ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 16 Ιούνη 2004
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ
Αλλοθι για το αντιλαϊκό πρόγραμμα

Αισθητή αύξηση του δημόσιου χρέους

Επιλεκτικά στοιχεία για την πορεία υλοποίησης του προϋπολογισμού του 2004 και του ύψους του δημόσιου χρέους έδωσε χτες το υπουργείο Οικονομικών, με στόχο αφ' ενός να εδραιωθεί στη λαϊκή συνείδηση η εικόνα του δημοσιονομικού χάους και αφ' ετέρου η όλη κατάσταση να χρησιμοποιηθεί σαν άλλοθι για την οικονομική πολιτική που θα ακολουθηθεί και τα αντιλαϊκά μέτρα που αναμένεται να παρθούν στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος της ΝΔ. Ηδη ο υφυπουργός Οικονομικών Π. Δούκας, με χτεσινές δηλώσεις του σημείωσε ότι - πέραν της επίσημης εισοδηματικής πολιτικής - οι στρατιωτικοί δε θα πάρουν αυξήσεις το 2004...

Και ενώ σε ό,τι αφορά την ικανοποίηση λαϊκών αιτημάτων, η κυβέρνηση γίνεται όλο και πιο αόριστη και ετεροχρονίζει την όποια προοπτική εξέτασής τους στο βάθος του χρόνου, την ίδια στιγμή δεν εμφανίζεται καθόλου φειδωλή σε αντίστοιχες δεσμεύσεις προς την ολιγαρχία. Κατ' επανάληψη, ο υπουργός Οικονομίας έχει δηλώσει ότι η προώθηση της φορολογικής μεταρρύθμισης και του αναπτυξιακού νόμου, μέσω των οποίων παραχωρούνται και νέα προνόμια στο μεγάλο κεφάλαιο, αποτελούν σήμερα τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησής του. Από την άλλη ο πρωθυπουργός στις πρόσφατες δηλώσεις έσπευσε να ερμηνεύσει το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών σαν εντολή προς την κυβέρνηση να προωθήσει το πρόγραμμά της.

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που έδωσε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, το χρέος της Κεντρικής Κυβέρνησης (υπουργεία) στις 31/5/2004 είχε διαμορφωθεί στα 193,4 δισ. ευρώ και ήταν κατά 7,8% υψηλότερο από τα επίπεδα χρέους στις 31/12/2003, όταν και είχε καταγραφεί στα 177,8 δισ. ευρώ. Ο Π. Δούκας, αν και ζητήθηκε από τους δημοσιογράφους να δοθούν αναλυτικά στοιχεία για την πορεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού του 2004, περιορίστηκε στη δημοσιοποίηση επιλεκτικών στοιχείων για υπερβάσεις δαπανών συγκεκριμένων φορέων που επιχορηγούνται από το ελληνικό δημόσιο. Ανέφερε, επίσης, ότι μέχρι σήμερα το ελληνικό δημόσιο έχει δανειστεί 29 δισ. ευρώ και ότι μέχρι το τέλος του χρόνου το δανειακό πρόγραμμα ενδέχεται να φτάσει τα 36-37 δισ. ευρώ. Ο δανεισμός αυτός αποσκοπεί είτε στην κάλυψη των τρεχουσών ελλειμμάτων του κρατικού προϋπολογισμού, είτε στη χρηματοδότηση των Ολυμπιακών έργων, καθώς και των έργων που συγχρηματοδοτούνται από την Κοινότητα. Εξάλλου ο υφυπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε τη χορήγηση του Ολυμπιακού επιδόματος μόνο σε αστυνομικούς, πυροσβέστες και κάποιες κατηγορίες λιμενικών (όσων σχετίζονται με θέματα ασφάλειας των Αγώνων), ενώ φαίνεται ότι αποκλείονται άλλοι κλάδοι, όπως οι νοσοκομειακοί κλπ. Το επίδομα δεν μπορεί να υπερβεί τα 2.500 ευρώ ανά δικαιούχο και θα δοθεί σε δύο ή τρεις δόσεις.

ΚΑΥΣΙΜΑ
Στα βενζινάδικα ρίχνει τις ευθύνες η κυβέρνηση

Οι μειώσεις που προκύπτουν από τις διεθνείς τιμές πετρελαίου δεν περνάνε στη λιανική τιμή των υγρών καυσίμων στην Ελλάδα. Την κοινή αυτή αλήθεια, αναγκάστηκε να την παραδεχτεί και η ίδια η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης. Χτες ο υφυπουργός Ανάπτυξης, αρμόδιος για θέματα Ενέργειας, Γ. Σαλαγκούδης, παραδέχτηκε, δημόσια, ότι οι προαναγγελθείσες από την περασμένη βδομάδα μειώσεις των 4 λεπτών ανά λίτρο, δεν έχουν περάσει στην κατανάλωση. Η μοναδική περίπτωση που εξαιρείται, κατά τον ίδιο, είναι ο Νομός της Θεσσαλονίκης, ενώ το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στην επαρχία.

