Ο Κουλούρης ομολογεί τη συναλλαγή με τους μεγαλοεπιχειρηματίες
Το μόνο πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι οι εκλογές. «Βρίσκομαι σε δύσκολη θέση» απολογήθηκε χτες προς τους συνομιλητές του ο Κουλούρης, εξηγώντας ότι «γι' αυτό δεν μπορώ να πάρω σήμερα αποφάσεις που θα δημιουργήσουν κύμα αυξήσεων». Προς επίρρωση, μάλιστα, της... καλής του πίστης, κάρφωσε και τους προκάτοχους του, χρεώνοντάς τους «παραλείψεις» και μη έγκαιρη «αναπροσαρμογή» των τιμών όπως ζητούσαν οι φαρμακοβιομήχανοι.
Το κλίμα, άλλωστε, της συναλλαγής κυβέρνησης - φαρμακοβιομηχάνων μετέφερε ουσιαστικά με τις δηλώσεις του και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Φαρμακοβιομηχάνων Θ. Τρύφων. Οι αξιώσεις των φαρμακοβιομηχάνων, όπως τις ανέπτυξε και η κυβέρνηση βρίσκει «λογικές», είναι:
Το μεσημέρι ο Κ. Κουλούρης συναντήθηκε και με εκπροσώπους του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής. Μεταξύ άλλων οι φαρμακοποιοί εξέφρασαν την αντίθεσή τους για την πρόθεση του υπουργείου Υγείας να απαγορεύσει τη διάθεση των υγρών που χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση των φακών επαφής από φαρμακεία και να επιτρέπεται μόνο από καταστήματα οπτικών, κάτι το οποίο θα οδηγήσει σε μονοπώληση του συγκεκριμένου είδους και μάλιστα, όπως αναφέρουν, σε τιμές διπλάσιες από αυτές που επικρατούν στα φαρμακεία. Οσο για τις αυξήσεις που επέβαλε στις τιμές τριών φαρμάκων η «Olvos», αυτές δεν μπορούν να εφαρμοστούν, εάν δε συμπεριληφθούν σε επίσημο δελτίο τιμών φαρμάκων.
Στην αυστραλιανών συμφερόντων πετρελαϊκή εταιρία «Regal Petroleum» περνάει οριστικά η εξόρυξη των πετρελαίων στον Πρίνο, αφού η «Ευρωτεχνική», η οποία εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια κατείχε το πλειοψηφικό πακέτο της κοινοπραξίας «Kavala Oil» («Ευρωτεχνική» και πρώην εργαζόμενοι της «Denison»), πουλήθηκε στη «Regal Petroleum». Ετσι, μετά ένα μικρό ...διάλειμμα «ελληνικής» εκμετάλλευσης, τα κοιτάσματα του Πρίνου, με συγκεκριμένες μεθοδεύσεις της κυβέρνησης, περνάνε και πάλι στα χέρια πολυεθνικών συμφερόντων.
Η «Kavala Oil» συστάθηκε το Νοέμβρη του 1999 από την εργολαβική εταιρία «Ευρωτεχνική», που συμμετείχε κατά 67%, κατά δε το υπόλοιπο 33% συμμετείχαν οι εργαζόμενοι που απολύθηκαν με την αποχώρηση της καναδικής «Denison», και με στόχο να συνεχιστεί η εξόρυξη των πετρελαίων. Το εγχείρημα δημιουργίας της συγκεκριμένης κοινοπραξίας είχε έντονο προεκλογικό χαρακτήρα γι' αυτό και ο τότε υπουργός Ανάπτυξης, Ε. Βενιζέλος, κατακύρωσε με νόμο την εκμετάλλευση των συγκεκριμένων κοιτασμάτων σε μια εργολαβική εταιρία και στους εργαζόμενους. Από τη γέννησή του το συγκεκριμένο σχήμα δεν μπορούσε να δώσει προοπτική ανάπτυξης στην εξόρυξη των κοιτασμάτων, διότι άλλοι ήταν οι στόχοι του εργολάβου, ο οποίος επιδίωκε τη γρήγορη κερδοφορία, και άλλοι των εργαζομένων, που επιδίωκαν τη συνέχιση της λειτουργίας και την εξασφάλιση της δουλιάς τους. Και έτσι, αντί τα κοιτάσματα να περάσουν υπό την εκμετάλλευση των «Ελληνικών Πετρελαίων» (ΕΛΠΕ), που είχαν δικαίωμα συμμετοχής κατά 25%, παραδόθηκαν στην «Kavala Oil».
Βέβαια, και η κυβέρνηση γνώριζε πολύ καλά ότι το σχήμα αυτό δε θα μπορούσε να μακροημερεύσει και ανέμενε έτσι την κατάλληλη στιγμή για να μεταβιβαστούν σε κάποια πολυεθνική του κλάδου. Τα πρώτα προβλήματα ξεκίνησαν το 2001, όταν ο διευθύνων σύμβουλος της «Ευρωτεχνικής», Ν. Λούτσιγκας, δεν αποδεχόταν να επενδυθούν τα κέρδη στην έρευνα και στην εξόρυξη πετρελαίου, κάτι που είχε συμφωνηθεί με τους εργαζόμενους. Τότε, στις τριβές που είχαν υπάρξει μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης της «Ευρωτεχνικής», το υπουργείο Ανάπτυξης είχε απειλήσει ότι θα εξεδίωκε από τα κοιτάσματα την εν λόγω κοινοπραξία και θα τα παρέδιδε σε ξένη πετρελαϊκή εταιρία...
Αντί όμως να παραδοθεί με κυβερνητική απόφαση, παραδόθηκε με την πώληση του επικεφαλής της κοινοπραξίας, που είναι βέβαιο ότι θα εισέπραξε αρκετά κέρδη. Οι εργαζόμενοι, που σήμερα είναι κάτοχοι του 33%, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα εκδιωχθούν από το σχήμα. Αρκεί και μόνο μία αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου να γίνει από τη «Regal» ώστε πρώτα να εκμηδενιστεί το ποσοστό τους και μετά να βρεθούν στο δρόμο της ανεργίας...
Διευκρινιστική εγκύκλιο για τη διάθεση των ειδικών σημάτων τελών κυκλοφορίας απέστειλε στις Εφορίες το υπουργείο Οικονομικών. Η διάθεση των σημάτων θα γίνεται από τις τράπεζες (από 3 του Νοέμβρη μέχρι 31 Δεκέμβρη του 2003).
Η χορήγησή τους από τις Εφορίες θα γίνεται μόνο όταν:
Για εκπρόθεσμη προμήθεια των σημάτων η Εφορία επιβάλλει πρόστιμα που ξεκινούν από 30 ευρώ (για οχήματα μέχρι 785 κ.ε.) Για τα μεγαλύτερου κυβισμού το πρόστιμο ανέρχεται στο ύψος των τελών κυκλοφορίας, τα οποία διαμορφώνονται ως εξής: