ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Αυγούστου 2003
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πέντε νεκροί από βύθιση δουλεμπορικού

Ανάμεσά τους τρία αγγελούδια

Πέντε νεκροί λαθρομετανάστες, μεταξύ των οποίων και 3 παιδιά, ήταν μέχρι και χτες το πρωί ο θλιβερός απολογισμός από τη βύθιση δουλεμπορικού σκάφους ανοιχτά της Μυτιλήνης. Το σκάφος είχε ξεκινήσει από την Τουρκία το βράδυ της Τετάρτης, μεταφέροντας άγνωστο μέχρι στιγμής αριθμό λαθρομεταναστών, διαφόρων εθνικοτήτων. Δυόμισι ώρες μετά τα μεσάνυχτα, άγνωστος άνδρας, ο οποίος δήλωσε Αφγανός υπήκοος, ενημέρωσε τηλεφωνικά το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του ΥΕΝ ότι το δουλεμπορικό που κατευθυνόταν προς τη Μυτιλήνη υπέστη μηχανική βλάβη, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει ακριβώς την περιοχή στην οποία βρισκόταν το σκάφος. Αμέσως άρχισαν οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή της Μυτιλήνης, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Στις 3.45 και ενώ οι έρευνες βρίσκονταν σε εξέλιξη, παραθεριστής από την περιοχή Σκάλα Μυστεγνών, που βρίσκεται 7 ναυτικά μίλια βόρεια της Μυτιλήνης, ενημέρωσε το Λιμεναρχείο ότι στην περιοχή υπήρχαν ναυαγοί. Σκάφη του λιμενικού που έσπευσαν στην περιοχή διέσωσαν 32 άτομα, ενώ ανέσυραν νεκρούς άλλους πέντε. Οι διασωθέντες μεταφέρθηκαν στο Νομαρχιακό Νοσοκομείο Μυτιλήνης. Οι λιμενικές αρχές συνέχισαν τις έρευνες για τον εντοπισμό και των υπόλοιπων αγνοουμένων, ο αριθμός των οποίων παρέμενε άγνωστος, αφού σύμφωνα με νέο τηλεφώνημα από τον άγνωστο Αφγανό, στο σκάφος επέβαιναν συνολικά 39 άτομα (35 ενήλικες και 4 παιδιά), μεταξύ των οποίων και ο δουλέμπορος.


ΣΕΙΣΜΟΣ 6,4 ΡΙΧΤΕΡ ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ
Ταρακουνήθηκε η Λευκάδα

Δύο σοβαρά τραυματίες από κατολίσθηση, ζημιές στο οδικό δίκτυο

Ισχυρή σεισμική δόνηση της τάξης των 6,4 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε χτες στις 8.15 το πρωί στο Ιόνιο, σύμφωνα με την καταγραφή του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Αστεροσκοπείου Αθηνών, αλλά και του Εργαστηρίου Γεωφυσικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το επίκεντρό της εντοπίστηκε 30 χιλιόμετρα δυτικά - βορειοδυτικά της Λευκάδας και 290 βορειοδυτικά της Αθήνας. Ωστόσο σύμφωνα με το Σεισμολογικό Κέντρο του Πανεπιστημίου της Πάτρας η ένταση του σεισμού ήταν 5,9 βαθμοί της κλίμακας Ρίχτερ με επίκεντρο 10 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Λευκάδας.

Σε κάθε περίπτωση η δόνηση ήταν ισχυρή και μεγάλης διάρκειας, ενώ έγινε αισθητή στην ευρύτερη περιοχή της Βορειοδυτικής Ελλάδας, προκαλώντας μεγάλη αναστάτωση και έντονη ανησυχία στους κατοίκους.

Οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν ότι υπάρχουν δύο σοβαροί τραυματισμοί στο Νυδρί από κατολίσθηση και αρκετοί μικροτραυματισμοί. Προκλήθηκαν ζημιές και στο οδικό δίκτυο, κυρίως της Λευκάδας, αφού σημειώθηκαν κατολισθήσεις και καθιζήσεις, αλλά και σε κτίρια. Προβλήματα υπήρξαν και στο δίκτυο της ΔΕΗ και του ΟΤΕ καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την όποια προσπάθεια επικοινωνίας με το νησί, γεγονός που διόγκωσε τους φόβους όσων διαθέτουν συγγενείς κατοίκους ή παραθεριστές στη Λευκάδα. Οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν ζημιές και στο δίκτυο υδροδότησης του νησιού, καθώς και μια μεγάλη ρωγμή στην προβλήτα του λιμανιού Λυγιάς.

