρη, ενώ η τελική απόφαση θα ληφθεί στη γενική συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ που πραγματοποιείται το Σάββατο 19 Γενάρη.

  • «Γραφειοκρατικό μηχανισμό» χαρακτήρισε την επιχειρούμενη αξιολόγηση μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Σκάι 100.4» ο πρώην υπουργός Παιδείας και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γερ. Αρσένης. «Δεν υπάρχει εξωτερική αξιολόγηση, δηλαδή έξω από την ιεραρχία. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα γραφειοκρατικό μηχανισμό», δήλωσε χαρακτηριστικά.
ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Απαίτηση ο επανέλεγχος των σχολείων

Την επικίνδυνη πολιτική περικοπών και υποβάθμισης που ακολουθεί η κυβέρνηση στο χώρο της Παιδείας, καταγγέλλει η Ενωση Γονέων Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης και υιοθετώντας το αίτημα του Συλλόγου Γονέων του 11ου Δημοτικού Σχολείου, απαιτεί τη διενέργεια γεωλογικών μελετών, καθώς επίσης και μελετών για τη στατικότητα του κτιρίου και την αποκατάσταση των ζημιών που υπάρχουν, μετά την καθίζηση που σημειώθηκε στο λεβητοστάσιο και τις τουαλέτες του κτιρίου την περασμένη Τετάρτη 9 του μήνα. Μάλιστα, η Ενωση Γονέων Δήμου Καλαμαριάς παροτρύνει τους Συλλόγους να απαιτήσουν επανέλεγχο όλων των σχολείων του Δήμου, προκειμένου να βεβαιωθεί ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στατικότητας των σχολικών κτιρίων.

Αναστατωμένοι είναι οι γονείς των μαθητών, και πλέον θέτουν ευθέως ερωτηματικά για την ασφάλεια των παιδιών τους στα σχολεία. Αφού λίγες μέρες πριν, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές του 4ου και 85ου Δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης, παρακολουθούσαν έκπληκτοι το πηγάδι βάθους 5 μέτρων που αποκαλύφθηκε ύστερα από καθίζηση που υπέστη το έδαφος στο προαύλιο του σχολικού συγκροτήματος. Αυτό μπαζώθηκε την επόμενη μέρα. Ομως οι ζημιές στο 11ο είναι σημαντικότερες και το σχολείο έκλεισε.

Οι εργασίες αποκατάστασης στο 11ο Δημοτικό Καλαμαριάς έχουν ανατεθεί σε ιδιώτη εργολάβο και ήδη άρχισαν, ενώ οι αρμόδιοι φορείς διαβεβαιώνουν ότι δεν τίθεται θέμα στατικότητας του κτιρίου. Οι διαβεβαιώσεις τους, όμως, δεν πείθουν τους γονείς.

Οι ίδιοι καταγγέλλουν πως καθιζήσεις είχαν σημειωθεί και στο πρόσφατο παρελθόν στο σχολείο, όπως άλλωστε προκύπτει και από σχετικό έγγραφο του διευθυντή που εστάλη στις 30 Οκτώβρη στις τεχνικές υπηρεσίες Δήμου και Νομαρχίας, αλλά και στην αρμόδια διεύθυνση εκπαίδευσης. Στις υποδείξεις του διευθυντή, η τεχνική υπηρεσία της νομαρχίας απάντησε στις 20 Νοέμβρη, δηλώνοντας πως δεν υφίσταται πρόβλημα στατικότητας του κτιρίου. Απλά θα πρέπει να γίνουν ορισμένες επεμβάσεις στις ρωγμές που υπάρχουν στους τοίχους. Και πριν την παρέλευση 2 μηνών, διαπιστώθηκε η μεγάλη καθίζηση στους χώρους του λεβητοστασίου και στις τουαλέτες, στο ισόγειο του κτιρίου, δηλαδή δίπλα σε αίθουσες διδασκαλίας.

Αξίζει, να αναφέρουμε πως το σχολικό κτίριο δόθηκε σε λειτουργία μόλις το 1987. Ηδη ο προϊστάμενος της εισαγγελίας πρωτοδικών Θεσσαλονίκης διέταξε έρευνα για την απόδοση ευθυνών.

Ο Σύλλογος Γονέων του 11ου Δημοτικού Καλαμαριάς μέσα από συνέλευση που πραγματοποίησε αποφάσισε και διεκδικεί τη διενέργεια των απαιτούμενων γεωλογικών, εδαφολογικών, στατικών και άλλων μελετών. Επίσης, ζητά μελέτη αποκατάστασης ζημιών με ορισμένο χρονοδιάγραμμα, την ανάθεση του έργου σε περισσότερους από έναν εργολάβο για την όσο το δυνατό συντομότερη επιστροφή των μαθητών στο σχολείο. Για το διάστημα που οι μαθητές θα συνεχίζουν να κάνουν μάθημα (απογευματινό κύκλο) στο σχολικό συγκρότημα του 7ου και 14ου, να διατεθεί ένα επιπλέον λεωφορείο για τη μεταφορά των μαθητών, και παράλληλα να αναζητηθεί η δυνατότητα επαναφοράς τους σε πρωινό κύκλο μαθημάτων.

