ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Γενάρη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Στο άρμα της «Λισαβόνας» η παιδεία

Τις προτεραιότητες της Ελληνικής Προεδρίας στην παιδεία παρουσίασε ο υπουργός στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Οι φοιτητές πολλές φορές με τις κινητοποιήσεις τους έχουν καταγγείλει τις πολιτικές κυβέρνησης - ΕΕ, που απαξιώνουν την ανώτατη εκπαίδευση
Οι φοιτητές πολλές φορές με τις κινητοποιήσεις τους έχουν καταγγείλει τις πολιτικές κυβέρνησης - ΕΕ, που απαξιώνουν την ανώτατη εκπαίδευση
Τις προτεραιότητες της Ελληνικής Προεδρίας στον τομέα της εκπαίδευσης που συμπίπτουν με τις αποφάσεις της Συνόδου της ΕΕ στη Λισαβόνα και δημιουργούν ένα τοπίο πλήρους υπαγωγής της εκπαίδευσης στις ανάγκες του κεφαλαίου, παρουσίασε χτες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου. Ο ίδιος τόνισε ότι το πρόγραμμα βασίζεται στους δύο βασικούς στόχους της Λισαβόνας για «μετατροπή των εκπαιδευτικών συστημάτων σε αποφασιστικούς διαύλους μεταφοράς γνώσης και δεξιοτήτων, έτσι ώστε οι ραγδαίες κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές να αξιοποιούνται και να μετατρέπονται σε περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης για όλους» και «τη συμβολή των εκπαιδευτικών συστημάτων στην ανάπτυξη κοινωνικών αξιών που να χαρακτηρίζουν τις δημοκρατικές κοινωνίες, στην προώθηση της κοινωνίας των πολιτών και στην αποδοχή των διαπολιτισμικών κοινωνιών». Ετσι παρουσίασε τους στόχους, που έχουν τελικά σαν κεντρική κατεύθυνση το να εξασφαλίσουν στο ευρωπαϊκό μεγάλο κεφάλαιο τις προϋποθέσεις για να είναι ανταγωνιστικό προς τις αμερικανικές κυρίως πολυεθνικές επιχειρήσεις και επιφέρουν νέα δεινά για τους λαούς και την εργατική τάξη.

Παρά την προσπάθεια του υπουργού Παιδείας να πείσει για το αντίθετο, λέγοντας ότι «η Ελληνική Προεδρία φιλοδοξεί να επαναφέρει στο επίκεντρο των συζητήσεων την εκπαίδευση ως μέσο προαγωγής της ευρωπαϊκής ιδέας και των αξιών του ευρωπαϊκού πολιτισμού και όχι απλά και μόνο ως μέσο προώθησης των οικονομικών στόχων ή της πολιτικής απασχόλησης», μέσα από το πρίσμα της Λισαβόνας η εκπαίδευση νοείται μόνο ως μέσο για την εξυπηρέτηση του μεγάλου κεφαλαίου. Αλλωστε οι αναδιαρθρώσεις σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης που επικαλύπτονται με τη γενική ταμπέλα περί «ποιότητας» (βλέπε αξιολόγηση εκπαιδευτικού και εκπαιδευτικού έργου, ενιαίος εκπαιδευτικός χώρος στην ΕΕ, διά βίου εκπαίδευση και κατάρτιση) ήδη εφαρμόζονται. Και βέβαια δεν είναι τίποτε άλλο παρά εφαρμογή του σχεδίου για παιδεία με περισσότερους ταξικούς φραγμούς, κατάρτιση και ψευτοειδίκευση αντί για γενική μόρφωση, παραγωγή αυριανών εργαζομένων και επιστημόνων, απασχολήσιμων, προσαρμοστικών στις επιταγές των εργοδοτών.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε επίσης χτες στις δύο συνεδριάσεις του Συμβουλίου Παιδείας και στη συνάντηση στη 1 και 2 Μάρτη στην Αθήνα λέγοντας ότι ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στο πρόγραμμα Erasmus World μέσα από το οποίο επιδιώκεται να εδραιωθεί «κοινός ευρωπαϊκός χώρος εκπαίδευσης» στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, στο πρόγραμμα e learning που υποτίθεται στόχο έχει «την ανάδειξη του ρόλου των τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφορίας στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης» αλλά και στη συζήτηση για τους συγκεκριμένους μελλοντικούς στόχους και τα κοινά κριτήρια αναφοράς σε πέντε βασικούς τομείς της εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο Συμβούλιο Νεολαίας το οποίο πρόκειται να πραγματοποιηθεί στις 6 Μάη στο οποίο θα καταρτιστεί όπως είπε γενικόλογα «ένα νέο πρόγραμμα για τη νεολαία».


