ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 1 Νοέμβρη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΓΑΛΟΕΡΓΟΛΑΒΟΙ
Αγρια σφαγή «στην ποδιά» έργων τρισ!..

Το τελευταίο χρονικό διάστημα μαίνεται ένας άγριος πόλεμος μεταξύ των μεγαλοεργολάβων της χώρας, με αντικείμενο τη μονοπώληση όχι μόνο της «πίτας» τρισεκατομμυρίων των Ολυμπιακών και άλλων μεγάλων έργων μέχρι το 2006, αλλά και για την κατάληψη επίκαιρης θέσης, ενόψει των έργων που θα ακολουθήσουν την επόμενη περίοδο και τα οποία θα κατασκευάζονται σχεδόν αποκλειστικά με τη ληστρική μέθοδο της λεγόμενης «αυτοχρηματοδότησης». Οπως είναι φυσικό, ο «πόλεμος» αυτός μεταξύ διαπλεκομένων συμφερόντων αγγίζει και την κυβερνητική πολιτική, η οποία ακόμη και με διάφορα νομοσχέδια, όπως το τελευταίο για τις συγχωνεύσεις, πήρε θέση ευνοώντας σαφώς μια μερίδα μεγαλοεργολάβων, ενισχύοντας παράλληλα την αδιαφάνεια. Οπωσδήποτε, όμως, η διελκυστίνδα αυτή έχει σημαντικές επιπτώσεις -και θα έχει ακόμη μεγαλύτερες στο μέλλον- στον ελληνικό λαό, ο οποίος πληρώνει την αύξηση του κόστους των έργων, τη χαμηλή ποιότητά τους και τα πανάκριβα τέλη χρήσης τους.

Τυπικά, την έναρξη του «πολέμου» άνοιξαν πριν από 20 μέρες οι γνωστές καταγγελίες του προέδρου της «ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ» Πρ. Εμφιετζόγλου, σύμφωνα με τις οποίες ακόμη και με το δήθεν «αντικειμενικό» σύστημα ανάθεσης των δημοσίων έργων του «μαθηματικού τύπου», που έχει θεσπίσει η κυβέρνηση στήνονται παιχνίδια που οδηγούν σε διαγωνισμούς - παρωδία. Η διαμάχη, όμως, συνεχίζεται σε δύο ακόμη πεδία: Το ένα έχει να κάνει με το οριστικό ξεκαθάρισμα των ομίλων, που θα καταλάβουν τις ανώτατες τάξεις εργοληπτικού πτυχίου και κατ' επέκταση θα ευνοηθούν στη διεκδίκηση των μεγάλων έργων, ενώ το άλλο έχει να κάνει με το νόμο για το «βασικό μέτοχο». Αναλυτικότερα:

  • Στον «αέρα» βρίσκεται η διαδικασία συγχωνεύσεων των κατασκευαστικών εταιριών, καθώς, όπως αποκαλύφθηκε, πολλοί από τους ομίλους που διεκδικούν πτυχία ανώτερων τάξεων έχουν καταθέσει ελλιπείς φακέλους, στην προσπάθειά τους να μη «χάσουν το τρένο» και οδηγηθούν σε μαρασμό ή χρεοκοπία. Ολες αυτές οι εταιρίες, προκειμένου να διασωθούν, πιέζουν το ΥΠΕΧΩΔΕ να καταθέσει νομοθετική ρύθμιση, ώστε να νομιμοποιηθούν εκ των υστέρων, ενώ οι μεγαλύτερες εταιρίες, οι οποίες είχαν ξεκινήσει διαδικασίες συγχώνευσης πριν και από την ισχύ του νόμου και που ουσιαστικά αυτές τον επέβαλαν στην προσπάθειά τους να μείνουν «λίγες και καλές», πιέζουν για το αντίθετο. Χαρακτηριστική προς την κατεύθυνση αυτή είναι ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΣΤΕΪΤ που απηχεί τις απόψεις των μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιριών, με την οποία καλεί το ΥΠΕΧΩΔΕ να τηρήσει αυστηρά το νόμο και να μην εγκρίνει απ' το «παράθυρο» συγχωνεύσεις «ανύπαρκτων εταιριών, αμφίβολων μεγεθών και αναληθών στοιχείων». Ο πόλεμος, κάτω από αυτές τις συνθήκες καλά κρατεί...
  • Οσον αφορά στο νόμο περί «βασικού μετόχου», παρότι αποτελεί νόμο - κοροϊδία, θεωρείται ότι βάζει κάποια εμπόδια σε επιχειρηματίες εργολάβους και προμηθευτές του Δημοσίου που είναι επίσης και μέτοχοι Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και οι οποίοι ζητούν και πιέζουν να καταργηθεί ή να τροποποιηθεί, ώστε να τους λυθούν εντελώς τα χέρια σε έναν διαρκή και αδυσώπητο ανταγωνισμό. Λέγεται, μάλιστα, ότι σχετικές εισηγήσεις για την κατάργησή του από ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες, αλλά και υπουργούς, έχουν γίνει και προς τον πρωθυπουργό, παρότι αυτός βασίζεται σε άρθρο του αναθεωρημένου Συντάγματος!

