ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Ιούνη 2002
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
71η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ
Αποδοκιμάζεται η αντιεκπαιδευτική πολιτική

Ολοκληρώνονται σήμερα οι εργασίες της ΓΣ, ενώ χτες ο υπουργός Παιδείας επιχείρησε να παρουσιάσει μια ειδυλλιακή εικόνα της εκπαίδευσης, με έξαρση αυτοϊκανοποίησης

Στο συντονισμό με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα καλούν οι ταξικές δυνάμεις των εκπαιδευτικών, τους συναδέλφους τους, ώστε ο αγώνας τους να έχει προοπτική
Στο συντονισμό με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα καλούν οι ταξικές δυνάμεις των εκπαιδευτικών, τους συναδέλφους τους, ώστε ο αγώνας τους να έχει προοπτική
Ολοκληρώνονται σήμερα οι εργασίες της 71ης Γενικής Συνέλευσης της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας με τη συζήτηση για τη διαμόρφωση διεκδικητικού πλαισίου και του προγράμματος δράσης για την επόμενη χρονιά. Χτες, πραγματοποιήθηκε η πανηγυρική συνεδρίαση, κατά την οποία η προσπάθεια του υπουργού Παιδείας να παρουσιάσει ούτε λίγο ούτε πολύ εικόνα ειδυλλιακή στην εκπαίδευση προκάλεσε τις αποδοκιμασίες των εκπαιδευτικών. Ο Π. Ευθυμίου αναφέρθηκε στην προωθούμενη «αξιολόγηση» (η οποία όπως φάνηκε από το σχέδιο που δημοσιοποιήθηκε έχει χαρακτήρα ελέγχου και μόνο του εκπαιδευτικού) και στην επιμόρφωση ως στοιχεία ποιοτικής αναβάθμισης της εκπαίδευσης, ενώ στο ίδιο πνεύμα κινήθηκαν και οι αναφορές του σε αύξηση των διορισμών, βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής και ένταξη των σχολείων στο πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», προκαλώντας αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς που βιώνουν την πραγματική εικόνα της εκπαίδευσης.

Τόσο ο υπουργός όσο και ο υφυπουργός Παιδείας, που πήρε αργότερα το λόγο, δεν εξήγγειλαν κανενός είδους παροχή στους εκπαιδευτικούς και καμιά συγκεκριμένη δέσμευση για το Ασφαλιστικό, δείχνοντας ότι το υπουργείο εμμένει στην εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών μέτρων, παρά τις αντιδράσεις. Μάλιστα, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα δοθεί στη ΔΟΕ το σχέδιο για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Επικαλέστηκε ωστόσο για μια ακόμα φορά το «διάλογο» με τους εκπαιδευτικούς ως μέσο αναβάθμισης της Παιδείας, τη στιγμή που όλο αυτό το διάστημα αποδείχτηκε ότι μέσα από τέτοιες διαδικασίες η κυβέρνηση επιχειρεί να δώσει επίφαση δημοκρατικότητας στα μέτρα που προωθεί.

Τον υπουργό Παιδείας διαδέχτηκε στο βήμα ο τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ Γ. Καλός, ο οποίος δεν εμφάνισε καμία πολιτική απόκλιση των θέσεων του κόμματος του από την εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική και περιορίστηκε σε κορόνες για την ιδιαιτερότητα των εκπαιδευτικών και την ανάγκη αναβάθμισής τους.

Παίρνοντας αφορμή από το σύνθημα με το οποίο απάντησαν οι εκπαιδευτικοί στα λεγόμενα του υπουργού «οι εκπαιδευτικοί δε σκύβουν το κεφάλι, μαζί με το λαό αντίσταση και πάλη», ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης σημείωσε ότι αυτό θα πρέπει να διαπνέει τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών, η αντίσταση δηλαδή στην κατάσταση που διαμορφώνεται στην παιδεία και την κοινωνία και ο συντονισμός με τους υπόλοιπους εργαζόμενους. Οπως σημείωσε, χαιρετίζοντας στο συνέδριο, οι διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σχετίζονται με το αίτημα για μια άλλη κοινωνία που δε θα υπάγεται στους νόμους της ελεύθερης αγοράς, του ανταγωνισμού, της «ανάπτυξης» για λίγους. Στη συνέχεια ανέπτυξε τη θέση του ΚΚΕ για ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή που, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, δεν αναφέρεται σε μία διαδικασία αναπαραγωγής εκπαιδευτικών πράξεων, αλλά την ανάπτυξη ολόπλευρων προσωπικοτήτων.

