«Είναι μεγάλη τιμή για μένα το γεγονός ότι η Ακαδημία κατάφερε να κοιτάξει "πίσω" από τα ξωτικά, τους μάγους και τα χόμπιτ και να βραβεύσει μια ταινία φαντασίας», δήλωσε ο σκηνοθέτης της τριλογίας του «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών» Πίτερ Τζάκσον, παραλαμβάνοντας προσφάτως τα 11 «Οσκαρ» που απονεμήθηκαν στο τρίτο μέρος του «πονήματός» του με το συμπληρωματικό τίτλο «Η επιστροφή του βασιλιά».
Εκτός, όμως, από το ...«βασιλιά», οι ήρωες της τριλογίας, τα ξωτικά, οι μάγοι και τα χόμπιτ, κατάφεραν να «επιστρέψουν» και την παραγωγό εταιρία της ταινίας, την «Time Warner», στην κερδοφορία. Ετσι, η εταιρία, η μεγαλύτερη «αλυσίδα» ΜΜΕ στον κόσμο, πανηγύρισε περισσότερο από τον σκηνοθέτη τη βράβευση και τα έσοδα από τα ταμεία, αφού την «έβγαλαν» από τις μεγάλες οικονομικές ζημιές του 2002. Σε αυτό βοήθησαν και οι καλωδιακές υπηρεσίες του ομίλου.
Το συγκεκριμένο παράδειγμα είναι χαρακτηριστικό για το πώς αντιμετωπίζει τον όποιο «ελεύθερο χρόνο» έχει απομείνει στην εργατική τάξη: Ως μια ακόμη «πηγή» κερδοφορίας. Τόσης, μάλιστα, κερδοφορίας, που τα κέρδη της λεγόμενης «βιομηχανίας του ελεύθερου χρόνου» στις ΗΠΑ ξεπέρασαν ακόμη και αυτά των εταιριών πληροφορικής και υπολείπεται μόνο της βιομηχανίας όπλων!
Για την «Time Warner» και τα άλλα «μεγαθήρια» του είδους, ο κινηματογράφος και εν γένει τα οπτικοακουστικά απέχουν μακράν από κάθε οπτική καλλιτεχνικής δημιουργίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ταινίες «Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών» και το «Μάτριξ», αλλά και η καλωδιακή μονάδα του ομίλου - λόγω της υψηλής ζήτησης προϊόντων ψηφιακής τηλεόρασης όπως βίντεο «κατ' επιλογήν» και «ευρυζωνικό» Ιντερνετ, «ξελάσπωσαν» τον όμιλο από τους «κραδασμούς» της συγχώνευσής του με την «America Online»! Είναι φανερό πως αν επενδύεις σε παραγωγή ταινιών για τέτοιους στόχους, τότε οι ίδιες οι ταινίες πρέπει να έχουν τη γνωστή «συνταγή» του χολιγουντιανού, επιφανειακού «υπερθεάματος». Και αν γίνεται να «περάσεις» στο κοινό και αντιδραστικά ιδεολογήματα όπως με το «Μάτριξ», ακόμη καλύτερα για το κεφάλαιο.
Για την ιστορία ο ...«Νίο» του «Μάτριξ» και τα χόμπιτ, «συνέβαλαν» στα 2,6 δισ. δολάρια κέρδος της εταιρίας για το 2003! Μάλιστα, η «Time Warner» πρόβλεψε μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2004, με εξαίρεση ίσως τον κινηματογράφο, αφού δεν αναμένονται εμπορικές επιτυχίες όπως αυτές των δύο ταινιών. Εκτός πια αν «εμφανιστεί» κανένα... «ξεχασμένο» χόμπιτ...
