ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 6 Απρίλη 2004
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Αποθρασυμένοι, τα θέλουν όλα

Αποθρασυμένοι πλήρως και αξιοποιώντας το θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους, ετοιμάζονται να εξαπολύσουν ανελέητη επίθεση σε βάρος κάθε εργασιακού και κοινωνικοασφαλιστικού δικαιώματος, που έχουν καταφέρει μέχρι τώρα να υπερασπίσουν με τον αγώνα τους και να διατηρήσουν οι ναυτεργάτες. Πρώτοι στόχοι τους είναι το χτύπημα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, η δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων, το παραπέρα χτύπημα των ναυτεργατικών δικαιωμάτων, η ακύρωση ή τροποποίηση Προεδρικών Διαταγμάτων και Υπουργικών Αποφάσεων, για να καταστήσουν ακόμα πιο αντιδραστικό και επικίνδυνο για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής το θεσμικό πλαίσιο για τη ναυτιλία.

Στα πλαίσια αυτά, έγινε συνάντηση των διοικήσεων της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (committee) και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο Λονδίνο. Οπως προκύπτει από το σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσαν, περιμένουν την ...«ταχεία υλοποίηση» της «αναπτυξιακής ναυτιλιακής πολιτικής» που έχει καθορίσει η ΝΔ - φράση που σβήνει κάθε αυταπάτη για την πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ. Επιπλέον, αξιώνουν να προσαρμοστεί πλήρως η ελληνική νομοθεσία με τις κοινοτικές οδηγίες, όπως έχουν κάνει -αναφέρουν - τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη «και έχουν ξεπεράσει κατά πολύ την ανταγωνιστικότητα του υπό ελληνική σημαία πλοίου». Κοινώς, ή να αντικατασταθούν όλοι οι Ελληνες ναυτεργάτες με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ή να μετατραπούν σε... χαμηλόμισθους αλλοδαπούς.

Την ίδια ώρα, στον Πειραιά, γινόταν η πρώτη συνάντηση της ΠΝΟ με την εφοπλιστική Ενωση των Πορθμείων, όπου καταγραφόταν η άρνηση των εφοπλιστών για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Το ίδιο έχει γίνει μέχρι τώρα και με τις υπόλοιπες εφοπλιστικές Ενώσεις.

Παράλληλα, έγινε συνάντηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννη, με τη διοίκηση της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας. Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, πατώντας στην προσφυγή που έχει καταθέσει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε βάρος της Ελλάδας, απαιτώντας την πλήρη εφαρμογή του Κοινοτικού Κανονισμού 3577/92, με τον οποίο διευρύνεται παραπέρα η εφοπλιστική ασυδοσία στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, έθεσαν μια σειρά αιτήματα: Το μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία, την κατάργηση της νομοθεσίας που αφορά στον έλεγχο από τις ελληνικές αρχές της αξιοπλοΐας των πλοίων που είναι νηολογημένα σε δεύτερα ή διεθνή νηολόγια (δηλαδή που φέρουν σημαίες ευκαιρίας) και εισέρχονται στις ελληνικές θάλασσες! Επίσης, κατάργηση κάθε είδους έκπτωσης στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, να καθορίζουν αυτοί τη συχνότητα των δρομολογίων και άλλα.

ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, σε κοινή τους ανακοίνωση, σχετική μ' αυτές τις εξελίξεις, επισημαίνουν: «Ενώ η ανεργία στους ναυτεργάτες έχει εκτιναχτεί στο 20% περίπου και όλοι οι δείκτες αποκαλύπτουν τη ραγδαία υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου της ναυτεργατικής οικογένειας και από την άλλη τεράστια κέρδη για τους εφοπλιστές και την πλουτοκρατία, κυβέρνηση - ΥΕΝ και εφοπλιστές επιδιώκουν να επιφέρουν ισχυρό πλήγμα στους ναυτεργάτες».

Τα σωματεία υπογραμμίζουν: «Εκφράζοντας τη θέληση των ναυτεργατών μετά την προειδοποιητική απεργία που πραγματοποιήθηκε στις 31/3/2004 με μεγάλη επιτυχία απ' άκρη σε άκρη σε όλη τη χώρα, προτείνουν νέες κλιμακούμενες απεργιακές κινητοποιήσεις σε όλες τις κατηγορίες πλοίων σε πανελλαδική κλίμακα».


ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Σε άμεσο κίνδυνο οι ζωές χιλιάδων επιβατών και ναυτεργατών

Στα παραμάγαζα των εφοπλιστών ο έλεγχος αξιοπλοΐας των πλοίων. Με τέτοιο πιστοποιητικό ταξίδευε το «Ρόδος» που ξέμεινε μεταφέροντας 1.030 μαθητές!

Από πικετοφορία για την ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών
Από πικετοφορία για την ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών
Αμεσο κίνδυνο διατρέχει πλέον η ζωή των ναυτεργατών και των εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών που διακινούνται με τα πλοία της ακτοπλοΐας και όχι μόνο! Ο υποσυντήρητος και υπερήλικος ακτοπλοϊκός στόλος, του οποίου ο μέσος όρος ηλικίας κυμαίνεται μεταξύ των 27 και 29 ετών, γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνος από το γεγονός ότι η κυβέρνηση της ΝΔ ακολουθώντας πιστά τα χνάρια της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ - δηλαδή ταγμένη και αυτή στην εξυπηρέτηση των ιδιωτών, των εφοπλιστών, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου - παραδίδει εξ ολοκλήρου στα χέρια επιχειρηματιών τον τομέα των επιθεωρήσεων των πλοίων! Η κυβέρνηση της ΝΔ έσπευσε να θέσει σε εφαρμογή τη... σειρά των σκανδαλωδών Προεδρικών Διαταγμάτων και Υπουργικών Αποφάσεων, που «κληρονόμησε» από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με τα οποία οι αρμοδιότητες του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, παραδίδονται πλήρως στους Νηογνώμονες που αποτελούν ιδιωτικές επιχειρήσεις, παραμάγαζα των εφοπλιστών, από τις οποίες αρκετές βαρύνονται με εγκληματικές ευθύνες για τραγικά ναυάγια!

Ετσι αντί η κυβέρνηση της ΝΔ να βγάλει τα αναγκαία συμπεράσματα από το τραγικό ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» που στοίχισε τη ζωή σε 80 ανθρώπους, πετάει στα σκουπίδια τις επεξεργασμένες προτάσεις του ταξικού ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος που συμβάλουν καθοριστικά στο σπάσιμο των στεγανών και της διαπλοκής μεταξύ Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων και εφοπλιστικού κεφαλαίου και τον μετατρέπει και επίσημα σε διακοσμητικό στοιχείο! Προτάσεις που προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την πρόσληψη επιπλέον εξειδικευμένου προσωπικού, την ενίσχυση του ΚΕΕΠ με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό και τη συμμετοχή στους ελέγχους των πλοίων αιρετών συνδικαλιστών.

Με βάση την Υπουργική Απόφαση (ΥΑ) 4113.190/01/2004/25-01-04 (Β' 379) ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Χρ. Δελημιχάλης, με βιομηχανικούς ρυθμούς υπογράφει τη μία πίσω από την άλλη τις συμφωνίες με τους Νηογνώμονες με τις οποίες τους δίνει το δικαίωμα να επιθεωρούν πλοία πλόων εσωτερικού, όλων των κατηγοριών και κάθε χωρητικότητας. Με βάση αυτή την ΥΑ, μέχρι τώρα έχουν υπογραφεί τέτοιες συμφωνίες με τον Ελληνικό Νηογνώμονα, τον Αγγλικό, το Νορβηγικό, ενώ αναμένεται υπογραφή με τον Ιαπωνικό και πάει λέγοντας.