Σύμφωνα με τους σεισμολόγους η δόνηση προήλθε από γνωστή σε αυτούς σεισμική πηγή του Ιονίου, η οποία είχε δώσει 6,5 ρίχτερ το 1948, αλλά δεν πρόκειται για την ίδια σεισμική εστία που ενεργοποιήθηκε το 1953 και έδωσε τον καταστροφικό σεισμό των 7,3 ρίχτερ που έπληξε με σφοδρότητα τότε την Κεφαλονιά. Οι ίδιοι εμφανίζονται επιφυλακτικοί, αναμένοντας την εξέλιξη της μετασεισμικής ακολουθίας που λαμβανομένου υπόψη του μεγέθους της δόνησης θα δώσει πιθανά μεγάλους μετασεισμούς. Εξέφραζαν πάντως την πεποίθηση πως πιθανότατα αυτός ήταν ο κύριος σεισμός, αφού η μετασεισμική ακολουθία τις πρώτες ώρες μετά την εκδήλωσή του ήταν ικανοποιητική. Προέτρεπαν δε τους κατοίκους να αποφεύγουν τους παράκτιους χώρους, καθώς και να βρίσκονται σε εγρήγορση τις επόμενες μέρες, αφού και οι μετασεισμοί μπορούν να προκαλέσουν ζημιές.

Πυροσβεστική και Λιμενικό, αλλά και τα νοσοκομεία, καθώς και η Τοπική Αυτοδιοίκηση τέθηκαν σε επιφυλακή, μάλιστα σκάφος του Λιμενικού Σώματος Κέρκυρας με κλιμάκιο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κέρκυρας έσπευσε στη Λευκάδα προκειμένου να συνδράμει εάν χρειαστεί στην αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων προκύψουν. Ζητήθηκε άλλωστε και η συνδρομή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, αφού υπήρξαν φόβοι ότι έχουν εγκλωβιστεί παραθεριστές σε παραλίες της Λευκάδας, η πρόσβαση σε αρκετές εκ των οποίων είναι δύσκολη, αφού περιβάλλονται από βράχους που σχηματίζουν απότομους γκρεμούς. Αλλωστε, για την παραλαβή περίπου δέκα παραθεριστών, εκ των οποίων 2 είναι ελαφρά τραυματισμένοι, τους οποίους ο σεισμός βρήκε την ώρα που επιχειρούσαν να καταρριχηθούν με σχοινιά στην εξαιρετικά δύσβατη παραλία των Εγκρεμνών (με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν), κινητοποιήθηκε φουσκωτό σκάφος του Λιμενικού.

Κλιμάκια του Ταμείου Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων μετέβησαν στη Λευκάδα για μια πρώτη καταγραφή των ζημιών. Ενώ επιτόπου έσπευσε και ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, Π. Φούρλας, ο υφυπουργός Εσωτερικών Λ. Παπαδήμας, καθώς και κλιμάκια του ΥΠΕΧΩΔΕ και της ΓΓ Πολιτικής Προστασίας.

Ο Γ. Καλογεράκης εκ μέρους της ΓΓ Πολιτικής Προστασίας ανέφερε ότι υπάρχουν 14 ελαφρά τραυματίες και έχουν καταγραφεί 40 σπίτια με ζημιές. Ενώ, ο Αλ. Μίχος, διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λευκάδας με δηλώσεις του στις 10.40 π.μ. ανέφερε 2 σοβαρά τραυματισμένους από κατολίσθηση το Νυδρί και 3 ελαφρά τραυματισμένους στο Δήμο Σφακιατών.


ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ
Καταστρατηγήσεις με πρόσχημα εκπτώσεις και γιορτές

Motion Team

Οι ημέρες των γιορτών αλλά και των εκπτώσεων, όπως οι θερινές που ολοκληρώνονται τις επόμενες μέρες, λειτουργούν ως πρόσχημα από τους εργοδότες για να καταστρατηγήσουν το ήδη επεκτεταμένο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων. Στόχος τους είναι η κατάργηση και της Κυριακάτικης αργίας και η πλήρης διάλυση των εργασιακών σχέσεων. Το πλαίσιο ωραρίου που υπάρχει συνολικά για χονδρεμπόριο, λιανεμπόριο, εμπορικά καταστήματα, ισχύει από τις 6 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ για τις πέντε καθημερινές ημέρες με εξαίρεση το Σάββατο, που λήγει στις 6 το απόγευμα. Αυτό το ήδη απελευθερωμένο ωράριο επιβάλλεται και στις γιορτές και στις εκπτώσεις με τους εργαζόμενους να στέκονται πίσω από τον πάγκο ακόμα και την παραμονή αλλά και ανήμερα γιορτών.

