ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Ιούλη 2003
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
35ωρο - εφτάωρη δουλιά, ζητάει η εργατιά!

«35ωρο, εφτάωρη δουλιά αυτό ζητάει η εργατιά», «εμπρός λαέ μη σκύβεις το κεφάλι, τώρα με το ΠΑΜΕ αντίσταση και πάλη», ήταν μερικά από τα συνθήματα που δόνησαν χτες το απόγευμα τους πλέον εμπορικούς δρόμους της Αθήνας, κατά τη διάρκεια μαζικής πικετοφορίας που οργάνωσε η Επιτροπή Αγώνα Σωματείων και Συνδικαλιστών για το Ωράριο και τις Εργασιακές Σχέσεις και η Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ. Οι εργαζόμενοι διατράνωσαν την απαίτησή τους να καταργηθούν όλοι οι αντιδραστικοί και αντεργατικοί νόμοι που ανατρέπουν το ωράριο και τις εργασιακές σχέσεις, πλήρη και σταθερή δουλιά με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

«Νομοθετική κατοχύρωση της Κυριακής αργίας», «Οχι στην απελευθέρωση του ωραρίου», «κατάργηση του ωρομισθίου και της μερικής απασχόλησης», «ωράριο ενιαίο, υποχρεωτικό για όλες τις επιχειρήσεις», ήταν ορισμένα από τα αιτήματα που αναγράφονταν στις πικέτες. Οι εργαζόμενοι διέσχισαν τη Σταδίου έφτασαν στην Ερμού και έκαναν στάση στο πολυκατάστημα «Φωκάς». Οι «σεκιουριτάδες» του καταστήματος δεν μπόρεσαν να σταθούν εμπόδιο σε ομάδα εργαζομένων που μπήκε στο πολυκατάστημα και μοίρασε ανακοίνωση. «Ο αγώνας ενάντια σε αυτή την πολιτική είναι κοινός», είπε ο Δ. Φέτσης, πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, μιλώντας στους συγκεντρωμένους έξω από το πολυκατάστημα.


«Αυτή η πολιτική η αντεργατική με αγώνες ταξικούς θα ανατραπεί», «το ωράριό σας είναι μια απάτη, νόμος είναι το δίκιο του εργάτη», ήταν ορισμένα από τα συνθήματα που φώναξαν οι εργαζόμενοι, διασχίζοντας την Ευαγγελιστρίας, την Αγ. Μάρκου και την Αιόλου. Η πορεία κατευθύνθηκε στην Αθηνάς και οι εργαζόμενοι ένωσαν τη φωνή τους με τους απολυμένους μουσικούς από το Δήμο Αθηναίων, που πραγματοποιούσαν τη δική τους κινητοποίηση στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης. Τη στήριξη της Γραμματείας Αθήνας του ΠΑΜΕ μετέφερε στους μουσικούς ο Γ. Πέρρος. Στη συνέχεια οι εργαζόμενοι ένωσαν τη φωνή τους και με αυτή των μεταναστών που πραγματοποιούσαν πορεία προς τη Βουλή.

Θεσσαλονίκη

Μαζική εξόρμηση στα πολυκαταστήματα «Καρφούρ», «Μαρινόπουλος» και «Μασούτης», στα ανατολικά προάστια της Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε χτες η Ενωση Εμποροϋπαλλήλων Νομού Θεσσαλονίκης. Οι εργαζόμενοι στα μεγάλα καταστήματα ενημερώθηκαν από τους συνδικαλιστές για τις επιπτώσεις που προκύπτουν για τους εργαζόμενους από τη διεύρυνση του ωραρίου και συνδέονται άμεσα με τις εργασιακές τους σχέσεις. Σήμερα, στις 6 το απόγευμα, η εξόρμηση της Ενωσης συνεχίζεται στα πολυκαταστήματα των ανατολικών προαστίων της πόλης.


ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Κινητοποίηση για ασφαλείς - φτηνές ναυτικές συγκοινωνίες

Με τη μαζική πικετοφορία που έγινε χτες το απόγευμα στους δρόμους γύρω από το λιμάνι και στο κέντρο του Πειραιά, το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο «εγκαινίασε» νέο γύρο αγωνιστικών κινητοποιήσεων ενάντια στην άκρως αντεργατική - αντιλαϊκή, και επικίνδυνη για την ανθρώπινη ασφάλεια, πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την πλήρη στήριξη της ΝΔ, στο χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Εργαζόμενοι, συνταξιούχοι και νεολαίοι που συγκεντρώθηκαν λίγο πριν τις 8.00 στον Ηλεκτρικό Σταθμό της πόλης, με τα συνθήματα που ανέγραφαν στις πικέτες που κρατούσαν, αλλά και αυτά που βροντοφώναζαν, απαίτησαν τη δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ώστε οι θαλάσσιες συγκοινωνίες να είναι προς όφελος του λαού και όχι για την αύξηση των υπερκερδών μιας χούφτας εφοπλιστών.

Λίγο πριν ξεκινήσει η πορεία στους δρόμους της πόλης, παίρνοντας το λόγο ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης από τη Γραμματεία Πειραιά του ΠΑΜΕ επισήμανε: «Συγκεντρωθήκαμε εδώ για να καταγγείλουμε τις εξωφρενικές συνεχείς αυξήσεις στα εισιτήρια των επιβατών και στα ναύλα των οχημάτων που πλήττουν κατάφωρα το εργατικό - λαϊκό εισόδημα, το οποίο ήδη συνθλίβεται από την πολύχρονη πολιτική λιτότητας και τη φορομπηχτική πολιτική της κυβέρνησης». Ο ομιλητής κατήγγειλε ακόμα την κατάργηση των εκπτώσεων, τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων, το διωγμό των ναυτεργατών από τα ακτοπλοϊκά πλοία, τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι γέρικα και υποσυντήρητα με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων. Επισήμανε δε την αναγκαιότητα της συγκρότησης «Επιτροπών Αγώνα για Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες» σε όλα τα νησιά και σε πανελλαδική κλίμακα, «ώστε πιο οργανωμένα και αποφασιστικά να διεκδικήσουμε ασφαλείς, φτηνές συγκοινωνίες στην υπηρεσία της απρόσκοπτης εξυπηρέτησης των νησιών».


ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Εμπαίζει ναυτικούς και νησιώτες η κυβέρνηση

Στην ...εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος οφείλονται οι νέες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που αποφάσισε από την 1η Ιουλίου η κυβέρνηση, σύμφωνα με την απάντηση που έδωσε σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Σταύρου Σκοπελίτη ο νέος υπουργός Ναυτιλίας Γιώργος Πασχαλίδης. Διευκρινίζοντας, πάντως, το πώς αντιλαμβάνεται το «δημόσιο συμφέρον» ο υπουργός, επισήμανε ότι οι αυξήσεις δόθηκαν «για να καλύψουν μια επιπρόσθετη επιβάρυνση στο κόστος λειτουργίας των πλοίων». Μάλιστα, αναφερόμενος στην ουσία του θέματος ο Γ. Πασχαλίδης τόνισε πως «η απελευθέρωση της ναυτιλίας έχει κανόνες πέρα από μια διαδικασία εναρμόνισης με τον κοινοτικό δίκαιο», σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση θέλει μια «ανταγωνιστική ναυτιλία». Παράλληλα, υποστήριξε ότι οι αυξήσεις φθάνουν σε μέσα επίπεδα το 2.44%.

Αναφερόμενος στην απελευθέρωση της ναυτιλιακής αγοράς, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Σταυρός Σκοπελίτης επισήμανε ότι από την εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας μέχρι και σήμερα «τα εισιτήρια αυξήθηκαν μέχρι και 60% όπως και τα ναύλα παρ' όλο που αυτό το χρονικό διάστημα οι εφοπλιστές πήραν 14 δισεκατομμύρια δραχμές επιδότηση από τον επίναυλο και από τις κοινοτικές επιδοτήσεις». Πρόσθεσε ότι «δεν έχουμε την ίδια συχνότητα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στα νησιά μας» και πως «έχουμε προβλήματα στα πληρώματα, αφού μειώθηκαν οι οργανικές θέσεις, δημιουργώντας προβλήματα ασφάλειας ζωής στις θάλασσες». Αναφορικά με τις τελευταίες αυξήσεις επισήμανε πως έκαναν «ακόμη πιο δύσκολη την επικοινωνία των κατοίκων των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και ανέβασε το κόστος ζωής στα νησιά μας, αφού επιβαρύνθηκε η μεταφορά ειδών πρώτης ανάγκης».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