Οι επιθεωρητές αυτοί μέχρι πριν την υπογραφή της συμφωνίας επιθεωρούσαν σε ό,τι αφορά τα πλοία με ελληνική σημαία, επιβατηγά εσωτερικού μόνο στο ναυπηγικό και μηχανολογικό τομέα. Επίσης φορτηγά και αλιευτικά πλόων εξωτερικού. Τώρα καλούνται να επιθεωρούν τα πάντα, σε όλους τους τύπους πλοίων, χωρίς να έχουν τη στοιχειώδη εκπαίδευση! Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του πλοίου τύπου καταμαράν «EUROFAST 1» στο οποίο ο Νορβηγικός Νηογνώμονας εξέδωσε πιστοποιητικό ασφαλείας για πλόες στον Αργοσαρωνικό, όμως στη συνέχεια όταν ο ΚΕΕΠ έκανε έλεγχο για να «αναγνωρίσει» το πιστοποιητικό εντόπισε μια σειρά σοβαρών παραλείψεων! Ωστόσο, μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει γνωστό αν επιβλήθηκαν σε βάρος του Νορβηγικού Νηογνώμονα κυρώσεις.

Αξίζει να αναφερθεί ακόμα ότι ο Ελληνικός Νηογνώμονας, τον οποίο εξουσιοδότησαν να ελέγχει και να εκδίδει τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας για όλα τα ελληνικά πλοία, φέρει στην «πλάτη» του καταδικαστικές αποφάσεις για τα τραγικά ναυάγια των φορτηγών πλοίων «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» και «ΔΥΣΤΟΣ» τα οποία στοίχισαν τη ζωή σε 44 ανθρώπους. Ο ίδιος είχε εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και στο σαπάκι «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»...

Τα πιστοποιητικά του έχει και το επιβατηγό - οχηματαγωγό «ΡΟΔΟΣ» το οποίο μέσα σε διάστημα 7 ημερών παρουσίασε δύο φορές σοβαρή μηχανολογική βλάβη. Η τελευταία παρουσιάστηκε προχτές Κυριακή μεταφέροντας 1.030 μαθητές!

Οσον αφορά το Νορβηγικό Νηογνώμονα σημειώνουμε ότι τα δικά του πιστοποιητικά έφερε το χημικό δεξαμενόπλοιο «BOW MARINER» του Πίτερ Λιβανού, το οποίο ανατινάχτηκε το Μάρτη ανοιχτά της Βιρτζίνια με απολογισμό τρεις απανθρακωμένους και 18 αγνοούμενους ναυτεργάτες. Τα δικά του πιστοποιητικά έφερε και το δεξαμενόπλοιο «EFXINOS» του εφοπλιστή Μελισσανίδη στο οποίο έγινε έκρηξη τον περασμένο Ιούνη κομματιάζοντας 4 ναυτεργάτες.


ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
Αποκτά νέα στέγη

Υστερα από τις επίμονες ενέργειες και τις πιέσεις που άσκησε η διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Νομού Λάρισας (ΕΚΝΛ) προς τους αρμόδιους, «ανοίγει» πλέον ο δρόμος για την κατασκευή νέου κτιρίου του ΕΚ. Με τη δημοσίευση στο Φύλλο της «Εφημερίδας της Κυβέρνησης» της απόφασης σύμφωνα με την οποία ξεκαθαρίζεται και το θέμα της δημιουργίας υπόγειου πάρκιγκ, όπου είχε «σκοντάψει» το ζήτημα, φαίνεται πως οι αγώνες της διοίκησης του ΕΚΝΛ δικαιώνονται.

Το νέο κτίριο θα γίνει σε οικόπεδο έκτασης 1.000 τ.μ. που είχε προσφερθεί στο ΕΚΝΛ ως δωρεά από το Δήμο Λάρισας επί δημαρχίας του αείμνηστου Αριστείδη Λαμπρούλη, στη συμβολή των οδών Καλλιθέας και Τζαβέλα και έρχεται να καλύψει τις ανάγκες 25.000, περίπου, μελών του ΕΚ, που με 60 ενεργά σωματεία είναι το πέμπτο σε δύναμη Εργατικό Κέντρο σε επίπεδο χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι προβλέπεται και η δημιουργία δύο ξεχωριστών χώρων, όπου θα στεγάσουν τη Λέσχη Νεολαίας και το ανεκτίμητης αξίας αρχείο του ΕΚΝΛ που θα είναι επισκέψιμο. Ηδη η μελέτη του έργου έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται να δημοπρατηθεί φέτος.

Επιπλέον, το έργο του ΕΚΝΛ δίνει και τη δυνατότητα της πλήρους αποκάλυψης του Β΄Αρχαίου Θεάτρου, όπου βρίσκεται τώρα το παλιό κτίριο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