ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Ιούλη 2003
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΥΝΤΑΓΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΤΟΥ ΙΚΑ
Σκάνδαλο με εταιρία - φάντασμα

Επιστολή της Ομοσπονδίας Οικοδόμων προς την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και τη διοίκηση του Ιδρύματος

«Διαβάζουμε σε δημοσιεύματα και ακούμε σχόλια για την περίπτωση ενός μεγάλου σκανδάλου που αφορά στο διεθνή διαγωνισμό για την "παροχή σε ανθρώπινο δυναμικό και μέσα για τη διαχείριση συνταγών φαρμάκων", που ανατέθηκε από το ΙΚΑ στην εταιρία "SVIMSERVICE", η οποία, όπως πληροφορούμαστε, είναι εταιρία φάντασμα».

Αυτά επισημαίνει η Ομοσπονδία Οικοδόμων σε επιστολή της προς τον υπουργό Εργασίας, Δ. Ρέππα, τον υφυπουργό Εργασίας, Ρ. Σπυρόπουλο, τη διοίκηση του ΙΚΑ και το διοικητή του, Μ. Νεκτάριο. «Πληροφορούμαστε, αναφέρει η Ομοσπονδία, ότι η σύμβαση που υπογράφτηκε στις 30.8.2002, μεταξύ του ΙΚΑ και της "SVIMSERVICE" είναι ύψους 4.386.000 ευρώ και ότι η εταιρία αυτή αδυνατεί να παραδώσει το έργο, όπως αυτό είχε προδιαγραφεί και αξιολογηθεί, γιατί δε διαθέτει την κατάλληλη και επαρκή υλική και επιστημονική υποδομή. Αντιλαμβανόμαστε ότι η ανάθεση της διαχείρισης των συνταγών φαρμάκων αφορά στη διαχείριση τεράστιων ποσών. Πληροφορούμαστε, επίσης, ότι το Σεπτέμβρη του 2002 ανατέθηκε από το διοικητή του ΙΚΑ και σχετική απόφαση του Οργανισμού, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και συγκεκριμένα στο "Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων και Υπολογιστών" η παρακολούθηση και τεχνική υποστήριξη του έργου. Οπως έγινε γνωστό, μεσολάβησαν σοβαρά προβλήματα και η συνεργασία αυτή διεκόπη».

«Γεννιούνται εύλογα ερωτήματα, τα οποία θέλουμε να θέσουμε στους αρμόδιους υπουργούς, στη διοίκηση του ΙΚΑ και να τα δημοσιοποιήσουμε με στόχο την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και των συμφερόντων των χιλιάδων ασφαλισμένων που εκπροσωπούμε», υπογραμμίζει η Ομοσπονδία και θέτει τα εξής ερωτήματα:

  • Γιατί ένα τόσο μεγάλο και σοβαρό έργο ανατέθηκε σε μια εταιρία- φάντασμα και δεν το εκτέλεσαν οι ίδιες οι υπηρεσίες του οργανισμού, οι οποίες και πείρα και το κατάλληλο προσωπικό διαθέτουν;
  • Ποιος σύμβουλος του διοικητή του ΙΚΑ χειρίζεται την όλη υπόθεση;
  • Ποιες είναι οι σχέσεις του με την εταιρία «SVIMSERVICE»; Μήπως προκύπτουν σχετικές ευθύνες;
  • Εγινε παραλαβή του έργου μέχρι σήμερα συγκρίνοντας προσφορές διαγωνισμού, αξιολόγηση και σύμβαση έργου από ανεξάρτητη επιτροπή με τη συμμετοχή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου;
  • Ποιος είναι ο πραγματικός μειοδότης του διαγωνισμού και γιατί ανατέθηκε το έργο στην εταιρία-φάντασμα από το Μπάρι;
  • Γιατί δεν υλοποιήθηκε η απόφαση του ΔΣ του ΙΚΑ και υπογράφτηκε η σύμβαση με το ΕΜΠ;
  • Είναι αλήθεια ότι οι καθηγητές του ΕΜΠ διαπίστωσαν «σημεία και τέρατα» και γνωμάτευσαν στον διοικητή του ΙΚΑ την παρέμβαση του εισαγγελέα για την όλη υπόθεση;
  • Εγιναν παρεμβάσεις ή ασκήθηκαν πιέσεις για να αποτραπεί η δημοσιοποίηση αυτής της κατάστασης και να αποφευχθεί η παρέμβαση των αρμόδιων αρχών;

Και η επιστολή καταλήγει: «Μιλάμε για το ΙΚΑ, για χρήματα που κατέβαλαν και καταβάλλουν χιλιάδες εργαζόμενοι ασφαλισμένοι και η ανησυχία μας για την παραπάνω κατάσταση είναι έντονη. Επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό θεωρούμε αναγκαία την εξέταση του συνόλου των προβλημάτων και την παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών».


