ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Μάη 2004
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΔΗΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑΣ
Ζωντανεύει η «Πολίτικη Κουζίνα»

Εκδήλωση με την έναρξη της θερινής κινηματογραφικής σεζόν στον Πολυχώρο της «Μηχανικής Καλλιέργειας»

Με την ελληνική ταινία «Πολίτικη Κουζίνα» η οποία θα προβληθεί την Τετάρτη 2 Ιουνίου, με ελεύθερη είσοδο για τους θεατές, ο Δημοτικός Κινηματογράφος του Δήμου Νίκαιας εισβάλλει δυναμικά στη θερινή κινηματογραφική σεζόν. Στα πλαίσια της εναρκτήριας αυτής προβολής το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Νίκαιας πραγματοποιεί εκδήλωση εμπνευσμένη από την ταινία του Τάκη Μπουλμέτη, που συγκίνησε κοινό και κριτικούς και σημείωσε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία το χειμώνα που πέρασε.

Ο Δημοτικός Πολιτιστικός Πολυχώρος της «Μηχανικής Καλλιέργειας» (Θηβών 245), ο οποίος φιλοξενεί το «Σινέ Νίκαια» από τη θερινή κινηματογραφική περίοδο του 2003, θα γεμίσει από ήχους, εικόνες και ευωδιές πολίτικες, σε μια βραδιά γεμάτη από Πόλη.

Νικαιώτισσες μαγείρισσες, πρόσφυγες από την Πόλη και τη Μικρασία θα προσφέρουν παραδοσιακές γεύσεις από την κουζίνα των προσφύγων της Ανατολίας, της Πόλης και της Σμύρνης, ενώ παράλληλα η ορχήστρα του Πνευματικού Κέντρου θα ερμηνεύσει τραγούδια από την ταινία, σε σύνθεση Ευανθίας Ρεμπούτσικα.

Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 7.30 μ.μ. και θα ολοκληρωθεί με την προβολή της ταινίας στις 9.30 μ.μ. Για περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο 210-4906021.

Εικαστικοί «πειραματισμοί»

Την πρόσφατη εικαστική της δημιουργία παρουσιάζει η Δέσποινα Λεοντίδου στην αίθουσα τέχνης «studio E» (Βύρωνος 11, Πλάκα). Πρόκειται για 32 συνολικά έργα, με γενικό τίτλο «Πειραματισμοί». Τα περισσότερα είναι δημιουργημένα με ακριλικά, ενώ κάποια, που είναι με λαδοπαστέλ, δίνουν την αίσθηση της ακουαρέλας. Τα θέματά της, παρμένα από την καθημερινή ζωή, αναπτύσσονται σε χώρους εσωτερικούς. Από τα παρουσιαζόμενα έργα, η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει δημιουργίες στις οποίες «χάνονται» τα πρόσωπα. Εδώ, το ενδιαφέρον της ζωγράφου συγκεντρώνει το χρώμα και η σύνθεση, ενώ διακρίνονται και κάποια γεωμετρικά στοιχεία. Στη δεύτερη ενότητα κυριαρχούν τα γυμνά. Σε κάποια έργα, πάνω στο τελάρο, η Δ. Λεοντίδου επεμβαίνει με γάζες και γύψο, στοιχεία που κάνουν τη μορφή τρισδιάστατη και ενισχύουν το παιχνίδι του φωτός με τη σκιά. Τα χρώματά της, γήινα, θερμά, προσδίδουν ζεστασιά και λυρισμό.

Η Δέσποινα Λεοντίδου γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε στη σχολή Δοξιάδη στην Αθήνα διακόσμηση εσωτερικού χώρου και διδάχτηκε ζωγραφική κοντά στους: Δημήτρη Μυταρά, Πέτρο Ζουμπουλάκη, Χαρίκλεια Μυταρά και Μ. Αγρανιώτη. Από το 1974 έως το 1982, ασχολήθηκε με το ύφασμα ως μακετίστα και σχεδιάστρια. Τα επόμενα δύο χρόνια, η Δ. Λεοντίδου αφιερώθηκε στη ζωγραφική και στην κατασκευή πήλινων αντικειμένων, ενώ από το 1996 δραστηριοποιήθηκε στο χώρο του χειροποίητου κοσμήματος και του μικροαντικειμένου. Μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει έργα της σε ομαδικές εκθέσεις, ενώ το 1991 πραγματοποίησε ατομική έκθεση στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας. Η τωρινή της έκθεση θα διαρκέσει έως τις 7 Ιουνίου.

Νέες πειραματικές παραστάσεις

Στις 2 Ιουνίου ξεκινούν οι παραστάσεις των θεατρικών ομάδων που φιλοξενεί το Εθνικό Θέατρο στην Πειραματική Σκηνή, στο πλαίσιο του θεσμού του «Αδειου Χώρου». Οι θεατρικές ομάδες που συμμετέχουν φέτος είναι έντεκα και απαρτίζονται από συντελεστές κάτω των 30 χρόνων. Ετσι το θεατρόφιλο κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τις θεατρικές προσεγγίσεις και ιδέες νέων κατ' εξοχήν σκηνοθετών, σκηνογράφων, ηθοποιών κλπ. Το πρόγραμμα του «Αδειου Χώρου» έχει ως εξής:

Σκηνή Πειραματικής

«Το χορικό του χρόνου» του Δημήτρη Τσιάμη (σύνθεση κειμένων), σκηνοθεσία Δημήτρης Τσιάμης, από τη θεατρική ομάδα «Per-theatre-formance» (2-4 Ιουνίου).

