Ξεκίνησε η συζήτηση στο Ευρωκοινοβούλιο για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων
Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ αναφέρθηκε επίσης στο διαχωρισμό επαγγελματικής και ακαδημαϊκής ισοτιμίας, που έχει υιοθετήσει και η ελληνική κυβέρνηση, λέγοντας ότι είναι το μέσο για την επιβολή ενός εκπαιδευτικού μοντέλου που υποβαθμίζει την ανώτατη εκπαίδευση στις ελάχιστες απαιτήσεις των επιχειρήσεων. «Η Οδηγία», πρόσθεσε «εξομοιώνει επαγγελματικά κάθε τίτλο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είτε αυτός αποκτήθηκε σε ανώτατο ίδρυμα, είτε σε επαγγελματική σχολή». Ακολούθως, επιβάλλεται ουσιαστικά η επαγγελματική ισοτιμία των αποφοίτων των συμβεβλημένων με ξένα πανεπιστήμια ΚΕΣ με τους απόφοιτους των ελληνικών πανεπιστημίων.
Ο Κ. Αλυσσανδράκης, τόνισε λοιπόν, την αντίθεση του ΚΚΕ με την Οδηγία, πρότεινε «να τεθεί η ακαδημαϊκή ισοτιμία των τίτλων σπουδών ως βασική προϋπόθεση για την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοτιμίας, που θα γίνεται με βάση τους όρους της χώρας υποδοχής» και πρόβαλε την απαίτηση να κλείσουν όλα τα ΚΕΣ που συμβάλλονται με ξένα πανεπιστήμια και εμπορεύονται τους τίτλους τους και να καταργηθεί ολοσχερώς το σύστημα δικαιόχρησης στο χώρο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Κ. Χατζηδάκης ξεδίπλωσε την πλήρη συμφωνία του με το γράμμα και το πνεύμα της Οδηγίας, ενώ ο Ι. Κουκιάδης (ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ) διαφώνησε με την πρόταση για αναγνώριση των ΚΕΣ που είναι «επιχειρήσεις», αλλά μια μέρα πριν είχε στηρίζει πλήρως την πρόταση του Γ. Παπανδρέου για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας - άραγε αυτά δε θα είναι επιχειρήσεις; Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ, Α. Αλαβάνος επίσης, σε δήλωσή του «παρακαλάει» ουσιαστικά τον υπουργό Παιδείας να υπερασπιστεί το δημόσιο πανεπιστήμιο και να πάρει θέση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια γιατί «δεν είναι μόνο ένας τεχνοκράτης» και «αποτελεί το πρώτο υπόδειγμα συμπεριφοράς για τους χιλιάδες μαθητές και τους φοιτητές»!
Λίγες μέρες μετά την πτώση σοβάδων σε αίθουσα του Γυμνασίου Ασβεστοχωρίου Θεσσαλονίκης, όπου τραυματίστηκαν τέσσερις μαθητές, τμήμα του σοβά σε οροφή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ληξουρίου στην Κεφαλονιά «έσκασε» στα κεφάλια των μαθητών της πρώτης τάξης, με αποτέλεσμα τρία από αυτά να τραυματιστούν και στα δύο να χρειαστεί οι γιατροί του νοσοκομείου να τοποθετήσουν ράμματα. Το σοκ των μικρών μαθητών, αλλά και η άθλια κατάσταση που επικρατεί στα περισσότερα σχολεία του νησιού έχει προκαλέσει την οργή των γονιών και όχι μόνο, από την κάκιστη συντήρηση των σχολικών κτιρίων ελέω υποχρηματοδότησης από το υπουργείο Παιδείας.
Σε ανακοίνωσή της η ΝΑΣ Κεφαλονιάς - με παρέμβασή της έγινε το αυτονόητο, δηλαδή έκλεισε το σχολείο μέχρι να επισκευαστεί η στέγη - επισημαίνει τις ευθύνες της κυβερνητικής πολιτικής της χρόνιας υποχρηματοδότησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης και επιρρίπτει ευθύνες και στη ΝΔ που συμβάλλει στην ίδια πολιτική. Ταυτόχρονα σημειώνεται η ευθύνη της Νομαρχιακής Αρχής - προηγούμενης και σημερινής - που διαχειρίζονται αδιαμαρτύρητα αυτή την κρίση και καταλήγει καλώντας το λαό «να ανακόψει όσο μπορεί, με την αντίστασή του και την ψήφο του, την παραπέρα υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, μέσα από την καταδίκη της πολιτικής ΠΑΣΟΚ - ΝΔ και των ΣΥΝοδοιπόρων τους, που συναινούν στην παραπάνω αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική».
