Τις προηγούμενες μέρες ο «Ρ» είχε αποκαλύψει όσα περιγράφει η έκθεση και αποδεικνύουν ότι η οικονομική διαχείριση της υπόθεσης των Ολυμπιακών Αγώνων από την κυβέρνηση και την «Αθήνα 2004» θα επιβαρύνει τους Ελληνες εργαζόμενους με ένα δυσβάσταχτο κόστος που θα κληθούν να πληρώνουν για πολλά χρόνια μετά τους αγώνες.
Συγκεκριμένα, ο «Ρ» αποκάλυψε τον κατάλογο των παράνομων προσλήψεων υψηλόβαθμων στελεχών της «Αθήνα 2004» και οι οποίοι αμείβονταν με υπέρογκους μισθούς, τις παχυλές αποζημιώσεις - χωρίς να τις δικαιούνται - στελεχών που απολύθηκαν από την εταιρία, το χορό δισεκατομμυρίων που είχε στηθεί στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίδνεϊ από την ελληνική αποστολή, σωρεία απ' ευθείας αναθέσεων υπηρεσιών χωρίς διαγωνισμό, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο η ηγεσία της εταιρίας απέφυγε τον προληπτικό έλεγχο της αρμόδιας ελεγκτικής επιτροπής.
Σήμερα, ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος των αποκαλύψεων του «Ρ» με την παράθεση δύο ακόμα παραδειγμάτων για τον αδιαφανή τρόπο με τον οποίο ανατίθενται οι υπηρεσίες σε αναδόχους εταιρίες ή κοινοπραξίες.
Οπως αναφέρουν οι δικαστές του Ελεγκτικού Συνεδρίου «συνολικά για το έτος 2000 η ΑΘΗΝΑ 2004 διέθεσε το ποσό των 49.361.782 δρχ. για παροχή υπηρεσιών ταχυμεταφορών (courier) και λοιπών μεταφορών (πραγμάτων). Ειδικότερα, το ανωτέρω ποσό διατέθηκε ως εξής:
Για τις ανωτέρω συνεργασίες - αναφέρει η έκθεση - δεν έχουν συναφθεί συμβάσεις και δεν έχει διενεργηθεί έρευνα αγοράς. Επίσης δεν έχει διενεργηθεί διαγωνισμός (αν και βάσει του άρθρου 9 παραγ. 2 Γ' του ΠΔ 346/1998 πρόχειρος διαγωνισμός διενεργείται για ανάθεση υπηρεσίας που η αξία της είναι ανώτερη ή ίση των 30.000.000 δρχ. και κατώτερη του ποσού που ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 7 της Οδηγίας 92/50/ΕΟΚ, ήτοι 200.000 ECU ή 64.376.800 δρχ.)».
Το εντυπωσιακό στα παραπάνω είναι ότι αν και υπήρξαν αναθέσεις ταχυμεταφορών, τα ΕΛΤΑ που ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο και που έχουν ανακηρυχτεί και χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων, πληρώνοντας και το σχετικό τίμημα γι' αυτό, δεν πήραν καμία από τις «δουλιές» της εταιρίας, αφού όλες οι συμφωνίες έγιναν με ιδιωτικές εταιρίες.
Μία άλλη περίπτωση απ' ευθείας ανάθεσης αφορά στη σύμβαση που υπεγράφη με την ασφαλιστική εταιρία ALICO AIE LIFE (αμερικάνικη πολυεθνική) για την ασφάλιση του προσωπικού της «Αθήνα 2004». Ας δούμε τι αναφέρουν στην έκθεσή τους οι ελεγκτές:
«Στα πλαίσια της γενικής πολιτικής παροχών σε χρήμα και είδος προς το προσωπικό της, η ΟΕΟΑ συνήψε σύμβαση ασφαλίσεως του προσωπικού με την ασφαλιστική Εταιρία ALICO AIE LIFE, προς την οποία για το έτος 2000 κατέβαλε ασφάλιστρα 39.367.745 δρχ. Επιφυλασσόμενος ο έλεγχος να εξετάσει το περιεχόμενο της συμβάσεως και ειδικότερα την εφαρμογή των οικονομικών της όρων, κατά τη συνολική ελεγκτική αξιολόγηση των δαπανών που συνεπάγεται η εφαρμογή της ως άνω πολιτικής, κατά τα εκτιθέμενα σε άλλα σημεία, αρκείται προς το παρόν στις εξής γενικές διαπιστώσεις:
- Η 1η σύμβαση ίσχυσε από 8/2/1999 μέχρι 28/2/2000. Στη συνέχεια, με «πρόσθετη πράξη» επεκτάθηκε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο από 1/3/2000 μέχρι 28/2/2001. Η σύμβαση έγινε με απ' ευθείας ανάθεση, χωρίς να γίνει έρευνα αγοράς (προσφορές κ.λ.π.), ώστε να διασφαλιστεί το μικρότερο δυνατό κόστος για την Εταιρία. - Λόγω του περιεχομένου της εμπίπτει στη διάταξη του π.δ.346/1998, διότι αφορά προσφορά υπηρεσιών και θα έπρεπε να προηγηθεί δημόσια διαγωνιστική διαδικασία».
Με το ποσό των 10 εκατ. ευρώ, η «Ολυμπιακή Αεροπορία» ανακηρύχτηκε ο όγδοος χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων 2004. Την ανακοίνωση αυτή έκανε χτες η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου, παρουσία του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελή, με τη διευκρίνιση ότι η χορηγία θα είναι σε εισιτήρια, χωρίς η εταιρία να εκταμιεύσει χρήματα, ενώ τα 2 εκατ. ευρώ θα αφορούν εισιτήρια άλλων εταιριών.