Με χτεσινή του ανακοίνωση το ΥΠΠΟ επιχειρεί να καθησυχάσει την επιστημονική κοινότητα και την κοινή γνώμη για τις αρχαιότητες που αποκαλύπτονται συνεχώς στις ανασκαφές που διενεργούνται στην περιοχή από το 1998, με αφορμή το έργο. Αναφέρεται ότι «συνεχίστηκε η αποκάλυψη αρχαίων μνημείων, που ήταν ήδη γνωστά από παλαιότερες ανασκαφές και εντοπίστηκαν άλλα άγνωστα μέχρι σήμερα μνημεία, τα οποία βρίσκονται στον Αρχαίο Δήμο Μυρρινούντος και των οποίων η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη». Προστίθεται, ότι «με βάση τα ευρήματα αυτά... έγινε ο σχεδιασμός των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων, ώστε να μη θίγονται σημαντικές αρχαιότητες. Αυτές θα διατηρηθούν και όπου κριθεί απαραίτητο, θα αναδειχτούν...».
Πώς όμως «έγινε» ο σχεδιασμός των εγκαταστάσεων, αφού η ανασκαφή βρίσκεται σε εξέλιξη; Και πώς, αφού συνεχίζονται οι ανασκαφές, εξηγείται αυτό, όπως είχε λεχθεί τότε στο ΚΑΣ, ότι εκεί που «θα κατασκευαστούν» το ιπποδρόμιο, το ιππικό κέντρο και το διοικητήριο βρέθηκαν αρχαιότητες, αλλά όχι τέτοιας σημασίας που να αποτρέπουν το έργο; Και γιατί η χωροθέτηση των εγκαταστάσεων αυτών «δεν είναι διαπραγματεύσιμη», όπως επίσης είχε τονιστεί στο ΚΑΣ; Πώς ήξεραν τι θα βρεθεί δύο χρόνια μετά; Κι αν υποπτεύονταν, γιατί ενέκριναν τη μελέτη;
Μέσα στο χώρο του έργου αποκαλύφθηκαν αρχαίοι δρόμοι, λατρευτικοί χώροι, ένας από τους οποίους πιθανώς της Αφροδίτης (όχι ναός) κ.ά., ενώ οι αρχαιολογικές εργασίες συνεχίζονται, παράλληλα με την κατασκευή έργου, το οποίο «προχωρεί απρόσκοπτα»! Επισημαίνει, επίσης, ότι «όλα τα σημεία στα οποία έχουν εντοπιστεί οι παραπάνω αρχαιότητες, έχουν εξαιρεθεί από τους χώρους όπου εκτελούνται τα κατασκευαστικά έργα». Δηλαδή, ενώ θα έχουμε το ιππικό κέντρο και «νησίδες» αρχαιοτήτων εντός του αρχαιολογικού χώρου, αυτό είναι «διαδικασία προστασίας και ανάδειξή του»! Το μόνο που επιβεβαιώνουν όλα αυτά είναι η φράση μέλους του ΚΑΣ στη συζήτηση για την έγκριση της μελέτης το 2000: Πως πρόκειται για «σφαίρα στο τελευταίο ελεύθερο αττικό κομμάτι γης»...
Και το αστραποβόλο έργο του Μαγιακόφσκι είναι «μια από τις πρόνοιες που φροντίζει να κρατά η Ιστορία για τις μεγάλες στιγμές της, ώστε με τα σπουδαία τους ανθρώπινα γνωρίσματα να μπαίνουν στην ποίηση, στην τέχνη και να διασφαλίζεται έτσι η διαχρονικότητά τους, μ' άλλα λόγια η αθανασία τους. Αυτός είναι ο ποιητής που άνοιξε ρήγματα και έδωσε στη ρώσικη ποίηση - και όχι μόνο - μιαν άλλη υπόσταση. Ενας Μαγιακόφσκι ήταν απαραίτητος εκείνη την εποχή. Σμίξανε δυο έκτακτα μεγέθη και η σύνθεση πήρε τον αυθεντικό χαρακτήρα της επαλήθευσης μιας μεγάλης δυνατότητας». Αυτή ήταν η πρώτη παρατήρηση του Μ. Αλεξανδρόπουλου.
Στη συνέχεια, σημειώνοντας ότι σήμερα δε μιλάνε για τον Μαγιακόφσκι, ούτε στην πατρίδα του, ούτε στον υπόλοιπο κόσμο, τόνισε: «Ολοι, όμως, ξέρουν ότι ένας ποιητής σαν αυτόν, ό,τι και να συμβαίνει στον κόσμο, θα μείνει ζωντανός». «Θα μιλάμε για τον Μαγιακόφσκι του 21ου αιώνα», γιατί «πάντα ο Μαγιακόφσκι θα χαλάει σε κάποιους τις συνήθειες της τέχνης και της ζωής. Ο ένας και μοναδικός Μαγιακόφσκι, ενώ ξέρει τις δυσκολίες, μένει φανατικός πάνω στο πιστεύω του, που τον βάζει να στρέφεται στο πλατύ κοινό, και με την κατηγορηματικότητα του χαρακτήρα του, να επιμένει να δώσει μιλιά στον "άλαλο δρόμο" όπως έλεγε». Δηλαδή στις λαϊκές μάζες.
