ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 19 Νοέμβρη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ
Αγώνας ενάντια στο ξεπούλημα

Το νομοσχέδιο για τη μετατροπή του σε ανώνυμη εταιρία ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή

Το πρώτο βήμα για την ιδιωτικοποίηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου (ΤΤ) παίρνει και τη θεσμική του επικάλυψη. Σήμερα στη Βουλή, στις 6 μ.μ, οι βουλευτές καλούνται να ψηφίσουν για το επίμαχο κυβερνητικό νομοσχέδιο, που μετατρέπει το ίδρυμα σε ΑΕ. Από την άλλη, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις αντιδράσεις τους.

Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, ως επόμενο βήμα, η κυβέρνηση ετοιμάζει την εισαγωγή του ΤΤ στο Χρηματιστήριο ή και την απ' ευθείας πώληση τμήματός του σε ενδιαφερόμενους μεγαλοτραπεζίτες. Ωστόσο, στους κόλπους των περίπου 1.300 εργαζομένων επικρατεί έντονος προβληματισμός. Λέγεται ότι τουλάχιστον 150 υπάλληλοι κατέφυγαν σε δικηγόρο, ζητώντας την απόσυρση του επίμαχου νομοσχεδίου, ενώ εκατοντάδες είναι και εκείνοι που υπογράφουν υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού. Επιπλέον, πολλοί κατέθεσαν αιτήσεις για μετάταξη σε άλλες Δημόσιες Υπηρεσίες, προκειμένου να διατηρήσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα, που απειλούνται άμεσα από το μεθοδευόμενο ξεπούλημα στο μεγάλο κεφάλαιο. Δυναμικότερες ενέργειες αναμένονται, κατά πληροφορίες, άμεσα.

Εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι ο ισχυρισμός της κυβέρνησης («να μετατραπεί σε ΑΕ για να ανταποκριθεί καλύτερα στον ανταγωνισμό»), δε στέκει. Οτι είναι κερδοφόρα και υγιής επιχείρηση που προσφέρει πολλά στην εθνική οικονομία. Οτι η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης για ξεπούλημα στο ιδιωτικό κεφάλαιο κρατικών υπηρεσιών με σημαντική προσφορά στο λαό, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι επιταγές του παγκόσμιου τραπεζικού κατεστημένου και οι μεγαλοεπιχειρηματίες. «Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο ανήκει στον ελληνικό λαό και όχι στο τραπεζικό κατεστημένο», δηλώνουν χαρακτηριστικά.

Υπάρχει και νομικό ενδιαφέρον -υπογραμμίζουν εργαζόμενοι- καθώς το ΤΤ αποτελεί την πρώτη αμιγώς Δημόσια Υπηρεσία, που επιχειρείται η μετατροπή της σε ΑΕ: «Αν αυτό επιτευχθεί, ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση και την άνευ όρων παράδοση στο μεγάλο κεφάλαιο ενός ευρύτερου τμήματος του δημόσιου τομέα με απρόβλεπτες συνέπειες για το λαό, την κοινωνία και τους εργαζόμενους».

Παράλληλα, καταγγέλλουν «τους κυβερνητικούς συνδικαλιστές και τους συνοδοιπόρους τους, που συναινούν μέσα από την ένοχη σιωπή τους και την πρωτοφανή αδράνειά τους».

Καταλήγουν ότι μετατρεπόμενο το ΤΤ σε ΑΕ, θα μετατραπεί «σε έναν σκληρό κερδοσκοπικό τραπεζικό οργανισμό, θα στερήσει από το κράτος μια μόνιμη και σταθερή πηγή εσόδων και θα εξυπηρετήσει, για άλλη μια φορά, τα συμφέροντα των κερδοσκοπικών τραπεζών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα εκατομμύρια των μικροκαταθετών του».

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Κυκλοφορία μόνο για τα Ολυμπιακά οχήματα!

