ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Φλεβάρη 2004
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Κόβονται κονδύλια για τη μεταφορά μαθητών

Ενδεικτικά τα παραδείγματα για τα χωριά σε Θεσσαλονίκη και Λέσβο

Το δικαίωμα στη μόρφωση οι μαθητές το έχουν διεκδικήσει πολλές φορές. Η κυβέρνηση δυσκολεύει ακόμα και τη μεταφορά τους στο σχολείο σε απομακρυσμένες περιοχές
Το δικαίωμα στη μόρφωση οι μαθητές το έχουν διεκδικήσει πολλές φορές. Η κυβέρνηση δυσκολεύει ακόμα και τη μεταφορά τους στο σχολείο σε απομακρυσμένες περιοχές
Ενα ακόμα δείγμα της «κοσμογονίας» που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση στην εκπαίδευση ζουν οι μαθητές από περιοχές απομακρυσμένες, οι οποίοι αναγκάζονται να μετακινούνται με λεωφορεία ή ταξί για να πάνε σχολείο. Το σκηνικό της έλλειψης κονδυλίων για τη μεταφορά τους με ΚΤΕΛ επαναλαμβάνεται για τους μαθητές χωριών της Θεσσαλονίκης και της Λέσβου και φέρνει στην επιφάνεια το ζήτημα της μεταφοράς αρμοδιοτήτων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και της υποχρηματοδότησής της.

Εκατοντάδες μαθητές στα χωριά του Νομού Θεσσαλονίκης, που μετακινούνται καθημερινά σε σχολεία των μεγαλύτερων αστικών κέντρων, κινδυνεύουν να μείνουν αποκλεισμένοι από τα σχολεία τους, αφού το υπουργείο Παιδείας καθυστερεί κάθε χρόνο να καταβάλει το σχετικό κονδύλι στη νομαρχία, η οποία είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά των μαθητών. Οι επαγγελματίες οδηγοί λεωφορείων και ταξί, που συμβάλλονται κάθε χρόνο με τη νομαρχία προκειμένου να μεταφέρουν τους μαθητές, έχουν πληρωθεί μόνο για το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου σχολικού έτους, ενώ η πίστωση που εγκρίθηκε για το 2004 είναι μειωμένη κατά 135.000 ευρώ.

Συνολικά, το χρέος της νομαρχίας για τη μεταφορά των μαθητών αγγίζει σήμερα τα 3.844.110 ευρώ και περιλαμβάνει τόσο τα χρωστούμενα της προηγούμενης χρονιάς, όσο και τις αυξημένες δαπάνες για το τρέχον σχολικό έτος. Στην αύξηση του φετινού κόστους συνέβαλε και το γεγονός ότι το ΚΤΕΛ του νομού κατάργησε τα δρομολόγιά του προς δεκάδες χωριά, ύστερα από την επέκταση των αστικών γραμμών σε περιοχές εκτός Θεσσαλονίκης. Ο ΟΑΣΘ, ωστόσο, λειτουργώντας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δεν εξυπηρετεί περιοχές που κρίνονται οικονομικά ασύμφορες, με αποτέλεσμα η νομαρχία να εξαναγκάζεται σε απευθείας αναθέσεις σε ιδιώτες για τη μεταφορά των μαθητών από τον τόπο της κατοικίας τους στο σχολείο.

Ανάλογο ζήτημα έχει προκύψει και για τους μαθητές στη Λέσβο, όπου αποφασίστηκε η διακοπή μεταφοράς μαθητών με το υπεραστικό ΚΤΕΛ καθώς δεν υπογράφτηκαν σχετικές συμβάσεις. Ο εκπρόσωπος της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας», Β. Παλαιολόγος, σημειώνει την αντίθεση της παράταξης σε αυτό το μέτρο και σημειώνει την τεράστια ευθύνη της κυβέρνησης, που, όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση, διαθέτει ψίχουλα για την Παιδεία και εκφράζει την αντίθεσή του στην απόφαση του νομάρχη να μην υπογράψει νέες συμβάσεις. Η ΝΑΣ ζητά την άμεση σύγκληση του Νομαρχιακού Συμβουλίου με τη συμμετοχή των εκπροσώπων της Α/βάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των μαθητών και των εκπαιδευτικών προκειμένου να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Διακρίσεις στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό

Τους διαχωρισμούς και τις διακρίσεις προς το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Τάκης Τσιόγκας προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

«Εργοθεραπεύτρια που διορίστηκε σε Ειδικό Σχολείο της Θεσσαλίας, μητέρα έξι παιδιών, με την ανάληψη υπηρεσίας έκανε αίτηση απόσπασης και αίτηση μετατροπής διορισμού, όπως επιτρέπει και ορίζει ο νόμος για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς. Η απάντηση από το τμήμα της Ειδικής Αγωγής του υπουργείου ήταν πως δικαιούται απόσπαση, αλλά δε δικαιούται μετατροπή διορισμού (εγκύκλιος που ήρθε στα σχολεία στις 11-11-2003) καθότι η εγκύκλιος αφορά τους πολύτεκνούς εκπαιδευτικούς και όχι τους πολύτεκνους που ανήκουν στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (εργοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές, λογοθεραπευτές κλπ.)», επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ.

«Επίσης, όπως είναι γνωστό, στο Νομό Μαγνησίας, στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής (δύο 6θέσια Ειδικά Σχολεία στο Βόλο, ένα 4θέσιο Ειδικό στην Παιδούπολη Βόλου, ένα 2θέσιο Ειδικό Σχολείο στο Ιδρυμα Ανηλίκων Βόλου, ένα 2θέσιο στον Αλμυρό, ένα μονοθέσιο σχολείο κωφών στο Βόλο και ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο στο Βόλο) δεν υπάρχουν εργοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, Ειδικοί Γυμναστές, ούτε έχουν δημιουργηθεί οργανικές θέσεις για την πρόσληψη εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων που αναφέρονται πιο πάνω», καταλήγει η Ερώτηση.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα σκοπεύει να πάρει άμεσα, ώστε να μην υπάρχουν διακρίσεις και διαχωρισμοί που αφορούν το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς επίσης και για τη δημιουργία οργανικών θέσεων για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικών κατηγοριών στα ειδικά σχολεία του Νομού Μαγνησίας, που είναι απαραίτητοι για την εκπαίδευση των ΑμΕΑ.

Ελλείψεις εκπαιδευτικών στη Μαγνησία

Τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στο νομό Μαγνησίας αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Τάκης Τσιόγκας, προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

«Για ακόμη μια φορά, ύστερα από καταγγελία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θέτουμε το ζήτημα της έλλειψης εκπαιδευτικών και της αντιμετώπισης των λειτουργικών δαπανών στα σχολεία του νομού Μαγνησίας», υπογραμμίζεται στην Ερώτηση.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν ότι «ενώ βρισκόμαστε στα μέσα της σχολικής χρονιάς, υπάρχουν ακόμη κενές θέσεις εκπαιδευτικών σε σχολεία του Νομού Μαγνησίας. Υπάρχουν σχολεία στα οποία ακόμη δε διδάσκεται η αγγλική γλώσσα (1ο και 2ο ΔΣ Σκιάθου, Ριζόμυλου, κ.ά.). Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν στη λειτουργία τους τα σχολεία διευρυμένου ωραρίου (τα λεγόμενα ολοήμερα) λόγω των πληθωρικών τμημάτων και δεν υπάρχει δυνατότητα αναπλήρωσης, με εκπαιδευτικούς που βρίσκονταν στη διάθεση, αυτών που απουσιάζουν με αναρρωτικές άδειες. Αποτέλεσμα της απαράδεκτης αδιαφορίας του Υπουργείου είναι να έχουν χαθεί χιλιάδες ώρες, υποβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση».

«Παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες των φορέων του νομού και τη διατύπωση του αιτήματος για πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών, το ΥΠΕΠΘ κωφεύει, στερεί το αναφαίρετο δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση, δυναμιτίζει καθημερινά την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και αφαιρεί τη δυνατότητα εργασίας σε χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς», καταλήγει η Ερώτηση.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας, τι μέτρα σκοπεύει να πάρει για την άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία με την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και για τη χορήγηση των απαραίτητων πόρων για την άμεση βελτίωση των υποδομών και την αντιμετώπιση των λειτουργικών δαπανών των σχολείων του Νομού Μαγνησίας;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