Λαμβάνοντας το λόγο, μέλος του ΚΑΣ, έκανε μια γενικότερη αναφορά στην ευρύτερη περιοχή πέριξ του ΝΜΑ, πληροφορώντας το συμβούλιο ότι η αξία γης ανεβαίνει ήδη λόγω του μουσείου. Ο ομιλητής δεν προχώρησε το θέμα προς την κατεύθυνση των πραγματικών κινδύνων που σημαίνει αυτή η αύξηση, αλλά πρότεινε την εκπόνηση μιας μελέτης, η οποία θα «ευπρεπίζει» τον περιβάλλοντα χώρο του καταστρεπτικού οικοδομήματος. Τέτοια μελέτη βέβαια είναι αδύνατον να εκπονηθεί. Αντίθετα, όπως έχει συμβεί ήδη σε άλλες περιοχές του κέντρου της Αθήνας που «αναπλάστηκαν», ο πληθυσμιακός και οικονομικός χαρακτήρας θα αλλάξει προς όφελος, βέβαια, του ιδιωτικού κεφαλαίου που είναι το μόνο που μπορεί να ανταποκριθεί στη μεγάλη αξία γης. Αυτό σημαίνει κατ' αρχήν ότι αν ολοκληρωθεί τελικά το μουσείο, οι υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού «θα τρέχουν και δε θα φτάνουν», για να διασώσουν από τις «έμμεσες» βλάβες τον Παρθενώνα.
Κατά τ' άλλα, η «νέα ανοικοδόμηση» της Αθήνας - σύμφωνα με έναν ορισμό μέλους του Συμβουλίου - καλά κρατεί. Μια «ανάσα» από τον Κεραμεικό, στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Θερμοπυλών, Μ. Αλεξάνδρου, Μαραθώνος και Αίσωνος μεταξύ των οδών Πειραιώς και Κωνσταντινουπόλεως, μια φαρμακευτική εταιρία επέλεξε να χτίσει την έδρα της. Η οποία θα αποτελείται από δύο γιγαντιαία οικοδομικά συγκροτήματα 4.000 τ.μ. Στην περιοχή υπάρχουν διαπιστωμένα αρχαία νεκροταφεία και εργαστήρια τα οποία, σύμφωνα με τους αρμόδιους είναι σε κακή κατάσταση. Είναι, όμως, πιθανόν η οικοδομή να «πέσει» πάνω και στο Δημόσιο Σήμα, το νεκροταφείο των αρχαίων επιφανών Αθηναίων. Το ΚΑΣ επέτρεψε την οικοδόμηση με την προϋπόθεση ότι θα διενεργηθούν ανασκαφές, σύμφωνα με το νόμο. Πάντως, ακόμη και αν η περιοχή είναι «καθαρή» από αρχαιότητες, έχουμε ακόμη μία επιβεβαίωση των προειδοποιήσεων του αείμνηστου Λεων. Αυδή, ότι η Αθήνα μεταλλάσσεται ακόμη μια φορά, με βάση τον ταξικό γεωγραφικό διαχωρισμό.
Συνεχίζονται στα θέατρα «Κ. Δανδουλάκη» και «Ροές» οι βραδιές για το χορό, που διοργανώνει το Σωματείο Ελλήνων Χορογράφων. Συγκεκριμένα, το Μάιο, θα παρουσιαστούν οι ομάδες: «Δρώσα μάζα» της Αυγής Προγκίδη (2,3,4/5, «Κ. Δανδουλάκη»), «Με λίγα λόγια» της Χάρις Ανταχοπούλου (3,4/5, «Ροές»), «Πρόσχημα» του Γιάννη Αντωνίου (6,7,8/5, «Κ. Δανδουλάκη»). Ακολουθούν (6,7/5, «Ροές»), ανεξάρτητες παρουσίες των: Μυλωνά, Πυροκάκου, Παπαδάτου, Αβρά. Στις 10,11,12 Μαΐου («Κ. Δανδουλάκη») φιλοξενείται το «Χοροθέατρο Λήδα Σάνταλα». Στις «Ροές» (10,11/5) παρουσιάζεται η ομάδα «Μετ' εμποδίων» των Καραλέκα - Γιαννοπούλου. Ακολουθούν (13,14/5, «Ροές») οι Τσιαπνίνης - Δανιήλ, (14,15/5, «Κ. Δανδουλάκη») ανεξάρτητες παρουσίες των: Γιατράκου, Κυριακοπούλου, Χατζιγιαννάκη. Στις 16,17,18/5 στις «Ροές» παρουσιάζεται το «Εννιάμορφο» της Τέτης Νικολοπούλου, στις 20,21,22/5 στις «Ροές» το χοροθέατρο «Αλλού - Εδώ - Παντού» της Πατρίτσιας Λάζου, στις 22,23/5 («Κ. Δανδουλάκη») η ομάδα «Ελιξ» της Χριστίνας Κλεισιούνη, στις 24,25,26/5 («Ροές») η ομάδα «Πέλματα» των Μ. Καρέτα, Μ.Μιχαηλίδου, στις 26,27/5 («Κ. Δανδουλάκη») η «Αίρεσις» του Γιάννη Μπουγουρδή και στις 29,30/5 («Ροές») η ομάδα «Sine qua non» των Σωτηρίου, Μπάκα, Μαλκότση.