Αυτό που γίνεται όμως τις ημέρες των γιορτών στα μικρά καταστήματα, είναι αυτό που τα τελευταία χρόνια πολυκαταστήματα και μεγάλες πολυεθνικές έχουν καθιερώσει. Δηλαδή, σε μόνιμη βάση ωράριο από το πρωί μέχρι το βράδυ, με εργαζόμενους ενοικιαζόμενους, με συμβάσεις ωρών και ημερών, μερική απασχόληση, ωρομίσθιο και δελτία παροχής υπηρεσιών. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ήδη στο χώρο των τροφίμων το 60 με 70% των εργαζομένων απασχολούνται με αυτές τις ελαστικές μορφές απασχόλησης.

Μιλώντας στο «Ρ» ο Πέτρος Βαμβακάς, πρόεδρος του Σωματείου Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας και μέλος της Γραμματείας Αθήνας του ΠΑΜΕ, θα σχολιάσει ότι «με την απελευθέρωση του ωραρίου αυτό που πάει να γίνει είναι να αντικατασταθεί η μόνιμη θέση εργασίας με αυτές τις μορφές και κυρίως τη μερική απασχόληση». Αυτό, «θα προσφέρει μεγαλύτερη εκμετάλλευση των εργαζομένων και φτηνότερο κόστος για τους εργοδότες». «Το μεγάλο κεφάλαιο έχει διαμορφώσει με τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης και την ασυδοσία ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, μια εξαντλητική εβδομάδα συνεχούς εργασίας από το πρωί ως το βράδυ. Προσπαθούν λοιπόν να εντάξουν στη λογική του εργαζόμενου, ότι όλη τη βδομάδα θα δουλεύει και το Σαββατοκύριακο θα είναι μέρες κατανάλωσης», επισημαίνει ο Πέτρος Βαμβακάς. Στα πλαίσια αυτά προσπαθούν να περάσουν και την κατάργηση της Κυριακάτικης αργίας στα καταστήματα, σημειώνει, μόνο που αυτό θα επεκταθεί στη συνέχεια και για όλους τους εργαζόμενους ενώ δε θα είναι μακριά και η κατάργηση της προσαύξησης του Κυριακάτικου μεροκάματου κατά 75% αφού δε θα θεωρείται πλέον αργία.


Ασκήθηκε δίωξη για το «Ατλαντίς»

Δίωξη κατά αγνώστων για τρία κακουργήματα και δυο πλημμελήματα άσκησε χτες ο εισαγγελέας Νάξου για την υπόθεση της διαρροής διοξειδίου του άνθρακα στο πλοίο «ΑΤΛΑΝΤΙΣ» που έγινε αιτία να χάσει τη ζωή του ο 44χρονος ναυτεργάτης Δημήτρης Καραγεωργίου. Οι κατηγορίες αφορούν ανθρωποκτονία από πρόθεση, κοινώς επικίνδυνη βλάβη από την οποία προκλήθηκε θάνατος, διατάραξη ασφάλειας θαλάσσιας συγκοινωνίας από την οποία προκλήθηκε θάνατος, επικίνδυνη σωματική βλάβη και φθορά εξοπλισμού πλοίου. Τις αμέσως επόμενες μέρες θα ξεκινήσει η κύρια ανάκριση προκειμένου να συγκεκριμενοποιηθούν οι δράστες ή ο δράστης, ενώ από τις αρμόδιες αρχές αναμένονται και τα αποτελέσματα από την εξέταση ευρημάτων στο χώρο που φυλάσσονταν οι φιάλες του CO2 πάνω στο πλοίο.

Ο δράστης, σύμφωνα με τα ευρήματα της πραγματογνωμοσύνης και το υλικό της προανάκρισης, ήταν καλός γνώστης του συστήματος πυρόσβεσης, αφού κατάφερε να αφαιρέσει με τεχνικό τρόπο τα κλειδιά του θαλάμου από την κλειδοθήκη που φυλάσσονταν, χωρίς να την παραβιάσει. Στη συνέχεια απενεργοποίησε το συναγερμό της πόρτας και αποσύνδεσε από το σύστημα πυρόσβεσης 27 από τις 34 μπουκάλες CO2 που υπήρχαν στο θάλαμο, με αποτέλεσμα να διαρρεύσει στο χώρο το θανατηφόρο αέριο. Η πόρτα του θαλάμου που φυλάσσονται οι φιάλες βρέθηκε ανοιχτή, ενώ υπολογίζεται ότι ο δράστης προχώρησε στην ενέργειά του, ενώ το πλοίο βρισκόταν εν πλω, χωρίς επιβάτες, από το λιμάνι του Αθινίου προς το αγκυροβόλιο της Θήρας. Για πάνω από 20 λεπτά το CO2 διαχεόταν στο χώρο έως ότου γίνει αντιληπτό από το πλήρωμα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