Η μέχρι τώρα εκτίμηση - και για ορισμένους βεβαιότητα - και οι πληροφορίες ότι η κυκλοφορία στους δρόμους του Λεκανοπεδίου κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, θα γίνεται με εκτεταμένες απαγορεύσεις, ζώνες κυκλοφορίας αποκλειστικά και μόνον για τα «Ολυμπιακά» οχήματα, καθώς επίσης και με τη συνεχή επιτήρηση της Τροχαίας, φαίνεται πως επιβεβαιώνoνται.

Τα στοιχεία που παρουσίασαν στελέχη της «Αθήνα 2004» στους επιθεωρητές της ΔΟΕ, στην πρόσφατη επίσκεψή τους, δείχνουν ότι η μέση ωριαία ταχύτητα των οχημάτων (λεωφορείων, μίνι μπας κ.ά.) από το Ολυμπιακό Χωριό και το Κέντρο Τύπου προς τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, κυμαίνεται από 45 - 65 χιλιόμετρα την ώρα! Ταχύτητες περίπου ιλιγγιώδεις για τα οδικά δεδομένα όχι μόνο τα σημερινά αλλά και για τα μελλοντικά ακόμα κι αν υλοποιηθούν μια σειρά έργα που έχουν προγραμματιστεί.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε εκδήλωση που είχε διοργανωθεί από την «Αθήνα 2004» και το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, τον Ιούνη του 2001, ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Βερελής είχε αποκαλύψει ότι «τα τελευταία χρόνια η μέση ταχύτητα των τροχοφόρων μειώνεται σημαντικά. Από τα 20 χλμ. την ώρα που ήταν η μέση ταχύτητα των λεωφορείων πέσαμε στα 12,5 χλμ.».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της «Αθήνα 2004» (δεν περιλαμβάνεται η καθυστέρηση από την προσγείωση και την απογείωση, καθώς και η καθυστέρηση από τον έλεγχο αποσκευών):

  • Η απόσταση από το Ολυμπιακό Χωριό ως το ΟΑΚΑ είναι 14,5 χλμ. και ο απαιτούμενος χρόνος 15 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι το λεωφορείο ή το μίνι μπας που θα μεταφέρει για παράδειγμα τους αθλητές, θα κινείται με μέση ωριαία ταχύτητα 58 χλμ./ώρα.
  • Η απόσταση από το Ολυμπιακό Χωριό ως το Φάληρο είναι 25 χλμ. και ο απαιτούμενος χρόνος 24 λεπτά. Η μέση ωριαία ταχύτητα που θα κινούνται τα οχήματα είναι 62,5 χλμ./ώρα.
  • Η απόσταση από το Ολυμπιακό Χωριό ως το Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο είναι 43,3 χλμ. και ο απαιτούμενος χρόνος 41 λεπτά. Η μέση ωριαία ταχύτητα που θα κινούνται τα οχήματα είναι 63,36 χλμ./ώρα.
  • Η απόσταση από το Ολυμπιακό Χωριό ως το Γουδί είναι 28,5 χλμ. και ο απαιτούμενος χρόνος 26 λεπτά. Η μέση ωριαία ταχύτητα που θα κινούνται τα οχήματα είναι 65,76 χλμ./ώρα.

Στο φάκελο διεκδίκησης των αγώνων οι εκτιμήσεις για τις χιλιομετρικές αποστάσεις και τους απαιτούμενους χρόνους ήταν πολύ μικρότερες από τα σημερινά στοιχεία... Είναι χαρακτηριστικό ότι στο φάκελο διεκδίκησης η απόσταση από το αεροδρόμιο των Σπάτων μέχρι το Ολυμπιακό Χωριό ήταν 32,5 χιλιόμετρα, ενώ σύμφωνα με τα σημερινά στοιχεία της «Αθήνα 2004», αυτή η απόσταση έχει...«μεγαλώσει» κατά περίπου 8 χιλιόμετρα και τώρα το αεροδρόμιο απέχει από το Ολυμπιακό Χωριό 40 χιλιόμετρα.

