Για το ΣΕΗ δεν είναι απλά μια εκλογική μάχη. Είναι ένας ουσιαστικός αγώνας για ένα σωματείο ισχυρό συνδικαλιστικά και καλλιτεχνικά, ικανό να παρεμβαίνει στα πολιτιστικά δρώμενα.
Η «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» καλεί τους ηθοποιούς να δώσουν μαζί τον αγώνα για τη διαμόρφωση συνθηκών τέτοιων που θα επιτρέψουν να παίζουν οι ηθοποιοί σωστά τον κοινωνικό «ρόλο» τους. Να αγωνιστούν για μια κοινωνία που θα διευκολύνει τη δημιουργία. Για μια κοινωνία ισότητας. Ειρηνική. Για μια κοινωνία που η Τέχνη θα είναι προϋπόθεση. Για μια κοινωνία αξιοκρατική, χωρίς ανεργία και ανθρώπους να ζούνε κάτω από τα όρια της φτώχειας.
Στόχος της «Δημοκρατικής Ενότητας Ηθοποιών» είναι να δημιουργηθεί ένα σωματείο δυνατό, περισσότερο ενωτικό, πιο ταξικό και ταυτόχρονα πολιτιστικό. Ενα σωματείο αντάξιο των αγωνιστικών παραδόσεων του κλάδου, το οποίο θα αποτελεί εγγύηση και απάντηση των ηθοποιών στην τρομοκρατία, την ισοπέδωση και την προσπάθεια να τσαλακώσουν την αξιοπρέπεια και την πνευματικότητα του επαγγέλματος.
Η διετία που πέρασε ήταν ιδιαίτερα δύσκολη (αν και αυτή που έρχεται θα είναι ακόμα δυσκολότερη). Υπήρξε μια γενικευμένη και στρατηγικής σημασίας επίθεση σε βάρος των εργασιακών, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων, καθώς και των ηθοποιών και μια ισοπεδωτική πολιτιστική πολιτική, που η κορύφωσή της και η επισφράγισή της οριστικοποιήθηκε στη Σύνοδο Κορυφής των Υπουργών Πολιτισμού των χωρών - μελών της ΕΕ, την περασμένη άνοιξη στη Θεσσαλονίκη.
Επίσης, η πρώτη απόφαση που πήραν αμέσως μετά τη συγκρότηση σε Σώμα ήταν - και είχε συμβολικό χαρακτήρα - η συγκρότηση επιτροπής για την επαναφορά του θεσμού της «Ημέρας του Ηθοποιού», μετά από 36 χρόνια σιωπής. Ετσι, αναβίωσαν αυτό το θεσμό γιορτής, τιμής και αναφοράς σε ξεχωριστούς ερμηνευτές του Νεοελληνικού Θεάτρου. Συνεχίστηκαν οι διεθνείς επαφές με τα ξένα σωματεία και τη FIA. Και διοργανώθηκε ύστερα από πολλά χρόνια η συνάντηση της EuroFIA στο Ναύπλιο με μεγάλη επιτυχία.
Πήραν μέρος και πήγαν στη Θεσσαλονίκη με πούλμαν όταν γινόταν η Σύνοδος των Υπουργών Πολιτισμού της ΕΕ, όπου και καθόρισαν ερήμην του λαού την κοινή Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Ταυτότητα και κατήργησαν ή έθεσαν σε δεύτερη μοίρα τα εθνικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά κάθε χώρας - μέλους, όπου το καλλιτεχνικό έργο έγινε προϊόν super market και ο δημιουργός και καλλιτέχνης απλώς κατασκευαστής έργου με προδιαγεγραμμένα χαρακτηριστικά λαϊκής κατανάλωσης.
Οι καιροί δεν είναι οι καλύτεροι και δεν προβλέπεται να βελτιωθούν. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες η «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» προσπάθησε να ανταποκριθεί στην εντολή που έλαβε.
Η «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» θα παλέψει σε ό,τι αφορά στα Κρατικά Θέατρα να αποκτήσουν ξανά τη δημόσια νομική υπόσταση, μακριά φυσικά από τεχνητές γραφειοκρατίες και δημοσιοϋπαλληλικές νοοτροπίες, που έντεχνα δημιουργήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ως πρόσχημα για να αλωθούν. Παράλληλα, όμως, θα παλέψει: για περιορισμό των ανεξέλεγκτων αρμοδιοτήτων των καλλιτεχνικών διευθυντών, για αποφασιστικότερο ρόλο στα ΔΣ, διαφάνεια, περισσότερα ελληνικά έργα, έγκαιρο προγραμματισμό.