ΚΩΣ
«Λιμενική» επίθεση κατά μαθητών

Συμβολική κατάληψη του λιμανιού της Κω πραγματοποίησαν χτες το πρωί οι μαθητές του ΤΕΕ του νησιού απαιτώντας άμεσα να καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, που υπάρχουν ακόμα. Ομως κατά τη διάρκεια της εισόδου της πορείας στο λιμάνι, λιμενικοί και αστυνομική δύναμη απώθησαν βίαια τους διαδηλωτές, προσπαθώντας να τους παρεμποδίσουν.

Συγκεκριμένα, χτες οι μαθητές του ΤΕΕ της Κω, μαζί με τοπικούς φορείς πραγματοποίησαν μια δυναμική κινητοποίηση απαιτώντας να σταλθούν οι 11 καθηγητές ειδικοτήτων που λείπουν στο σχολείο, αλλά και να επιλυθεί το οξυμένο στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.

Σε σχετική ανακοίνωσή της η ΟΒ Κω της ΚΝΕ χαιρετίζει τη δυναμική κινητοποίηση, ρίχνοντας συγχρόνως και ευθύνες στην τοπική αυτοδιοίκηση του νησιού. Επισημαίνει ότι «διανύοντας τη μέση της σχολικής χρονιάς η τοπική αυτοδιοίκηση (ΤΑ) του νησιού δήλωνε σε μαθητές και γονείς ότι θα αποκαταστήσει τα παραπάνω προβλήματα, γνωρίζοντας ότι είναι πλέον αργά. Η ΤΑ αρκέστηκε να ρίχνει τις ευθύνες στο υπουργείο Παιδείας και στους εναπομείναντες καθηγητές του ΤΕΕ».

Επίσης, καταδικάζει την αποτρόπαια προσπάθεια των λιμενικών και αστυνομικών αρχών να παρεμποδίσουν βίαια την πορεία των μαθητών προς το λιμάνι. «Γνωρίζουν ότι τέτοιου είδους ενέργειες δεν πτοούν το αγωνιστικό φρόνημα και τις δυναμικές κινητοποιήσεις των μαθητών για μια καλύτερη παιδεία, για ένα καλύτερο μέλλον», καταλήγει η ανακοίνωση.

Προκαλούν οι σχολάρχες...

... με τον «Μπιγκ Μπράδερ» στις σχολικές αίθουσες

H καταγγελία για το πλήρες σύστημα παρακολούθησης των μαθητών και εκπαιδευτικών από το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο «Λιβανός» στη Νίκαια, που έκανε η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, έφερε στην επιφάνεια μια ακόμα πλευρά της ασυδοσίας των σχολαρχών. Ο συγκεκριμένος, μάλιστα, σχολάρχης εντελώς απροσχημάτιστα ισχυρίζεται ότι οι 11 κάμερες που υπάρχουν στο δημοτικό τμήμα -που σημειωτέον έχει 7 εκπαιδευτικούς - είναι για...«τα ζωηρά παιδιά». Επικαλείται την ασφάλεια των μαθητών για να δικαιολογήσει την εγκατάσταση του «Μπιγκ Μπράδερ» μέσα στις σχολικές αίθουσες και τις συνεχείς παρεμβάσεις του στο εκπαιδευτικό έργο. Μάλιστα, σε δηλώσεις σε τηλεοπτικά κανάλια για να εξηγήσει τη «φροντίδα του» για τους μαθητές είπε ότι «οι κάμερες υπάρχουν μόνο στο δημοτικό και όχι στο γυμνάσιο - λύκειο»... Ταυτόχρονα, θεωρεί φυσιολογικό το γεγονός, αφού όπως λέει... «γίνεται και στις προηγμένες χώρες της Ευρώπης» και δηλώνει ότι εφόσον το επιβραβεύουν οι γονείς δεν έχει τίποτα το μεμτόν η... «καινοτόμα τακτική».

Ωστόσο, ανεξάρτητα αν ορισμένοι γονείς δέχονται οικειοθελώς τα παιδιά τους να γίνονται «πειραματόζωα», σοβαρά είναι τα ερωτήματα που προκαλούνται για τη στάση της πολιτείας απέναντι σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση, που κάνει σαν να μην τη βλέπει. Τα συναρμόδια υπουργεία, όμως, φαίνεται να κινούνται σε μια και μόνο λογική: ότι τα ιδιωτικά σχολεία είναι επιχειρήσεις και μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Οταν, μάλιστα, η κυβερνητική πολιτική εξυπηρετεί ακριβώς το κεφάλαιο (και τους σχολάρχες) είναι ματαιοπονία να περιμένει κανείς, παρέμβασή τους.

  • O Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων, με ανακοίνωσή του κάνει λόγο για αποπροσανατολισμό από την πλευρά της ΟΙΕΛΕ και συστήνει στον κ.Λιβανό, να βγάλει τις κάμερες αλλά αποδέχεται τον ισχυρισμό του ότι τις έχει για... λόγους ασφάλειας.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