Η Ακαδημία Αθηνών εξέλεξε πρόσφατα ξένο «εταίρο» της τον κορυφαίοι Ισπανό ελληνιστή, καθηγητή της Ελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Μαδρίτης, Φρανθίσκο Ροντρίγκεθ Αδράδος, τιμώντας το πολυσχιδές επιστημονικό και συγγραφικό έργο του για την Ελληνική Γραμματεία. Ο Φρ. Αδράδος έχει γράψει περίπου ενενήντα μελέτες για την καταγωγή και εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας και γραμματείας και είναι «πρωτεργάτης» του πολύτομου «Ελληνο-Ισπανικού Λεξικού». Εχει μεταφράσει Αισχύλο, Θουκυδίδη, Αριστοφάνη, λυρικούς, αρχαία σανσκριτικά κείμενα, Λατίνους, κλπ. Θυμίζουμε ότι πρόσφατα, από τις εκδόσεις Δ. Παπαδήμα εκδόθηκε στα ελληνικά το έργο του «Ιστορία της Ελληνικής Γλώσσας».
Η Ακαδημία Αθηνών αποφάσισε να προκηρύξει διαγωνισμό για αποστολή στο εξωτερικό δύο υποτρόφων, οι οποίοι πρέπει να έχουν πτυχίο ή διδακτορικό Φυσικών ή Φυσιογνωστικών Επιστημών ελληνικού πανεπιστημίου με βαθμό άριστα, για να μετεκπαιδευτούν και ειδικευτούν στους κλάδους αυτούς, το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004. Η υποτροφία είναι διετής, με δυνατότητα παράτασης μέχρι και δύο έτη, κατά την κρίση της Ακαδημίας. Η έναρξη του διαγωνισμού θα γίνει στις 5 Μαΐου (10π.μ.). Πληροφορίες: Γωγώ Δημοπούλου, τηλ. 210-3600207, 3600209, ή γραφείο δημοσίων σχέσεων τηλ-φαξ 210-3643104. (Ιστοσελίδα www.academyofathens.gr).
Η Ακαδημία, επίσης, προκήρυξε τη βράβευση (με 5.000 ευρώ η κάθε μία) των παρακάτω εργασιών, οι οποίες πρέπει να υποβληθούν έως τις 30/4/2003:
Ο σκηνοθέτης Βασίλης Κυρίτσης ανέλαβε καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας. Ο Β. Κυρίτσης έχει διατελέσει καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής (1985-1989), διευθυντής του Φεστιβάλ Πέτρας (1990-1991, 1995-1996), καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Λαμίας (1991-1994), διευθυντής του Κέντρου Ερευνας Αρχαίου Ελληνικού Δράματος «Δεσμοί» (2002-2003) κλπ.
Νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Ρόδου ορίστηκε ο σκηνοθέτης Ηλίας Φραγκάκης, ο οποίος, εκτός από τη σκηνοθετική δουλιά του («Ορέστης» του Ευριπίδη, «Νταντέν» του Μολιέρου, «Ορέστης» του Γιάννη Ρίτσου κ.ά.), έχει ασχοληθεί με τη μετάφραση και υπήρξε υπεύθυνος του τομέα θεάτρου και ταμίας της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Το ΔΗΠΕΘΕ Ρόδου θα παρουσιάσει την ιλαροτραγωδία του Μποστ «Φαύστα», σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζηπαπά στο Εθνικό Θέατρο της πόλης. Τον ομώνυμο ρόλο θα ερμηνεύσει η Βάνα Παρθενιάδου.
Εκθεση ζωγραφικής Ελλήνων και Ιταλών καλλιτεχνών φιλοξενείται έως τις 4/5 στο Palazzo Reale της Νεάπολης. Θέμα της: «Ολυμπιακοί αγώνες, πέντε κρίκοι αθλητικού συναγωνισμού, αλληλεγγύης, ελπίδας, πολιτισμού και ειρήνης». Παρουσιάζονται έργα των: Μόραλη, Τέτση, Τσόκλη, Φασιανού, Μπουτέα, Σόρογκα, Ψυχοπαίδη κ.ά. Η έκθεση θα παρουσιαστεί (Ιούνιος - Σεπτέμβρης 2003) στην Αθήνα στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
Εκθεση κεραμικής και εικαστικών κατασκευών του καλλιτεχνικού εργαστηρίου του Θεραπευτικού Προγράμματος Ιθάκη, φιλοξενείται έως τις 3 Μάη στην αίθουσα τέχνης «Ζήτα - Μι» (Πρ. Κορομηλά 1, Θεσσαλονίκη). Παρουσιάζονται πρόσφατα και παλιότερα έργα των μελών του εργαστηρίου τα οποία αποτελούν ολοκληρωμένα δημιουργήματα που συνδυάζουν την αισθητική με τη χρηστικότητα. Πρωτότυπες φόρμες και λαμπερά χρώματα, χαρακτηρίζουν τις παρουσιαζόμενες δημιουργίες. Απλά και συχνά ευτελή υλικά μεταμορφώνονται: λωρίδες εφημερίδας φτιάχνουν υπέροχους πετεινούς, ανακυκλωμένος τσίγκος γίνεται ψάρια και πλεούμενα. Φύλλα, σανίδια, λινάτσα, χάντρες, σκοινιά, κομμάτια από πολύχρωμα υφάσματα μεταπλάθονται σε εικαστικές προτάσεις.