ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 3 Ιούνη 2004
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΑΛΥΜΝΟΣ
Μαζική λαϊκή συγκέντρωση

Την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνδεση του νησιού απαίτησαν κάτοικοι και φορείς του

Από παλιότερη κινητοποίηση για το ίδιο πρόβλημα

Eurokinissi

Από παλιότερη κινητοποίηση για το ίδιο πρόβλημα
Την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνδεση του νησιού τους με την ηπειρωτική Ελλάδα, με ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα έχουν στο επίκεντρό τους την εξυπηρέτηση των σύγχρονων αναγκών των εργατικών, λαϊκών οικογενειών και όχι τα υπερκέρδη μιας χούφτας εφοπλιστών, απαίτησαν χτες οι κάτοικοι της Καλύμνου με μαζική και μαχητική συγκέντρωση, που έγινε χτες το απόγευμα στην κεντρική πλατεία του νησιού.

Την αγωνιστική κινητοποίηση διοργάνωσαν από κοινού ο Δήμος Καλύμνου και η Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων Συλλόγων και Πολιτών που έχουν συγκροτήσει 20 συνδικαλιστικοί και μαζικοί φορείς του νησιού που καλύπτουν όλους τους κλάδους των εργαζομένων, επιστήμονες και επαγγελματοβιοτέχνες. Οπως έγινε σαφές από τους συνδιοργανωτές, η κινητοποίηση αυτή ήταν μόνο η αρχή.

Τους νησιώτες έχει ξεσηκώσει ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος με ευθύνη του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΝ εναρμονίστηκε με την ελληνική νομοθεσία με την ψήφιση το 2001 του εκτρωματικού νόμου 2932, ο οποίος «απελευθέρωσε» την εφοπλιστική ασυδοσία στις ελληνικές θάλασσες.

Ομιλητές στη συγκέντρωση ήταν ο αντιδήμαρχος του νησιού Φ. Χριστοδούλου και οι εκπρόσωποι της Συντονιστικής Επιτροπής Ν. Γουρλάς και Μ. Γεωργιάδου, καθώς και η Επαρχος του νησιού Χρ. Σιφουνιού. Από τους ομιλητές επισημάνθηκε ότι ο νόμος 2932 περί «απελευθέρωσης» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, ο οποίος ψηφίστηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει να εφαρμόζει πλήρως η κυβέρνηση της ΝΔ, έχει υποβαθμίσει ραγδαία τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αναδεικνύοντας τους εφοπλιστές σε «κράτος εν κράτει».

Αυτό, η Κάλυμνος μέχρι τώρα το έχει «πληρώσει» με τη δραστική μείωση των δρομολογίων, καθώς από 13 πλοία τη βδομάδα τώρα προσεγγίζουν από 4 έως 7. Επίσης, με τη μείωση του εισοδήματος των Νησιωτών από τις απανωτές αυξήσεις στα εισιτήρια και συνολικά το χτύπημα του βιοτικού επιπέδου.

Απαίτησαν την κατάργηση του νόμου 2932/2001 και τη θεσμοθέτηση νέου πλαισίου που θα λαβαίνει ουσιαστικά υπόψη την ανάγκη της εδαφικής συνέχειας και των κοινωνικών αναγκών της νησιωτικής Ελλάδας, την άμεση επίλυση του προβλήματος της ακτοπλοϊκής τους σύνδεσης με τον Πειραιά σε καθημερινή βάση, με σύγχρονα και αξιόπλοα καράβια με φτηνά εισιτήρια και δύο τουλάχιστον συνδέσεις τη βδομάδα με ταχύπλοο σκάφος και άλλα. Στη συγκέντρωση παραβρέθηκε και χαιρέτισε και ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης. Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας έκλεισε με συναυλία από τοπικά συγκροτήματα.

ΡΥΜΟΥΛΚΑ
Διαρκής απεργιακός αγώνας

Με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις απαντούν οι ναυτεργάτες, που είναι ναυτολογημένοι στα ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά σκάφη, στον αυθαίρετο αποκλεισμό τους από το νόμο 3075/2002, που αφορά στην αναπροσαρμογή όλων των συντάξεων του ΝΑΤ στο 65% του βασικού μισθού από την 1η Γενάρη του 2004 και την ενσωμάτωση σε αυτές των επιδομάτων Κυριακών και αργιών. Για σήμερα, Πέμπτη, η Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών έχει κηρύξει 24ωρη απεργία, ενώ από τη Δευτέρα, 7 Ιούνη, με απόφαση της Ενωσης ξεκινάει 5ήμερη απεργία που θα λήξει τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 11 Ιούνη.

