ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Ιούνη 2004
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Ανάπτυξη προς τι και για ποιον;

Ανακοίνωση της ΝΕ Καρδίτσας του ΚΚΕ για τα μεγάλα έργα στο νομό και τις δήθεν αγωνιστικές διαθέσεις τοπικών εκπροσώπων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ

Μια δήλωση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιά, που άφηνε να εννοηθεί ότι μπορεί να πάει στις «ελληνικές καλένδες» ο αυτοκινητόδρομος Ε - 65, ο οποίος, αν γίνει, θα συνδέσει οδικά τη Δυτική θεσσαλία - Νομοί Τρικάλων και Καρδίτσας - με την Εθνική Οδό Αθήνας - Θεσσαλονίκης, καθώς και με την Ηπειρο και τη Δυτική Μακεδονία, μέσω της Εγνατίας Οδού, έδωσε την ευκαιρία σε κάποιους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και σε άλλους τοπικούς παράγοντες να εκδηλώσουν τα... ασίγαστα αγωνιστικά αισθήματά τους!

Ολοι αυτοί οι «αγωνιστές», λοιπόν, δηλώνουν, στεντορεία τη φωνή, πως είναι έτοιμοι να δώσουν σκληρές μάχες για να διασφαλίσουν την κατασκευή αυτού του έργου, αλλά και άλλων που οι ίδιοι αναγορεύουν σαν κυρίαρχα για την ανάπτυξη της περιοχής. Βεβαίως, δεν πείθουν ούτε για τις προθέσεις τους, αλλά ούτε και για το πραγματικό ενδιαφέρον τους και η στάση τους δημιουργεί αμείλικτα ερωτήματα. Ιδού μερικά απ' αυτά, όπως τα θέτει, σε ανακοίνωσή της, η ΝΕ Καρδίτσας του ΚΚΕ:

  • Υπάρχει πρόθεση να συγκρουστούν προκειμένου να προχωρήσει το έργο του Αχελώου, όταν το ΠΑΣΟΚ, εδώ και χρόνια, κοροϊδεύει τον κόσμο και από την άλλη η ΝΔ εξαντλεί την πολιτική πρακτική της με λεονταρισμούς παραγόντων της ΤΑ και δηλώσεις - ευχολόγια κυβερνητικών στελεχών;
  • Υπάρχει πρόθεση ν' αντιπαρατεθούν οι δυνάμεις του δικομματισμού στην ΚΑΠ, που είναι το κατεξοχήν εμπόδιο στην αναπτυξιακή πορεία του τόπου, όταν το ΠΑΣΟΚ συμφώνησε και η ΝΔ την επικύρωσε;

Γι' αυτά γιατί σιωπούν;

Και η ανακοίνωση συνεχίζει: «Βέβαια, η αναγκαιότητα αυτών των έργων είναι αυτονόητη και προφανώς κανείς δεν τοποθετείται αρνητικά. Εξάλλου πρόκειται για έργα που έχουν εξαγγελθεί εδώ και πολλά χρόνια και χρησιμοποιήθηκαν ψηφοθηρικά τόσο από τη ΝΔ, όσο και από το ΠΑΣΟΚ στις διάφορες εκλογικές αναμετρήσεις. Εντύπωση, όμως, προκαλεί το γεγονός ότι τα δυο κόμματα και οι διάφοροι παράγοντες σιώπησαν και σιωπούν προκλητικά, όταν, τρεις μέρες μετά τις εκλογές, η ΝΔ φέρνει στη Βουλή τον τρομονόμο, όταν εκχωρούν τις Ενοπλες Δυνάμεις της χώρας μας στο ΝΑΤΟ και στις τυχοδιωκτικές επεμβάσεις ανά τον κόσμο, όταν ετοιμάζονται να στείλουν Ελληνες φαντάρους στο Ιράκ. Αραγε, δεν τους αφορούν αυτά τα ζητήματα ή μήπως η ανάδειξή τους θα τους υποχρεώσει να πάρουν δημόσια σαφή θέση;»,

Ανάπτυξη προς όφελος του λαού

Η ΝΕ Καρδίτσας του ΚΚΕ παίρνει και καθαρή θέση σε ό,τι αφορά την πραγματική σημασία του αυτοκινητόδρομου Ε - 65, σημειώνοντας ότι «ως ΚΚΕ εκτιμάμε πως δε συνιστά αναπτυξιακό έργο άμεσης και υψίστης σημασίας για το νομό». Κι εξηγεί γιατί: «Η φιλοσοφία αυτού του έργου δεν είναι ενταγμένη σε μια προοπτική παραγωγικής ανάπτυξης και, αντικειμενικά, δε θα εξυπηρετήσει το σύνολο του πληθυσμού, αλλά θα χρησιμοποιηθεί σαν έργο βιτρίνας και εξυπηρέτησης των κερδών των λίγων».