ΚΟ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΚΕ
Μέτωπο λαϊκό για εθνικό οργανισμό ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών

Eurokinissi

«Τι όφελος είχαν οι ναυτεργάτες, γενικότερα οι εργαζόμενοι από την πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, από την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης;». «Γιατί είναι μοιραίο ένας στρατηγικής σημασίας χώρος που αφορά εκατομμύρια ανθρώπους, κυρίως λαϊκά στρώματα, που συνδέεται με την ασφάλεια της χώρας, την ανάπτυξη των νησιών να αξιοποιείται από μια χούφτα εφοπλιστών; Γιατί να αποδεχτούμε να εξαρτάται από αυτούς και τα κέρδη τους, η συγκοινωνία των νησιών και της ηπειρωτικής χώρας;».

Αυτά τα κρίσιμα ερωτήματα που βοηθούν τον κάθε εργαζόμενο, να βγάλει τα αναγκαία συμπεράσματα για την πολιτική του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, της Ευρωπαϊκής Ενωσης, περιέχονται στην ανακοίνωση που εξέδωσε χτες η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών του ΚΚΕ, για τις εξελίξεις στο χώρο της ακτοπλοΐας.

Η ανακοίνωση αυτή ήδη από χτες το απόγευμα μοιράζεται από τις δυνάμεις της ΚΟΝ, στο λιμάνι του Πειραιά, επιβάτη τον επιβάτη, καράβι το καράβι, ανοίγοντας πλέον για τα καλά την κουβέντα για την πρόταση που έχουν επεξεργαστεί από κοινού ΚΚΕ, ταξικό ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, νησιώτικοι και συνδικαλιστικοί φορείς για τη δημιουργία δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΕΟΑΣ).

Του Οργανισμού που θα υπόκειται στον εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, θα έχει την αποκλειστική ευθύνη οργάνωσης και ανάπτυξης της ακτοπλοΐας και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των νησιών. Οσο για το τι χρειάζεται για τη συγκρότηση του ΕΟΑΣ, η απάντηση είναι σαφής: «Οταν ο εργαζόμενος λαός πιστέψει στις δυνάμεις του μπορεί να ανατρέψει το σημερινό συσχετισμό δύναμης». «Τώρα χρειάζεται ακόμα πιο οργανωμένος και αποφασιστικός αγώνας». «Μαζική καταδίκη της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ξεσκέπασμα των αναχωμάτων που στήνει ο ΣΥΝ, για να εγκλωβίζει τη λαϊκή αγανάκτηση στην κυρίαρχη πολιτική της πλουτοκρατίας». «Να απομονώσουν οι ναυτεργάτες και γενικότερα οι εργαζόμενοι τις συμβιβασμένες ηγεσίες του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού στη ΠΝΟ, ΕΚ Πειραιά, ΓΣΕΕ». «Χρειάζεται η αποφασιστική ενίσχυση του ΚΚΕ για τη δημιουργία του Αντιιμπεριαλιστικού - Αντιμονοπωλιακού Δημοκρατικού Μετώπου, τη δύναμη που μπορεί να παρεμποδίσει αντιλαϊκά μέτρα, να αποσπά κατακτήσεις προς όφελος του εργαζόμενου λαού, να ανατρέψει την αντιλαϊκή πολιτική».