Για να καταλάβει κανείς πιο εύκολα το «αντικείμενο του πόθου» αυτού του «πολέμου», αρκεί να αναφέρουμε ότι η κυβέρνηση έχει ήδη εξαγγείλει την κατασκευή αυτοχρηματοδοτούμενων έργων (επεκτάσεις μετρό, οδικά έργα, υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, υπόγεια γκαράζ κ.λπ.) που ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ (3,5 τρισ. δρχ. περίπου) μέχρι το 2010. Εργα που θα διασφαλίζουν κέρδη στις προνομιούχες κατασκευαστικές εταιρίες που θα τα αναλάβουν, όχι μόνο από την εκτέλεσή τους, αλλά για 25 χρόνια μετά την κατασκευή τους, από τα πανάκριβα τέλη χρήσης, που θα πληρώνει ο ελληνικός λαός...

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Κινητοποιήσεις - αντίδραση για την Αυστραλία

Απεργιακές κινητοποιήσεις για την ερχόμενη βδομάδα κήρυξαν οι τεχνικοί και οι αεροσυνοδοί της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), αντιδρώντας στην πολιτική διάλυσης και συρρίκνωσης της εταιρίας.

Οι αεροσυνοδοί πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα κεντρικά γραφεία της ΟΑ στη Λεωφ. Συγγρού, καταγγέλλοντας την απόφαση οριστικής διακοπής από σήμερα, των πτήσεων της Αυστραλίας. Παράλληλα, η ένωσή τους (ΕΙΣΦ) έχει κηρύξει για την ερχόμενη Δευτέρα, 3ωρη στάση εργασίας, από τις 7 π.μ. μέχρι τις 10 μ.μ.

Σε ψήφισμα που εξέδωσε η ΕΙΣΦ, κάνει λόγο για «προσχεδιασμένες εγκληματικές επιλογές και πολιτικές» σε βάρος της ΟΑ και καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει να απαξιώνει και ευτελίζει την εταιρία, που αποτελεί περιουσία του ελληνικού λαού.

Οι τεχνικοί (ΕΠΤΑΟΑ) έχουν κηρύξει δύο 3ωρες προειδοποιητικές στάσεις εργασίας (8 π.μ. - 11 π.μ.) για την ερχόμενη Τετάρτη και Πέμπτη, προειδοποιώντας ότι θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, αντιδρώντας στην πολιτική διάλυσης της εταιρίας.

Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι αντιδράσεις των ομογενών της Αυστραλίας για τη διακοπή των πτήσεων από και προς Σίδνεϊ και Μελβούρνη.

Τη συνέχιση των πτήσεων της Αυστραλίας, ζητά με επιστολή του προς τον Ελληνα πρωθυπουργό, ο Γ. Πανταζόπουλος, ομογενής υπουργός Τουρισμού στην πολιτεία της Βικτόρια.