Η ...ειλικρίνεια, που επέδειξε χθες ο υφυπουργός Ανάπτυξης, φαίνεται ότι είναι εκ του πονηρού. Αν μη τι άλλο, επειδή θέτει στο στόχαστρο μόνο τους πρατηριούχους, αφήνοντας έτσι - για ευνόητους λόγους - στο απυρόβλητο τόσο τα διυλιστήρια, όσο και τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών. Για τους προαναφερθέντες, είναι δεδομένη η αντιμετώπισή τους από την κυβέρνηση και θεωρεί ότι έχουν επιδείξει αυτοσυγκράτηση στην κερδοσκοπία....

Και επειδή η κυβέρνηση «δε θα αισθανθεί ποτέ ικανοποιημένη, αν οι τιμές δεν είναι προσιτές για τους καταναλωτές» (σ.σ. δήλωση του Δ. Σιούφα), ζήτησε από τον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού να παρέμβει στα νησιά και στις εθνικές οδούς για τον έλεγχο των τιμών στα καύσιμα. Βέβαια, η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού δεν αφορά στο ύψος των τιμών, αλλά στην «εναρμονισμένη πρακτική», δηλαδή εάν τα πρατήρια έχουν τις ίδιες τιμές. Την ίδια ώρα, η αρμόδια πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης κάνει τα στραβά μάτια, στα πρατήρια των εθνικών οδών, όπου οι τιμές είναι εξωφρενικές. Κι αυτό, προφανώς επειδή από την Αθήνα μέχρι τη Θήβα υπάρχουν μόνο τρία πρατήρια (σταθμοί αυτοκινήτων), τα οποία ανήκουν σε πολυεθνικές εταιρίες, κατ' απαίτηση των οποίων έκλεισαν όλα τα πρατήρια στην εθνική οδό...

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΔΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Αυξήσεις 7% στα κόμιστρα

Αυξήσεις που κυμαίνονται από 5-7% ανάλογα με τον προορισμό, επέβαλαν στα κόμιστρα των διεθνών οδικών μεταφορών οι επιχειρήσεις διεθνούς διαμεταφοράς.

Την επιβολή επιναύλου, όπως τον ονομάζουν, αποφάσισε ομόφωνα το ΔΣ του «Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος», μετά την αύξηση στις τιμές των καυσίμων.

Σε ανακοίνωση του Συνδέσμου αναφέρεται ότι ανάλογος θα είναι και ο επίναυλος για τις εθνικές οδικές μεταφορές.

Μεθοδεύουν την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας

«Προ των πυλών βρίσκεται η καταστρατήγηση της κυριακάτικης αργίας». Αυτό καταγγέλλει με επιστολή του προς τον υφυπουργό Ανάπτυξης, Γ. Παπαθανασίου, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας και ζητά να παρέμβει, με αφορμή την ένταξη λειτουργίας νέας αλυσίδας μικρών πολυκαταστημάτων, που διαφημίζει ότι θα λειτουργεί δεκαεφτά και περισσότερες ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα. Πρόκειται, επισημαίνει το Επιμελητήριο, για καταστήματα τα οποία θα διαθέτουν περισσότερους από 2.000 κωδικούς βασικών καταναλωτικών προϊόντων, και θα διαθέτουν ακόμα και προϊόντα όπως ψωμί, γαλακτοκομικά και άλλα είδη διατροφής, που από την ισχύουσα νομοθεσία απαγορεύεται να εμπορεύονται καταστήματα ψιλικών, όπως υποτίθεται ότι θα είναι της συγκεκριμένης αλυσίδας. Ειδικά, δε, όσον αφορά το ωράριό τους, λειτουργούν καταστρατηγώντας τις ισχύουσες διατάξεις γύρω από το ωράριο, αλλά και διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας και της κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας για το εμπόριο.

ΛΑΡΙΣΑ
Στο έλεος του καιρού οι παραγωγοί

Ερώτηση κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή

Οι καταστροφές από σφοδρή καταιγίδα και χαλάζι σε καλλιέργειες και περιουσίες του νομού Λάρισας, είναι το θέμα της Ερώτησης που κατέθεσαν προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης οι βουλευτές του ΚΚΕ Τ. Τσιόγκας, Ν. Γκατζής και Αντ. Σκυλλάκος.

Στο κείμενο της Ερώτησης, τονίζεται: «Η σφοδρή κακοκαιρία στις 13 του Ιούνη και η χαλαζόπτωση προξένησαν μεγάλες καταστροφές σε καλλιέργειες, αλλά και σε περιουσίες σε πολλές περιοχές του νομού Λάρισας. Στο Μελισσοχώρι, εκτός από τις καλλιέργειες που καταστράφηκαν ολοσχερώς, ξηλώθηκαν σκεπές σπιτιών και γκρεμίστηκαν κτίσματα, καθώς και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις. Ανάλογες ζημιές προκλήθηκαν και σε περιοχές των Δήμων Πλατύκαμπου, Νίκαιας, Νέσσωνος και Λακέρειας. Οι παραγωγοί εκτιμούν ότι οι συνέπειες από τις καταστροφές θα είναι ολέθριες, αφού το εισόδημά τους προέρχεται μόνο από τον αγροτικό τομέα».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον αρμόδιο υπουργό:

  • Προτίθεται η κυβέρνηση να αλλάξει τον κανονισμό του ΕΛΓΑ, ώστε να αποζημιωθούν οι πληγέντες αγρότες για το 100% των ζημιών;
  • Προτίθεται να ρυθμίσει ή να παγώσει τα χρέη από δάνεια των πληγέντων αγροτών του νομού Λάρισας;


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