Η παρέμβαση της ΚΟΝ είναι σήμερα επίκαιρη όσο ποτέ. «Η ίδια η ζωή - αναφέρει - επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις και τις θέσεις του ΚΚΕ. Οτι η απελευθέρωση της ακτοπλοΐας είναι ένα ακόμα βήμα για την ισχυροποίηση της ανταγωνιστικότητας, της ασυδοσίας και της αύξησης των κερδών των εφοπλιστών, γενικότερα του κεφαλαίου». Το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή, είχε εκτιμήσει ότι ο διαλυτικός κανονισμός 3577/92, τον οποίο διαφήμισαν και στήριξαν ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΝ - και εναρμονίστηκε με την ελληνική νομοθεσία με το νόμο 2932/2001 - «απελευθέρωνε» την ασυδοσία των εφοπλιστών. Ετσι σήμερα «ο εφοπλιστικός ανταγωνισμός - σημειώνει - οδήγησε στην παραπέρα υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών των νησιών, την εκτίναξη στα ύψη της τιμής των εισιτηρίων, τη χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών και των αμοιβών των ναυτεργατών, με αλυσιδωτές αρνητικές επιπτώσεις στους επιβάτες, αλλά ταυτόχρονα και στο κόστος ζωής της εργατικής - λαϊκής οικογένειας στα νησιά, στην παραπέρα όξυνση του προβλήματος της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Οσο για τους εφοπλιστές που δε διστάζουν αποθρασυμένοι από αυτή ακριβώς την πολιτική να αξιώνουν όλο και περισσότερα μιλώντας εκβιαστικά ακόμα και... για «χρεοκοπία» των εταιριών τους, η αλήθεια, την οποία αποκαλύπτει η ΚΟΝ, είναι η εξής: «Δισεκατομμύρια δραχμές πήγαν στα θησαυροφυλάκια των εφοπλιστών και αυτοί διατήρησαν παρήλικα πλοία. Παρά τις όποιες αλλαγές, ο μέσος όρος ηλικίας είναι 24 χρόνια, ενώ ακόμα ταξιδεύουν υπερήλικα πλοία 34 χρόνων. Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας στα ακτοπλοϊκά πλοία το 2002 απο-επιβιβάστηκαν 105.000.000 επιβάτες, 28.000.000 αυτοκίνητα, 163.000.000 εμπορευμάτων, συνεχής είναι η αύξηση της επιβατικής κίνησης η οποία αυξήθηκε πάνω από 22% την τελευταία πενταετία. Σήμερα οι εφοπλιστές επιδιώκουν να φορτώσουν τα βάρη από την αγορά των ακτοπλοϊκών πλοίων στις πλάτες των ναυτεργατών, των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων».


ΔΑΣ ΓΣΕΕ
Αρνούμαστε να πάρουμε χαριστικά Δελτία Κοινωνικού Τουρισμού

Επιστολή του Γ. Μαυρίκου στο προεδρείο της ΓΣΕΕ

Τα Δελτία Κοινωνικού Τουρισμού ανήκουν στους εργάτες και δεν πρέπει να γίνεται χαριστική διάθεσή τους ανάμεσα σε διάφορους μη δικαιούχους. Την επισήμανση αυτή κάνει, με επιστολή του προς το προεδρείο της διοίκησης της ΓΣΕΕ, ο Γιώργος Μαυρίκος, ως επικεφαλής της ΔΑΣ.

Στην επιστολή του αναφέρει:

«Είναι σε όλους σας γνωστό ότι σαν ΔΑΣ έχουμε πάγια και σαφή θέση ενάντια στη διάθεση Δελτίων Κοινωνικού Τουρισμού σε μέλη της διοίκησης της ΓΣΕΕ, της διοίκησης του Οργανισμού Εργατικής Εστίας, στο προσωπικό του υπουργείου Εργασίας, της Εργατικής Εστίας, στους υπαλλήλους της ΓΣΕΕ, σε δημοσιογράφους και σε πολλούς ακόμα μη δικαιούχους.

Η διάθεση αυτών των Δελτίων είναι χαριστική και παράτυπη. Αφαιρεί, ταυτόχρονα, το δικαίωμα κάποιων εργαζομένων να διεκδικήσουν μια παροχή που βασίζεται σε δικές τους εισφορές.

Η αντίθεση της ΔΑΣ έχει πολύμορφα εκφραστεί και γνωστοποιηθεί με δημόσιες διαδικασίες, έχουμε αρνηθεί και αρνούμαστε να πάρουμε είτε να χρησιμοποιήσουμε τέτοια Δελτία όλα τα χρόνια.

Η πάγια αυτή στάση μας και στο συγκεκριμένο ζήτημα έρχεται με τον τρόπο της να υπογραμμίσει τη συνεπή στάση του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, που πάντα εναρμονίζει τις εξαγγελίες του με την πρακτική του.

Ο,τι λοιπόν κάναμε έως τώρα, θα κάνουμε και σήμερα: Αρνούμαστε να πάρουμε τέτοια Δελτία Κοινωνικού Τουρισμού».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