Σε ό,τι αφορά στα ΔΗΠΕΘΕ, η «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» λέει «ναι» στο θεσμό των ΔΗΠΕΘΕ, στην καλλιτεχνική βελτίωσή τους, στην οικονομική ανάπτυξή τους, στην ουσιαστική αύξηση των επιχορηγήσεων, στον κοινωνικό ρόλο τους, στην υπογραφή συλλογικής σύμβασης με όλα τα ΔΗΠΕΘΕ.
Στον οπτικοακουστικό τομέα η «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» θα αγωνιστεί για την εφαρμογή της Σύμβασης, την άμεση καταβολή των αμοιβών, για περισσότερο και ποιοτικά καλύτερο πρόγραμμα.
Για τον κινηματογράφο θα απαιτήσει: Αναγραφή στον κρατικό προϋπολογισμό κονδυλίων για τον κινηματογράφο, που δεν πρέπει να είναι κατώτερα από 15.000.000 ευρώ το χρόνο. Αμεση εφαρμογή του νόμου για την είσπραξη του 1,5% από τα κανάλια, ο οποίος εφαρμόζεται μόνο από την κρατική τηλεόραση. Διαφανείς διαδικασίες και με τη συμμετοχή των Σωματείων στη λειτουργία του Κέντρου Κινηματογράφου. Αμεση εφαρμογή του εργατικού εισιτηρίου για την ελληνική ταινία κ.ά.
Αβραμίδου Ζωή, Αναστασίου Κατερίνα, Αντωνιάδης Δημήτρης, Αξής Ιγνάτιος, Ασλανίδης Χρήστος, Βαμβακίδης Τάκης, Βανδώρος Θεόφιλος, Βαρδαρός Λεωνίδας, Βαρούχας Ανδρέας, Βερύκιος Δημήτρης, Βλαβιανός Θανάσης, Βλαβιανού Νικολέτα, Βλησίδης Αντώνης, Βολιώτης Αργύρης, Γκίκας Ακίνδυνος, Δεστούνης Γεράσιμος, Δημητρούκα Μαρία, Δημουλής Μίλτος, Δρακοπούλου Μαρία, Ζαχάρωφ Κοσμάς, Ζιάγκος Νίκος, Ζώκας Νίκος, Θεοδώρου Μιχάλης, Κάλοου Χρήστος, Καμινάρη Εύα, Καποδίστριας Κώστας, Καραγιώργης Νίκος, Κατσαμπάς Γιάννης, Καφαντάρη Λίλα, Κεραμύδας Θανάσης, Κλαλιώτης Μπάμπης, Κολοβός Βασίλης, Κουτσουρέλης Ανδρέας, Κρομμύδας Κώστας, Λακιώτης Παναγιώτης, Λουκαδής Λευτέρης, Μακρή Μαρία, Μαλκότσης Κώστας, Μαλκότσης Λαέρτης, Μάριος Κωνσταντίνος, Μαρκάκη Λίνα, Ματαράγκας Γιώργος, Μελισσάρης Γιώργος, Μέντης Παναγιώτης, Μοσχοβή Ματίνα, Μοσχοβός Νίκος, Μουκίου Ηρώ, Μουστάκα Εύα, Μπάσσα Αναστασία, Μπέζος Γιάννης, Μπουρδούμης Αλέξανδρος, Νικολάου Γιάννης, Νικολέσση Μπέτυ, Νταλιάνης Γιάννης, Ξενάκης Πάνος, Ορκόπουλος Παύλος, Παλιούρας Θωμάς, Παναγιωτίδης Νίκος, Παπαδόπουλος Νίκος, Παπά Ολγα, Πιερράκου Κλημεντία, Πιτσούλη Πηνελόπη, Πρωτογεράκη Βίκυ, Ρίσβας Βασίλης, Σακκά Μυρσίνη, Σεϊμενίδης Βασίλης, Σιμαρδάνης Χρήστος, Σοντάκη Μαριάνθη, Σορμαΐνης Μανώλης, Σουβλή Κατερίνα, Σουγκλάκος Απόστολος, Σοφιανός Φίλιππος, Σπύρου Φώτης, Σταμούλης Οδυσσέας, Τουντοπούλου Αδριανή, Τριανταφυλλίδης Μάνος, Τσακαλίδου Ανθή, Τσάκαλου Ελένη, Τσάκωνας Κώστας, Υψηλάντη Μαρίνα, Φιλίνη Ελένη, Χαντζίδου Νίκη, Χριστοδούλου Σίμος, Χριστόπουλος Ηλίας, Ψυχογιόπουλος Βασίλης.