Προχωρώντας, δε, παραπέρα, σημειώνει: «Ανάπτυξη για το ΚΚΕ σε όφελος του λαού σημαίνει εκείνη η πολιτική επιλογή κι εκείνες οι πρωτοβουλίες που οδηγούν στην αύξηση του εισοδήματος των λαϊκών στρωμάτων και την ποιότητα της ζωής τους.

Η ανάπτυξη του αγροτικού τομέα είναι το κύριο και κομβικό ζήτημα για τον Ν. Καρδίτσας, αφού αποτελεί αναγκαίο όρο για τη βελτίωση του εισοδήματος και των άλλων κοινωνικών στρωμάτων του νομού. Στις προτεραιότητες της ανάπτυξης του νομού είναι και η ανάπτυξη της κτηνοτροφίας, η τουριστική αξιοποίηση του ορεινού όγκου και η προστασία του δασικού πλούτου».

Καταλήγοντας η ΝΕ Καρδίτσας του ΚΚΕ, επισημαίνει: «Είναι προφανές ότι για να δημιουργηθούν οι όροι για τέτοιου είδους ανάπτυξη θα πρέπει απαραίτητα να υπάρξουν οι αναγκαίες παραγωγικές υποδομές, να καταργηθούν οι περιορισμοί στην αγροτική παραγωγή, ν' ανατραπεί η ΚΑΠ της ΕΕ. Προέκταση, ασφαλώς, αυτών των προτεραιοτήτων είναι η προώθηση έργων κοινωνικού χαρακτήρα.

Η εφαρμογή μιας τέτοιας πρότασης προϋποθέτει άλλους, εντελώς αντίθετους, από τους σημερινούς κυβερνητικούς και ευρωπαϊκούς προσανατολισμούς. Κυρίως, όμως, προϋποθέτει ενεργοποίηση του λαϊκού παράγοντα και κοινή δράση με τους κομμουνιστές για τη δημιουργία ενός μετώπου, σε αντιμονοπωλιακή, αντιιμπεριαλιστική κατεύθυνση, με στόχο τη λαϊκή εξουσία και λαϊκή οικονομία».

Αρες - μάρες...

Στην ανακοίνωση της ΝΕ Καρδίτσας του ΚΚΕ ανέλαβε ν' απαντήσει η τοπική εφημερίδα «Νέος Αγών», που σε σχετικό άρθρο με την υπογραφή «Ν. Α.», υποστηρίζει πως ο αυτοκινητόδρομος Ε - 65 είναι της ίδιας σημασίας με την εκτροπή του Αχελώου και την αγροτική ανάπτυξη(!), καθώς - όπως γράφει - «είναι η προοπτική μετάβασης του νομού μας στη σύγχρονη εποχή της πρόσβασης στη μεταβιομηχανική περίοδο» (;), ενώ παρακάτω σημειώνει ότι «είναι έργο επιβίωσης για το νομό στις σύγχρονες απαιτήσεις της μετα-καπιταλιστικής κοινωνίας»(;!).

Δε γνωρίζουμε τι εννοούν οι γράφοντες σαν «μετα-καπιταλιστική κοινωνία» - εμείς εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι ζούμε στον καπιταλισμό - αλλά αυτό που ξέρουμε είναι ότι καμιά ανάπτυξη δεν μπορεί να φέρει ένα οδικό έργο σε μια περιοχή που στερείται παραγωγικής βάσης. Διότι, αν η Καρδίτσα δεν παράγει αγροτικά προϊόντα, τι θα μεταφέρονται μέσω του Ε - 65; Καραγκούνικες στολές ή χωριάτικες πίτες; Κι αν ξεκληριστούν όλοι οι μικρομεσαίοι αγρότες του νομού και πάρουν τα χωράφια τους λίγοι μεγαλοαγρότες - νεοτσιφλικάδες, ποιος θα ωφεληθεί από αυτό το έργο;


«Εφυγε» ο Μήτσος Κορδογιάννης

Πέθανε ο παλαίμαχος κομμουνιστής Μήτσος Κορδογιάννης την Κυριακή βράδυ στις 11.10 στο Νοσοκομείο «Αγία Ελένη».

Ο Μήτσος Κορδογιάννης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1922 από γονείς Μικρασιάτες, μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο, γιατί έχασε νωρίς τους γονείς του και σπούδασε στη Σιβιτανίδειο Σχολή.

