ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Μάη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Νέες αυξήσεις 20% στα διόδια

Αυτοματοποιούνται από αύριο σταδιακά τα διόδια, ενώ οι εργολάβοι ζητούν τώρα την εξαγορά και εκμετάλλευση των δημόσιων χώρων που έχουν καταλάβει τα εργοτάξιά τους!

Eurokinissi

Νέα αύξηση κατά 20% της τιμής των διοδίων της Αττικής Οδού - τα οποία από σήμερα αρχίζουν σταδιακά να αυτοματοποιούνται - πρόκειται να επιβληθεί από τον Ιούλη, ενώ όταν το έργο ολοκληρωθεί στο τέλος του 2003 κάθε διαδρομή με ΙΧ αυτοκίνητο σ' αυτήν θα στοιχίζει 2,8 ευρώ, δηλαδή ένα χιλιάρικο!

Αυτό ανακοίνωσαν χτες οι εκπρόσωποι της κατασκευάστριας κοινοπραξίας - η οποία με βάση τη σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση θα το εκμεταλλεύεται για 23 χρόνια - κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με αφορμή την παράδοση ενός νέου τμήματος 3 χιλιομέτρων του αυτοκινητοδρόμου (από τον Ανισόπεδο κόμβο Γλυκών Νερών έως τον Ανισόπεδο κόμβο Ραφήνας), καθώς και άλλων δύο κόμβων (Κάντζας και Παιανίας).

Οι νέες τιμές των διοδίων που θα ισχύσουν από τον Ιούλη είναι οι εξής: Για δίκυκλα 0,5 ευρώ (από 0,4 που ισχύει τώρα), για ΙΧ και ελαφρά φορτηγά 1,2 ευρώ (από 1), για μικρά φορτηγά 1,2 ευρώ (από 1,5 - η μοναδική μείωση), για μεγάλα φορτηγά 3 ευρώ (από 2,5), για Λεωφορεία και φορτηγά βαρέως τύπου 4,5 ευρώ (από 4).

Οπως δήλωσαν οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας, μέχρι τώρα δε βγάζουν κέρδη και για το λόγο αυτό μέχρι το 2004 δεν αποδίδουν ούτε δραχμή από τις εισπράξεις στο κράτος. Παράλληλα, και προκειμένου να αποφευχθούν μεγάλοι κυκλοφοριακοί φόρτοι στον αυτοκινητόδρομο, προσανατολίζονται να εφαρμόσουν πολιτική κινήτρων και αντικινήτρων, ώστε να μπαίνουν στο δρόμο αυτό μόνο όσοι κάνουν μεγάλες μετακινήσεις και όχι όσοι θέλουν να μετακινηθούν από τον ένα δήμο στον άλλο.

Οι ιδιώτες εκπρόσωποι της κοινοπραξίας, πάντως, δε σταματούν να αναζητούν τρόπους αύξησης των υπερκερδών τους. Οπως έγινε γνωστό τώρα ζητούν την εξαγορά - έναντι 5 μόλις δισ. δρχ., όπως υπολογίζουν - των ελεύθερων δημόσιων χώρων δίπλα στη λεωφόρο που έχουν καταλάβει τα εργοτάξιά τους (συνολικά 50 στρέμματα), προκειμένου να κατασκευάσουν προς εκμετάλλευση τεράστια εμπορικά κέντρα και γκαράζ. Μέχρι τώρα η κυβέρνηση δεν έχει υποκύψει στο αίτημα αυτό, καθώς προκύπτουν νομικά εμπόδια, αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ ψάχνει τρόπους προκειμένου να το κάνει αποδεκτό!..

