Στους περισσότερους από τους μισούς κλάδους της μεταποίησης ο όγκος της παραγωγής βρίσκεται κάτω από τα επίπεδα του 1995
Σε πτωτική τροχιά παραμένει και φέτος ο όγκος της βιομηχανικής παραγωγής στη χώρα, παρά το γεγονός ότι για το μήνα Φλεβάρη 2004 παρατηρήθηκε οριακή ανάκαμψη. Η μείωση της παραγωγής, ειδικά στον κλάδο της μεταποίησης, έχει αποκτήσει μόνιμα χαρακτηριστικά αντανακλώντας την πτώση της λαϊκής κατανάλωσης και επίσης τον εκτοπισμό ντόπιων προϊόντων από άλλα εισαγόμενα. Σε τελική ανάλυση αποτυπώνει και την παραγωγική υποβάθμιση της χώρας στο πλαίσιο της ΕΕ και του διεθνούς καταμερισμού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ) ο όγκος της παραγωγής σε περισσότερους από τους μισούς κλάδους της μεταποίησης (12 στους 23) έχει πέσει σε επίπεδα χαμηλότερα και από αυτά του 1995. Παράλληλα από τη σύγκριση των στοιχείων ανάμεσα στο δίμηνο Γενάρη - Φλεβάρη του 2002 προς το αντίστοιχο δίμηνο του 2003, καταγράφεται πτώση σε 17 από τους 23 συνολικά κλάδους που ταξινομεί η ΕΣΥΕ.
Από τα αναλυτικά στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας (δίμηνο Γενάρη - Φλεβάρη 2004) προκύπτουν και τα παρακάτω:
Μια ακόμη θυγατρική εταιρία του ΟΤΕ, η OTEGlobe, παρουσιάζει σημαντική κερδοφορία, καταγράφοντας μάλιστα νέα ρεκόρ σε επίπεδο ποσοστών, αν και τα καθαρά κέρδη σε απόλυτους αριθμούς είναι κατά πολύ μικρότερα από άλλες εταιρίες του Ομίλου.
Η εταιρία πραγματοποίησε το 2003 ένα «άλμα κερδοφορίας», όπως χαρακτηριστικά τονίζει στην ανακοίνωσή της για τα οικονομικά αποτελέσματα του περασμένου έτους. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 6,6 εκατ. ευρώ το 2003 έναντι 1,1 εκατ. ευρώ το 2002, καταγράφοντας αύξηση κατά 482%! Η εταιρία αποδίδει αυτήν την κερδοφορία «στην ευέλικτη εμπορική πολιτική που εφαρμόστηκε, αλλά και της σημαντικής συγκράτησης των εξόδων». Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε το 2003 σε 53,7 εκατ. ευρώ έναντι 49,9 εκατ. ευρώ το 2002, σημειώνοντας αύξηση μόλις 8%.
Στόχος της εταιρίας είναι να κυριαρχήσει στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της OTEGlobe, Α. Αγγέλογλου.
Σύνθεση - αχταρμά από αρχαία Ελλάδα μαζί με το ξενόγλωσσο λογότυπο «ATHENS 2004» απεικονίζουν τα «επετειακά» κέρματα των 2 ευρώ που θα κυκλοφορήσουν ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων.
Τα νέα κέρματα, όπως προβλέπεται σε Προεδρικό Διάταγμα, θα κυκλοφορήσουν σε ποσότητα 50 εκατ. τεμαχίων. Η όψη κυριαρχείται από τον «Δισκοβόλο Αθλητή», έργο του γλύπτη της αρχαίας Ελλάδας Μύρωνα.
Αλλη μια εταιρία με σοβαρό επιστημονικό έργο, παραδίδει και η κυβέρνηση της ΝΔ στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Πρόκειται για την Εταιρία Βιομηχανικής και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΒΕΤΑΜ). Το θέμα, έρχεται στη Βουλή από το ΚΚΕ με Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Νίκου Γκατζή και Τάκη Τσιόγκα και απευθύνεται στους υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομίας και Οικονομικών.
Στην Ερώτηση αναφέρεται πως «η ΕΒΕΤΑΜ ΑΕ είναι ο μοναδικός κρατικός πιστοποιημένος φορέας που δραστηριοποιείται σε ελέγχους και επιθεωρήσεις που έχουν σχέση με την ασφάλεια του πολίτη. Οπως γνωστό είναι ότι έχει συμβάλλει αποφασιστικά στην παραπέρα επιστημονική και τεχνολογική γνώση των επιχειρήσεων που ασχολούνται με το μέταλλο. Και ενώ έχει συνεχή οικονομική ανάπτυξη με κερδοφόρα αποτελέσματα και δε χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, ο δογματισμός του πουλάμε ό,τι δημόσιο και ό,τι προκύψει, έβγαλε στο σφυρί και την ΕΒΕΤΑΜ. Εύλογα λοιπόν οι εργαζόμενοι και η κοινωνία της Μαγνησίας, διερωτώνται για τους λόγους πώλησης της συγκεκριμένης εταιρίας».
Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί:
-- Ποιοι είναι οι λόγοι που επιβάλλουν την πώληση του πακέτου του ελληνικού δημοσίου της εταιρίας σε ιδιώτη;
- Υπάρχει πολιτική βούληση της κυβέρνησης να σταματήσει κάθε διαδικασία πώλησης των μετοχών του δημοσίου της εταιρίας σε ιδιώτη;
Στη βρετανική εταιρία συμβούλων ADVANTICA Ltd ανατέθηκε η εκπόνηση τεχνοοικονομικής μελέτης, που θα εξετάσει τη δυνατότητα διείσδυσης του φυσικού αερίου στην Κρήτη, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η ανάθεση έγινε μετά από διεθνή διαγωνισμό που προκήρυξε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ). Η εταιρία ADVANTICA θα προβεί σε τεχνική και οικονομική αξιολόγηση όλων των διαθέσιμων λύσεων για τη θαλάσσια μεταφορά και αποθήκευση του φυσικού αερίου στο νησί, καθώς και τη σύνταξη των σχετικών τεχνικών προδιαγραφών. Υπενθυμίζουμε πως για τον ίδιο σκοπό, πριν από μερικά χρόνια, είχε εκπονηθεί ανάλογη μελέτη και για λογαριασμό της ΔΕΠΑ, ωστόσο το εγχείρημα κρίθηκε οριακά βιώσιμο, γι' αυτό και δεν υλοποιήθηκε.