Τις απεργιακές κινητοποιήσεις έχει πυροδοτήσει η προσωπική προκλητική άρνηση που εξέφρασε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, να εφαρμοστεί η νομοθεσία για τους ναυτεργάτες αυτής της κατηγορίας πλοίων, κατά την πρόσφατη συνάντησή του με τη διοίκηση του σωματείου!

Τα συνδικάτα ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με χτεσινή τους ανακοίνωση εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στον αγώνα των ναυτεργατών στα ρυμουλκά, επισημαίνοντας ότι την ίδια άρνηση να εφαρμοστεί ο νόμος είχε εκφραστεί και από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. «Η άρνηση - σημειώνει - της προηγούμενης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της σημερινής της ΝΔ να εφαρμόσουν το νόμο που οι ίδιοι ψήφισαν υποδηλώνει τον αντεργατικό χαρακτήρα της πολιτικής τους, αποτελεί ευθεία υπονόμευση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της Κοινωνικής Ασφάλισης. Στοχεύουν στο να περιορίσουν το εισόδημα και τις συντάξεις των ναυτεργατών στα απαράδεκτα επίπεδα πείνας και με τις επιλεκτικές διακρίσεις να υπονομεύσουν την ενότητα των ναυτεργατών».

Τα σωματεία τονίζουν ότι επιβεβαιώνεται η ανάγκη του μαζικού, συντονισμένου αγώνα των ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων για την ανατροπή αυτής της πολιτικής, για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, την προστασία και επιδότηση των ανέργων και καλούν όλους τους ναυτεργάτες να συμπαραταχτούν αποφασιστικά στον αγώνα των συναδέλφων τους στα ρυμουλκά.

ΟΔΗΓΟΙ ΦΟΡΤΗΓΩΝ
Καθεστώς η τρομοκρατία και οι απειλές

Την ανοιχτή τρομοκρατία και τις απειλές της εργοδοσίας αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών ρυμουλκών στην επιχείρηση «Ν. Ι. Ελευθεράκος ΑΕ» στον Ασπρόπυργο, στον αγώνα που έχουν ξεκινήσει για να διεκδικήσουν αυτά που δικαιούνται.

Η τρομοκρατία της εργοδοσίας εκφράστηκε έντονα, όταν προχώρησε στην απόλυση δύο συνδικαλιστών, μελών της προσωρινής διοίκησης του σωματείου που στήθηκε στο χώρο από τους οδηγούς για να διεκδικήσουν ενωμένοι τα δικαιώματά τους. Αυτό, βέβαια, δεν τρομοκράτησε τους εργαζόμενους και την περασμένη Τρίτη προχώρησαν σε 4ωρη στάση εργασίας. Η απάντηση της εργοδοσίας ήταν να επιστρατεύσει την αστυνομία, η οποία στάθηκε στο πλευρό της και έξω από την πύλη της επιχείρησης προσπάθησε να τρομοκρατήσει τους οδηγούς, απαιτώντας να κατεβάσουν τις αφίσες και τα πανό που είχαν αναρτήσει.

Οι οδηγοί παρά την εργοδοτική τρομοκρατία, αλλά και τις επιθέσεις που δέχονται από την εργοδοτική διοίκηση του κλαδικού Συνδικάτου, είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους διεκδικώντας: Να αμείβονται σύμφωνα με τη συλλογική σύμβαση εργασίας οδηγών, να τους καταβάλλονται οι νόμιμες προσαυξήσεις για την υπερωριακή απασχόληση και για τα Σαββατοκύριακα και να σταματήσει το καθεστώς των παράνομων υπερβολικών ωρών εργασίας, που φτάνουν μέχρι και τις 18 ώρες τη μέρα. Χτες εκπρόσωποι του υπό σύσταση σωματείου κατήγγειλαν όλες τις παραπάνω παρανομίες της εργοδοσίας στην Επιθεώρηση Εργασίας Ανω Λιοσίων.