Ανοίχτηκαν οι προσφορές για την ενοικίαση κατοικιών

Ανοίχτηκαν χτες στα γραφεία της «Αθήνα 2004» οι προσφορές των κοινοπραξιών που είναι υποψήφιες για να αναλάβουν τη διαχείριση του προγράμματος ενοικίασης ιδιωτικών κατοικιών, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο από τις τρεις κοινοπραξίες («Alpha Ολυμπιακή Φιλοξενία» και «Ελληνική Ολυμπιακή Φιλοξενία») δεν αποκλείεται να συνεργαστούν για να αναλάβουν από κοινού την αποπεράτωση του προγράμματος που θα καλύψει τις ανάγκες του προγράμματος Φιλοξενίας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η τρίτη κοινοπραξία («Εστία») σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα αποχωρήσει από τη διαδικασία.

Υπενθυμίζεται ότι στο διαγωνισμό συμμετέχουν τρεις κοινοπραξίες, οι οποίες περιλαμβάνουν επιχειρήσεις από τον κλάδο των τουριστικών υπηρεσιών, καθώς και εταιρίες διαχείρισης ακινήτων. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες: - «Alpha Ολυμπιακή Φιλοξενία» που αποτελείται από τις: «Alpha Αστικά Ακίνητα» - «Alpha Ασφαλιστική» - «Επαθλον» - «ΕΛΠΑ Altis». «Ελληνική Ολυμπιακή Φιλοξενία»: «EFG Eurobank Properties S.A.«. - «Ελληνική Ταξιδιωτική Ισχύς Αν. Τουριστική Εταιρεία». - «Γιώργος Κορμούζης». «Εστία»: «Lambert Smith Hampton» - «Ασπίς Εστία Α.Ε. Αστικά Ακίνητα» - «Eurostar ΑΤΕΒΕ / Travel Plan» - «Plotin Τουριστικές Επιχειρήσεις».

Ηλεκτρονικό φακέλωμα για τους δημόσιους υπάλληλους

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατατέθηκε για επεξεργασία σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τη θέσπιση προσωπικού ηλεκτρονικού μητρώου των δημοσίων υπαλλήλων.

Στο ηλεκτρονικό μητρώο περνούν μια σειρά προσωπικά στοιχεία των υπαλλήλων. Από στοιχεία ταυτότητας, μέχρι περιουσιακής κατάστασης του ιδίου, ακόμη και της γυναίκας του και των παιδιών του, τίτλοι σπουδών, άλλα... τυπικά προσόντα, αποφάσεις και έγγραφα που αναφέρονται στην υπηρεσιακή κατάσταση, εκθέσεις αξιολόγησης των τελευταίων οκτώ ετών, ποινές, άδειες, νοσηλεία, προαγωγές, μεταβολές, συμμετοχές... σε συλλογικά όργανα κλπ. Το Γενάρη κάθε έτους θα καταστρέφονται οι εκθέσεις αξιολόγησης και οι αξιολογήσεις των δημοσίων υπαλλήλων εκτός της τελευταίας οκταετίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ηλεκτρονικό μητρώο (φακέλωμα) θα συγκροτείται από την πρώτη μέρα πρόσληψης του δημοσίου υπαλλήλου. Στο ηλεκτρονικό μητρώο θα έχουν πρόσβαση οι προϊστάμενοι των δημοσίων υπηρεσιών και ο ίδιος ενδιαφερόμενος υπάλληλος. Με το Προεδρικό Διάταγμα απαγορεύεται η πρόσβαση στο ηλεκτρονικό μητρώο οποιουδήποτε τρίτου ατόμου, καθώς και η αλλοίωση, καταστροφή και απώλεια των στοιχείων που τηρούνται σ' αυτό.

Επίσης, προβλέπεται ότι ο υπάλληλος μπορεί να ζητήσει την αφαίρεση στοιχείων από τα μητρώα του, η οποία όμως τελεί υπό την έγκριση του προϊστάμενου προσωπικού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