Στο μεταξύ από σήμερα σταδιακά μπαίνει σε λειτουργία ο αυτοματισμός των διοδίων. Πιο συγκεκριμένα θα υπάρχουν δύο εναλλακτικές λύσεις πληρωμής τους: Ο κλασικός με την πληρωμή μετρητών και ο αυτόματος που θα μπορεί να γίνει με δύο επίσης τρόπους: το τηλεδιόδιο και την κάρτα. Το τηλεδιόδιο θα λειτουργεί με έναν πομποδέκτη προσαρμοσμένο στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου (θα το προμηθεύεται ο ενδιαφερόμενος από τα κέντρα εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών της Αττικής Οδού) και θα επιτρέπει τη διέλευση χωρίς να σταματάει ο οδηγός στο σταθμό διοδίων, ενώ ο λογαριασμός θα έρχεται στο σπίτι σε αναλυτική κατάσταση. Η κάρτα θα είναι ένας τύπος τηλεκάρτας, αξίας τουλάχιστον 30 ευρώ, η οποία θα μπορεί να τοποθετείται στο ειδικό μηχάνημα του σταθμού που θα αφαιρεί το αντίτιμο του διοδίου και θα εκδίδει αποδείξεις.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Αντιπαράθεση για αρμοδιότητες και αναθέσεις

Πολλά φαίνεται πως θα είναι τα «επεισόδια» της κόντρας μεταξύ της κυβέρνησης και της «Αθήνα 2004», όσο πλησιάζει ο καιρός για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, καθώς μια σειρά σημαντικά προγράμματα και αναθέσεις μπαίνουν πλέον σε φάση υλοποίησης.

Ετσι, χτες, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της διυπουργικής επιτροπής, αντικείμενο αντιπαράθεσης αποτέλεσε ένα προσχέδιο για το μοντέλο λειτουργίας και διοίκησης της πόλης, που παρουσίασε η πρόεδρος της «Αθήνα 2004», Γ. Αγγελοπούλου. Σύμφωνα με το προσχέδιο, επικεφαλής όλων των δράσεων ετίθετο η «Αθήνα 2004», γεγονός για το οποίο αντέδρασε ο υπουργός Πολιτισμού Ε. Βενιζέλος, λέγοντας ότι «υπάρχει η πολιτεία γι' αυτό». Ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, από την πλευρά του, ανέφερε ότι είναι πρόωρο να γίνεται συζήτηση γι' αυτό και κάπου εκεί έληξε η διαμάχη.

Το σχέδιο της «Αθήνα 2004» αφορούσε δράσεις σχετικές με: Αναπλάσεις των χώρων πέριξ των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων, διευκόλυνση της πρόσβασης στις ίδιες τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, φωτισμό της πόλης, αναβάθμιση όψεων των κτιρίων της πόλης, αναβάθμιση όλων των διαδρομών που οδηγούν στους χώρους των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων. Οπως δήλωσε ο υφυπουργός Τύπου Τηλ. Χυτήρης μετά τη συνεδρίαση της διυπουργικής, «στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, τόσο η κυκλοφορία, όσο και η σήμανση θα είναι διαφορετικές. Θα υπάρχει γενικότερη αστυνόμευση, όσον αφορά στις σταθμεύσεις των αυτοκινήτων στις Ολυμπιακές διαδρομές».

Ακόμα, χτες, η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» εξέφρασε τις ανησυχίες της για την πορεία εξέλιξης στην κατασκευή κάποιων έργων (Φάληρο, Ελληνικό, Γουδί, Στάδιο Καραϊσκάκη, Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, λεωφόρος Βάρης - Κορωπίου κ.ά.). Οι αρμόδιοι υπουργοί, από την πλευρά τους, διαβεβαίωσαν πως δε θα υπάρξει κανένα πρόβλημα με τα συγκεκριμένα έργα. Τέλος, αμέσως μετά τη λήξη της συνεδρίασης, ο Κ. Σημίτης και η Γ. Αγγελοπούλου συμφώνησαν να συναντηθούν το επόμενο διάστημα, προκειμένου να διευθετηθούν μια σειρά εκκρεμότητες που αφορούν στην Ολυμπιακή προετοιμασία.