Σήμερα, ολοκληρώνονται οι εργασίες του συνεδρίου, που ξεκίνησαν την περασμένη Τετάρτη. Υπενθυμίζεται ότι προηγήθηκε το Οργανωτικό - Καταστατικό Συνέδριο κατά το οποίο οι προτάσεις για καταστατικές αλλαγές (τις οποίες εισηγήθηκαν ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ) δεν κατόρθωσαν να συγκεντρώσουν την απαραίτητη πλειοψηφία των συνέδρων, καθώς και η έκθεση και ο έλεγχος των πεπραγμένων. Η ΓΣ της Ομοσπονδίας αποκτά ιδιαίτερη σημασία καθώς από αυτή θα προκύψει το πρόγραμμα δράσης και οι διεκδικήσεις του κλάδου για την επόμενη χρονιά. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ θα δώσει τις δυνάμεις της μέσα στο συνέδριο ώστε να παρθεί απόφαση συνδικαλιστικής κάλυψης των εκπαιδευτικών που δε θα συμμορφωθούν με την «αξιολόγηση», η οποία αναμένεται να εφαρμοστεί από το Σεπτέμβρη.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Σταθερά προς την ενίσχυση της κατάρτισης

Σε μία προσπάθεια να εμφανιστούν τα ΤΕΕ ως «τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση η οποία συνδυάζει με τον πλέον σωστό τρόπο την παροχή γενικής παιδείας και ειδίκευσης», επιδόθηκε χτες για μια ακόμα φορά το υπουργείο Παιδείας από το βήμα της ημερίδας για την «Κτιριολογική αναβάθμιση των ΤΕΕ και των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων (ΣΕΚ)». Ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου επικαλέστηκε τη «δυναμική» των ΤΕΕ για να «διαψεύσει» εκείνους «που επιμένουν να ταυτίζουν τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν σε αυτά με τη σχολική απορροή και τη σχολική αποτυχία». Την ίδια στιγμή η ίδια η «δυναμική» των ΤΕΕ επιβεβαιώνει το ρόλο των ΤΕΕ ως σχολές αναπαραγωγής των ταξικών αντιθέσεων, καθώς όλο και περισσότεροι μαθητές που εκδιώκονται από το «ενιαίο» λύκειο των ταξικών φραγμών, καταφεύγουν σε αυτά. Και τέσσερα σχεδόν χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου 2640 με τον οποίο καθιερώθηκαν, η κατάσταση παραμένει ζοφερή, με αλλαγές ειδικοτήτων ακόμα και στα μέσα της χρονιάς στο όνομα της «αναχωροθέτησης», την έλλειψη σε υποδομές, την ύπαρξη του κλίματος που οδηγεί σε παραίτηση από κάθε μορφωτική προσπάθεια, την πριμοδότηση τέλος των ιδιωτικών ΤΕΕ.

Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας, αποφασισμένο να επιμείνει στη διατήρηση του διπλού δικτύου λυκείου - ΤΕΕ, προχωρά σταθερά σε επέκταση του θεσμού. Σύμφωνα με τα όσα προέκυψαν από τις εργασίες της ημερίδας, προγραμματίζεται από τον ΟΣΚ η ανέγερση 37 κτιρίων για ΤΕΕ στην Αττική όπου σήμερα λειτουργούν 116 ημερήσια και 13 εσπερινά ΤΕΕ και 39 ΣΕΚ. Το 32% των αιθουσών που τα στεγάζουν είναι μισθωμένες, το 5% με μόνιμη παραχώρηση και το 63% δημόσιες. Σε ό,τι αφορά την κατάσταση ειδικά των δημόσιων κτιρίων που στεγάζουν ΤΕΕ, από ερωτηματολόγια που στάλθηκαν από τον ΟΣΚ, το 39% χαρακτηρίζει την κατάσταση μέτρια έως κακή, το 19% καλή και το 32% πολύ καλή, χωρίς ωστόσο στα συγκεκριμένα ερωτηματολόγια να γίνεται λόγος για το ποιο θεωρείται «καλό» κτίριο. Τέλος, σε ό,τι αφορά την ηλικία των κτιρίων που στεγάζουν ΤΕΕ, το 18% χτίστηκε την περίοδο 1920-1939, το 4% 1950-1959, το 19% 1970-1979, το 30% 1980-1989 και το 31% μετά το 1990.

ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
Μαχητικά διεκδικούν σχολική στέγη

Κορυφώθηκαν χθες το πρωί οι κινητοποιήσεις της Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων Βαυαρίας, των Συλλόγων Γονέων και των σχολικών επιτροπών Α΄ και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης, με δυναμική και μαζική πορεία και διαδήλωση χιλιάδων εργαζομένων γονέων και μαθητών, που ξεκίνησε από το Πανεπιστήμιο Μονάχου και κατέληξε στο δημαρχείο της πόλης.

Κύριο αίτημα των ελληνικών φορέων είναι να δοθεί από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οριστική λύση στο στεγαστικό πρόβλημα που ταλανίζει εδώ και δεκαετίες τα ελληνικά σχολεία της Γερμανίας. Ηδη πάνω από 600 μαθητές, του 2ου Γυμνασίου και του 2ου Λυκείου, θα βρεθούν στο δρόμο από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, καθώς εκδιώκονται από τα σχολεία που στεγάζονται μέχρι σήμερα, χωρίς να υπάρχει εναλλακτική πρόταση στέγασης από τη νέα σχολική χρονιά. Οι φορείς θα συνεχίσουν να εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους με άλλες μορφές κινητοποιήσεων που θα καθοριστούν την ερχόμενη βδομάδα ενώ στις βασικές διεκδικήσεις τους, όπως διατυπώθηκαν και με συνθήματα στη χθεσινή μαζική τους κινητοποίηση είναι: όχι στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης, δικαίωμα στη μόρφωση, ίσα δικαιώματα για όλα τα παιδιά του Μονάχου, να υλοποιηθούν οι υποχρεώσεις της πολιτείας, να γίνει πραγματικότητα η πολυπολιτισμική εκπαίδευση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