ΓΥΜΝΑΣΙΟ - ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΜΝΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
Απαίτηση η ανέγερση νέου ασφαλούς σχολείου

Επανέρχεται το θέμα Γυμνάσιο - Λύκειο Λίμνης, του σχολείου «στον αέρα», όπως το έχουν χαρακτηρίσει οι κάτοικοι της περιοχής, γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές. Μαζί του επανέρχονται οι τεράστιες εγκληματικές ευθύνες, των κυβερνήσεων (από το 1990 που επιλέχθηκε ως χώρος ανέγερσής του η πλαγιά του βουνού), του υπουργείου Παιδείας, της Νομαρχίας Εύβοιας και του Δήμου Λίμνης (που συμφώνησαν τότε), αλλά και της εργολαβικής κοινοπραξίας, Στ. Πασσάς - Γ. Σιδέρης - Εμμ. Σκουλάς, που το κατασκεύασαν πάνω σε «μπόσικα» χώματα (επιχωματώσεις), χωρίς να ληφθεί υπόψη ότι εκεί θα φοιτήσουν 13χρονα και 17χρονα παιδιά, «με την ψυχή στο στόμα» μη συμβεί το χειρότερο. Και από το 1993 που αποπερατώθηκε η κατασκευή του και λειτουργεί, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς έχουν περάσει «μεγάλες λαχτάρες». Τη μια με τους σεισμούς, τη δεύτερη με τις έντονες βροχοπτώσεις, την άλλη με τα χιόνια.

Η χρόνια πίεση του Συλλόγου Γονέων - Κηδεμόνων, απ' τη μια, η έντονη ανησυχία των κατοίκων, απ' την άλλη, ανάγκασαν τη Νομαρχία και το υπουργείο να υποχωρήσουν σε διερεύνηση και διαπίστωση των αιτιών του ζημιών, που άρχιζαν από εισροές νερών και κατέληγαν σε ρηγματώσεις λόγω καθιζήσεων του εδάφους.

Στο μεταξύ, ο εργολάβος είχε πληρωθεί κανονικά, αλλά το έργο ακόμα και σήμερα (συμπληρώνει 10 χρόνια λειτουργίας το σχολείο) δεν έχει παραλειφθεί, ενώ ο εργολάβος έχει κηρυχτεί έκπτωτος για κακοτεχνίες. Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας ζητάει επιστρεφόμενο ποσόν ύψους 162.450 ευρώ, για το οποίο οι εργολάβοι έχουν κάνει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σ' αυτό το σημείο, τους φόβους και τις ανησυχίες των φορέων και των κατοίκων της περιοχής, ήρθε να επιβεβαιώσει και το πόρισμα του Γραφείου Στατικών και Γεωτεχνικών Μελετών (ανάθεση που έγινε από τη Νομαρχία το 2002) ότι «το κτιριακό συγκρότημα Γυμνασίου - Λυκείου Λίμνης παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα καθιζήσεως και ρηγματώσεων στο αριστερό και μεσαίο τμήμα του κτιρίου». Παράλληλα, αποδίδει ευθύνες για επιμέρους ελλείψεις στην κατασκευάστρια κοινοπραξία.

Ομως, παρά τα μέτρα ασφαλείας της κατασκευής του κτιρίου, που προτείνει το μελετητικό γραφείο, η εμπιστοσύνη παιδιών, γονιών και κατοίκων έχει κλονιστεί και, όπως τονίζει η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, η απαίτηση είναι η ανέγερση νέου σχολείου σε άλλη τοποθεσία και να σταματήσει η κατασπατάληση δημόσιου χρήματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