Υπογράφτηκε η σύμβαση για τον προαστιακό

Στην κυριολεξία στο «παρά πέντε», το Μάη του 2004, υπολογίζει η κυβέρνηση να είναι έτοιμο το Ολυμπιακό τμήμα του προαστιακού σιδηρόδρομου Τρεις Γέφυρες - Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Αεροδρόμιο.

Με δεδομένο ότι μετά την κατασκευή του έργου θα χρειαστεί οπωσδήποτε και ένα τρίμηνο τουλάχιστον δοκιμών, προκύπτει ότι η λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων είναι οριακή, εκτός και εάν «πέσουν» τα λεγόμενα «πριμ επιτάχυνσης», που θα κοστίσουν στο ελληνικό δημόσιο αρκετά δισ. δρχ. επιπλέον... Η ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ και η κοινοπραξία «ΑΒΑΞ Α.Ε.- ΑΤΕ, ΓΝΩΜΩΝ Α.Ε.- ΕΤΕΘ Α.Ε.- J&P (ΕΛΛΑΣ) ΑΤΕ» υπέγραψαν χτες τη σύμβαση για την ανάθεση της δεύτερης εργολαβίας (265), για την κατασκευή έργων υποδομής του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα μεταξύ Τριών Γεφυρών - ΣΚΑ, στην οποία περιλαμβάνονται επίσης τα έργα: επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, ηλεκτροκίνησης και κτιρίων σιδηροδρομικών σταθμών για ολόκληρο το τμήμα Τρεις Γέφυρες - Αεροδρόμιο. Το ύψος της σύμβασης ανέρχεται σε περίπου 326 εκατ. ευρώ (113 δισ. δρχ.) και η προθεσμία περάτωσης του έργου είναι 24 μήνες για το Ολυμπιακό τμήμα και 36 μήνες για το συνολικό αντικείμενο.

«Προίκα» 30 δισ. στα υπεραστικά ΚΤΕΛ

Δώρο 30 δισ. δρχ. στους ιδιώτες των υπεραστικών ΚΤΕΛ κάνει η κυβέρνηση, την ίδια ώρα που δίνει... ψίχουλα για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, εγκαινιάζοντας χτες τα νέα εκδοτήρια εισιτηρίων των ΚΤΕΛ στην Ομόνοια, ανακοίνωσε ότι μέσα στο Μάη θα εκδοθούν οι εκτελεστικές αποφάσεις του νόμου περί εκσυγχρονισμού των ΚΤΕΛ, ο οποίος, μεταξύ άλλων, προβλέπει και την παροχή κινήτρων στους ιδιώτες λεωφορειούχους, για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Το δώρο της κυβέρνησης στους ιδιώτες για το σκοπό αυτό ανέρχεται σε περίπου 30 δισ. δρχ., με προοπτική μέχρι το 2003 να έχει ανανεωθεί το 80% του στόλου των λεωφορείων.

Με αφορμή τα εγκαίνια των νέων εκδοτηρίων, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού Λεωφορείων καταγγέλλει ότι ο Κεντρικός Σταθμός Αθηνών Υπεραστικών Λεωφορείων Ελλάδας (ΚΣΑΥΛΕ), που είναι το συνεταιριστικό όργανο των ΚΤΕΛ, επιδιώκει να υποκαταστήσει με υπαλλήλους του τους νόμιμους υπαλλήλους των ΚΤΕΛ, κάτι που αντίκειται στο νόμο 2963/2001. Σύμφωνα με τις καταγγελίες των εκπροσώπων του Συλλόγου, η διοίκηση του ΚΣΑΥΛΕ αναγορεύεται αυτόκλητα σε εργοδότη, προσλαμβάνει και απολύει προσωπικό, παρακάμπτοντας την εργατική νομοθεσία, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και τον Γενικό Κανονισμό Εργασίας Προσωπικού ΚΤΕΛ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