Σελ. /24
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 27 Ιούνη 2004 - αριθ. φύλλου: 8914

ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΣΤΕΛΙΟΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ
Ενας οραματιστής δημιουργός

Μικρό αφιέρωμα στη γλυπτική δημιουργία του αξέχαστου Στέλιου Τριάντη, με αφορμή την αναδρομική έκθεση έργων του, στην εσωτερική Ακρόπολη του Κάστρου των Ιωαννίνων. Το έργο του αποτελεί πολύτιμη παρακαταθήκη στους νεότερους, όπως τα οράματά του, για το δίκιο του λαού, για τα οποία πάλεψε αταλάντευτα μέχρι το τέλος του. Ξεχωριστή στιγμή στην καλλιτεχνική του πορεία, το Μνημείο στην Ακροναυπλία, για το οποίο είχε πει συγκινημένος, τη μέρα, που αυτό του το έργο αγκαλιάστηκε από τις εκατοντάδες κόκκινες σημαίες εκείνων που βρέθηκαν στη φορτισμένη με μνήμες φυλακή για όσους αγωνίζονταν για μια Ελλάδα του λαού της: «Νιώθω μεγάλη τιμή, που μου δόθηκε η δυνατότητα να προσπαθήσω να εκφράσω τα συναισθήματά μου γι' αυτούς που πάλεψαν στην Ακροναυπλία».


ΣΕΛ.  3


ΚΛΑΡΑ ΤΣΕΤΚΙΝ
Ταυτισμένη με την επανάσταση

Η Κλάρα Τσέτκιν ήταν μια ξεχωριστή γυναικεία φυσιογνωμία, στο παγκόσμιο κομμουνιστικό κίνημα και στο Κομμουνιστικό Κόμμα Γερμανίας, που με τη ζωή και το έργο της πάντοτε θα εμπνέει, θα διδάσκει, θα παραδειγματίζει. Μια φωτεινή προσωπικότητα απ' αυτές που σπάνια εμφανίζονται στην ιστορία


ΣΕΛ.  11  -  13
Κινηματογραφικές αποκαλύψεις

Στα κινηματογραφικά φεστιβάλ ανά τον κόσμο προβάλλονται και ταινίες που, κάνοντας κριτική στη βαρβαρότητα του καπιταλισμού, αποτελούν αξιοποιήσιμα ντοκουμέντα για όποιον προσβλέπει στη χειραφέτηση των λαών, μέσω και της αποκάλυψης «λεπτομερειών» της σαπίλας του συστήματος. Μόνο που μονίμως σαμποτάρονται από το επίσημο κύκλωμα διανομής


ΣΕΛ.  5
ΔΙΗΓΗΜΑ
Το αλώνι που με αίμα βάφτηκε κόκκινο

«Εκεί που ήμουν σκεπασμένος και σίγουρος ότι τη γλίτωσα, να σου ο Σπύρος ο Σιαμέτης, συγχωριανός μας. Τραβάει την κουβέρτα απότομα, με βλέπει από κάτω και με άγρια φωνή μου λέει: "Σήκω γρήγορα και κατεβείτε όλοι στο αλώνι"». Από το διήγημα του Θανάση Τσιαμπίρα


ΣΕΛ.  8  -  9
Αχρηστα ανατομικά χαρακτηριστικά

Στο πρώτο κεφάλαιο της «Καταγωγής του ανθρώπου», ο Δαρβίνος εντοπίζει μια δεκάδα «άχρηστα» ανατομικά χαρακτηριστικά του ανθρώπου. Σχεδόν ένα αιώνα και ένα τέταρτο του αιώνα μετά το θάνατο του Δαρβίνου, η επιστήμη δε διαθέτει πλήρη εξήγηση, γιατί ορισμένα ξεπερασμένα ανατομικά χαρακτηριστικά παραμένουν στο γενετικό κώδικα και ορισμένα άλλα εξαφανίζονται


ΣΕΛ.  7

Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