Διαψεύδουν οι γιατροί του ΙΚΑ

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Επιστημονικού Υγειονομικού Προσωπικού ΙΚΑ (ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ), με χτεσινή ανακοίνωσή της, διαψεύδει χτεσινό δημοσίευμα της «Απογευματινής» ότι 1.800 γιατροί στο Ιδρυμα δεν εμφανίζονται ποτέ στα πολυιατρεία του ΙΚΑ και πληρώνονται κανονικά. Μετά από έλεγχό της, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της, η ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ διαπίστωσε ότι οι γιατροί που αναφέρονται στο δημοσίευμα εργάζονται κανονικά, αλλά για λόγους υπηρεσιακής φύσης (δουλεύουν στα νοσοκομεία, είναι ελεγκτές κλπ.) δεν είναι ενταγμένοι στο σύστημα των τηλεφωνικών ραντεβού 184. Η ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ χαρακτηρίζει συκοφαντικές και ανεύθυνες τις ανώνυμες αναφορές και τις αποδίδει σε στελέχη του Ιδρύματος που τοποθέτησε η προηγούμενη διοίκηση, που έχουν ως στόχο τη συκοφάντηση των γιατρών.

Η ηγεσία της ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ καλεί τη διοίκηση να απομακρύνει αυτά τα στελέχη και δηλώνει την προσήλωσή της «σε κάθε προσπάθεια της νέας διοίκησης για εξυγίανση και αναβάθμιση της περίθαλψης των ασφαλισμένων του ΙΚΑ μέσα από γόνιμο και παραγωγικό διάλογο».

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Παγώνουν τους μισθούς

Εφοπλιστές και ΠΝΟ με τις συμβάσεις που υπογράφουν

Ευθεία υπονόμευση του θεσμού των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας αποτελούν οι καθαρά εκφυλιστικές διαδικασίες που ακολουθεί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με ευθύνη της συμβιβασμένης της διοίκησης. Οι μέχρι τώρα...«διαπραγματεύσεις» των συνδικαλιστών των παρατάξεων ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚΕ - ΑΠ με τις εφοπλιστικές Ενώσεις, αποτελούν ουσιαστικά μία άθλιου τύπου συμπαιγνία σε βάρος των ναυτεργατικών δικαιωμάτων. Στα πλαίσια αυτά χτες η ΠΝΟ «έκλεισε» με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών τη Συλλογική Σύμβαση και για τους ναυτεργάτες των ποντοπόρων πλοίων με ποσοστό αύξησης...4,5%! Δηλαδή σ' αυτό το ποσοστό της ντροπής που έχει συμφωνήσει μέχρι τώρα με τις Ενώσεις των εφοπλιστών των τουριστικών πλοίων και των ακτοπλοϊκών και όπως φαίνεται με το ίδιο θα «κλείσουν» οι Συμβάσεις και με τις υπόλοιπες εφοπλιστικές Ενώσεις.

Αυτό το «πάρε - δώσε» μεταξύ των συμβιβασμένων συνδικαλιστών και των εφοπλιστών έχουν καταγγείλει από την πρώτη στιγμή, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ταξικών δυνάμεων της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, μέλη της διοίκησης της ΠΝΟ, οι οποίοι και έχουν αποχωρήσει, αρνούμενοι να βάλουν την υπογραφή τους κάτω από αυτού του είδους τις συμβάσεις.

Τραυματίστηκε σοβαρά

Τη «δίψα» της ιδιοκτήτριας εταιρίας του ξενοδοχειακού συγκροτήματος «Αστέρας Βουλιαγμένης» για περισσότερα κέρδη, πλήρωσε ο εργαζόμενος Γιώργος Τριγώνης, ο οποίος την περασμένη Δευτέρα και ενώ εργαζόταν έπεσε από σκάλα, με αποτέλεσμα να χτυπήσει πολύ σοβαρά και να νοσηλεύεται στην εντατική μονάδα στο Νοσοκομείο Ασκληπιείο Βούλας.

Συγκεκριμένα, ο Γ. Τριγώνης, μετρ στην ειδικότητα, δουλεύει ως εποχιακός εργαζόμενος στο ξενοδοχείο «Ναυσικά», το οποίο, όπως κατήγγειλαν εργαζόμενοι, έχει μετατραπεί σε ένα τεράστιο «γιαπί», καθώς αυτήν την περίοδο εκτελούνται εργασίες ανακαίνισης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