Προσφυγή ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ εναντίον ΑΚΤΩΡ

Συνέχεια στις καταγγελίες του Πρ. Εμφιετζόγλου για παράνομες και αδιαφανείς διαδικασίες στην ανάθεση των δημοσίων έργων έδωσε χτες η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ, προσφεύγοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας, στο Ελεγκτικό Συνέδριο και τον αρμόδιο εισαγγελέα για έργο που δόθηκε στην τεχνική εταιρία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, συμφερόντων του και μεγαλοεκδότη Μπόμπολα.

Συγκεκριμένα, προσβάλλει ως αντικείμενο διαπλοκής την απευθείας ανάθεση του έργου «Αισθητική Ενοποίηση του ΟΑΚΑ» στην εταιρία ΑΚΤΩΡ και αφού προηγούμενα οι προσφορές όλων των διαγωνιζόμενων απορρίφθηκαν για τυπικούς λόγους, ανεβάζοντας μάλιστα το οικονομικό αντικείμενο του έργου από 36,5 δισ. δρχ. σε 51 δισ. δρχ. Επιπλέον ζητά την ανάκληση της ανάθεσης του έργου στην εταιρία ΑΚΤΩΡ, διότι βασίστηκε σε αντισυνταγματικές, σύμφωνα με γνωματεύσεις των συνταγματολόγων Α. Μανιτάκη και Γ. Κασιμάτη, διατάξεις του νόμου 3021/2002. Σημειώνεται πως οι διατάξεις του νόμου αυτού απαλλάσσουν από το ασυμβίβαστο ανάληψης δημοσίων έργων το βασικό μέτοχο της ΑΚΤΩΡ Λ. Μπόμπολα (γιο του εκδότη Π. Μπόμπολα), αν μπορεί να αποδείξει ότι η τεράστια περιουσία του αποκτήθηκε αυτοτελώς και δεν έχει καμία σχέση με τη δραστηριότητα του πατέρα του!..

Αλλαγές στα τηλέφωνα

Αλλάζουν πάλι οι τηλεφωνικοί αριθμοί από μεθαύριο Κυριακή 3 Νοέμβρη. Το αρχικό ψηφίο «0» για τοπικά και υπεραστικά τηλεφωνήματα αντικαθίσταται από το ψηφίο «2».

Ετσι το τηλεφωνικό κέντρο του «Ρ» θα απαντά στο 210-6297000. Αντίστοιχα τα γραφεία της Θεσσαλονίκης θα απαντούν στο 2310-237.689.

Αλλες αλλαγές από 3 Νοέμβρη:

- Για κλήση προς το Internet το αρχικό «0», αντικαθίσταται από το «8». Π.χ. ο αριθμός κλήσης για σύνδεση 096-1234567, γίνεται 896-1234567.

- Οι αριθμοί ατελούς χρέωσης 0800-..., μεριζόμενου κόστους 0801-... και πρόσθετης χρέωσης 090-..., χάνουν το αρχικό «0» και γίνονται αντίστοιχα 800-..., 801-... και 90-...

Δε θα υπάρξει διάστημα παράλληλης λειτουργίας του παλιού και του νέου τρόπου κλήσης. Σε περίπτωση κλήσης παλιού αριθμού, θα υπάρχει ηχογραφημένο μήνυμα που θα ενημερώνει για τις αλλαγές.

Ολες οι αλλαγές που έχουν γίνει μέχρι σήμερα (δεκαψήφιοι αριθμοί) και άλλες που αναμένονται για αργότερα (στα κινητά τηλέφωνα) εντάσσονται στην καθιέρωση νέου Εθνικού Σχεδίου Αριθμοδότησης. Σκοπός των ιθυνόντων είναι να δημιουργηθεί «χώρος» για περισσότερους αριθμούς. Να διευκολυνθεί (και έτσι) η είσοδος νέων εταιριών στη χρυσοφόρα αγορά των τηλεπικοινωνιών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