Με την κήρυξη του πολέμου διέκοψε τις σπουδές του και μπαρκάρισε πολύ νέος σε καράβια. Σύντομα συνδέθηκε με την ΟΕΝΟ και τις παράνομες Ναυτεργατικές Οργανώσεις του ΚΚΕ αναπτύσσοντας σημαντική δράση. «Το υπουργείο Ναυτιλίας (αναφέρει ο σ. Στρατής Τσαμπής στο βιβλίο του) κατάρτισε έναν κατάλογο από 3.000 ονόματα ναυτεργατών μελών της ΟΕΝΟ, την περίφημη "Blac Liste", και την κοινοποίησε σε όλες τις τοπικές αρχές με την υπόδειξη να μην τους επιτρέπουν να ξεμπαρκάρουν στο έδαφός τους... "Βασιλικότερη του βασιλέως" η ηγεσία της ΠΝΟ πρωτοστατεί στο ανθρωποκυνηγητό των αγωνιστών... Κυκλοφόρησε στα λιμάνια της Δ. Ευρώπης, της Αγγλίας, Αμερικής κλπ. τις φωτογραφίες 12 συντρόφων» για να εντοπίζονται από τις διωκτικές αρχές και να συλλαμβάνονται. Μεταξύ των 12 παράνομων στελεχών του ΚΚΕ ήταν και ο σ. Μ. Κορδογιάννης.

Στις δύσκολες εκείνες εποχές οι σύντροφοι για να ξεμπαρκάρουν και να μείνουν στα λιμάνια επικαλούνταν ασθένειες. «Ενας από αυτούς ήταν και ο παλαίμαχος κομμουνιστής Δημήτρης Κορδογιάννης (αναφέρει ο σ. Στρ. Τσαμπής), που βγήκε στο Ρότερνταμ για εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας, δραπέτευσε από το νοσοκομείο κι έμεινε παράνομος σε ένα από τα δυσκολότερα και νευραλγικά λιμάνια της Ευρώπης». Σύντομα συνδέθηκε με την ΚΟ και σε συνέχεια πέρασε στο μεγάλο λιμάνι του Αμβούργου της Δ. Γερμανίας και μαζί με τον σ. Τάσο Βασιλόπουλο καθοδηγούσαν τους ναυτεργάτες που έπιαναν στεριά.

Με την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΔΑ (το 1964), ο σ. Μήτσος Κορδογιάννης δούλεψε δραστήρια στη συγκρότηση των Οργανώσεων της ΕΔΑ στο εξωτερικό και με απόφαση της ΚΕ του ΚΚΕ το 1967 συμμετείχε στο πενταμελές Γραφείο Δ. Γερμανίας του Κόμματος για την οικοδόμηση ΚΟ στην ίδια χώρα.

Μετά τη 12η Ολομέλεια της ΚΕ του ΚΚΕ και την καθαίρεση και διαγραφή από το Κόμμα των δυο μελών του Γραφείου Γερμανίας (Γ. Βασιλειάδη και Π. Κουναλάκη), ο σ. Μ. Κορδογιάννης εκλέχτηκε Γραμματέας του Γραφείου Γερμανίας αναπτύσσοντας δραστήρια και αποφασιστική πάλη ενάντια στην οπορτουνιστική και διασπαστική ομάδα του λεγόμενου ΚΚΕεσ.

Σημαντική ήταν η δράση του Μήτσου Κορδογιάννη και στον αντιδικτατορικό αγώνα των Ελλήνων μεταναστών της Δ. Γερμανίας και του εξωτερικού. Παιδί της εργατικής τάξης, ανδρώθηκε και σφυρηλατήθηκε στους σκληρούς αλλά τίμιους ταξικούς αγώνες των ναυτεργατών.

Ατσαλώθηκε και διαπαιδαγωγήθηκε (πάνω από 6 δεκαετίες) στην πολιτική πάλη μέσα από τις γραμμές του ΚΚΕ και του εργατικού κινήματος και αναδείχτηκε σε άξιο λαϊκό αγωνιστή, ακούραστο κι αδιάλλακτο κομμουνιστή, πιστό στα ιδανικά του σοσιαλισμού και του κομμουνισμού έως το τέλος της ζωής του.

Ο σ. Μήτσος Κορδογιάννης με τη συντρόφισσά του Κατερίνα επέστρεψαν οριστικά στην Ελλάδα μετά από πολύχρονη παραμονή στο εξωτερικό, το Σεπτέμβρη του 1986, διαμένοντας στην Αθήνα (Ζωγράφου).

Η ΚΕ του ΚΚΕ στέλνει τα συλλυπητήριά της στη συντρόφισσά του Κατερίνα Κορδογιάννη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