«3΄΄. Η μνήμη του χρυσόψαρου κι άλλων ευτυχισμένων ζώων» της Κατερίνας Μπερδέκα, σκηνοθεσία Κατερίνα Μπερδέκα, από τη θεατρική ομάδα «Εν δυνάμει» (8-10 Ιουνίου).

«Πώς σε λένε;» της Μαρίτας Αμοργιανού, σκηνοθεσία Κωνσταντίνα Σταθουλοπούλου, από τη θεατρική ομάδα «Λευκό 1» (13,15,16 Ιουνίου).

«Καλή Τύχη» της Τατιάνας Κουμούτση, σκηνοθεσία Θανάσης Τότσικας - Ευθύμιος Παπαδημητρίου, από τη θεατρική ομάδα «Ο Θεός να την κάνει» (13,15,16 Ιουνίου).

«Βιτγκενστάιν - Wittgenstein» της Αννας Λάζου, σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη, από τη θεατρική ομάδα «Δρυός Τόποι» (19,20,22 Ιουνίου).

«Κατσαρίδα» του Βασίλη Μαυρογεωργίου σκηνοθεσία Βασίλης Μαυρογεωργίου - Κώστας Γάκης (25-27 Ιουνίου).

Φουαγιέ Πειραματικής

«Πώς ο Προυστ μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου» της Νάντιας Φώσκολου (δραματουργική επεξεργασία), σκηνοθεσία Νάντια Φώσκολου, από τη θεατρική ομάδα «Κινηματοθέατρον» (3-6 Ιουνίου).

«Α-να-πνοές» της Χριστίνας Κυριαζίδη, σκηνοθεσία Χριστίνα Κυριαζίδη (10-13 Ιουνίου).

«Rapid Eye Movement» του Φίλιππου Φιλίππου, σκηνοθεσία Φίλιππος Φιλίππου, από τη θεατρική ομάδα «Group Therapy» (10-13 Ιουνίου).

«Μην πυροβολείτε την Τέχνη» της Μαριλού Βαλεοντή (συρραφή θεατρικών κειμένων) σκηνοθεσία Μαριλού Βαλεοντή, από τη θεατρική ομάδα «Βάμμα στο Χάος» (17-20 Ιουνίου).

«Ορέστης» του Ευριπίδη, σκηνοθεσία Ευγενία Τζιρτζιλάκη, από τη θεατρική ομάδα «International Company Project» (24-27 Ιουνίου).

Η είσοδος σε όλες τις παραστάσεις του «Αδειου Χώρου» είναι ελεύθερη.

Καταγγελία του «Αντί»

Το τριαντάχρονο «Αντί», η αναμφίβολα σημαντική δεκαπενθήμερη πολιτική και πολιτιστική εφημερίδα, με ανακοίνωσή του αναφέρεται σε ένα γεγονός, το οποίο, κατά τη γνώμη μας, δεν είναι ούτε απίστευτο, ούτε πρωτοφανές, ούτε μοναδικό, ούτε μεμονωμένο. Για διάφορους λόγους, με ποικίλους τρόπους, ανάλογα φαινόμενα έχουν υποστεί και άλλες εφημερίδες, ενώ άλλες, λ.χ. ο «Ρ», το υφίστανται σιωπηρά και μόνιμα...

Το «Αντί», λοιπόν, καταγγέλλει ότι οι εκδόσεις «Μεταίχμιο» το ειδοποίησαν ότι «διακόπτουν τη συνεργασία» μαζί του. Δηλαδή τις διαφημίσεις βιβλίων του. Το περιοδικό ρώτησε γιατί και ο εκπρόσωπος του «Μεταίχμιου» εξήγησε: «Στις στήλες του "Αντί" δημοσιεύτηκε επικριτικό κείμενο που αφορούσε το "Μεταίχμιο"». Επρόκειτο για δημοσίευμα του «Αντί», με τίτλο «Το ΕΚΕΒΙ και τα κλειστά χαρτιά του» (τεύχος 812, 18/3/2004), το οποίο αναφερόταν σε δημοσιευμένες καταγγελίες ότι ο πρώην διευθυντής του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, Χρ. Λάζος, ήταν και βασικός μέτοχος του «Μεταίχμιου», το οποίο «ανεγείρει πολυώροφο κτίριο».

Το «Αντί» στην ανακοίνωσή του καταγγέλλει «αυτή τη μικρή αλλά ενδεικτική υπόθεση, που αποκαλύπτει τη νοοτροπία μερικών νέων επιχειρηματιών - "σοσιαλιστών" κατά τα άλλα. Γοητευμένοι από τους σκληρούς κανόνες της αγοράς, κατά τεκμήριο πνευματικοί άνθρωποι αυτοί - αφού ασχολούνται με το βιβλίο -, θεωρούν ότι μπορούν να επιβάλουν έμμεση λογοκρισία με την "τιμωρία" του αποκλεισμού από τις διαφημίσεις όσων γράφουν επικριτικά για τις δραστηριότητές τους». Το «Αντί» καταγγέλλει ότι παλιότερα και οι εκδόσεις «Καστανιώτης» διέκοψαν της διαφημιστική συνεργασία τους με το περιοδικό, επειδή δημοσίευσε καταγγελία συγγραφέα για «κακοποίηση» βιβλίου του.

Σαράντα μέρες συμπληρώνονται από το χαμό της αγαπημένης μας Μαρίας Ζωιτοπούλου. Της εικαστικής δημιουργού και αταλάντευτης αγωνίστριας, που έφυγε από κοντά μας στα 93 της χρόνια. Το 40ήμερο μνημόσυνο θα τελεστεί αύριο (1 το μεσημέρι) στη μεγάλη εκκλησία του νεκροταφείου Ζωγράφου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