...και η παιδεία της αγοράς
Η συστηματική επίθεση στη Δημόσια και Δωρεάν παρεχόμενη Ανώτατη Εκπαίδευση είχε αρχίσει εδώ και πολλά χρόνια, με κρίσιμο σημείο καμπής τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και τη Λευκή Βίβλο για την Απασχόληση. Ο υπογράφων με παλαιότερα άρθρα στο «Ριζοσπάστη» (π.χ. «Νομοσχέδια αποσυγχρονισμού της Παιδείας» 1997, «Η κυβερνητική επίθεση στα Πανεπιστήμια» 1998, «Τα Πανεπιστήμια υπό διωγμό» 1999), αλλά και πολλοί άλλοι, υπογράμμιζε την κατρακύλα που είχε ξεκινήσει με τελικό σκοπό να αλλάξουν τελείως το χαρακτήρα και την αποστολή των Πανεπιστημίων, ώστε να μετατραπούν σε ένα πλέγμα διασκορπισμένων καταρτισιακών κέντρων για την εξυπηρέτηση των άμεσων αναγκών μιας αποβιομηχανοποιημένης χώρας και μιας οικονομίας παροχής υπηρεσιών.
Ετσι λοιπόν σήμερα, αφού συστηματικά υπονόμευσαν το Δημόσιο χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αφού ψευτοανωτατοποίησαν τα ΤΕΙ, αφού επέτρεψαν στους διδάσκοντες να κάνουν δεύτερες και τρίτες δουλιές, και αφού μια ουσιαστική Ανώτατη Εκπαίδευση, και «κοστίζει», αλλά, το κυριότερο, δημιουργεί δυνητικά ολόπλευρες προσωπικότητες, πράγμα «ασύμφορο» για την οικονομία της αγοράς, όλα προετοιμάστηκαν για το τελευταίο χτύπημα.
Οι διάφορες προφάσεις που κατά καιρούς έχουν ακουστεί, κυρίως από τη Νέα Δημοκρατία, αλλά όχι μόνο, ότι δηλ. χάνεται συνάλλαγμα με τη μετάβαση χιλιάδων φοιτητών σε χώρες του εξωτερικού και ότι με την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων οι συγκεκριμένοι φοιτητές θα έμεναν στην Ελλάδα κάποτε μπορεί να είχε κάποια βάση, όχι όμως σήμερα. Ετσι κι αλλιώς κάποιοι πήγαιναν και θα συνεχίζουν να πηγαίνουν έξω για σπουδές. Το κόστος ενός φοιτητή από τη Μαγνησία να σπουδάσει στην Πάτρα ή στη Φλωρεντία είναι συγκρίσιμο. Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ τα τελευταία χρόνια δημιούργησαν εκατοντάδες νέα πανεπιστημιακά τμήματα που αρκετά φυτοζωούν. Ποια Τοπική Αυτοδιοίκηση θα αντέξει να επωμιστεί ένα τέτοιο κόστος, ειδικά όταν θα πρέπει να αξιολογηθεί ως προς το παρεχόμενο «προϊόν» της.
Βεβαίως οι κερκόπορτες έχουν εφευρεθεί από παλιά και οι διάφοροι χορηγοί πιθανώς να νιώσουν υπερηφάνεια εκτός από ποδοσφαιρικές ομάδες και κανάλια να είναι ιδιοκτήτες ή ευεργέτες «μη κερδοσκοπικών ανώτατων ιδρυμάτων».
Αν λοιπόν δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη για άλλου είδους Πανεπιστήμια στην Ελλάδα, γιατί ήρθε μια τέτοια πρόταση, αυτήν την ώρα και από τον έτερο μονομάχο του επιβαλλόμενου από την ολιγαρχία δικομματισμού;
Γιατί οι σχετικές αντιδράσεις ήταν υποτονικές; Τι λέει και τι κάνει η Σύνοδος των Πρυτάνεων για τη διαφαινόμενη αρνητική εξέλιξη. Τι λέει και τι κάνει η ΠΟΣΔΕΠ;
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποιούν σήμερα στις 12 το μεσημέρι εκπαιδευτικοί από όλη τη χώρα που εργάζονται ως αναπληρωτές στο πρόγραμμα «Ολυμπιακή Παιδεία» και των οποίων το μέλλον είναι αβέβαιο μετά το τέλος του προγράμματος. Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής τους στην κινητοποίηση, η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει τρίωρη στάση εργασίας και έχει καλέσει τα ΔΣ των ΕΛΜΕ να κηρύξουν στάση εργασίας για τις υπόλοιπες ώρες.