Τη μέρα εκείνη, οι εργάτριες που δούλευαν στα υφαντουργεία και τα ραφτάδικα της Νέας Υόρκης κατέβηκαν σε απεργία και σε διαδηλώσεις, διεκδικώντας να μειωθούν οι ημερήσιες ώρες εργασίας σε 10 (από 16 που ήταν), να εξισωθούν οι μισθοί αντρών και γυναικών (καθώς οι εργάτριες πληρώνονταν με πολύ κατώτερους μισθούς από τους εργάτες), αλλά και να τερματιστούν οι φυλετικές διακρίσεις σε βάρος των γυναικών. Η αντίδραση της εργοδοσίας συντονίστηκε άριστα με τους κατασταλτικούς μηχανισμούς που επιστράτευσε το κράτος. Ετσι, ενώ η πρώτη προχώρησε σε μαζικές απολύσεις, η αστυνομία επιτέθηκε στις διαδηλώτριες, με αποτέλεσμα οι κινητοποιήσεις να πνιγούν στο αίμα.
Μετά από πρόταση της Κλάρας Τσέτκιν, κορυφαίας γυναικείας μορφής του παγκόσμιου εργατικού και κομμουνιστικού κινήματος, στη Β΄ Διεθνή Συνδιάσκεψη των σοσιαλιστριών γυναικών που έγινε στην Κοπεγχάγη το 1910, η μέρα αυτή καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας. Πρόκειται, δηλαδή, για μια επέτειο που επισημαίνει ότι η πραγματική ριζοσπαστικοποίηση των γυναικών, η αληθινή γυναικεία χειραφέτηση επιβάλλει την ένταξή τους στο ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, την αποφασιστική διεκδίκηση εκείνης της κοινωνίας που θα τερματίσει την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και συνεπώς τη φυλετική καταπίεση των γυναικών.
Ο νέος δημιουργός - ερμηνευτής Στάθης Δρογώσης εμφανίζεται από την Τετάρτη (10/3) και κάθε Τετάρτη (10.30μ.μ.), στο «Συρμό» (Κολωνού 76 και Οδυσσέως 14, Μεταξουργείο, τηλ. 210-5203661). Μαζί με την μπάντα του θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα με ηλεκτρικές μπαλάντες και διασκευές, με κομμάτια του σχήματος «Τα Φώτα που σβήνουν» και βεβαίως με τα τραγούδια της πρώτης του δισκογραφικής δουλιάς «Ο χειμώνας δε θα 'ρθει». Ο Στ. Δρογώσης υπογράφει τις περισσότερες από τις συνθέσεις που συμπεριλαμβάνονται στο δίσκο, στον οποίο συμμετέχει με ένα τραγούδι ο Γιάννης Κότσιρας.
Ενα ξεχωριστό πρόγραμμα - αφιέρωμα σε τρεις σπουδαίους Ρώσους συνθέτες - θα παρουσιάσει η Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Τρίτη (9/3), στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Υπό τη διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη η Ορχήστρα ερμηνεύει έργα των Π. Ι. Τσαϊκόφσκι (Σερενάτα op.48, για έγχορδα), Ντ. Σοστακόβιτς (Κονσέρτο Νο 1 op.35 για πιάνο) και Σ. Προκόφιεφ (Κλασική συμφωνία οp.25). Σολίστ θα είναι οι Marisa Tanzini (πιάνο), Σωκράτης Ανθης (τρομπέτα).
Ο... Τουρτούρι επιστρέφει στις 13 του Μάρτη (6.30μ.μ.) στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας, για μια δεύτερη και τελευταία παράσταση. Η Θεατρική Ομάδα του Θεραπευτικού Προγράμματος «Εξοδος» ανασύνταξε τις δυνάμεις της και παρουσιάζει ανανεωμένο «Το μεγάλο ταξίδι του Τουρτούρι» του Ευγένιου Τριβιζά, με νέες εκπλήξεις για μικρούς και μεγάλους.
Μόνο για τέσσερις μέρες, στις 9, 16, 23 και 30 του Μάρτη θα ανέβει η παράσταση του Αρη Ρέτσου «Ρυθμός και μέτρο στον Σοφοκλή» στο θέατρο «Πορεία». Πρόκειται για μια επιλογή διαλογικών σκηνών, μονολόγων και χορικών από τα έργα του Σοφοκλή.