Εκδήλωση με θέμα «Βία και κινηματογράφος» διοργανώνει το «Αιολικό» Πνευματικό - Πολιτιστικό Κέντρο Καισαριανής, σε συνεργασία με το Δίκτυο Δημοτικών Κινηματογράφων του ΥΠΠΟ. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον θερινό δημοτικό κινηματογράφο «Αιολία» του Δήμου Καισαριανής, στις 20/4, 8 μμ, στο δημαρχείο (Φιλαδελφείας, Βρυούλων και Κλαζομενών). Στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα προβληθεί η ταινία του Νίκου Κούνδουρου «Οι φωτογράφοι».
Την εκδήλωση θα χαιρετίσει ο δήμαρχος Καισαριανής, Γιώργος Κατημερτζής. Ομιλητές θα είναι οι: Μαρία Κομνηνού (καθηγήτρια του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών, διευθύντρια Προγραμματισμού της Ταινιοθήκης της Ελλάδος), Νίκος Κούνδουρος, Γιάννης Πανούσης (καθηγητής Εγκληματολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών), Χρυσάνθη Σωτηροπούλου (κοινωνιολόγος κινηματογράφου), Σπύρος Τζόκας (ιστορικός).
Στο Λονδίνο μέχρι αύριο θα πραγματοποιείται το 6ο Αφιέρωμα στον Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο, που οργανώνεται σε συνεργασία με τις αίθουσες Riverside Studios, το Ιδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού και την Ελληνική Πρεσβεία του Λονδίνου. Θα προβληθούν 16 ταινίες. 8 μεγάλου μήκους: «Κλειστοί δρόμοι» του Στ. Ιωάννου, «Ημερολόγια Καταστρώματος: Γιώργος Σεφέρης» του Στ. Χαραλαμπόπουλου, «Κάτω από τα άστρα» του Χρ. Γεωργίου, «Screamin' Jay Hawkins» του Ν. Τριανταφυλλίδη, «Μπραζιλέρο» του Σ. Γκορίτσα, «Ο 7ος ήλιος του έρωτα» του Β. Σερντάρη, «Το μόνον της ζωής του ταξείδιον», του Λ. Παπαστάθη και «Ενας κι ένας» του Ν. Ζαπατίνα. Και 8 ταινίες μικρού μήκους: «Το φουστάνι» της Μ. Βαξεβάνη, «Ελα να σου πω» της Κατ. Φιλιώτου, «Ο Γκόγκος», του Παναγιώτη Φαφούτη, «Τα μάτια που τρώνε» του Σύλλα Τζουμέρκα, «See no evil» του Αρη Μπαφαλούκα, «Με τα φώτα νυσταγμένα» της Κωνστ. Βούλγαρη, «Με θυμάσαι;» του Αλέξη Αλεξίου και «Μια προσπάθεια ακόμα» του Σωκράτη Κόλλα.
Η Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών (Γενναδίου 8) διοργανώνει στις 19 Μαρτίου (7 μ.μ.) εκδήλωση με θέμα «Αριστοτέλης: Περί Ουρανού». Θα μιλήσει η Μαρία Ράλλη - Υδραίου.
«Το δέντρο με τα τσόκαρα» του Ερμάνο Ολμι θα προβληθεί στις 20/3 (7.30μμ) στο Κέντρο Νεότητας του Δήμου Χαλανδρίου, στο πλαίσιο των «Κινηματογραφικών Προβολών» του Αετοπούλειου Πολιτιστικού Κέντρου, με ομιλητή τον Κώστα Καναβούρη.
Το μυθ-ιστόρημα του Βασίλη Κολοβού «Οι Αγίες των ημερών τους» (εκδόσεις Καστανιώτη), θα παρουσιαστεί στις 19/3 (8.30μμ) στο θέατρο «Μύλος» της Λάρισας. Το βιβλίο θα παρουσιάσει ο Θανάσης Παπαθανασίου (φιλόλογος - συγγραφέας). Αποσπάσματα θα διαβάσουν ο συγγραφέας του βιβλίου και ο ηθοποιός Τάκης Βουλαλάς. Την εκδήλωση διοργανώνουν το «Θεσσαλικό θέατρο», το περιοδικό «Γραφή» και το βιβλιοπωλείο «Γνώση».